Se indlæg|
TV - udsendelsen fra Bangklang fænglet
|
|
| Nui |
Lagt på d. 01/12-2005 18:57
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 22 |
Hej i panelet. Var der nogen af jer som så udsendelsen fra Bangkoks fængsel ? Eller er der mon nogen af jer som har prøvet at være der ? På den ene eller den anden måde ? |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 01/12-2005 19:19
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, Faktisk har jeg prøvet at være i fængsel i Thailand ude på landet uden at kende anklagen, fordi jeg blev uvenner med en meget, meget højtstående narko-politimand i civil. Jeg skulle hilse at sige, at det er ikke sjovt, og så kan det ikke sige mere præcist... Men jeg kan nævne oplevelsen af, da jeg skulle tisse, måtte jeg træde ud i vand, da toiletet/badeværelsen stod under vand. Og under gulvbræderne lå der gammelt mad og tallerkener. 15-20 mand lå i en celle. Og der var så varmt, at fangevogterne gik rundt kun i shorts. Alt det, der skete, og som jeg oplevede igennem disse dage, er så uforklarligt og uvirkeligt, men alligevel så virkeligt, når jeg tænker tilbage. Og jeg havde intet vand, intet. Politiet i Bangkok bevilgede senere fri process, hvis jeg ville klage, men det fravalgte jeg, da jeg er farang... |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 01/12-2005 21:35
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Ville meget gerne ha' set den udsendelse, håber den kommer på nettet Suk..............................
Redigeret af Suk Rak Ning d. 01/12-2005 21:35 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 02/12-2005 00:24
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Nu er det heldigvis således, at hvis vi strander i fængsel som danske statsborgere i Thailand, så har vi ret til en dansk advokat meget meget hurtigt, og Danmark ville nok skynde sig at sende os hjem - Thailand skulle have et meget stærkt grundlag for at have os blivende (Mord, terror mv.)... Men, hvad ved jeg, det eneste udlandsfængsel jeg har været i, har været i Holland som 16 årig (Nej, har ikke været i fængsel i Danmark)
|
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 02/12-2005 02:07
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
For 20 år siden sad jeg 1 år i spjældet i DK, spjældet sagde jeg virklig det, ja ja kald det hvad i vil, men for mig var det nærmest en ferie, bibliotek, billard, masser af sport, biografture, foredrag af forskelige folketingsmedlemer, fisketure, museumsbesøg osv. Jeg forstår da godt, at mange bliver ved med at løbe rundt i det kriminelle miljø, jeg sagde bare til mig : Det her gider jeg ikke at spilde mit liv på, har ikke laver lort siden " måske en lille smule "............det danske retssytem kunne lære meget af bla. det Thailandske....
Mvh. Suk.................. ![]() ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 02/12-2005 03:05
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej Locturian, Locturian skrev: Nu er det heldigvis således, at hvis vi strander i fængsel som danske statsborgere i Thailand, så har vi ret til en dansk advokat meget meget hurtigt, og Danmark ville nok skynde sig at sende os hjem - Thailand skulle have et meget stærkt grundlag for at have os blivende (Mord, terror mv.)... Men, hvad ved jeg, det eneste udlandsfængsel jeg har været i, har været i Holland som 16 årig (Nej, har ikke været i fængsel i Danmark)Jeg så ingen advokat, ingen anklage, og da politiet fandt ud af, at jeg havde ringet til ambassaden, så gik de helt amok og truede mig til at ringe til ambassaden og bede dem stoppe sagen. Desuden gav ambassadens thai-politimand fuldstændig og aldeles forkert vejledning. Anyway, ambassaden ringede til mig første hverdag for at høre, om jeg havde fundet en vej ud, og det havde jeg. Og hvad med ham den danske forretningsmand, der sad over et år i Vietnam og stod til dødsstaf. Han kom kun ud, da det viste sig, at han allerede var blevet dømt i Singapore in absentia to dage efter, han blev anholdt i Vietnam. Redigeret af Robert Kronberg d. 02/12-2005 03:10 |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 02/12-2005 04:28
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Locturian det jeg kender til er det jeg har hort fra danskerne der har vaere inde og besoge Henrik. Hvis du skal havde noget at sove paa skal du havde en til at kobet det ude for faa helle maa du sovet paa gulve, og man kan kober sig til af faa en celle og alt ting skal du betale for. Og man har kun besoge fra ambassadens 1 gang om mlder jeg ikke hele sikker paa men hvad skulle grunden vaare til at de besoge mere en en gang om mdl Hvad jeg har hort sidder Henrik nu i en celle med 40 andre og har det ikke saerlig godt Redigeret af thaikurt1 d. 02/12-2005 07:01 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

(Nej, har ikke været i fængsel i Danmark)