Se indlæg|
Dansk-skoler i København
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 25/11-2005 10:35
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 570 |
Er der nogle der har gode eller dårlige erfaringer med nogle af disse sprog-skoler-/centre i København? Københavns Sprogcenter Valdemarsgade 16, Kbh V Kofoeds Skole Nyrnberggade 1, Kbh S Studieskolen Borgergade 12, Kbh K AOF Sprogcenter - invandrercenteret Lersø Park Alle 44, Kbh Ø Amager Lyongade 21, st., Kbh S Brønshøj/Husum Gadelandet 18, Brønshøj Sprgcenteret IA (indvandrenes dag- og aftenskole) Hejrevej 26, Kbh NV Sprogcenteret Kigkurren Kigkurren 6-8, Kbh S Frederiksberg Sprogcenter Sønderjyllands Alle 2, Frederiksberg K.I.S.S. Sprogcenter Nørrebrogade 32, Kbh N Jeg fik listen fra KISS Sprogcenter hvor jeg iøvrigt fik at vide at min kone kunne for lidt engelsk til at kunne følge med i deres undervisning (til at starte med). Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
| Nui |
Lagt på d. 28/11-2005 22:18
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 22 |
Hej Christian. Send hende op på studieskolen eller alternativt find en privat dansk lærer til hende. Så skal hun nok få det lært hurtigt. Men selvfølgelig gør det en stor forskel, hvor godt hendes engelsk er. |
|
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 28/11-2005 22:31
|
Tak Knud for feedback. Jeg har såmænd også diskuteret privat lærer med bla. Nielsen, men ville lige høre om nogle havde konkrete erfaringer med nogle af skolerne i mit område. Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 28/11-2005 22:38
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
De kommunale skoler ?
Sprogskolen i Århus har jeg ikke meget fidus til. 12-14 elever fra mange forskellige lande og en lære der kan Dansk og Engelsk...........ja så skal set jo blive svært, men på den anden side, en klasse med 12-14 Thaier..........Kan i høre hønsene! ![]() Så jeg ville nok også foretrække privatundervisning. Sprogskolen er jo gratis, privatundervisning ???????????? Hilsen Suk................... ![]() ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 28/11-2005 22:55
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
hej cristian jeg anbefaler ikke at hun skal gå i en klasse med mange andre thaier der er for meget snak har jeg hørt![]() noget andet du kan gøre er at hver gang hun siger noget forkert så gentag det for hende så hun siger det efter dig så blir det tilsist perfekt det kan være lidt slidsomt for jer begge i starten men det er det værd for hun kommer hurtigere efter det en anden ting hvis ikke det er forsent lad være med at fare ud efter parabol men køb nogle thai film til hende så hun kan hygge sig en gang imellem min pointe er at hvis hun lære at se dansk tv sammen med dig lære hun hurtigere sproget plus at hun ikke blir en thai som kun kan se thai tv dette gælder ikke kun thaier men invandere generelt og så kan du jo købe det efter et år eller når du i syntes at hun taler bedre dansk ( men tror du alerede har thai tv ikke )hvis hun vil høre nyheder så køb nogle thai aviser til hende som sagt er jeg ordblind og jeg har selv lært mig at skrive ved feks at lave børne kryds og tværs dem med tegninger og jeg har lært mig engelsk ved at se film og snakke med dem jeg har arbejdet sammen med fra og i udlandet bare lidt info fra mig håber det kan bruges |
|
|
|
| mattidk |
Lagt på d. 29/11-2005 22:27
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 256 |
Jeg selv har været i studieskolen, men jeg synes det kommer an på hvad længe uddannelse din kone har bag sig. For udtake skyld vil jeg anbefale at prøve med KISS i første om gang. |
|
|
|
| madsjx |
Lagt på d. 30/11-2005 10:02
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 72 |
Min kone går på Kiss og det er helt bestemt effektivt - jeg er meget imponeret over hvormeget dansk hun allerede mestrer efter 4-5 måneder på skolen. Der er dog ingen tvivl om at det kræver meget hårdt arbejde at gå på Kiss og der er langt mellem thaierne på den skole. Samtidigt er der vist noget om at man skal have en universitetsuddannelse for at gå på Kiss (min kone har en bachelor i business administration). |
|
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 30/11-2005 12:02
|
Hej Mads og Matt Min kone har kun "folkeskole" og læser/skriver ikke engelsk. Hun blev på KISS præsenteret for en engelsk indmeldingsformular og beskeden var at hvis hun skulle have hjælp til at udfylde den, så kunne hun ikke nok engelsk til at følge med i undervisningen. Hun foreslog at man evt. senere, når hun havde mere ballast, kunne komme på KISS og afslutte forløbet der. Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
| Novicen |
Lagt på d. 09/12-2005 09:28
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 143 |
Hej Christian-s Min kone blev automatisk henvist til en sprogskole i forbindelse med integrationskontrakten. Hun startede lige efter sommerferien i år, og det går fint! Hun engelske er yderst begrænset, men det er ligemeget, da skolen KUN underviser på - dansk! Hvordan de gør? Aner det ikke. Men det virker! Min kone har netop sprunget et modul over, så helt "åndssvagt" er det bestemt ikke!!! ![]() Lige nu bor vi i Hvidovre, men flytter snart til området omkring Holbæk. Hvidovre Kommune sender så bare hendes "sag" derop, hvor hun så fortsætter på sprogskolen i Holbæk... Jeg ved ikke om du kan bruge dette til noget? Men det er altså vores "historie...". ![]() Venlig hilsen Novicen Hvis dit liv var en film - Gad du så selv at se den i biografen?
|
|
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 09/12-2005 11:52
|
Tak Novicen for historien. Jeg glæder mig til at få sat skub i forløbet for min kone.
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

)