Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Visa run via casino bus til Cambodia
|
|
| ben |
Lagt på d. 02/12-2005 13:55
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 438 |
Jeg ved at casino busserne til Cambodia koerer fra Rama 4 statuen paa Rama 4 ved Lumpini park - men er der nogen af jer der har proevet det? Hvornaar koerer de? HVad er "dealen"? Jeg mener man skal veksle nogle Baht til casino chips for gratis tur og mad paa casinoet, og noget mere hvis man vil have en gratis nat paa hotel i Cambodia, Poipet). Man behoever vist ikke at spille paa casinoet (selvom det vil jeg nok goere alligevel) .Hvis nogen har noget information om samme vil jeg vaerdsaette det. Paa forhaand tak. Skaal! Redigeret af ben d. 02/12-2005 13:57 |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 02/12-2005 14:07
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Bussen køre ca. kl 0600, du skal være der ca. en ½ time før, jeg tager turen hver md. det koster 100 THB. pr. snude og så får du en spisebillet til et af de mange luksuscasino'er... du kan så spise og drikke alt det du orker ( GRATIS ) du skal ikke veksle Baht'en er gyldig........du er så i Poipet ca. kl 0900 og det tager så ca. 1 time at få stemplet ..........bussen køre så tilbage til Bkk kl 1500/1600......og det det tager en evighed at komme tilbage pga. trafikken............Hvis du ikke har tlf. nummeret til bussen, sætter jeg det lige ind når " konen " kommer hjem fra Big-C.......
Med venlig hilsen Suk.............. ![]() ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 02/12-2005 14:38
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, Nå, det har jeg aldrig hørt om, interessant. Hvad med den der "gratis" overnatning. Er det muligt Suk? Den lange tur hjem, kunne måske føles kortere, hvis man var udhvilet, og det kan man vel næppe være, hvis man skal møde frem kl. 0530... Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 02/12-2005 15:12
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 02/12-2005 15:19
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Hej igen.
Jeg kom vist til at trykke på noget forkert............. Det med overnatning ved jeg intet om, men her er et telefonnummer til " Mam " 067899919 hun kan en smule engelsk og tager i mod bestilling. Ja det er en lang tur, men det er så heldigvis en VIP bus, nederst i bussen er der et sofa-arangement, hvor jeg har sovet et par gange på vejen hjem........Husk paraply da det er varmt at stå i solen og vente på, at det bliver ens tur. Og nej, der er ingen spilletvang ![]() Mvh. Suk..................... ![]() ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 03/12-2005 05:54
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 438 |
Tak for det Suk. Jeg vil give dem et ring. Skaal! |
|
|
|
|
Lagt på d. 03/12-2005 10:59
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
hej Suk Hvorfor tager du denne tur hver måned , men det er f------ tidligt den kører , men muligt den passerer et sted nær her så man kunne hoppe påhilsen Jeppe |
|
|
|
| Long |
Lagt på d. 04/12-2005 06:44
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 8 |
Nu er det jo nok ikke saadan, at casino-bussen slaar et smut gennem Korat - desvaerre. Saa jeg vil derfor gerne hoere, om der er nogen, der ved, hvordan man nemmest kommer til Cambodia fra Korat (Nakhorn Ratchasima), naar visumet skal fornyes. Kan se, at "falang yao" er fra Korat. Har du proevet turen? I starten af februar skal jeg for foerste gang have fornyet mit visa, saa det ville vaere dejligt at hoere andres erfaringer/oplevelser/raad. Med venlig hilsen Long |
|
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 04/12-2005 09:37
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 570 |
Suk - har dem der kører turen en hjemmeside på internettet eller noget? Eller kan man kun få detaljerne at vide per telefon ? (hvor ofte går turen, hvorfra, veksling af penge til spil på stedet eller hjemmefra, priser på overnatning hvis ikke gratis ...)
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
| Buggymann |
Lagt på d. 04/12-2005 12:18
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 185 |
hej.jeg er ikke så klog på det der med visa fornyelse. men i Phuket så jeg en plakat der reklamerede med bus tur til cambodia kørte 4 gange om ugen de lavede også tilbud på fly tur til singapor og retur går hurtiger men koster også lidt mere....![]() mvh Parkpean just love Thailand. The land off budda...
|
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 04/12-2005 13:44
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 438 |
Der er adskillige visa-run ture der bliver annonceret i BKK Post Etc. men forskellen er prisen. De tager ca. 2000 Baht for den samme tur (hvoraf de 1000 dog er visa fee I Cambodia) saa man sparer altsaa ca. 1000 Baht - som man jo saa enten kan bruge paa et hotel eller spille med skulle man have lyst! Jeg er sikker paa at der er flere forskellige casino-busser ogsaa da de vel konkurrerer om at faa kunder. Jeg har hoert andetsteds at veksler man et vidst beloeb til casino chips (F.eks. 10.000 Baht) er bus turen gratis/mad betalt og ingen spille tvang (man velsker blot tilbage i casinoet). Veksler man mere (gaetter igen - men har hoert ca. 20.000 Baht) for man ogsaa gratis hotelovernatning. Jeg har ikke kunne finde nogen hjemmeside om de ture - og det er muligvis fordi det er ulovligt at annoncere i Thailand for gambling (det er ikke ulovligt at tage til Cambodia og spille) saa selv hvis casinoet har en hjemmeside naevner de det nok ikke direkte. Jeg vil proeve at ringe til det opgivne nummer og here moere ved lejlighed. Skaal! |
|
|
|
| nicefarang |
Lagt på d. 04/12-2005 14:06
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 420 |
SUK du må slette din profil. Den får forummet til at se mærkelig ud. |
|
|
|
| nicefarang |
Lagt på d. 04/12-2005 14:10
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 420 |
Du kan bruge www.tinyurl.com http://tinyurl.co... Redigeret af d. 04/12-2005 22:21 |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 04/12-2005 21:27
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
hej nise farang hvad mener du han har jo bare lagt sit foto album ind |
|
|
|
| nicefarang |
Lagt på d. 04/12-2005 21:55
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 420 |
Hvis man bruger Firefox så vises adressen i en lang linie. Derved bliver hele siden 3 x skærmbredden og man skal scrolle frem og tilbage. Det gælder dog ikke IE kan jeg nu se. Det er nok en fejl i Firefox. |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 04/12-2005 22:53
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Hej nicefarang. Har ændret det, var ikke lige klar over det. Tak for hjælpen ![]() Hilsen Suk...................... ![]() Forresten , der er vel ikke mit profilbilldede der får forumet til at se underlig ud...He he he he he
![]() Redigeret af Suk Rak Ning d. 05/12-2005 01:03 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 05/12-2005 00:20
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
De busser jeg taler om til 100 THB pr snude, mener jeg ikke at du kan finde på nettet, dem du måske kan finde på nettet og i avise er væsentlig dyrere. Busserne køre hverdag.
Husk, at hvis i vælger at lave visa i Cambodia, ta'¨jer ikke af alle platuglerne der kan ordne det hele for jer, ud............udfyld selv papiret og aflevere 1000THB 100 meter længere inde i Cambodia skal i også lige udfylde et lille skema og betale 100 THB derefter er det bare over på den anden side og vise sit pas med det flotte stempel , så er i klar til at tage luksus tuk tuk'en til casino'et, når det så er overstået skal der lige udfyldet endnu en lap papir til Thai-tolderne...........100 meter længer igen skal passet lige vises endnu engang ..............og så er det hjemad.......Go' tur![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 06/12-2005 15:39
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
Long skrev: Nu er det jo nok ikke saadan, at casino-bussen slaar et smut gennem Korat - desvaerre. Kan se, at "falang yao" er fra Korat. Har du proevet turen? Med venlig hilsen Long Hej Long, Undskyld den sene svar, men jeg skulle lige finde mailen/nyhedsbrevet fra Expats Pattaya først. Til dit spørgsmål må jeg desvære melde "Pass", da jeg stadig er bosatte i DK, det er Konen som er fra Nakhon Ratchasima. Men jeg vil foreslå at du kontakter det nyt stiftet forening i Korat : Se nyhedsbrevet fra Scandinavian Expats Pattaya: Scandinavians Expats Isan Expats møte i Korat søndag 30. oktober. Bor du i området rundt Korat? Den 30. oktober 2005 kl.13:00 er neste møte hos PASINEE Restaurant i Korat. Adresse: Suranaree Road, A-Muang, Korat tlf:044-261699 mob:01-0739735 og er det noen som er ukjent med adressen så ta en tuk-tuk så finner de fram. Alle er velkommen fastboende eller turister som er på besøk. Litt om dette møte: Vi skal ta opp FFU (folketrygdkontoret for utenlandssaker) mye å snakke om der tror vi. Immigration skal i løpet av 2-3 måneder vist nok åpne i Korat, så det vil bli litt om det. Så har dere noe på hjerte så ta det med for her skal vi diskutere det meste i håp om å få det til det beste for oss. De må kunne hjælpe dig bedre end jeg kan. M.v.h., M. Rasmussen
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 06/12-2005 16:28
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
Jeg er glad for at jeg ikke skal paa visarun hver maaned![]() |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 06/12-2005 17:43
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, Foreningen er nu officielt stiftet under navnet: Nordic Expat Club Isan og er tilknyttet Skandinavisk Samfund Siam. Formand: Kai 0-9845-3354 Sekretær: Einar 0-4440-2357 Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 
















, men muligt den passerer et sted nær her så man kunne hoppe på

..............og så er det hjemad.......Go' tur