Se indlæg
 Udskriv debat
Hjælp jeg er lost !!
Waffen
Jeg har brug for hjælp, og vil prøve de forskellige muligheder er for at få den . Først lidt om mig og min kæreste . Jeg er 23 år og dansk min kærste 22 år og thai , vi mødes første gang i 2008 på phuket hvor jeg var i 5 måndere for at lære at dykke. Efter jeg tog tilbage til dk fik vi så hurtigt som det var muligt lavet et visum til min kæreste ( det tog 5 måndere ) Siden da har hun været i dk en gang mere og jeg har været så meget i Thailand som jeg har haft råd til. Men desvære er jeg ung og har ikke et godt betalt job, nåede desvære ikke at tage en uddannelse da jeg har rejst meget.

Sidst min kærste var i danmark var der en familie der var så søde og spøgere min kærste om hun kunne tænke sig at være Au pair ved dem . Det ville hun meget gerne og vi prøvede så at lave en andsøgning , men den blev desvære afvist igår efter mere end 3 månders venten selv om vi fik fortalt at max behandlingstid var 2 måndere.

Efter min kærste kom tilbage fra dk for anden gang midt i juni , tog jeg til thailand 5 uger efter hende. for at vi kunne være sammen. Det var så planen at vi skulle rejse tilbage til dk sammen, og blive der i 1 år og 6 månder for at tjene penge til at blive gift i thailand . Hun skulle være au pair og gå i skole for at lære dansk og jeg arbejde. men hvores drømme er nu knust .

Nå her kommer det så endlige det jeg vil have hjælp til.
jeg har ikke lyst til at tage tilbage til dk uden hende . Og det er for dyrt at hun kommer 3 måndere afgangen og tager til thailand i 3 måndere også videre( da det heller ikke er nemt for hende at finde et arbejde i thailand for 3 månder afgangen). Så vil høre om der er nogle herinde der kan hjælpe med job i Thailand . Vi behøver ikke meget , kun nok til dagen og vejen. Et værelse hvor vi kan sove i nogenlunde stand , mad og lidt ekstra . Og så er der det med mit visa , enten skal jeg har et workingvisa eller er der mulighed for at jeg kan studere thai og få et studentervisa ? Vi er lige nu i buriram ved hendes famile , hvor vi har brugt det medste af tiden imens jeg har vært i thailand . Jeg har en flybillet til dk den 10 okt.

Til sidst vil jeg gerne udtrykke min skuffelse over Danmark, det skulle være et frit land men man har ikke friheden til at dele livet med den man elsker , med mindre man er over 24 eller man kommer fra et vestligt land!

Håber der er nogle der kan hjælpe , eller kender nogle der kan eller gode råd og hvad i ellers har.

På forhånd tak.

Payanak
Den kærlighed.
Enten skal i blive i Buriram, og leve af det i kan plukke fra træerne så sige, eller også tager i til Bangkok, hvor i begge har de største chancer for at tjene penge.
Men hvad med dygningen?

Waffen
Jeg dykningen kan jeg ikke tjene noget på, til bangkok? Ja hun kan sikkert godt finde et lavt betalt job , men hva med mig ? Hvad er der change for at jeg kan finde ? og Hva med visa ? Har overvejet at tage til chaing mai og prøve at finde noget da det er billigt at levet der og ikke så voltsomt som i bangkok. Der er mange der underviser engelsk her i thailand, men er det til at få et job når man ingen papire har , snakker okay engelsk .

Payanak
Nu mente jeg ikke at du skulle dykke i Bangkok.
Og jeg spurgte til dykningen, da jeg selv interesserer mig for det. Jeg er certificeret 'Rescue Diver', men valgte at stoppe der bl.a fordi, som du selv siger, ikke er penge i det, og jeg var heldig samtidigt at finde job som engelskunderviser.

Bangkok har mulighederne i modsætning til resten af landet.
Jeg kan ikke fortælle dig hvad du skal leve af, for det skal du selv finde ud af. Uanset hvad så regn med at være relativt fattig i de første år.

Har hørt flere sige at det første år er det sværeste, og det er inden for det tidsrum de fleste må give op og tage hjem. Men klarer man den længere en blot det første år, så har man dannet grundlag for et mangeårigt ophold i Thailand.

bruno
Du vil nok få det svært, ved at få det til at løb rundt med alt det rejsen frem og tilbage.
Har du overvejet at, om at hun kunne komme til Danmark via EU modelen ?
eller flytte til Malmø eller Flensborg ?
Jeg tror ikke du kan få lov at undervis i Thailand uden en form for uddannelse, Hvad med en telefon sælger job eller lave nogle blogs.
Jeg er enig den 24 års reglen rammer for mange gange de forkerte.

http://gj-blog.dk/
Waffen
Har overvejet at flytte til sverige, måske jeg skulle se på muligheden igen, hvordan finder man et job som telefon sælger her i thailand ?

Esben
Hej!

Jeg tænker det vil være en ide, at start jeres eget, en lille shop måske.
Jeg har en veninde i BKK hun starte en tøj shop for 50,000 bhat, i et weekend market, hun betaler 10,000 i leje pr md, inden de røde gik i bkk, kunne hun tjene ca 50,000 pr md, nu er hun på ca 5000 pr md, men der er jo steder som er knap så berørt som BKK, snak med din kæreste om hvor i kunne tage hen, og hvad i kunne lave.
Tag et års arbejde i dk og lev som en studerne af pasta og pølser, og når du har 20,000-40,000kr kan du tage afsted, og i kan skabe jeres egen fremtid.

Hilsen Esben

johnhelt
jeg kan kun give Payanak ret. Hvis du mener det alvorligt saa prove at tage til bkk og finde et job. Jeg startede selv i bkk for 7 aar siden paa THB30,000/mdr. Mine venner I DK troede jeg "var gaaet fra Snovsen" da jeg fortalte dem dette...well lidt efter lidt er det nu blevet til en lon paa den gode side af THB200,000,-/mdr..saa prove at tage chancen og se hvad der sker. Det gode ved at vaere Dansker at at vi altid kan tage hjemSmile

Thongthai
Hvis Birthe Hornbæk kommer igennem med hendes forslag med at det er
kun kvaliseret der kommer ind, skal i nok komme igang med Sverige hurtigst muligt.
En lille studio i Sverige og et arbejde i Kastrup lufthavn eller Fiels et par år
så er den skid slået og i kan begynde på en frisk i Dk.

bruno
Det var nu ikke I Thailand jeg mente men du kunne jo få et sælger job i Danmark men ringe fra din bopæl i Thailand.
Jeg ser ofte jobopslag hvor de søger mødebooker elle ligne hvor mand kan ringe fra hjemmet og mand kan få Tele løsninger i Thailand hvor prisen for at ringe hjem til Danmark ikke koster alverden.
Jeg kigede lige ind på jobnet og så bla. denne
Telemarketingmedarbejder
Løvstrøm Marketing v/Simon Løvstrøm Christensen
(Intet fast arbejdssted)
Er du studerende, eller mangler du bare et arbejde kunne dette være det perfekte job for dig!

Dine kvalifikationer ?
Vi ser gerne, at du er…
• Klar i din tale
• Fleksibel
• Har interesse i at udvikle dine kommunikations-kompetencer
• Har interesse i at være del af et ungt og dynamisk arbejdsmiljø

Vi har ingen særlige krav til uddannelse eller tidligere erfaring indenfor telemarketing.

Vi tilbyder, at du kan blive en del af vores hotline-team, hvor du primært skal booke møder for forskellige virksomheder.

Vi tilbyder et godt studenterjob, deltids- eller fuldtidsarbejde, i en nytænkende og moderne marketing virksomhed, hvis mission er at skabe konkurrencekraft hos medlemmerne. Du får dynamiske, engagerede og hjælpsomme kolleger, der agerer professionelt og du kan forvente en arbejdsplads med højt humør.

Du vil oparbejde en væsentlig viden og indsigt indenfor kommunikation og telemarketing. Du vil endvidere få gode muligheder for personlig og social udvikling.
Arbejdstiden er fleksibel og efter aftale, og du har mulighed for at arbejde hjemme.

Du får en attraktiv løn, med mulighed for stigning indenfor forskellige løntrin.
Fremtiden starter her:?
Har jobbet din interesse eller er der noget, som du gerne vil have uddybet, kan du kontakte Simon Løvstrøm på: eller på telefon: 40780933.

Ledige stillinger
5

Du kunne jo også tjene penge på nettet, her er der et par stykker der fortæller om hvordan de gør det.

http://thorborg.t...oerch.html

http://thorborg.t...iland.html

Ta også lige kig på denne side, der bliver også beskreven om EU ophold i DK

http://www.aegtes...aenser.dk/

Redigeret af bruno d. 23/09-2010 19:11

http://gj-blog.dk/
swed
Waffen skrev:
Har overvejet at flytte til sverige, måske jeg skulle se på muligheden igen, hvordan finder man et job som telefon sælger her i thailand ?

Gift dig med fruen , flyt til Sverige , så er det din ret at få din kone til Sverige , og i Sverige bestemmer staten ikke hvem du skal giftes med
Swed

spændene program du linker til, selvom jeg dog hopper lidt i det da det er lidt langt, især de sidste 20 min. er godt
Redigeret af d. 23/09-2010 23:41

Waffen
Esben skrev:
Hej!

Jeg tænker det vil være en ide, at start jeres eget, en lille shop måske.
Jeg har en veninde i BKK hun starte en tøj shop for 50,000 bhat, i et weekend market, hun betaler 10,000 i leje pr md, inden de røde gik i bkk, kunne hun tjene ca 50,000 pr md, nu er hun på ca 5000 pr md, men der er jo steder som er knap så berørt som BKK, snak med din kæreste om hvor i kunne tage hen, og hvad i kunne lave.
Tag et års arbejde i dk og lev som en studerne af pasta og pølser, og når du har 20,000-40,000kr kan du tage afsted, og i kan skabe jeres egen fremtid.

Hilsen Esben

Jeg har overvejet at starte en lille shop, men hvor skulle man gøre det ? Jeg kender ikke Bangkok for godt har kun været et par gange på sukhumvit road. og så virker det til at de steder i thailand , hvor man kan finde kunder, er der allerrade så mange barere, restauranter mm at der vil være hård konkurrence. Men det med at sælge på et markede kunne måske være en ide. Kender du nogle markeder du kan anbefale ? I Bangkok eller andet sted ? og hvordan kommer man igang ?

Tak for dine ide'ere

Waffen
johnhelt skrev:
jeg kan kun give Payanak ret. Hvis du mener det alvorligt saa prove at tage til bkk og finde et job. Jeg startede selv i bkk for 7 aar siden paa THB30,000/mdr. Mine venner I DK troede jeg "var gaaet fra Snovsen" da jeg fortalte dem dette...well lidt efter lidt er det nu blevet til en lon paa den gode side af THB200,000,-/mdr..saa prove at tage chancen og se hvad der sker. Det gode ved at vaere Dansker at at vi altid kan tage hjemSmile

Jeg mener det skam alvorligt , men som jeg allerade har skrevet kender jeg ikke bangkok alt for godt, hvor i bangkok skulle jeg prøve at lede ? Og for hvilken slags job? Jeg har desvære ikke nogle specielle kvalifikationer, men hvis du kan udybe lidt nærmere.

Jeg siger tak.

Waffen
bruno skrev:
Det var nu ikke I Thailand jeg mente men du kunne jo få et sælger job i Danmark men ringe fra din bopæl i Thailand.
Jeg ser ofte jobopslag hvor de søger mødebooker elle ligne hvor mand kan ringe fra hjemmet og mand kan få Tele løsninger i Thailand hvor prisen for at ringe hjem til Danmark ikke koster alverden.
Jeg kigede lige ind på jobnet og så bla. denne
Telemarketingmedarbejder
Løvstrøm Marketing v/Simon Løvstrøm Christensen
(Intet fast arbejdssted)
Er du studerende, eller mangler du bare et arbejde kunne dette være det perfekte job for dig!

Dine kvalifikationer ?
Vi ser gerne, at du er…
• Klar i din tale
• Fleksibel
• Har interesse i at udvikle dine kommunikations-kompetencer
• Har interesse i at være del af et ungt og dynamisk arbejdsmiljø

Vi har ingen særlige krav til uddannelse eller tidligere erfaring indenfor telemarketing.

Vi tilbyder, at du kan blive en del af vores hotline-team, hvor du primært skal booke møder for forskellige virksomheder.

Vi tilbyder et godt studenterjob, deltids- eller fuldtidsarbejde, i en nytænkende og moderne marketing virksomhed, hvis mission er at skabe konkurrencekraft hos medlemmerne. Du får dynamiske, engagerede og hjælpsomme kolleger, der agerer professionelt og du kan forvente en arbejdsplads med højt humør.

Du vil oparbejde en væsentlig viden og indsigt indenfor kommunikation og telemarketing. Du vil endvidere få gode muligheder for personlig og social udvikling.
Arbejdstiden er fleksibel og efter aftale, og du har mulighed for at arbejde hjemme.

Du får en attraktiv løn, med mulighed for stigning indenfor forskellige løntrin.
Fremtiden starter her:?
Har jobbet din interesse eller er der noget, som du gerne vil have uddybet, kan du kontakte Simon Løvstrøm på: eller på telefon: 40780933.

Ledige stillinger
5

Du kunne jo også tjene penge på nettet, her er der et par stykker der fortæller om hvordan de gør det.

http://thorborg.t...oerch.html

http://thorborg.t...iland.html

Ta også lige kig på denne side, der bliver også beskreven om EU ophold i DK

http://www.aegtes...aenser.dk/

Det lyder da som om at det kunne være en mulighed , det med at blive telefon sælgere eller møde booker, det vil jeg da lige se nærmere på . Og prøve at søge lidt på nettet. Og tak for dine link dem vil jeg os se nærmere på. falder du over andre gode jobopslag eller andet så send endlige et link.

Tak her fra..

TG950
måske noget for konen :
http://www.zoma.dk/

ja, jeres problemer til til evt. familiesammenføring stopper ikke her, tværtimod så bliver de værrer og alt dette kan man takke DF for, de bestemmer jo eferhånden alt hvad der har med udlændinge politik at gøre.

hvis jeg var dig så ville jeg meget overveje sveriges modelen, som nogen er inde på, det er nok den bedste løsning lige nu pt.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Spring til debat: