Se indlæg|
StaZi.
|
|
| Lundberg |
Lagt på d. 20/10-2010 23:08
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 82 |
Det er sjovt at vi har den her diskussion hver gang snakken kommer på førtidspension ....jeg kan huske da vi havde et større "intermezzo" med BJ(gad vide hvor han er henne ? nok i Patty og drikke sig i hegnet på 8 måned).....jo det er sådan at alle førtidspensionister TROR at vi andre er misundelige på de basøre de får hver måned.....det kan jeg så allerede afsløre nu at det er laaaaaaaangt de fleste mennesker IKKE.....hvem fanden gad leve for de sølle beløb som en dansk førtidspension giver ??? Nej tak behold i bare jeres førtidspension mig hører i ikke noget brok fra |
|
|
|
| Namprik |
Lagt på d. 21/10-2010 05:29
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 289 |
Det er ikke for at holde gryden i kog. Som FP. maa man gerne tjene en 5'er om dagen, hva' min kone tjene er da ikke ulovligt. Bedrager laeste jeg, aner ikke hvor du har det fra, jeg bedrager ingen, jeg har FP, opgav min adresse i DK, flyttede til TH, mistede penge paa den konto....jeg/ vi klare oZ, haaber da ogsaa alle andre klare sig. Om det saa er billy at bo i TH, det kommer det ondelyneme an paa hvilken standard man vaelger, jeg vaelger ikke den primitive...........Hva' med sygeforsikring, medicin og bla bla bla, det betaler jeg selv, selvom jeg mister ca. 4 k. ved at aflevere mit sygebevis og ta' syvmile stoevlerne paa. Saa vaer ej misundelig og lad dog janten ligge...TAK. Jeg kan gaa paa vandet !
En pige jeg kender, hun er smuk...en picasso falmer i doend ! Et hjerte pigen har, saa stort som Eiffel........Tak fordi jeg maa kende dig. |
|
|
|
| filihankat |
Lagt på d. 21/10-2010 09:16
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 302 |
Funnyboy skrev: Og det er vel i sidste ende også op til skvat at kunne bevise at man har tjent pengene før man kan blive beskattet af dem eller? Nej, der tager du fejl. Her i landet har vi noget der bliver kaldt "selvangivelse". Måske du har hørt om det? Det betyder, at du har pligt til at fortælle SKAT om det, hvis du har en indtægt som er skattepligtig. Det betyder også at hvis du fx. bliver stoppet i lufthavnen med lommerne fulde af guld, så er det dig der skal dokumentere at pengene er ærlige - ikke omvendt. mvh. filihankat |
|
|
|
| filihankat |
Lagt på d. 21/10-2010 09:28
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 302 |
Jeg har stor respekt for mennesker, som rejser ud i verden og med flid og dygtighed opbygger sig en god tilværelse under fremmede himmelstrøg. Det er noget, der kræver stort mod og masser af hårdt arbejde - og respekt for det. Jeg har derimod slet ingen respekt for mennesker der opbygger deres tilværelse på socialt bedrageri - og derefter pisser på dem der betaler regningen. |
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 21/10-2010 15:19
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 815 |
And the ævl.... It´s hard to be a førtidspensionist..![]() Ja, stikkere blev skudt under krigen. Findes ikke noget værre end stikkere. De høre til 7 (eller hvor mangen det nu er) fod under jorden.. Redigeret af Big-Viking d. 21/10-2010 15:20 |
|
|
|
| Djan |
Lagt på d. 21/10-2010 15:29
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 176 |
Big-Viking skrev: And the ævl.... It´s hard to be a førtidspensionist.. ![]() Ja, stikkere blev skudt under krigen. Findes ikke noget værre end stikkere. De høre til 7 (eller hvor mangen det nu er) fod under jorden.. Okay, så social-bedragere er frihedskæmpere. Skatteydere er nazister. Så fik vi det på plads, tak. |
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 21/10-2010 15:38
|
Stikkere i al almindelighed er afskum noget der skulle udryddes.. Ohhh sikke hellige så mange er herinde. Tror sgu at dem der råber mest op om div. snyd og bedrageri er de værste af slagsen na... Hvor mange har i deres liv ikke været på kant med et eller andet som ikke var 100%.. Tag nu feks sort arbejde.... Er vel ikke værre end at snyde lidt når man er på socialhjælp elller FP og lave lidt sort ved siden af. Sort arbejde er sgu da en nationalsport i vores lille land.. Så fuck alle jer ynker og klynker om Oh hvor er det snyd og lad os straks stikke ham/hende til myndighederne..
Redigeret af Big-Viking d. 21/10-2010 15:40 |
|
|
|
| alkenbo |
Lagt på d. 21/10-2010 16:20
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 206 |
Ja og skulle vi så ikke også skyde alle der vidner i en retsag, for alt det det med ret og rimelighed er bare noget besværligt noget for alle os småsvindlere |
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 21/10-2010 16:26
|
I min verden er der forskel på om man vidner i en eller anden sag i retten eller om man stikker naboen som er FP for at hjælpe flyttemand Olsen engang imellem eller overboen, fordi han får malet lejligheden sort. |
|
|
|
| alkenbo |
Lagt på d. 21/10-2010 16:51
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 206 |
Ja det kan vi nok godt blive enige om, men er det dig eller mig der skal sætte grænserne eller Hassan og Muhammed. Vi har et folkestyre der bestemmer loven, politiet der håndhæver loven og domstolene der dømmer, heldigvis ikke dig og mig, vi ville sikkert ikke blive enige |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 21/10-2010 17:17
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 641 |
Namprik skrev: Som FP. maa man gerne tjene en 5'er om dagen, hva' min kone tjene er da ikke ulovligt. Bedrager laeste jeg, aner ikke hvor du har det fra, jeg bedrager ingen, jeg har FP, opgav min adresse i DK, flyttede til TH, mistede penge paa den konto....jeg/ vi klare oZ, haaber da ogsaa alle andre klare sig. Det har jeg da sådanset fra digselv. Du fortæller jo vidt og bredt om dit liv i Thailand og at du handler aktier i konens navn. Du fortæller at du har arbejdstilladelse i Thailand. Jeg udleder at du arbejder mere end et par timer om ugen og dermed er arbejdsdygtig og dermed uberettiget hæver førtidspension. Så nævner du en 5'er om dagen, ja danske regler siger klart at du må tjene lidt ved siden af FP. Men det er socialt bedrageri at arbejde i sin kones virksomhed hæve førtidspension og lade hende få lønnen udbetalt. Det gælder både i både Danmark og Thailand. Namprik skrev: Om det saa er billy at bo i TH, det kommer det ondelyneme an paa hvilken standard man vaelger, jeg vaelger ikke den primitive...........Hva' med sygeforsikring, medicin og bla bla bla, det betaler jeg selv, selvom jeg mister ca. 4 k. ved at aflevere mit sygebevis og ta' syvmile stoevlerne paa. Klart man kan bo dyrt i thailand, men nu er Førtidspension ikke til luksus brug, det er til at opretholde en acceptabel livsførelse. Men Danmark er et af de dyreste lande i verdenen at bo i og derfor trækker man noget fra når pengene sendes ud af landet. |
|
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 21/10-2010 18:10
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
Tonen i Danmark, og vel også her på DTW, har ændret sig: Fra Kristeligt Dagblad 20. oktober: "Handicappede bliver i stigende omfang ofre for hadefuld tale, trusler og hærværk alene på grund af deres fysiske eller psykiske handicap. De handicappede er de nye indvandrere, lyder det fra organisationer. En skleroseramt kvindes specialbyggede handicapbil får slået sideruderne ind. En mand i kørestol bliver passet op af en vildt fremmed i et supermarked og beskyldt for at snylte på samfundet. Og forældrene til en spastisk dreng får af en tilfældigt forbipasserende at vide, at det er sådan nogle som dem, der er skyld i landets dårlige økonomi. Eksemplerne ovenfor kan lyde for groteske til at være sande, men de er ikke desto mindre hentet fra den virkelige verden. Hadefulde overfald og hadefuld tale mod handicappede - også kendt som hate-crimes og hate-speech - er kommet til Danmark, siger formand for Danske Handicaporganisationer, Stig Langvad. "Vi har de seneste år fået henvendelser fra vores medlemmer, der oplever, at de har følt sig krænkede eller truede af folk, der beskylder dem for at nasse på samfundet og skrabe til sig. Hate-crimes er måske nok et stærkt udtryk, men jeg synes, det er på sin plads, fordi der er tale om krænkelser af handicappede alene, fordi de er handicappede. Det skete ikke for bare fem år siden, men i dag er det en realitet, siger Stig Langvad. Også fra Scleroseforeningen lyder det, at der er sket et skarpt skred i synet på og behandlingen af handicappede i Danmark de seneste to til tre år. "De handicappede er ved at blive de nye indvandrere på den måde, at de nu er blevet kommunalpolitikernes foretrukne prygelknabe, når nogen skal have skylden for den dårlige økonomi. Bare den måde, de omtales på, har forandret sig. Det virker, som om det pludselig er blevet helt legalt at tale om handicappede som mindreværdige og konstant forsøge at omgå loven, så man ikke behøver at bruge de nødvendige ressourcer på dem," siger ledende socialrådgiver ved Scleroseforeningen Bente Juul Röttig. Ifølge handicaporganisationer er der altså tale om en ny udvikling, der blandt andet er afstedkommet af en hårdere retorik fra en række kommunalpolitikere. I sommer talte næstformand i Kommunernes Landsforening Erik Fabrin (V) om en "skadelig gøgeungeeffekt" i forbindelse med de stigende udgifter på handicapområdet, mens borgmester i Ikast-Brande, Carsten Kissmeyer (V), appellerede til, at man i højere grad skelede til gamle metoder som fiksering og medicinering for at bringe udgifterne ned. Udmeldingerne, fik blandt andre socialminister Benedikte Kiær (K) til at revse kommunerne for at forrå debatten om psykisk syge og handicappede. "I de 20 år, jeg har arbejdet i det her felt, har det været utænkeligt, at en socialminister på den måde har været nødsaget til at give sådan en opsang, men i dag er det nødvendigt. Det er blevet helt legitimt at tale om handicappede som en pestilens, og selvom uviljen mod mennesker med handicap endnu ikke er på højde med den, vi desværre ofte ser mod indvandrere, så er det den vej, udviklingen går," siger Stig Langvad." "Hate-Speech" kaldes det på engelsk, og afstanden derfra og til fysiske overgreb er ikke stor. Jeres pænt indpakkede moralske opstød over FP´ere der har bosat sig i udlandet fuldt lovligt er ubehagelige og ondskabsfulde, og tangerer efterhånden direkte forfølgelse. Hvad siger Admin til de evindelige prik, stik og hentydninger? Dr. Gonzo Redigeret af Gokinok d. 21/10-2010 18:15 |
|
|
|
|
Lagt på d. 21/10-2010 18:23
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Du er normalt rimeligt kritisk med offentlige instanser og medier, men denne gang har du valgt at tage kristeligt dagblad's artikler for gode varer? Nu har Jørgen selv valgt at alle skal kunne følge med i sit liv, både her og på facebook, derfor må han også forvente lidt feedback. Redigeret af d. 21/10-2010 18:29 |
|
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 21/10-2010 18:38
|
|
Du kan da få den fra samtlige danske aviser hvis du vil, her er det fpn.dk: http://fpn.dk/liv...219492.ece Hvad er der galt med Kristeligt Dagblad? Robert Kronberg har for kort tid siden vist sin egen artikel derfra vedr. Thailand, er han så ikke til at stole på? ![]() Dr. Gonzo PS: Suk/Namprik er en tørstig bralderrøv, der er mere fyldt med løgn end både JackD, HST, Gokinok og hvad h..... de allesammen hedder, TILSAMMEN! ![]() Tror folk virkelig på alt det gylle? Redigeret af Gokinok d. 21/10-2010 18:39 |
|
|
|
|
Lagt på d. 21/10-2010 18:54
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Vi kan vist hurtigt blive enige om at folk der går efter handicappede har et eller andet form for problem ikke? Når man i diverse tråde hele tiden vil fortælle at nu tjener man det i andres navne, eller rakker ned på pøblen, ja så må man altså også forvente lidt tilbage. Kan ikke forstå du sætter dig selv i samme bås som Suk, ingen har beskyldt hverken suk eller dig for at lyve? |
|
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 21/10-2010 19:05
|
|
Du misforstår mig... Jeg har intet imod at blive beskyldt for at lyve, det meste jeg beretter er alligevel skrøner og påhit. Jeg sætter mig selv i samme bås som Namprik a´la en "Baron von Münchausen" der kan li´ at fortælle historier! Meget skal tages med et stort gran salt efter min mening, og folk er utroligt naive i det her forum, de tror på hvad som helst, også at en eller anden tumpe sidste år fortalte at han "kylede flasker ned fra 16. etage efter soi-dogs"! ![]() Dr. Gonzo Redigeret af Gokinok d. 21/10-2010 19:07 |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 21/10-2010 19:07
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Gokinok skrev: Du kan da få den fra samtlige danske aviser hvis du vil, her er det fpn.dk: http://fpn.dk/liv...219492.ece Hvad er der galt med Kristeligt Dagblad? Robert Kronberg har for kort tid siden vist sin egen artikel derfra vedr. Thailand, er han så ikke til at stole på? ![]() Dr. Gonzo ... Hm, jeg troede, at min artikel helt forsvandt i personfnidder. Men her er den igen: [url]www.religion.dk/artikel/170850:Indfoering--Verden-kommer-til-Thailand[/url] Læs den og fortæl mig, hvis den er partipolitisk (religiøs eller religionspolitisk): Hilsen, Robert |
|
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 21/10-2010 19:10
|
|
Det er en glimrende artikel Robert, og den fremstår meget neutral og observerende. Var det i perioden med Dialog Centret og Johs. Aagaard? Men hvad siger Ezal til artiklen, er den seriøs nok til DTW?! Det ER jo Kristeligt Dagblad... Dr. Gonzo Redigeret af Gokinok d. 21/10-2010 19:19 |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 21/10-2010 19:18
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Gokinok skrev: Det er en glimrende artikel Robert, og den fremstår meget neutral og observerende. Var det i perioden med Dialog Centret og Johs. Aagaard? Men hvad siger Ezal til artiklen, er den seriøs nok til DTW?! Det ER jo Kristeligt Dagblad... Dr. Gonzo Næsten, eftersom jeg var stoppet som generalsekretær og flyttet herud, så teknisk set var det efter denne periode. (Professor) Aagard var førende inden for sit område, altså internationalt, men stillede desværre træskoene, og aktuelt er centret under afvikling. Hilsen, Robert |
|
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 21/10-2010 19:22
|
|
Ja, han var en kapacitet på sit felt, selvom jeg dengang absolut ikke var enig med ham, det er jeg så blevet mere og mere med årene! Et rammende citat om Østens Mystik: "At leve døden for at døde livet" Hilsen, Gokinok PS: Off topic - beklager, men det handler da lidt om Østen, det er mystisk ihvertfald... Redigeret af Gokinok d. 21/10-2010 19:23 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.