Se indlæg|
Bangkok.
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 31/12-2009 14:05
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Damnoen Saduak - Vel nok det mest kendte flydende marked. |
|
|
|
| thamarai |
Lagt på d. 31/12-2009 14:10
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 387 |
rinpoche skrev: Damnoen Saduak - Vel nok det mest kendte flydende marked. Og det mest forfærdelige. Det svarer til, hvis man solgte vikinge- og havfruefigurer på Grønttorvet. Men okay, kommer man alligevel forbi på vej til River Kwai eller Hua Hin, så det er meget sjovt at opleve. |
|
|
|
| Charansanitwon |
Lagt på d. 27/03-2010 12:27
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 56 |
muddie14 skrev: Det er nemlig rigtigt.. Håber andre vil ta det til sig.Vi er I Thailand 5 md. hvert år. Altid står en tur eller 2 til Bangkok på programmet. Men altid i down town og helst ved floden. Båden er et meget fint transportmiddel, og man kan næsten nå alt fra båden og så med sky train. Vi har også hørt alle de mennesker der mener, at Bangkok ikke er et besøg vær, men de tager grusomt fejl, man skal bare væk fra sukumvit området. Så er der masser af steder, og masser af ting at se. |
|
|
|
| Himmelhunden |
Lagt på d. 28/03-2010 05:32
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 138 |
Rart at læse en tråd, der roser Bangkok. Var efterhånden træt af at høre mine landsmænd, som havde været på "pakkerejse" i Thailand incl. 3 dage i Bangkok. Beskidt, larmende, overfyldt osv. Jeg tror deres egentlige problem var at de skulle se hele Bangkok på 3 dage og det kan man ikke. Udvælg nogle få steder, dask rundt, slap af og få sjælen med. Lumphini parken er også en af mine favoritter - men rygere: Pas på!! Tag et transportabelt askebæger med. Parkpolitiet er her, der og alle vegne. Et tip: For nogle år siden tog jeg en spadseretur fra Khao San til til Silom Road. Durk gennem Bangkok - iført gode travesko og bevæbnet med et kompas, et godt bykort, en flaske vand + lidt kontanter og pas i en flad pose foran under t-shirten. Hallo!! flad pose FORAN og UNDER t-shirten!!!! Man får den østerlandske atmosfære helt ind under huden - og så er det jo oven i købet sundt. Jeg var 6 timer undervejs og følte mig flere dage efter født på ny. Hjælp efterlyses! For ca. 10 år siden besøgte jeg et stort forlystelsessted i Bangkok, hvor der også var en enorm stor badesø. Det var hammerdyrt og typisk for velhavende thaier, der stolt svansede rundt med deres fede unger, som proppede sig med fast food. Et godt huld er som bekendt et statussymbol for thaifolket. Nu vil jeg gerne have ungerne i min thailandske familie med ind og besøge denne store park - men jeg kan ikke finde den - og jeg kan heller ikke huske hvad den hedder. Kan nogen hjælpe mig?? Himmelhunden |
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 28/03-2010 15:00
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Jeg mener at den største fejl der bliver begået ? er at når man ank. trætte efter en lang rejse fra DK muligvis - g.så får man 2 nætter i BK og stikker hovedet ud i 32g og i et trafikeret vejkryds ? så får man et sjok og siger lad os komme væk hurtigt og aldrig mere BK. Vi har forklaret venner og bekendte tag ud i Landet svøm og sol og nyd. og så tag en 3-4 dage til sidst i BK før hjemrejsen. Og de som har fulgt rådet vil gerne til BK igen. |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 28/03-2010 15:09
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
For ca. 10 år siden besøgte jeg et stort forlystelsessted i Bangkok, hvor der også var en enorm stor badesø. Det var hammerdyrt og typisk for velhavende thaier, der stolt svansede rundt med deres fede unger, som proppede sig med fast food. Det eneste jeg kan komme i tanke om er Siam Park. |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 28/03-2010 15:14
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Et tip: For nogle år siden tog jeg en spadseretur fra Khao San til til Silom Road. Durk gennem Bangkok - iført gode travesko og bevæbnet med et kompas, et godt bykort, en flaske vand + lidt kontanter og pas i en flad pose foran under t-shirten. Hallo!! flad pose FORAN og UNDER t-shirten!!!! Man får den østerlandske atmosfære helt ind under huden - og så er det jo oven i købet sundt. Jeg var 6 timer undervejs og følte mig flere dage efter født på ny. Hehe... DET må have været varmt... ![]() Kun overgået af iførelse af en regnfrakke
Redigeret af Payanak d. 28/03-2010 15:15 |
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 28/03-2010 15:55
|
|
Har hørt om Dream World nord for Don Muang ?? Bus 538 fra Victory Monument ? |
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 28/03-2010 16:21
|
|
Ja og i Chatuchak Parken har jeg set en Parkbetjent løbe efter en turist og give ham besked på at slukke smøgen Rygning forbudt i Parken. |
|
|
|
|
Lagt på d. 29/03-2010 01:16
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Himmelhunden skrev: Hjælp efterlyses! For ca. 10 år siden besøgte jeg et stort forlystelsessted i Bangkok, hvor der også var en enorm stor badesø. Det var hammerdyrt og typisk for velhavende thaier, der stolt svansede rundt med deres fede unger, som proppede sig med fast food. Et godt huld er som bekendt et statussymbol for thaifolket. Nu vil jeg gerne have ungerne i min thailandske familie med ind og besøge denne store park - men jeg kan ikke finde den - og jeg kan heller ikke huske hvad den hedder. Kan nogen hjælpe mig?? Himmelhunden mon ikke du var en tur i siam park bangkok, som ligger et godt stykke fra centrum, men alligevel en besøg værd. http://www.siampa...n/home.php |
|
|
|
| Himmelhunden |
Lagt på d. 29/03-2010 05:41
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 138 |
Himmelhunden[/quote] mon ikke du var en tur i siam park bangkok, som ligger et godt stykke fra centrum, men alligevel en besøg værd. http://www.siampa...n/home.php [/quote] Det var lige præcis Siam Park. Tak til jer allesammen - og tak for linket BKK Himmelhunden Redigeret af Himmelhunden d. 29/03-2010 05:44 |
|
|
|
| Charansanitwon |
Lagt på d. 07/06-2010 21:58
|
|
Var sidst i Bangkok i februar - blev som vanligt ikke skuffet ![]() |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 07/06-2010 22:05
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
Bangkok kan man ikke få for meget af
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE
MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE ![]() |
|
|
|
| Charansanitwon |
Lagt på d. 12/11-2010 21:46
|
|
Charansanitwon skrev: det er måske frækt at citere dette indlæg - for at slå det op igen - men jeg mener stadig det samme og der har været gode billeder og mere. Håber ny som skal til Thailand kan bruge noget.. og 30 c.Jeg elsker Bangkok. Første gang jeg var der i "93" - efter 2 dage skulle vi bare ud af den forfærdelige by... Men nu er det ligesom blevet et hjemsted for os når vi er i Thailand eller rejser gennem. Hemmeligheden er at finde de små fredfyldte steder bag alt trafikken og så bare slappe af.. Nu ved jeg godt at det er der mange her på DTW som ved det- men her er vel også nye gæster - I Banglampoo området er der en del dejlige baggårde hvor der er dejlig stemning og nattergalen kan synge vemodigt om morgenen.. Jeg har ikke været meget i Sukhumvit området men vil da gerne høre om nogle cozy steder der for de findes jo. Hvad med Lumpini Park er det et godt sted - er man væk af trafikken ?. Vi har i de senere år altid boet i Bang Plad på et rigtig dejligt hotel - som er tilbagetrukket og dog ligger på kanten af Chaoe Phaya. Der er den skønneste ro om natten selvom Hotellet Royal River har 450 værelser... Men hvis der er nogen som har nogle tips til "åndehuller" i Bkk kunne det jo være dejligt at høre om her. Venlig hilsen Charansanitwon ![]() |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 13/11-2010 02:13
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Nogen menige at efter et par dage i Pattaya har man fået nok har det på samme måde når det er Bangkok. ![]() |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 13/11-2010 06:54
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
I love Bangkok kan ikke få nok af byen |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Jeg mener at den største fejl der bliver begået ? er at når man ank. trætte efter en lang rejse fra DK muligvis - g.
og aldrig mere BK. Vi har forklaret venner og bekendte tag ud i Landet svøm og sol og nyd. og så tag en 3-4 dage til sidst i BK før hjemrejsen. Og de som har fulgt rådet vil gerne til BK igen. 
Har hørt om Dream World nord for Don Muang ?? Bus 538 fra Victory Monument ?
Ja og i Chatuchak Parken har jeg set en Parkbetjent løbe efter en turist og give ham besked på at slukke smøgen