Se indlæg|
Leveomkostninger I Bangkok
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 02/12-2005 00:50
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Da jeg kom herned for 2 år siden brugte jeg 50.000,- Bath om måneden. Efterhånden brugte jeg mindre og mindre og er nu nede på 20.000 Bath om måneden. Det beløb lever jeg ganske godt for. Godt men på ingen måde prangende. Det skal så også lige tilføjes at min kæreste betaler halvdelen af huslejen og maden Og da jeg arbejder her har jeg heller ikke så meget tid til at bruge penge i. |
|
|
|
|
Lagt på d. 02/12-2005 02:35
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
locturian Du kan jo selv prøve at regne beløbet ud men pensionens grundbeløb er lige lidt over 9000 danske kroner - skat gældende for hele landet og det er det højeste beløb desuden fratrækkes atp , hvad førtids pensionister har skal jeg ikke kunne sige , da jeg aldrig har været detteJeppe |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 02/12-2005 03:01
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, Jeg har prøvet at leve to personer for 20-25,000 om måneden, men det var så med offentlige busser, ingen air-con derhjemme, og kun få restauranter... Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 02/12-2005 05:26
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Vi er 6 der lever for 30.000 om md vi bo jo ogso paa landet ![]() Hvad jeg faa udbetalet om mld se jeg ingen grund til at oplyse
Redigeret af thaikurt1 d. 02/12-2005 05:35 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 02/12-2005 07:36
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 438 |
Tak for en masse godt input ind til videre! ![]() Hvis jeg tager alle de naevnte tal (fra 20.000 Baht/md-60.000 Baht/md) falder gennemsnittet ca. paa de 40.000 B/md som jeg beregnede og naevnte for min ven. Det er ca. 6300 DKK/md og vil som naevnt rumme nok flexibilitet til at spare i nogle maaneder for lidt stoerre indkoeb/festeri/rejseri i andre. Jeg kan ofte godt lide en nuddel suppe paa gaden til 30 Baht (var tidligere 25 Baht - inflation ) naar jeg har lyst men kan ogsaa ende paa Q bar og gode restauranter i ny og nae. Mit forbrug er dog ikke meget hoejere end de 40.000 Baht/md. Maaske 50.000.Jeg har teacher-venner der tjener de 30.000-35.000/md og de lever da ogsaa et fint liv - faktisk fester de mere end jeg - men har til gengaeld skaaret andre steder (rejser ikke videre end Pattaya og bor i studio til 4-6000 Baht).Hvor meget faar man udbetalt i folkepension hvis man har bopael og adresse i Thailand (altsaa ingen bopael/adresse i DK eller EU). Jeg har hoert kun omkring 3000 kr.? Men hvis grundbeloebet er ca. 9000 kr. og man ikke har andre indtaegter/fradrag i Danmark kan skatten da vel ikke bide 2/3!!? ![]() Skaal! Redigeret af ben d. 02/12-2005 07:39 |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 02/12-2005 09:58
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Hvad folk bruger eller ikke bruger kommer vel an paa saa meget og paa hvilken standard man vil betale for og hvilke udgifter man har. Jeg og min familie bruger ca 110000 om maaneden. Vi er 4. To voksne og to boern. Om det er meget. Ja det er der nok nogen der vil sige, men en rimelig uddannelse til boern koster altsaa penge her.Selvfoelgeligt er der naesten gratis loesninger, men kvaliteten er saa ogsaa der efter. For en enlig uden boern vil jeg sige omkring 50000 vil vaere rimligt for at kunne oprette en rimlig standard sat i forhold til en lav vestlig standard. Clyde Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 02/12-2005 10:21
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 438 |
110.000 Baht syntes lyder rimeligt nok naar man tager god skole og 4 personer i betragtning. 50.000 for single i BKK betyder lille lejh. men med pool, gym, maid service og sol og spise (billigt) ude det meste af tiden og taxi naar man har lyst saa jeg vil ikke sammenligne det direkte med lav vestlig standard . Men lad os bare holde det hemmeligt .Kan nogen svare paa; Grundbelob 9000kr - udbetalt i Thailand? (hvis adresse her og ingen andre skattemaessige indtaegter/udgifter i DK). Skaal! |
|
|
|
| Healer |
Lagt på d. 02/12-2005 10:24
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 85 |
En thaimand i Loei fortalte mig, at han fik 4250 baht om måneden som mindsteløn i den butik han arbejdede - og det var så vidt jeg forstod gældende for hele området... Det er nok lidt billigere at leve i provinsen, i forhold til f.eks. Pattaya el. Bangkok på grund af boligpriser - men det er søreme ikke mange baht for at arbejde en hel måned...
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 02/12-2005 10:28
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Her hvor jeg bo faa man 100 bath for en hele dagen i rismarken ogaa naar man taenke hvor meget vi har om mld til at leve for. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 02/12-2005 10:50
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 570 |
Min kones dagsløn som bygningsarbejder i Bangkok var ca. 225-250 bath - dvs. ca. 6000 om måneden. Men så var udgifterne heller ikke så store, boede halvt i en "skurvogn" ved byggepladsen og halvt i sin søsters hus i Bangkok.
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 02/12-2005 11:27
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
Jeppe skrev: locturian Du kan jo selv prøve at regne beløbet ud men pensionens grundbeløb er lige lidt over 9000 danske kroner - skat gældende for hele landet og det er det højeste beløb desuden fratrækkes atp , hvad førtids pensionister har skal jeg ikke kunne sige , da jeg aldrig har været detteJeppe Folkepensionens grundbeløb er 4.836 kr. om måneden i 2006. Pensionstillægget for enlige er 4.868 kr., og for gifte/samlevende 2.273 kr. Hvis man som pensionist bor i f.eks. Thailand, har man ikke ret til pensionstillægget, så er der kun grundbeløbet på de 4.836 kr. (før skat) at gøre godt med. Se evt.: http://danmark.dk...ema=PORTAL og http://www.dss.dk...tering.pdf Peter
|
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 02/12-2005 11:59
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
hvad kan man konkludere af det suk er rig ![]() |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 02/12-2005 12:44
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
GID DET VAR SÅ VEL
![]() ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 02/12-2005 13:14
|
Hej, Jeg tror nok, at en familie med børn, pensionsopsparinger og den slags i Bangkok nok skal op i nærheden af Clydes forbrug. 80,000 kan måske klare for en lille familie. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 02/12-2005 13:22
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
120.000 THB er ca. 18.000 kr - Det er rimelig mange penge i Thailand - Hvis man er gift med en thailænder, går jeg ikke udfra at hun tjener halvdelen - Ergo, må man sidde pænt godt i det !
|
|
|
|
|
Lagt på d. 02/12-2005 15:23
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
kan godt se at jeg er en fattigrøv efter de sidste indlæg , men klarer det endnujeppe |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 02/12-2005 16:03
|
Hej, Jo, for 80,000-120,000 er man godt kørende, indrømmet. Og som sagt, jeg tror, at 80,000 er nok for at være rimmeligt godt kørende. 50,000 er nok, og man kan klare sig for mindre. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 03/12-2005 15:58
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Ja jeg er sq ogsaa fattig saa, eller bare for naerig til at bruge saa mange penge hver mdr. Og i har nok lige aflivet manges droem om at flytte til thailand Det er ikke realistisk at tale om at leve omkostningerne er 50 / 120 tusinde pr mdr. At nogen bruger det ok, det er en anden snak. Hvis man som jeg ingen afdrag eller leje udgifter har, kan 2 personer leve for 15.000 thb pr mdr. Ogsaa med delvis Dansk mad og bil / mc. el-vand ca 800,- uden aircon internet 1.300,- mad hjemmelavet ca 5000,00 Og saa er der de variable, som diesel / benzin / forsikringer / evnt husleje osv Jeg ved godt at det er dyrt at leje bolig i Bkk og gode skoler er dyre, men det er jo variable udgifter. Hvad man bruger til restaurant osv kommer vel ind under lomme penge budgettet. Le-si |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 03/12-2005 16:25
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
le-si skrev: Ja jeg er sq ogsaa fattig saa, eller bare for naerig til at bruge saa mange penge hver mdr. Og i har nok lige aflivet manges droem om at flytte til thailand Det er ikke realistisk at tale om at leve omkostningerne er 50 / 120 tusinde pr mdr. At nogen bruger det ok, det er en anden snak. Hvis man som jeg ingen afdrag eller leje udgifter har, kan 2 personer leve for 15.000 thb pr mdr. Ogsaa med delvis Dansk mad og bil / mc. el-vand ca 800,- uden aircon internet 1.300,- mad hjemmelavet ca 5000,00 Og saa er der de variable, som diesel / benzin / forsikringer / evnt husleje osv Jeg ved godt at det er dyrt at leje bolig i Bkk og gode skoler er dyre, men det er jo variable udgifter. Hvad man bruger til restaurant osv kommer vel ind under lomme penge budgettet. Le-si Jeg lever godt for 20000 THB incl internet og aircon pr md og jeg har raad til at rejse men jeg bor heller ikke i Bangkok eller Pattaya![]() |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 03/12-2005 16:36
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Faste udgifter for mig er : Husleje :4500 El : 1790 Internet : 952 Vand : 100 Tlf til DK : 1292 Tlf i TH : 627 Suk......................... ![]() Så det skræmmer forhåbentlig ikken nogen væk ![]() Hvad man så bruger til mad osv er jo individuelt, ligeså, hvad man bruger til GØGL
Redigeret af Suk Rak Ning d. 03/12-2005 16:47 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

men pensionens grundbeløb er lige lidt over 9000 danske kroner - skat gældende for hele landet og det er det højeste beløb desuden fratrækkes atp , hvad førtids pensionister har skal jeg ikke kunne sige , da jeg aldrig har været dette