Se indlæg|
USB-MODEM i Thailand
|
|
|
Lagt på d. 26/10-2010 05:23
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Olse skrev: Jeg har købt et Huawei E1752 modem (ikke låst) og skal have en mobil bredbåndsforbindelse..... Er de nogen der kan give en godt råd om hvad der er bedst og hvad det ca. koster ? Det skal virke i hhv, i Jomtien og Rayong. Og det skal være en minimum 2 mb. forbindelse. har 12 call noget der kan bruges ? mvh, Olse Det ser ikke ud til, at du kan få dit ønske om min. 2 Mbit opfyldt, men mindre kan vel også gøre det. er der virkelig ikke nogen herinde, der har erfaring med mobilt Internet i Jomtien og evt. Rayong også ? Hos hvilket selskab får man den mest stabile forbindelse og bedste hastighed ? |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 26/10-2010 07:38
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
I kan få svar på det meste af jeres spörgsmål her: http://www.dansk-...d_id=10455 det virker over det meste af Thailand, hvor der er mobilkontakt! PS! Läs nu alle indläg, för i begynder at brokke jer ![]() . Redigeret af ingolf d. 26/10-2010 07:42 Mvh Ingolf
Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme! |
|
|
|
|
Lagt på d. 26/10-2010 09:49
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
ingolf skrev: I kan få svar på det meste af jeres spörgsmål her: http://www.dansk-...d_id=10455 det virker over det meste af Thailand, hvor der er mobilkontakt! PS! Läs nu alle indläg, för i begynder at brokke jer ![]() . Ingolf, nu har jeg læst alle indlæg i den tråd du refererer til, og der er da ikke svar på vores spørgsmål om, hvilket teleselskab der har det bedste mobile Internet i Jomtien og Rayong. Så vidt jeg kan læse mig til, bor starteren af den anden tråd i Bangkok, og hastighedstesten er jo også foretaget i Bangkok ! I det første indlæg i tråden står der også: " Det er meget forskelligt fra område til område hvilke services der tilbydes fra de forskellige udbydere. " og det er netop grunden til, at vi spørger, da vi ikke kan bruge oplysningerne om dækningen i Bangkok til noget. |
|
|
|
| toomuchdenmark |
Lagt på d. 26/10-2010 11:57
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 13 |
BJ skrive sant modtage mails samt gemme billeder. ankom til Phuket igår første gang med min bærbare.Gik ind i en computer butik i storcentretog sagde jeg skulle på nettet og købte et usbmodem til 2000 bath. Hun installerede det mens jeg ventede.dertil købte jeg et netsim til 139 bath for 30 timer nettid.Jeg kunne også have købt Ais , de har bla. ubegrænset for 650 bath ,250 timer bath 500,150 timer bath 399, osv . Det korte af det lange - gå ind i en computerbiks og betal cirka 2000 bath samt hvad du har behov for i timer og vupti er du på nettet for hvad der svarer til 2000 bath og du har sparet en masse tid. Sidder i skrivende stund på phuket og har ingen problemer med at skrive samt modtage mails og surfe på nettet. Mht.til skype går videoopkaldet samt lyd igennem, dog med sløret billedkvalitet da her ikke er 3g Mvh. Toomuchdenmark [
|
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 26/10-2010 12:20
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Ham som startede tråden bor i Bang San--ca 20km nord for Pattaya. Han er i öjeblikket i Kina, og kommer hjem om 2-3 uger, men send ham en PB--Hans navn er HELLIGABEN. Tråden kan godt virke lidt forviret, for den pendler mellem fastnet og mobilt, og kommetaren om meget forskellig service fra div. udbyder og områder gäller fastnet. Fra #8 og nogle indläg fremad er det trådlöst internet, og de to störste udbyder er (tror jeg) 1-2 call og Dtac. Om du körer trådlöst hjemme med USB-moden, så tag det med til TH. Om der er god täkning i Pattaya/Rayong kommer fuldständigt an på hvor du befinder dig i Pattaya/Rayong---precis som med mobiltelefoner. . Redigeret af ingolf d. 26/10-2010 12:33 Mvh Ingolf
Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme! |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 26/10-2010 12:45
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Må man spørge om sådan et usb modem? Hvis man køber et 12 call eller dtac i pattaya eller bangkok f. eks. Gælder det så over hele thailand hvis der er dækning?
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 26/10-2010 12:59
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Jeg tror altså også, at der går lidt for meget teknik i det, da meget har ændret sig inden for de sidste par år, Jeg fornemmer, at de fleste udbydere stort set tager det samme og stort set har samme dækning, og jeg kan ikke tro, at store destinationer som fx Hua Hin eller Rayong skulle have lille dækning. Min netbook går på Internettet via min telefon, DTAC, hvis jeg ikke har adgang til WiFi, og jeg har stort set aldrig problemer med det og uanst hvor jeg er. Hvis der er problemer, så det er i kommunikationen med telefonen, og ikke med nettet, som jo sker via telefonen. Så som foreslået allerede - gå ind i en 7-Eleven. Hilsen, Robert |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 26/10-2010 16:49
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Såvidt jeg kan finde ud af er AIS de eneste der endnu har 3G i Thailand, men man skal sørge for at få den rette startpakke for at få adgang til 3G. Der er en oversigt over hvad AIS har her. http://www.ais.co...ience.html Det billigste er vist stadig at købe USBmodemet ved CBB med en måneds bredbånd til 149kr incl modem, der er ingen binding. http://www.cbb.dk...bredbaand/ Mvh Jens |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.