Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
indkøb i Bangkok
|
|
| Anjin |
Lagt på d. 25/09-2010 10:57
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 170 |
Jeg sniger lige et lille noob spørgsmål ind her i tråden De piratkopier der kan købes af spil til pc/xbox osv i Thailand, vil de give problemer ift tolden hvis man medbringer dem til Danmark ? |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 25/09-2010 12:37
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Ja hvis det er til videresalg, kan du godt få problemmer, men jeg tror ikke de gør noget hvis det er til dig selv. Du skal selvfølgelig ikke blive taget med flere 1000 så vil de nok tro det til videresalg kunne jeg forestille mig.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| tatekthai |
Lagt på d. 25/09-2010 13:05
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 28 |
Kan du sige 200 baht og 2,5 time? Lad en Thai betale for dig, så koster det 160BHT. De kører som død og helvede, og har haft flere alvorlige ulykker. |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 26/09-2010 08:30
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Ang. GPS Hvorfor ikke købe en smartphone, der i forvejen har indbygget GPS og flere navigationssystemer. Så kan man også ringe fra den, og gå på nettet som var det en bærbar PC. Desuden kan man også få glæde af den, når man går rundt eller kører i taxi osv. |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 26/09-2010 09:13
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
Payanak skrev: Ang. GPS Hvorfor ikke købe en smartphone, der i forvejen har indbygget GPS og flere navigationssystemer. Så kan man også ringe fra den, og gå på nettet som var det en bærbar PC. Desuden kan man også få glæde af den, når man går rundt eller kører i taxi osv. efter min ringe viden så er det ikke alle gps kort via smartphones der er gratis at bruge ( datatrafik ) men ved dog at kort fra nokia ( ovi kort ) er gratis at bruge. man skal bare huske at downloade sidste nye version, og det er også gratis at downloade ( ovi/nokia via pc ) og de virker perfekt. en lille historie her fra sommer: jeg og det meste af famillien skulle på tur til kanchanaburi waterfall, og på flere tidspunker var der en masse snaken ( Thai ) om hvilken vej vi skulle køre, til sidt havde jeg ondt i ørerne og brød ind og sagde at nu kørte vi den og den vej og de kiggede vantro på mig og spurgte om jeg havde været der før ? næ det havde jeg ikke jeg burger bare min gps på telefonen, og vupti så var vi ved vandfaldene før vi vidste af det
(pap datternes kommentar var : du er pisse irriterende når du gør sådan noget )[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b4/Erawan_Waterfall%2C_Kanchanaburi_Province%2C_Thailand_-_June_2004.jpg/800px-Erawan_Waterfall%2C_Kanchanaburi_Province%2C_Thailand_-_June_2004.jpg[/img] is not a valid Image. ( sorry ovenstående lidt uden for tråden ) Redigeret af TG950 d. 26/09-2010 09:20 Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 26/09-2010 11:14
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Jeg bruger Google Maps, der hjælper mig meget, især når jeg kører forkert... eller jeg farer småvild på gå-ben, og jeg taler om Thailand. Og når jeg kommer til en nyadresse, der ikke var helt let, så stjernemarkerer jeg lige stedet. Min telefon har end ikke GPRS, så den navigerer via antennerne, men næste smartphone skal have GPRS, så den bliver mere præcis. Ulempempen ved Google Maps er dog, at den ikke kan meddele, når man skal holde til højre eller venstre, og den slags some tider væsentlige detaljer i sær på motorvejsvirvaret i Bangkok. Hilsen, Robert |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 26/09-2010 13:48
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
Robert Kronberg skrev: Jeg bruger Google Maps, der hjælper mig meget, især når jeg kører forkert... eller jeg farer småvild på gå-ben, og jeg taler om Thailand. Og når jeg kommer til en nyadresse, der ikke var helt let, så stjernemarkerer jeg lige stedet. Min telefon har end ikke GPRS, så den navigerer via antennerne, men næste smartphone skal have GPRS, så den bliver mere præcis. Ulempempen ved Google Maps er dog, at den ikke kan meddele, når man skal holde til højre eller venstre, og den slags some tider væsentlige detaljer i sær på motorvejsvirvaret i Bangkok. Hilsen, Robert jeps, og hvis du vælger en smartphone med f.eks Route66 ( iphone) så har du samme problem, derfor er ovi maps fra nokia et godt alternetiv. Redigeret af TG950 d. 26/09-2010 13:49 Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 26/09-2010 14:03
|
Robert Kronberg skrev: Jeg bruger Google Maps, der hjælper mig meget, især når jeg kører forkert... eller jeg farer småvild på gå-ben, og jeg taler om Thailand. Og når jeg kommer til en nyadresse, der ikke var helt let, så stjernemarkerer jeg lige stedet. Min telefon har end ikke GPRS, så den navigerer via antennerne, men næste smartphone skal have GPRS, så den bliver mere præcis. Ulempempen ved Google Maps er dog, at den ikke kan meddele, når man skal holde til højre eller venstre, og den slags some tider væsentlige detaljer i sær på motorvejsvirvaret i Bangkok. Hilsen, Robert Jeg mener naturligvis GPS, og ikke GPRS... |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 26/09-2010 14:14
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
TG950 skrev: efter min ringe viden så er det ikke alle gps kort via smartphones der er gratis at bruge ( datatrafik ) men ved dog at kort fra nokia ( ovi kort ) er gratis at bruge. man skal bare huske at downloade sidste nye version, og det er også gratis at downloade ( ovi/nokia via pc ) og de virker perfekt. en lille historie her fra sommer: jeg og det meste af famillien skulle på tur til kanchanaburi waterfall, og på flere tidspunker var der en masse snaken ( Thai ) om hvilken vej vi skulle køre, til sidt havde jeg ondt i ørerne og brød ind og sagde at nu kørte vi den og den vej og de kiggede vantro på mig og spurgte om jeg havde været der før ? næ det havde jeg ikke jeg burger bare min gps på telefonen, og vupti så var vi ved vandfaldene før vi vidste af det (pap datternes kommentar var : du er pisse irriterende når du gør sådan noget )[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b4/Erawan_Waterfall%2C_Kanchanaburi_Province%2C_Thailand_-_June_2004.jpg/800px-Erawan_Waterfall%2C_Kanchanaburi_Province%2C_Thailand_-_June_2004.jpg[/img] is not a valid Image. ( sorry ovenstående lidt uden for tråden ) Haha, TG. Du er "Farang Ruu Mark" ![]() Det er iøvrigt godt klaret, hvis det lykkes familien at køre den gale vej til Erawan vandfaldet. Der er skilte hele vejen. ![]() Også udenfor tråden, beklager. |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 26/09-2010 14:46
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
En internet pakke til mobilen koster få hundrede THB for f.eks 200 timers forbrug. Så det er ikke det man bliver fattig af. Google Maps kan selvfølgelig godt bruges, men er så langt fra et rigtigt navigationsprogram. Har selv en Android telefon, og på den kan man f.eks bruge iGO programmet, som er aldeles fremragende. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 26/09-2010 17:33
|
Payanak skrev: En internet pakke til mobilen koster få hundrede THB for f.eks 200 timers forbrug. Så det er ikke det man bliver fattig af. Google Maps kan selvfølgelig godt bruges, men er så langt fra et rigtigt navigationsprogram. Har selv en Android telefon, og på den kan man f.eks bruge iGO programmet, som er aldeles fremragende. Jeg er helt enig i, at Google Maps ikke er et rigtigt navigationsprogram. Et rigtigt system, der er opdateret, virker, selvom man nærmest kører i blinde - med Google Maps skal man selv være fremme i skoene, men stadig nemmere end et traditionelt kort, og som sagt fremragende, hvis man fornemmer, at man er kørt vild. Hilsen, Robert |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

(pap datternes kommentar var : du er pisse irriterende når du gør sådan noget )