Se indlæg
 Udskriv debat
Udlandsdanskere slås med ny digital signatur
mr tirak
Bare lige en husker fra en Big Brother kritisk farang.

Nem id er en opgradering af big brother, nu får du en fælles nøgle du skal bruge alle steder.

Dan id registrere alle indlogninger, også ip adressen hvor du logger ind fra.

Ved samkøring fremkommer der altså et klart billede af hvor du opholder dig og hvordan du bruger din id.

Ja ja nu kommer den igen, hvis man har rent mel i posen osv, men bare en tanke fra mig, at dem der evt sidder her på overføresels inkomst af den ene eller anden slags nu skal passe meget på

Mr Tirak
Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker

Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje.

Blue Top Coffee Shop
Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand.
Koh Pha Ngan.
Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak

WWW.thebeachhouse.asia
claus31130
rent mel i posen eller ej, det er jo på vej mod det totalitære samfund, .... hvor man bliver overvåget i hoved og røv ... det bliver vel snart også lovpligtig at skulle melde sig en gang i ugen på en eller anden hjemmeside, hvor man skal logge ind med sin nemID, så de lige kan se man stadig lever .... nå ja og så alle de andre ting de kan hive ud af ens besøg.

http://www.cs-web.in.th/
sonaz40
Big brother is watching us....men jeg selv bruger ikke en Nem-id da den stadig er fuld af fejl og hullet som en sig !

TG950
sonaz40 skrev:
Big brother is watching us....men jeg selv bruger ikke en Nem-id da den stadig er fuld af fejl og hullet som en sig !

hvis du har / bruger F.eks netbank, så kommer du til at bruge den før eller siden, for ellers må du sige farvel til din netbank, dette gælder også på F.eks skat.dk

Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Peder1968
Jeg er kunde i EIK Bank. Jeg har ikke bestilt Nem ID, men det kom med posten i dag.
Det virker ganske udmærket.

Derfor er mit råd. Lad være med at bestille det. Det kommer automatisk til din adresse. Smile

PS Jeg bor i DK

Brasmus
Peder1968 skrev:
Jeg er kunde i EIK Bank. Jeg har ikke bestilt Nem ID, men det kom med posten i dag.

Derfor er mit råd. Lad være med at bestille det. Det kommer automatisk til din adresse. Smile

PS Jeg bor i DK

Ja, Nem ID kommer automastisk med posten, men kun hvis du benytter Netbank.

Har du ikke Netbank, så skal du selv bestille.

Se vejledning............

http://nemid.info/

.

Peder1968
Brasmus skrev:
Peder1968 skrev:

PS Jeg bor i DK

Ja, Nem ID kommer automastisk med posten, men kun hvis du benytter Netbank.

Har du ikke Netbank, så skal du selv bestille.

Se vejledning............

http://nemid.info/

.

Det er rigtigt, hvad du skriver.

Jeg er bare så naiv og tror alle har netbank. Wink
Flere og flere banker udsender ikke kontoudtog og andre parpier mere. I forgående firma, jeg var ansat i, kunne man ikke få tilsendt sin lønseddel. Den kunne kun fås i e-box eller alternativ i intern post.
Smile

kiml
Nu er net bank ikke nyt, og har været i brug i mange, sikkerheden ved det gamle system var hullet som en si, så Nem Id er en forbedring ikke 100% men et skridt i den bedre retning

Robert Kronberg
TG950 skrev:
Robert Kronberg skrev:
Nu har jeg ikke NemID endnu, men da jeg skulle have digital signatur, måtte jeg en tur via ambassaden og betale et gebyr, så vidt jeg husker.

Så jeg har digital signatur, og forventer vel, at jeg blot bliver "opgraderet", når det er min tur?

Hilsen, Robert

næ nej, Kronberg så let slipper du ikke, du skal som alle andre også bestille via din bank ( hvis du har en dansk bank ) eller via nemid, det burde hede sværid Smile

min bank kunne ikke svar på hvad der vil ske med de " digitale signature " > " tast selv koder " > " netbanks koder " > o.s.v. det bliver spændende at følge.

Jeg har i går, her i Bangkok, modtaget min NemID fra Jyske Bank, uden jeg har gjort noget. Den kom automatisk.

Systemet er stort set det samme, som Jyske Bank har brugt i over 10 år. Den største og bedste fordel ved NemID er, at man selv kan lave sit kodeord, hvorimod man i Jyske Bank fik et kodeord dikteret af dem, som jeg aldrig har lært at huske i hovedet. Desuden slipper man vist for at skule skrive sit nøglekort-nummer (har ikke prøvet at logge ind igen...

En anden fordel er, så vidt jeg kan se, at man slipper for denne irriterende ting, som man skal have installeret i sin pc, når man bruger digital signatur, og som i mit tilfælde kun virker i Windowsprogrammer (nok min egen skyld, da jeg bestilte den, men ikke sådan lige at lave om på).

Så umiddelbart er jeg positiv overrasket, altså indtil videre.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Spring til debat: