Se indlæg
 Udskriv debat
Boernens ven !
chaingmai
jeg synes at roberts tilbud om at vudere sagen er super, tak for det og jeg tror det er en form for misforstålse, for det er ikke føste gang hugo har været indlagt og det er blevet betalt af fors. så hvorfor ikke denne gangSmile

Namprik
Update !

Har lige talt med Hugo pr. tlf..

Han kommer hjem idag eller imorgen, regningen er 700.000 THB, men som Hugo sagde : Jeg har talt med et forsikringselskab i DK............Saa hva' jeg kunne forstaa, saa gaar det..............Skulle sende en varm hilsen til alle !
Redigeret af Namprik d. 30/10-2010 09:08
Jeg kan gaa paa vandet !

En pige jeg kender, hun er smuk...en picasso falmer i doend ! Et hjerte pigen har, saa stort som Eiffel........Tak fordi jeg maa kende dig.

www.isaan-house.com
Big-Viking
Lyder sgu godt. Må så håbe at han er helt på mærkerne igen. Og han starter at passe lidt mere på sig selv, for der er mangen et menneske der er afhængig af ham..

SteenJ
regningen er 700.000 THB,
UNDERLIGT, den næsten er steget med 300 på et par indlæg. Mon alle ved hvad de skriver om..Tuttelu Tralla

Namprik
Steen.

Jeg har det fra hestens mule................om hvem der roder rundt aner jeg ikke.
Jeg kan gaa paa vandet !

En pige jeg kender, hun er smuk...en picasso falmer i doend ! Et hjerte pigen har, saa stort som Eiffel........Tak fordi jeg maa kende dig.

www.isaan-house.com
Payanak
700 kilo...de må have haft godt gang i kniven.
Min ex blev opereret akut på privathospital i Bkk, pris 60 kilo.
Kejsersnit med alt på 1. klasse, pris 30 kilo.

Namprik
PS. Da jeg var under kniven i januar kostede det ca. 445.000 THB, om jeg var forsikret ? nej da, det er jo altid naboen det gaar ud over. Er forsikret nu ! ( 3 Dage )
Redigeret af Namprik d. 30/10-2010 14:43
Jeg kan gaa paa vandet !

www.isaan-house.com
Big-Viking
De 478.919THB har jeg fra Hugo selv. Men det var ikke hele regningen, Det var bare hvad forsikringen ikke vill dække. Godt at det viser sig ikkke at være tilfældet.
Koster sgu at ligge på hospital i Thailand. Jeg var indlag på Bumrungrad i BKK og den samlede regning røg op på næsten 1.5 mio THB. Var jeg forsikret.? Ja da..Angel
Glemte at sige at der skulle lægges 70.000 THB i depositum førend de gad kigge på mig. Godt konen havde dem i tasken..Smile
Redigeret af Big-Viking d. 30/10-2010 14:47

Robert Kronberg
Big-Viking skrev:
De 478.919THB har jeg fra Hugo selv. Men det var ikke hele regningen, Det var bare hvad forsikringen ikke vill dække. Godt at det viser sig ikkke at være tilfældet.
Koster sgu at ligge på hospital i Thailand. Jeg var indlag på Bumrungrad i BKK og den samlede regning røg op på næsten 1.5 mio THB. Var jeg forsikret.? Ja da..Angel
Glemte at sige at der skulle lægges 70.000 THB i depositum førend de gad kigge på mig. Godt konen havde dem i tasken..Smile

Ja, hvor mange har lige sådan 70.000 baht i pungen, når det går galt, og selvom man har et kreditkort, så er det jo nok ikke lige der, hvor man kan skrive under.

Jeg har tabt meget respekt for Bumrungrad.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Bumrungrad er rene røvere.

Big-Viking
ABEKATTEN skrev:
Bumrungrad er rene røvere.

Måske.!!! Men der er vel en grund at mennesker kommer fra store dele af verden for at blive behandlet der. Højere standard skal man lede længe efter.

basse50
Hej ! Nu ved jeg ikke hvordan forsikringen er tegnet hos Burungrad!Men et er sikkert, at i DK er det også nogle banditter, hvilket de fleste herinde nok også ved. alt skal nærlæses, og det er jo ikke altid det er prisen på forsikring, der skal være det afgørende, men hvad den dækker. Dette her eksempel ,giver , og må give stof til eftertanke , at når man bosætter sig i et andet land, er det en af de ting der skal være 110 % OK. Fortsat god weekend
Redigeret af basse50 d. 31/10-2010 09:27

Big-Viking
Ja, tag bare privathospitalerne herhjemme.. Koster da også kassen at blive behandlet. Bumrungrad er osse et privathospital og vil til hver en tid have/lave en forsikring der gælder der.

thulegrisen
Det skal bemærkes Viking at hvis du sammenligner priserne for de forskellige operationer, så er Bumrungrad som ABEKATTEN siger det rene optrækkeri, men for den kategori som du nævner health turisme, og som Thailand jo nu regner med bliver den nye trend. Der er priserne jo billige, specielt hvis du sammenligner med de danske.

Du har jo en rejseforsikring, så du er dækket i hoved og r.., sådan skal det også være, når man kun er på ferie herude, men sådan er det jo ikke for den fastboende. Jeg ved ikke om dem med en dansk adresse og som bor herude fast, kan nyde godt af en års rejseforsikring fra Danmark.

Jeg har efter undersøgelse af priser på hospitalerne i Thailand, valgt en anden løsning,

Det skal også bemærkes, at de forskellige forsikringsselskaber i Thailand er blevet dygtigere til at visitere den enkelte person, så hvis man, jeg, og andre invalidepensionister ikke opgiver alle skavankerne, så kommer man jo selv til at betale, hvis en gammel skavank er skyld i det aktuelle hændelses forløb.

Jeg ved mange vil vove den påstand, at de har fuld dækning til meget små penge, Så kan jeg kun sige, at jeg og mange andre gerne ville have disse navne på de selskaber i Thailand med disse 100 procent fulddækningspriser.

På grund af min sygdom og gamle trafik- og sports skader, og på grund af jeg har oplyst disse til forsikringsselskaberne er jeg endt i nogle meget ublu priser for en sådan. Nu taler vi jo ikke om skader ved biluheld, hvor man jo selvfølgelig altid skal have deres first class forsikring, som kan dække op til 10.- mill. baht.

Kære Hugo.. Du ønskes det bedste med helbred og det andet...
Redigeret af thulegrisen d. 31/10-2010 12:57

Lung Yao
basse50 skrev:
Hej ! Nu ved jeg ikke hvordan forsikringen er tegnet hos Burungrad!Men et er sikkert, at i DK er det også nogle banditter, hvilket de fleste herinde nok også ved. alt skal nærlæses, og det er jo ikke altid det er prisen på forsikring, der skal være det afgørende, men hvad den dækker. Dette her eksempel ,giver , og må give stof til eftertanke , at når man bosætter sig i et andet land, er det en af de ting der skal være 110 % OK. Fortsat god weekend

Og især ikke dækker. Shock
Det kom lidt bag på mig (og sikkert på lige så mange andre turister) da jeg "troede" at min Ulykkesforsikring ville dække hvis uheldet var ud når jeg kørte på familiens knallert i Korat, og fejlagtigt troede at undtagelsen kun gjalde som fører at "store motorcykler" og farlig sport.
Men Read the rules,
http://www.tryg.d...kring.pdf:
Hvad dækker forsikring IKKE.
3.5.
Motorcykler,scooter og 45 knallert:
Ved ullykkestilfælde der er sket som fører af motorcykel,scooter eller 45-knallert udbetales alene halversatning , medmindre valgfri dækning herfor er tegnet.

#15 Dækning som fører at motorcykler,scooter, eller 45-knallert
Hvis den dækning er valgt fremgår det af policen
15.1
Ved skade som fører af motorcykel,scooter eller 45-knallert udbetales der fuld erstatning ved dækningberettigede skader som medfører varigt men eller død

Ergo,gælder kun hvis der er valgt/tegnet som tillægs forsikring.
.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

bangkoknielsen
Ærligt talt, men er tråden ikke ved at komme på vildspor? - Nu drejer det sig åbenbart om priser på forsikringer og privathospitaler i TH - ønsk da hellere Hugo go´bedring og bedste håb for fremtiden - det vil jeg gøre...
Redigeret af bangkoknielsen d. 31/10-2010 14:01

Lung Yao
bangkoknielsen skrev:
Ærligt talt, men er tråden ikke ved at komme på vildspor? - Nu drejer det sig åbenbart om priser på forsikringer og privathospitaler i TH - ønsk da hellere Hugo go´bedring og bedste håb for fremtiden - det vil jeg gøre...

Ikke helt rigtigt, for det var for at sætte det i relief med den horrible regning som kunne have blevet "være" for netop HUGO.
Læs min næste UPDATE.
.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Robert Kronberg
Situationen for Hugo er ikke helt så god, altså den økonomiske del af kagen.

Jeg prøver at få et overblik.

Hilsen, Robert

sony
Ja det er sgu ikke godt for den gode mand, men bare han bliver rask så er det vel det bedste
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

Robert Kronberg
sony skrev:
Ja det er sgu ikke godt for den gode mand, men bare han bliver rask så er det vel det bedste

Jo, men vi lever ikke i den bedste verden af alle verdener, så der er en økonomisk faktor.

Det er en yderst kedelig sag, men aben skal placeres et sted, og jeg håber ikke, at det bliver hos Hugo.

Hilsen, Robert

Spring til debat: