Se indlæg
 Udskriv debat
Slut med Thai ægteskaber !!!!
basse50
Forsker: DF rammer egne vælgere
Af AXEL PIHL-ANDERSEN

Offentliggjort 12.11.10 kl. 11:56

Den endnu ikke færdiggjorte udlændingeaftale mellem VK-regeringen og Dansk Folkeparti kommer til at gå ud over blandede ægteskaber.

Venstres Eyvind Vesselbo er ikke i tvivl om, at den kommende udlændingeaftale vil sætte en stopper for f.eks. thai-ægteskaber
Relaterede artikler
SF-bagland vil lempe nye udlændingeregler
Søvndal sejrer i udlændingemagtkamp
DF på retræte fra aftale om udlændinge
Se alle >>
Opinion
Blogs: Nyhed: Ros til Rønn
Pittelkow: Villy Søvndal på spanden
Pittelkow: Valg på udlændingepakken?
Pittelkow: Pia K., Al Jazeera – og migDanske mænd, der rejser til Thailand eller Østeuropa for bevidst at finde en ægtefælle, er ofte lavtuddannede. Dermed risikerer Dansk Folkeparti at ramme mange af deres egne vælgere, vurderer valgforsker Rune Stubager fra Aarhus Universitet.

"En del af trafikken til Thailand og forskellige østeuropæiske lande for at finde ægtefæller er drevet af knap så veluddannede mænd, så der er ingen tvivl om, at forslaget vil ramme nogle af DF's egne vælgere, der generelt ligger lavt, når det gælder uddannelse. De skal passe på, at de ikke kommer til at træde på deres egne kernevælgere," siger Rune Stubager.

Slut med thai-ægteskaber
Mens udlændingelovgivningen hidtil har rettet sig mod tvangsægteskaber og familiesammenføringer, lægger den nye aftale op til, at danske statsborgere (læs mænd), der rejser f.eks. til Thailand for at finde en ægtefælle, får det mere end svært i fremtiden.

"Det vil ikke kunne lade sig gøre længere, så vidt jeg kan bedømme," siger Venstres Eyvind Vesselbo, der er medlem af integrationsudvalget.

Gennem de seneste år har Thailand ligget højst, når det gælder familiesammenføring. Sidste år blev der givet 498 opholdstilladelser til thailændere, hvilket er ca. 130 flere end tyrkiske statsborgere, der ligger nr. to på listen.

Usikkerhed
"Vi må jo i hvert fald sige, at det er en ny form for udlændingepolitik at gøre blandede ægteskaber til et problem. Men lad os nu se, hvad det ender med," siger Eyvind Vesselbo.

Dansk Folkepartis Martin Henriksen, der også er medlem af integrationsudvalget, vil ikke afvise, at forslaget rammer nogle af partiets egne vælgere:

"Vi har endnu ikke regnet det endelige pointsystem ud, men kravene vil komme til at gælde alle, der kommer udefra, og der tager vi ikke specielle hensyn til, hvem vi tror, der stemmer på os," siger han.

Pressen skaber forvirring
Samtidig afviser han Politikens udlægning af udlændingeaftalen i dag, hvor avisen skriver, at kravet om fuldtidsbeskæftigelse i mindst to og et halvt år inden for de seneste tre år vil forhindre 750.000 danskere i at få familiesammenført en ægtefælle.

Ifølge Martin Henriksen gælder dette krav kun herboende udlændinge på opholdstilladelse. Han peger på, at kun de første seks af 14 skitserede krav i udlændingeaftalen gælder for danske statsborgere.

"Nogle har åbenbart interesse i at skabe misforståelser, men jeg håber, at vi i løbet af 14 dage kan blive helt færdige med aftalen, så det er slut med alle mulige udlægninger

mattidk
Kaare R. Skou: Sværere at hente thaikoner:

http://nyhederne....koner.html

Video indsat direkte.
Admin

Redigeret af Webmaster d. 13/11-2010 14:02

HJB
[url]www.politikerlede.com[/url]
Læs og bliv vis.... her er en gennemgang af samtlige politikkere, mede samt de mange fatale brølere de har begået gemnnem tiden.... HUSK det næste gang der skal afgives stemme til folketingsvalg ect. Det er den eneste måde der kan rettes op på denne vanvidspolitik Shock

Kik evt. også på [url]www.forbryderalbum.dk[/url]
God weekend til alle
Redigeret af HJB d. 12/11-2010 14:28

Stem DF hvis du hvis du ønsker at alle indvandrer skal værre muslimer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

DF nye forslag om et top20 universitets uddannelse krav til alle indvandre, eller sproguddannelse på universitets niveau, gør at stort set ingen Danske statsborger, har en chance for at få en udenlandsk ægtefælle til Danmark.

De eneste der i fremtiden kan få ægtefællen til landet er flygtninge, som ofte er muslimer, da Danmark overholder en masse FN og EU konventioner.

DF skal ikke gå ud og manipulere pressen og befolkningen, så alle får den opfattelse at deres politik medfører, at der nu ikke længere kommer uudannet muslimer til landet, for de eneste der i fremtiden vil komme til landet, er netop denne gruppe.

Så hvor der før i tiden var folk fra mange kulturelle baggrunde, de nyankommende kunne måle sig med, hvilket betyder at integration er nemmere, bliver det nu stort set kun forfulgte flygtninge ofte med muslimsk baggrund, der sidder klassen, her vil kilen til en fremmedgørelse allerede blive lagt.

Jeg skal ikke gøre mig til dommer, over hvem der skal havde lov til at komme ind i landet, jeg konstater blot hvad DF politik betyder. De folk der er bange for at muslimerne skal overtage Danmark, og derfor ikke ønsker en ren muslimsk indvandring, skal da i hvert fald vide, hvad en stemme på DF betyder.

hiks
tænk hvis thailand, stiller de samme krav i fremtiden alle udlænge skal kunne thai, og forstå thai kultur og ha en uddannelse. så kan 97% af danskerne godt flytte tilbage til denmark, og tilmelde sig et thai kursus.

Personligt har jeg ikke noget mod de skal lære dansk før de kommer, jeg har selv en der kommer næste år, det koster 2200bath om måneden for dansk kursus i bangkok, hun vil gerne kæmpe for at lære dansk, hvis det blir nødvendigt. Til gængel skal man tænke meget over hvilke kone man finder, unge har desuden meget nemmere ved sprog. så ældre ved få det svært.

de skal også lære om dansk kultur, dvs. thaièr og muslimer og araber skal lære om dansk kultur, en ting muslimer og araber har det svært med, den danske og thai kultur er bedre afstemt sammem, hvor imod araber og muslimer flytter hertil og ønsker danskerne lære og forstå deres kultur, jeg håber på regler bliver sammen sat så vi alle har en mulighed i fremtiden, men naturvis skal der være krav.
Redigeret af hiks d. 12/11-2010 18:09

swed
Gad vide hvem det skal gå ud over nu når der ikke kan komme fremmed ind i landet , DF skal jo have en syndebuk , de arbejdsløse ? , Jøderne "virker hver gang den er brugt" ? polaker ? kun DF ved
Swed

Gokinok
Nu da DF efterhånden ligner V og K mere og mere, så er tiden vel inde til at p*sse på dem der fik dem til magten!

De hader jo egentlig både de gamle, de arbejdsløse, de syge, pensionisterne, de umulige, de dumme, de skæve og fulde...

Så mon ikke de går igang med at rense ud i udkants Danmark?

"Den Krumme Banan" - Djursland, Lolland/Falster, Nordvestsjælland.

Alle overflødige og ikke-produktive "Polle-drenge" på deres Puch Maxi´er med mælkekassen bagpå, samt alle de andre skæve eksistenser der hutler sig igennem med lidt plat og sort arbejde.

Får de lov at gå i fred fremover?

NEJ!

De vil blive nye syndebukke, de vil få skylden for Danmark´s forfald...

Dr. Gonzo
Redigeret af Gokinok d. 12/11-2010 18:59

rinpoche
hiks skrev:
tænk hvis thailand, stiller de samme krav i fremtiden alle udlænge skal kunne thai, og forstå thai kultur og ha en uddannelse. så kan 97% af danskerne godt flytte tilbage til denmark, og tilmelde sig et thai kursus.

Jeg forstår dig udmærket.
Men din sammenligning er misforstået og er ikke på nogen måde relateret til de danske regler og bevæggrundene herfor.

ALLE danskere i Thailand er selvforsørgende i følge sagens natur.
De er på ingen måde en belastning for den thailandske økonomi, snarere det modsatte.
Det er en ren win/win situation og man kan kun undre sig over de restriktioner (visa) de thailandske myndigheder udstikker for udlændinge, der lægger valuta i samfundskassen hver dag uden nogensinde at kunne trække på "offentlige thai midler" Host, host!

Nu lever vi nu engang i en globaliseret verden og er samtidig underlagt regler fra EU osv.
Man kan ikke kalde en skovl for en skovl. Politikerne er bundet på hænder og fødder.
Sydøstasiastiske indvandrere har den højeste beskæftigelsesprocent af alle indvandrere fra den 3. verden. Og dette uanset deres baggrund og uddannelse. De er faktisk meget tæt på den etnisk danske beskæftigelsesprocent.

Jeg er SIKKER på, at den nylige debat omkring de nye krav til kommende indvandrere ikke er møntet på denne gruppe.
Tallene/statistikken taler deres tydelige sprog.

MEN affødt af berøringsangste danske politikere og den allestedsnærværende trussel fra EU, så ser det ud til at der nu skal skydes med spredhagl. Og det går i den grad ud over danskere der ønsker at gifte sig med integrerbare og arbejdsduelige udlændinge uden for EU.

Det er i den grad beskæmmende.

Det nye forslag vedrører ikke mig selv, men jeg er så meget pisset af på andre danskeres vegne Angry
Redigeret af rinpoche d. 12/11-2010 19:05

thaikurt1
Imidlertid vil det såkaldte Stockholm-program, hvis det på initiativ af EU-kommissionen bliver
vedtaget med effekt fra 2014, fjerne Danmarks mulighed for at føre en selvstændig flygtningepolitik.

I et papir fra DIIS (Dansk Institut for Internationale Studier) nævnes, at det meget vidtgående forslag, programmet indeholder, ikke nødvendigvis vedtages i den skitserede form,
måske især på grund af modstand fra de øst- og centraleuropæiske medlemslande.

Men EUkommissionen lægger dog op til at fjerne medlemslandenes muligheder for at føre en selvstændig
flygtningepolitik.

Tanken er således, at de flygtninge, som godkendes af Kommissionen, skal fordeles til medlemslandene. 8 EU´s regler om den frie bevægelighed vil dog antagelig indebære, at et land som Danmark med høje sociale ydelser kan forvente en betydelig tilstrømning fra en række
af de andre medlemslande.

Med andre ord – EU afgør i fremtiden, hvor mange og hvilke personer, der kan opholde sig inden for EU grænser samt fordelingen af disse flygtninge de enkelte
medlemslande imellem.

Men på sigt må det forudses, at mange af de nytilkomne vil søge til Danmark, så snart de får muligheden for det, grundet vores velfærdsydelser, som det dermed bliver svært at fastholde.

Hvis dette forslag vedtaget være slut med Danmark selvstændig flygtningepolitik og flygtninge, som godkendes af Kommissionen, skal fordeles til medlemslandene.

Hvad sige i til at man i fremtiden fratage DANMARK ret til at følger selvstændig flygtningepolitik med det bliver EU der kommer til at afgør det.

Regne ikke med at det stoppe her hvad bliver så det næste skidt at EU tage for at svække Danmark selvstændighed ?

http://nej
Nirvana
Ja det er rat at se at der nogle rigtig Mænd på banen nu fra det Socialdemokratiet.
Nåde tuder på at det er de kvindlig medlemer at Socialdemokratiet og SF der slikker DF og Pia Kjærsgaard bag i
Come As You Are

Djan
thaikurt1 skrev:
Imidlertid vil det såkaldte Stockholm-program, hvis det på initiativ af EU-kommissionen bliver
vedtaget med effekt fra 2014, fjerne Danmarks mulighed for at føre en selvstændig flygtningepolitik.

I et papir fra DIIS (Dansk Institut for Internationale Studier) nævnes, at det meget vidtgående forslag, programmet indeholder, ikke nødvendigvis vedtages i den skitserede form,
måske især på grund af modstand fra de øst- og centraleuropæiske medlemslande.

Men EUkommissionen lægger dog op til at fjerne medlemslandenes muligheder for at føre en selvstændig
flygtningepolitik.

Tanken er således, at de flygtninge, som godkendes af Kommissionen, skal fordeles til medlemslandene. 8 EU´s regler om den frie bevægelighed vil dog antagelig indebære, at et land som Danmark med høje sociale ydelser kan forvente en betydelig tilstrømning fra en række
af de andre medlemslande.

Med andre ord – EU afgør i fremtiden, hvor mange og hvilke personer, der kan opholde sig inden for EU grænser samt fordelingen af disse flygtninge de enkelte
medlemslande imellem.

Men på sigt må det forudses, at mange af de nytilkomne vil søge til Danmark, så snart de får muligheden for det, grundet vores velfærdsydelser, som det dermed bliver svært at fastholde.

Hvis dette forslag vedtaget være slut med Danmark selvstændig flygtningepolitik og flygtninge, som godkendes af Kommissionen, skal fordeles til medlemslandene.

Hvad sige i til at man i fremtiden fratage DANMARK ret til at følger selvstændig flygtningepolitik med det bliver EU der kommer til at afgør det.

Regne ikke med at det stoppe her hvad bliver så det næste skidt at EU tage for at svække Danmark selvstændighed ?

Jeg vil ikke have det mindste imod, at EU får MEGET mere magt.
Jeg har ikke tiltro til nogen på Christiansborg. Så hellere lade EU styre det hele.

Det er udelukkende pga. EU retten, at det stadig er muligt for danskere at blive sammenført med deres thai-kone - Sverigesmodellen.

MERE EU, tak!

Hvad skal vi med "selvstændighed", når politikken er så sindssyg som i disse år?
For helvede - først var jeg sur over, at regeringen ville bestemme, hvem man kunne gifte sig med (24-års-reglen)
Så er der en ny lov på vej, som deler folk op i de "kloge" og de "dumme"... Altså hvad har de gang i?
Redigeret af Djan d. 12/11-2010 19:27

Gokinok
Gang i?

Du vil ha´mere EU?

Så er det her næste skridt:

http://en.wikiped...i/Eugenics

"Other countries that adopted some form of eugenics program include Norway, France, Finland, Denmark, Estonia, Iceland, and Switzerland
with programs to sterilize people the government declared to be mentally deficient. Singapore practiced a limited form of eugenics that involved discouraging marriage between university graduates and the rest through segregation in matchmaking agencies, in the hope that the former would produce better children, although this point is contestable.[126] Most notably its government introduced the "Graduate Mother Scheme" in the early 1980s to entice graduate women with incentives to get married, which was eventually scrapped due to public criticism and the implications it had on meritocracy.[127]"

Dr. Gonzo
Redigeret af Gokinok d. 12/11-2010 19:36

thaikurt1
Spørgsmålet er så hvor meget magt du vil give EU ?

Er du ville til at så det glæder alle de forbehold som Danmark har i dag.

Her er de 4 forbehold.

1. Unionsborgerskab
2. Euroen ("tredje fase af Den Økonomiske og Monetære )
3. Afgørelser og aktioner på forsvarsområdet
4. Overstatsligt samarbejde om retlige og indre anliggender

Er du villig til at hen at vejen at alt lovgiven skal bestemmes fra EU og ikke fra folketinget.
Redigeret af thaikurt1 d. 12/11-2010 19:54

http://nej
Djan
thaikurt1 skrev:
Spørgsmålet er så hvor meget magt du vil give EU ?

Er du ville til at så det glæder alle de forbehold som Danmark har i dag.

Her er de 4 forbehold.

1. Unionsborgerskab
2. Euroen ("tredje fase af Den Økonomiske og Monetære )
3. Afgørelser og aktioner på forsvarsområdet
4. Overstatsligt samarbejde om retlige og indre anliggender

Er du villig til at hen at vejen at alt lovgiven skal bestemmes fra EU og ikke fra folketinget.

Dansk Folkeparti eller EU? Jeg vælger EU.

Djan
Gokinok skrev:
Gang i?

Du vil ha´mere EU?

"Other countries that adopted some form of eugenics program include Norway, France, Finland, Denmark, Estonia, Iceland, and Switzerland
with programs to sterilize people the government declared to be mentally deficient. Singapore practiced a limited form of eugenics that involved discouraging marriage between university graduates and the rest through segregation in matchmaking agencies, in the hope that the former would produce better children, although this point is contestable.[126] Most notably its government introduced the "Graduate Mother Scheme" in the early 1980s to entice graduate women with incentives to get married, which was eventually scrapped due to public criticism and the implications it had on meritocracy.[127]"

Dr. Gonzo

Er du stiv? Hvad har det lige med diskussionen at gøre? Hvad har det med Den Europæiske Union at gøre?
Schweiz, Norge og Island er end ikke medlemmer af EU.
Redigeret af Djan d. 12/11-2010 20:36

bentmj
Virkelig den efter min mening bedste tråd længe med gode saglige indlæg fra Rin, Gok, Swed, Hik oma.
Egentligt ret spændene og rystende det i skriver om hvilken gruppe der skal stå for skud næste gang men i har jo desværre nok ret, nogen skal det jo gå ud over i DK.
Denne tråd giver stof til eftertanke.

buffalo
det hele begynder at minde lidt om noget en lille grim mand med overskæg præsterede i Tyskland i 30erne......man får næsten lyst til at sig heil PIA og co. ja jeg får sgu brækfonemmelser af at se på den floklallene u-intiligente fjoldser,det er bestemt ikke studenter huerne der klæmmer ret mange af DF`s medlemers øreBla bla bla det er ikke noget der gavner vort land at være så fremmed fjendskAngry
Stol aldrig på en prut
]

Anonym Bruger
Ja Bentmj,- Tråden og emnet giver virkeligt stof til eftertanke !! Jeg sad lige i går og overværede endnu en gang, snakken forbi, spørgsmålet, i tv2 nyhederne i går da Helle T blev stillet spørgsmålet om hvorvidt hun og socialdemokratiet ville støtte et nyt og stramere pointsystem,,Helle ligesom en vis anden vendekåbe afviger og snakker uden om spørgsmålet,hver gang !! og det får nakkehårene til at rejse sig på mig Shock For jeg er overbevist om at de kun er ude på at vinde tid og få luften i ballonen til at sive ud i håb om at menig mand ikke gider beskæftige sig om dette problem mere. ydermere er jeg overbevist om at det i netop skrivende stund kun handler om taburetter og valgflæsk og ikke en dyt andet,,men de skal passe alvorligt på ikke at korthuset ramler både hos Sf og Socialdemokratiet.

Dette emne er ikke kun politik og rammer ikke kun Thai-Danske ægteskaber, det rammer bredt og det rammer på noget der har med medmenneskelighed og følelser at gøre, netop derfor er der ingen afklaring i de to lejre, for de besidder på nuværende tidspunkt ingen af delene, og de har trådt godt i spinaten for nu har de bekendt kulør,Det handler kun om magt !!!Angry

Det forbandede ved det hele er at det kun er en forholdsvis lille gruppe det rammer og netop derfor glemmer folk lynhurtigt og mange sætter sig ikke engang ind i hvad det drejer sig om, men sætter blot deres kryds som de plejer, vi er jo nemme at have med at gøre her i vores lille paradis og lidt yderligere stramninger på udlændigeloven, tror jeg der er mange der ikke har noget imod !! For vi er jo et folkefærd der er bange for at miste det vi har og især til fremmed !!

Jeg vil sluteligt på mit indlæg sige at var jeg ikke i tvivl om hvor jeg skulle sætte mit kryds ved næste valg, så er jeg blevet det nu, for nu er det efter min bedste overbevisning snart lige meget hvor krydset bliver sat.

Til sidst, jeg føler virkeligt med jer der kommer i klemme, såfremt dette makværk bliver til noget !!!

natty
Det mest tåbelige jg har hørt Helle er ar sige at man skal lære dansk, inden at men kan komme her, så lille et sprog. Tror vi at vi er verdens -------

Gokinok
Djan skrev:
Gokinok skrev:
Gang i?

Du vil ha´mere EU?

Dr. Gonzo

Er du stiv? Hvad har det lige med diskussionen at gøre? Hvad har det med Den Europæiske Union at gøre?
Schweiz, Norge og Island er end ikke medlemmer af EU.

Stiv? Gu´ er jeg ej, men du er naiv!

EU er et fascistisk projekt forklædt som humanistisk/menneskerettigheds/socialistisk ideologisk fantasmagori!

De samme kræfter der stod bag Hitler´s drøm om et 3. rige, står bag EU.

http://www.nylonm...&Itemid=29

https://sites.goo...te-roedder

Om 50-60 år er hele EU statens befolkning fjernstyret og kontrolleret med en indopereret RDF chip.

Tankemæssig og fysisk kontrol vil være total, så man arbejder løs som slaver i et endeløst slid og slæb.

A´propos Romtraktaten, Romerriget, og korrupte sydlændinge:

"Rom har en storslået tradition for korruption. Korruption er binding. Alle er slaver i et slavesamfund, også herskerne. De er slaver af hinanden. Hvis man skal tage folk i ed for udåd, gælder det om, at alle er kompromitterede. Hvis man har rene hænder udgør man en trussel. Hvis man har snavsede, holder man sin kæft, for ellers afslører man sig selv."

Off topic? Muligt, men set i det store perspektiv har det absolut noget med den praktiske hverdag som dansker at gøre, også dem der ønsker en ægtefælle her til landet..

Slaveriet ER startet!

Tuttelu Tralla

Dr. Gonzo
Redigeret af Gokinok d. 13/11-2010 07:35

Spring til debat: