Se indlæg
 Udskriv debat
"Drengerøvs" tur til SihanoukVille
Anonym Bruger
Vi er nogle stykker, som snart skal på "drengerøvs" tur til Sihanoukville Cambodia.

Det ser alt sammen vældigt fint ud på diverse hjemmesider, men lidt fakta og tips fra medlemmer her på siden,
imødeses med glæde.

Anbefaling af hoteller?
Prisniveau i almindelighed?
Gangbar valuta udover dollar?
Specielle ting man skal være opmærksom på, som visa, sikkerhed, turist svindel m.m.?

Vi kører i bil fra Thailand og alene det, kunne man godt forestille sig. ikke er helt uproblematisk
Redigeret af Anonym Bruger d. 05/11-2010 06:37

thaikurt1
Håber at i få en god tur .

Nu er ikke kun Cambodia. kultur i skal opleve.?

Har hørt det fra andre danskerne som har være i Cambodia.det var ikke det de komme for at se

http://nej
Robert Kronberg
DK skrev:
Vi er nogle stykker, som snart skal på "drengerøvs" tur til Sihanoukville Cambodia.

Det ser alt sammen vældigt fint ud på diverse hjemmesider, men lidt fakta og tips fra medlemmer her på siden,
imødeses med glæde.

Anbefaling af hoteller?
Specielle ting man skal være opmærksom på, som visa, sikkerhed, turist svindel m.m.?

Vi kører i bil fra Thailand og alene det, kunne man godt forestille sig. ikke er helt uproblematisk

Har I fået bekræftet af udlejningsfirmaet, at I må bringe bilen ud af landet, og at bilen har pas?

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Anonym Bruger
Det er ikke en udlejnings bil. Bilens ejer bor fast i Thailand og den er derfor Thai indregistreret. Men bilens pas???
Er det den blå bog du mener?

sattahip
Hej til "Drengerøvene"
Jeg har været i Cambodia her i juli i år, og jeg må sige at det er ikke et sted jeg vil tage hen foreløbig, jeg havde en grim oplevelse, idet at jeg blev overfaldet helt umotiveret af ca 15 unger, som gik i mine lommer , da jeg ikke havde noget de kunne stjæle, ( havde garderet mig), begynde de at slå, sparke og nibe mig, Jeg blev redet af konen, som fik sat dem på plads med en ordentlig skideballe på Thai.
Vi havde ellers lejet en guide, men han var da bedøvende ligeglad. Godt nok sagde han, at vi var meget fornuftide, fordi vi ikke havde taget bilen med ind i Cambodia, for som han sage der er store chancer for at den blivet stjålet og så ser man den bare ikke igen.
Cambodia er også helt anderledes end Thailand utrolig fattig og meget trist at se på menneskerne, som virker sky men også farlige.
Det er muligt at der er andre, som syntes at det er skønt at komme dertil, det er også ok, og måske har jeg bare været meget uheldig, men jeg siger alligevel, pas nu bare på. Tænk jer godt om og så en god tur til jer.
Sattahip.

Robert Kronberg
DK skrev:
Det er ikke en udlejnings bil. Bilens ejer bor fast i Thailand og den er derfor Thai indregistreret. Men bilens pas???

Man kan ikke bare tage en thai-bil og kører ind i et andet land. Den skal have en slags pas, og så skal forsikringen jo også lige dække i udlandet.

Det er ikke ligesom i Europa, hvor vi bare kan drøne over grænserne.

En bil har ikke en blå bog.

Hilsen, Robert

"

sony
sattahip skrev:
Hej til "Drengerøvene"
Jeg har været i Cambodia her i juli i år, og jeg må sige at det er ikke et sted jeg vil tage hen foreløbig, jeg havde en grim oplevelse, idet at jeg blev overfaldet helt umotiveret af ca 15 unger, som gik i mine lommer , da jeg ikke havde noget de kunne stjæle, ( havde garderet mig), begynde de at slå, sparke og nibe mig, Jeg blev redet af konen, som fik sat dem på plads med en ordentlig skideballe på Thai.
Vi havde ellers lejet en guide, men han var da bedøvende ligeglad. Godt nok sagde han, at vi var meget fornuftide, fordi vi ikke havde taget bilen med ind i Cambodia, for som han sage der er store chancer for at den blivet stjålet og så ser man den bare ikke igen.
Cambodia er også helt anderledes end Thailand utrolig fattig og meget trist at se på menneskerne, som virker sky men også farlige.
Det er muligt at der er andre, som syntes at det er skønt at komme dertil, det er også ok, og måske har jeg bare været meget uheldig, men jeg siger alligevel, pas nu bare på. Tænk jer godt om og så en god tur til jer.
Sattahip.

Ja jeg kommer heller ikke dertil igen, det var godt nok en trist oplevelse jeg havde der, men igen det er op til hvad folk vil.

Men alligevel vil jeg da ønske jer en god tur, det skal da ikke komme an på det.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

rinpoche
DK skrev:

imødeses med glæde.

Anbefaling af hoteller?

Jeg har ikke været i Sihanoukville, men derimod Siam Riep, Phnom Phen etc.

Mht. valuta, så betales større beløb i dollars, mindre i thai baht og de lokale riel kan man så at sige kun bruge til at tørre sig selv bagi med.
Du kan opleve i et supermarked at betale med dollars og få tilbage i såvel baht som riel.

Jeg anskaffede et visum forud for ankomsten på et rejsebureau i bkk for ikke at skulle bruge for megen tid herpå ved grænseovergangen. Det var jeg ikke ked af, da jeg så det hurlumhej der opstod, da en hel busfuld af turister lige pludselig indfandt sig og skulle igennem denne procedure.
Der var en del lokale "facilitators" der forsøgte at tjene en skilling ved at være behjælpelige med visumformaliteterne. Det hørte jeg senere, at det gik det ikke spor hurtigere af.

Jeg fandt prisniveauet særdeles favorabelt hvad hoteller/guest houses angik. De var klart billigere end Thailand.
Maden, som i parentes bemærket ikke var nær så spændende som i Thailand, lå på samme niveau som Thailand.
(Blev dog seriøst røvrendt ved en primitiv madbod i Angkor Wat komplekset. Et morgenmåltid bestående af en omgang rissuppe og et par kopper te kom til at koste over 300 baht. Der var ingen prisangivelser)

Jeg krydsede grænsen ved Poipet, og det var noget af en øjenåbner. Halvnøgne og barfodede børn der tiggede alle vegne. Og de var særdeles påholdende. Jeg så flere med plastikposer, som de gik og sniffede af. (lim) Meget forstemmende.
Man skal her have et godt øje på sine værdier, men i skal vel over grænsen ved Koh Kong.

Man ser mange amputerede i Cambo, heriblandt mange børn, ofre for landminer der endnu ikke er ryddet.

Tiggere, selvbestaltede guider, sælgere osv. er meget påtrængende og ihærdige. De tager ikke sådan lige nej for et svar.

I turistområderne er der mange der udover Khmer også taler thai og engelsk.

Jeg fandt nu generelt befolkningen venlig og imødekommende, men man mærker at desparationen ofte ligger og lurer lige under overfladen. De er for størstedelens vedkommende meget fattige.
Jeg fik af en betjent/vagt tilbudt at købe en pistol!! Blot et eksempel.

Det er absolut ikke sidste gang jeg har været i Cambo, synes det var en stor oplevelse.

mvh
rinpoche
Redigeret af rinpoche d. 05/11-2010 16:43

Jeg var på tur til Shianoukville sammen med 2 andre gamle drenge i 2005.
Vi tog bussen til Trat, og taxi helt ned til sydspidsen Hat Lek, hvor der kun er ca. 10 km ind til havnebyen Koh Kong.
Da vi var kommet over grænsen, bestilte vi en (pirat)taxi til Koh Kong, hos motorbike-taxierne. Vi havde på forhånd undersøgt internettet m.h.t hoteller, men spurgte alligevel vores Chauffør om han kendte et hotel til max. 700 Bath med natklub, og det gjorde han, et udemaerket hotel ioevrigt.
Vi skulle naeste dag sejle de godt 4 timer med en hurtigfaerge til Shianoukville.
Taxigutten foreslog at vi hyrede ham hele dagen og aftenen, samt ned til havnen naeste morgen, og vi blev enige om en pris paa 500 Bath.
Han fandt en god restaurant til os, og ventede paa gaden medens vi spiste. Om aftenen koerte han os rundt til mange af de cirka 100 neonroer, hvor der staar ca. 10 ludere omkring, der er jo ikke gadelygter. Det var en rigtig god chauffoer, der advarede os mod at laase bildoeren op, pigerne ville hoppe ind og toemme vores lommer. Hvis vi ville have en pige, skulle han nok styre det.
Naeste morgen kom han som aftalt, og vi spuegte om han kendte en pirattaxi i Shianoukcville, og det gjorde han. Han fik mit navn, og da vi gik i land i Shianoukville, stod der en gut med et skilt med mit navn. Ogsaa her havde vi fundet hoteller paa nettet, men igen spurgte vi chauffoeren, og det hotel han koerte os til var ganske taet paa stranden og udemaerket, igen ikke over 700 Bath.
Vi hyrede ham til at hente os hver aften paa hotellet de 4 dage vi var der, og det blev 4 gode dage takket vaere ikke mindst vores lokalkendte taxichauffoer.
Vi havde ingen daarlige oplevelser.
Efter 4 dage gik vores tur videre til Vietnam med pirattaxi, og med bus fra graensen til Saigon. Ogsaa i Saigon hjalp en taxichauffoer os med et billigt godt hotel. Vi floej hjem til Bangkok, ca. 1.000 kr. for en emkeltbillet.
Herlig tur for 3 gamle nisser.

Anonym Bruger
Tak til alle her, for de mange fine og uddybende input. Specielt tak til Aben og Rinpoche for at dele ud af deres personlige erfaringer.

Vi har godt nok fået en del at tænke over. Skal vi droppe bilen og finde en pakke rejse, hvis sådanne overhovedet eksisterer.

Jeg kan forstå, at det under alle omstændigheder er en god ide, at konsultere bilens forsikrings selskab for, at høre om deres holdning
til, at passere grænsen til Cambodia, hvis vi holder fast i, at køre selv.

Revolvere, som kan købes i løssalg! Sattahip, som blev overfaldet af 10-15 drenge, der ville tømme hans lommer,
var ikke lige det, vi havde set frem til. Som sagt, noget at tænke over.

Til Robert Kronberg: Jo, bilens bog er blå!
Redigeret af Anonym Bruger d. 06/11-2010 02:46

Thjaa
Robert Kronberg skrev:
DK skrev:

Man kan ikke bare tage en thai-bil og kører ind i et andet land. Den skal have en slags pas, og så skal forsikringen jo også lige dække i udlandet.

Det er ikke ligesom i Europa, hvor vi bare kan drøne over grænserne.

En bil har ikke en blå bog.

Hilsen, Robert

jeg sordan et fik jeg lavet til vores mnortorcykkel
jeg troge nemlig ogsaa bare at man kunne smutte ud af thailand
nu naar kopertoejet var ens ejene
men jeg blev sendt tilbage ved gransen med en beske at jeg skulle
have pass til min mortorcykkel

jeg fik dog henvist et kontor ca 40 KM fra gransen hvor jeg kunne faa det lavet
det tog kun et par timer at faa det lavet og mender at det koste 1000 Bath men her kan jeg godt huske forkert

!! HUSK bilen ejer skal med til at lave dette pass
og mender ogsaa at personen skal vare i bilen naar i krysser grandsen
Redigeret af Thjaa d. 06/11-2010 06:00
Livet er forkort til store problemmer

kanut
Cambodia er da bare et dejligt land at rejse i, fruen og jeg har været der 2 gange.

Vi opføre os lige som i Thailand, vi er ikke nervøse for lokalbefolkningen som altid har ydet os god behandling og opført sig godt og meget service mindet,

Der er mange fattige som flokkes om en når man færdes på gader og stræder, man skal bare optræder meget bestemt (men venligt) så opgiver de efter en stund, giver man en skilling til en fattig, vil der pludselig være dobbelt så mange og så giver de ikke op.

Vi har været igennem landet igennem fra nord til syd og har nydt det meget, og vil helt sikker komme tilbage til dette dejlige land.

Vi har altid sørget for at det var hotellet der sørget for at bestille transport når vi skulle rejse fra A to Z og vi rejser altid i taxi , ( har dog prøvet bus en enkelt gang, det gør vi ikke mere ) også selv om vi snakker om mange 100 kilometer da det er til at betale (billigt) vi siger bare at vi kun vil have den bedste bil han kan skaffe med rene sæder + air-con. osv.osv. så får man også hvad man beder om.

God tur til jer.
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE Cheers MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE Pibe

Robert Kronberg
DK skrev:
Tak til alle her, for de mange fine og uddybende input. Specielt tak til Aben og Rinpoche for at dele ud af deres personlige erfaringer.

Vi har godt nok fået en del at tænke over. Skal vi droppe bilen og finde en pakke rejse, hvis sådanne overhovedet eksisterer.

Jeg kan forstå, at det under alle omstændigheder er en god ide, at konsultere bilens forsikrings selskab for, at høre om deres holdning
til, at passere grænsen til Cambodia, hvis vi holder fast i, at køre selv.

Revolvere, som kan købes i løssalg! Sattahip, som blev overfaldet af 10-15 drenge, der ville tømme hans lommer,
var ikke lige det, vi havde set frem til. Som sagt, noget at tænke over.

Til Robert Kronberg: Jo, bilens bog er blå!

Okay, nu langtidsleaser jeg min bil, så jeg aner ikke, hvordan farverne ser ud, og "blå bog" betyder normalt "tabianban", men som sagt, så kan biler ikke krydse grænserne frit.

Et rejsebureau som C&C Travel har sådanne pakker, og de kan justeres - C&C er IKKE charter, men indivuelle rejser - [url]www.cctravel.dk[/url]

Hilsen, Robert

"

johnmc
Jeg har haft en kæreste i Cambodia , og har været der 6-7 gange og rejst på kryds og tværsaf landet flere gange , boet i landsbyen 14 dage af gangen , og jeg har aldrig været udsat for noget ubehageligt , dejlig befolkning som i Thailand . Om en uge rejser jeg der over igen og håber det bliver ligeså dejlig som de andre gange.

tuktuk
Kan anbefale at besøge Angkor bryggeriet i Sihanukville, det koster vist lidt at komme ind og det er kun hver anden dag de tager i mod, men portvagten er flink nok til at oplyse hvornår man kan komme ind.....

husk at prøve angkors black panter hvis i kommer ind, en af de bedste stout øl (mørke øl) jeg har smagt !!!
med venlig hilsen

Martin Kaiser-Nielsen
Tuk Tours - Thailand

http://www.tuktou...

www.tuktours.dk
Payanak
I skal have fat i Bjarne, som er bosiddende i området.

Payanak
Mine egne erfaringer fra landet, er lidt blandede, men i det store hele finder jeg Kambodja spændende, men det er også et sted man skal passe på.
Landet er der vi nok tager hen når Thailand lukker.

ban-chang
Hjemmeside med ture til Cambodia, Thai pige som taler Dansk.

http://www.touris...iland.com/

http://thailinks.dk
thongsala
Har aldrig hørt noget så vanvittigt !

Trutidutten
ban-chang skrev:
Hjemmeside med ture til Cambodia, Thai pige som taler Dansk.

http://www.touris...iland.com/

Der står sgu' da ingen steder hun taler dansk !

Der står Sambo taler dansk !Joker
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

In Thailand you don't lose the girl, only your place in the queue !

Spring til debat: