Se indlæg
 Udskriv debat
ferie i kongebyen
Mc laren
tak for en super website holder meget af den friske og lidt rå tone. har fået 10 ugers ferie til næste år og vil gerne tilbringe dem i pattaya, mit spørgsmål er vedrørende visa er der nogle problemer med at få visa til alle 70 dage eller skal jeg nøjes med et 60 dages visa. håber i kan hjælpe med råd PS ER 53 ÅR

Thjaa
du skal lave truist visa paa 60 dage og den kan du forlinge i thailand med 30 dage saa ialt 90 dage
Livet er forkort til store problemmer

noisnabo
Mc laren skrev:
tak for en super website holder meget af den friske og lidt rå tone. har fået 10 ugers ferie til næste år og vil gerne tilbringe dem i pattaya, mit spørgsmål er vedrørende visa er der nogle problemer med at få visa til alle 70 dage eller skal jeg nøjes med et 60 dages visa. håber i kan hjælpe med råd PS ER 53 ÅR

Ganske rigtigt skal du have to mdr visa med dig hjemmefra. Den sidste måned kan du få hos emigrationen i Beach Rod Soi 5 i Jomtien.

Husker ikke hvad den sidste md koster, men kommer du inden de to mdr er udløbet, er det fuldstændigt problemløst.

Kom helle et par dage f o r tidligt, der kan være helligdage som du aldrig har hørt om.

Tre mdr i Pattaya. Er det første gang du skal til Thailand og eller Pattaya. Hvis du er Pattaya jomfru, er det meget lang tid. Håber at du har et godt helbred.

Payanak
Forlængelsen på 30 dage koster 1900,- THB.

Mc laren
tusind tak for råd. dejligt at få en afklaring, vælger nok 60dage i 11 så kan jo altid nappe 90 i 12 he he helbredet er ok bortset fra lidt gigt her og der. har været i pattaya 2 gangei 99 og det var sku wonderful eneste negative var det store flotte hotel de var sku lidt efter gammelfar nå der var pigebesøg, måske jeg skulle leje en condo eller måske er der nogen der kender et super fedt hotel uden for meget uro

Amagerdreng
Først må jeg rette dig Mc Larsen. "Kongebyen er HUA HIN" Pfft (dette er ment som en joke men det er nu rigtigt)
Du skal have et 3 mdr TURIST VISA og det kan fås to steder i DK. mod betalning selvfølgelig.
Dernæst så kan jeg hjælpe dig med gode steder at være til en billig penge men mere om det i en PB.

natty
53 år og så kalde sig selv for gammelfar, er det ikke lidt for tidligt? Hvad vil du så kalde dig selv om 10-20 år?
Grin
Hvorfor tager du ikke rundt og ser lidt andet af Thailand, når du nu er der i 10 uger?, men hver mand sin lyst selvfølgelig. Jeg synes bare det er synd at begrænse sig selv til Pattya, landet har så meget andet at byde på.

sidste gang jeg rejste til los fik jeg 3mdr visa lavet af ambassaden i hvidesande, de er lynhurtige, man får passet 1-2 dage efter..

sony
natty skrev:
53 år og så kalde sig selv for gammelfar, er det ikke lidt for tidligt? Hvad vil du så kalde dig selv om 10-20 år?
Grin
Hvorfor tager du ikke rundt og ser lidt andet af Thailand, når du nu er der i 10 uger?, men hver mand sin lyst selvfølgelig. Jeg synes bare det er synd at begrænse sig selv til Pattya, landet har så meget andet at byde på.

Godt nok har natty skrevet meget ævl hæ hæ, men her vil jeg give ham ret 10 uger i pat. Nej du se du og kom ud og oplev det skønne land, du kunne starte i pat. og slutte der inden du tager hjem, men man skal da se det dejlige land også. Men ok smag og behag er jo heldigvis forskellig.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

TG950
Mc laren skrev:
tusind tak for råd. dejligt at få en afklaring, vælger nok 60dage i 11 så kan jo altid nappe 90 i 12 he he helbredet er ok bortset fra lidt gigt her og der. har været i pattaya 2 gangei 99 og det var sku wonderful eneste negative var det store flotte hotel de var sku lidt efter gammelfar nå der var pigebesøg, måske jeg skulle leje en condo eller måske er der nogen der kender et super fedt hotel uden for meget uro

kan da godt anbefale dig 2 som ligger i samme soi, det gode ved begge to det er jo at de ikke tager lady / girl Fee

http://www.pattay...hotel.net/

http://lekhotel.t...ation.html

og lidt video fra soi'en

Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

natty
sony skrev:
natty skrev:
Grin

Godt nok har natty skrevet meget ævl hæ hæ, men her vil jeg give ham ret 10 uger i pat. Nej du se du og kom ud og oplev det skønne land, du kunne starte i pat. og slutte der inden du tager hjem, men man skal da se det dejlige land også. Men ok smag og behag er jo heldigvis forskellig.

Sony, rart endelig at være enig med dig, det bliver nok ikke en vane, men lad os glæde os over når det sker. LOL LOL

HOJ
Hej

se lige denne web site
www.sanya-apartme...
var der i sommer i ca 2 uger ok billeder på web snyder ikke der er stille og roligt ingen larm selvom vi var lige oven på beer baren under okunne vi ikke høre de så wm i fodbold.
vi gav 500 bath i døgnet + 7 bath pr kilowatt til aircon ved langtids leje tror jeg der kan forhandles
der står Pattaya Sout road på add det er nu ved markedspladsen i soi Buakhao hvis du kender den
Web: HOJ

Robert Kronberg
Mc laren skrev:

Udover, som allerede nævnt her i tråden, at du kan søge et 60-dages turistvisum og forlænge det med 30 dage på immigration i Pattaya, så kan du alternartivt, som også allerede nævnt, søge et 90 dages visum.

Der er tale om et "Non-Immigrant Visa O", og hvis du ikke er gift med en thai, så burde du kunne søge Visa O på baggrund af din alder, altså "retirement".

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Mc laren
masser af hjælp at få her tak til alle. om 20 år natty hvis der er liv og lidt pension tilbage sa lucky boy,faldt lige over dette hotel pattaya bay resort nogen der kender til det

noisnabo
Amagerdreng skrev:
Først må jeg rette dig Mc Larsen. "Kongebyen er HUA HIN" Pfft (dette er ment som en joke men det er nu rigtigt)
Du skal have et 3 mdr TURIST VISA og det kan fås to steder i DK. mod betalning selvfølgelig.
Dernæst så kan jeg hjælpe dig med gode steder at være til en billig penge men mere om det i en PB.

Der er tons af gode steder. Beslut dig endelig ikke hjemmefra. Så kommer du til at betale alt for meget for det.

Og måske vælger du noget, som er for langt fra den virkelighed, som du nu vælger.

Efter ankomsten skal du ud ag gå. Gade op, gade ned, tinge om priser, osv.
Redigeret af noisnabo d. 10/10-2010 12:17

Amagerdreng
Dette må jeg lige svare på. Har også skrevet til MClaren i PB. Dette er MEGET svært at slå (og har været i Pattaya/Thailand mange gange) 40 M2-8000 bath pr mdr-plus el og vand-rengøring pr gang 100 bath alt inc-og så er Hotelet under et år gammelt og ligger ikke langt fra div så som Walking Street og 2 Road-og ingen bar støj. Personligt har jeg prøvet mange steder men dette er og blir stedet hvor jeg vender tilbage til når jeg igen skal til BYERNES BY Pfft nu får jeg på hatten for det altså det med BYERNES BY bare skyd løs. En negativ kommentar er vel umulig fra visse personer. INGEN NÆVNT - INGEN GLEMT. KLØPÅ. Shock

noisnabo
Amagerdreng skrev:
Dette må jeg lige svare på. Har også skrevet til MClaren i PB. Dette er MEGET svært at slå (og har været i Pattaya/Thailand mange gange) 40 M2-8000 bath pr mdr-plus el og vand-rengøring pr gang 100 bath alt inc-og så er Hotelet under et år gammelt og ligger ikke langt fra div så som Walking Street og 2 Road-og ingen bar støj. Personligt har jeg prøvet mange steder men dette er og blir stedet hvor jeg vender tilbage til når jeg igen skal til BYERNES BY Pfft nu får jeg på hatten for det altså det med BYERNES BY bare skyd løs. En negativ kommentar er vel umulig fra visse personer. INGEN NÆVNT - INGEN GLEMT. KLØPÅ. Shock

Du laver den klassiske, kære Amagerdreng. Bare fordi du ikke kender til noget der er bedre, ja så findes det ikke.

Det kan godt være at dit sted er et supersted. Men det kan også godt være at den mand du forsøger at hjælpe, er forskellig fra dig.

Generelt, lej aldrig hjemme fra.

Kom her ud, gå en tur, kig dig omkring, og så er det op til dig at finde det som passer dig aller bedst.

Amagerdreng
Det findes da sikkert men HVOR spør jeg. Den størrelse-den pris og så nyt. ?????. Du/i skal vide at jeg så sent som i April i år var bla i Pattaya og gik så godt som hele Pattaya by rundt og kikkede efter pæne-rene-og store værelser. (jeg elsker at gå en lang tur hverdag og samtidig lurer på nye steder at overnatte netop for at prøve noget andet end sidste gang) Jeg gider ikke bo i div sois med støj fra barer og masser af natteliv. Endte på et pænt hotel i en mdr men fandt så ud af at lige overfor lå dette sted. Kikkede på det og deres værelser og tog så resten af min ferie der. Pris pr dag er normalt 600 bath men mdr prisen er altså 8000 så regn lige den ud. Selvfølgelig er vi ale forskellige og INGEN har jo sagt/skrevet at man SKAL booke hjemmefra men man kan jo altid kikke på stedet og det er jo netop det som Mclaren søger og spørger efter. Men kik omkring-brug mit råd hvis du/i kan (giver gerne navnet i PB for ikke at lave reklame her) og et eller andet sted skal man jo starte IKKE SANDT !!!!!!!!!!!!!!!.

Amagerdreng skrev:
Det findes da sikkert men HVOR spør jeg. Den størrelse-den pris og så nyt. ?????. Du/i skal vide at jeg så sent som i April i år var bla i Pattaya og gik så godt som hele Pattaya by rundt og kikkede efter pæne-rene-og store værelser. (jeg elsker at gå en lang tur hverdag og samtidig lurer på nye steder at overnatte netop for at prøve noget andet end sidste gang) Jeg gider ikke bo i div sois med støj fra barer og masser af natteliv. Endte på et pænt hotel i en mdr men fandt så ud af at lige overfor lå dette sted. Kikkede på det og deres værelser og tog så resten af min ferie der. Pris pr dag er normalt 600 bath men mdr prisen er altså 8000 så regn lige den ud. Selvfølgelig er vi ale forskellige og INGEN har jo sagt/skrevet at man SKAL booke hjemmefra men man kan jo altid kikke på stedet og det er jo netop det som Mclaren søger og spørger efter. Men kik omkring-brug mit råd hvis du/i kan (giver gerne navnet i PB for ikke at lave reklame her) og et eller andet sted skal man jo starte IKKE SANDT !!!!!!!!!!!!!!!.

Amagerdreng,

det er en god pris du der nævner.
Jeg husker første gang jeg var i patty for 10 år siden.., som et tilfælde med en bkk pige som ville lidt på ferie med badevand mm. vi boede i jomthien på jomthien tannic og det var dyrt...
når man kender byen vælger man hotel hjemmefra ,ved et hotel man kender allerede synes jeg.
da jeg var der første gang var jeg helt rundt på gulvet/forvirret over det skønne liv der var der og strand mm....havde dog været i bkk 2 gange inden, ja jeg er PATTAYA FAN OGSÅ...he he...og jeg har været der trofast siden mange mange gange Grin
der er også hoteller på soi bekrau til de 8000, men jeg synes godt nok priserne på hotel nogle steder er steget vildt...jeg husker "flipper lodge" på soi 8 kostede 800 bath. idag koster det dobbelt ca....

Mc laren
hej amagerdreng og noisnbo det kan godt wære i måske ikke er helt enig men jeg synes der er guld at hente i denne tråd og i bidrager meget

Spring til debat: