Se indlæg|
Arbejde fra Bangkok
|
|
| HKT |
Lagt på d. 24/11-2010 20:52
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 16 |
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig angående regler omkring arbejde fra Thailand. Jeg har været inde og søge i ældre tråde, men ikke rigtig fundet svar på mit spørgsmål. Jeg påtænker at flytte til Bangkok, og med tiden lave arbejde derude for danske kunder, som f.eks. bogføring. Jeg skal jo sende en faktura til virksomheden i Danmark, og vil også gerne betale skat i Thailand. Er der nogen der laver det samme nu ? og hvad gør I ? Så vidt jeg kan læse mig til skal jeg indsætte 2 mio Baht på en konto, samt ansætte 4 lokale thaier, før jeg kan starte en virksomhed og få arbejdstilladelse. Dette er desværre ikke en mulighed pt. Min plan er at flytte derud og læse Thai, og derved få et student visa. Har sparet op så jeg kan leve min. et år uden indtægt. Det er mere angående evt. arbejde derude jeg er i tvivl om, for det drejer sig om et arbejde som andre thaier ikke ville kunne udføre, og jeg er i tvivl om der kunne være et "hul" der. Håber at høre fra nogen som har løst dette problem. Mvh. HKT |
|
|
|
| HKT |
Lagt på d. 25/11-2010 11:05
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 16 |
I må meget gerne sende mig en P.B hvis det ikke skal ud i forumet |
|
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 25/11-2010 13:30
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
Kender du Stickman? Han havde lige akkurat en længere smøre om det i søndags: http://stickmanwe...siness.htm Hvis du ikke tåler den mere kulørte sektion, så scroll ned til slut, hvor "Ask Sunbelt Legal" har en klumme om rådgivning... Doc Gonzo |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 25/11-2010 15:57
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
HKT skrev: Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig angående regler omkring arbejde fra Thailand. Jeg har været inde og søge i ældre tråde, men ikke rigtig fundet svar på mit spørgsmål. Jeg påtænker at flytte til Bangkok, og med tiden lave arbejde derude for danske kunder, som f.eks. bogføring. Jeg skal jo sende en faktura til virksomheden i Danmark, og vil også gerne betale skat i Thailand. Er der nogen der laver det samme nu ? og hvad gør I ? Så vidt jeg kan læse mig til skal jeg indsætte 2 mio Baht på en konto, samt ansætte 4 lokale thaier, før jeg kan starte en virksomhed og få arbejdstilladelse. Dette er desværre ikke en mulighed pt. Min plan er at flytte derud og læse Thai, og derved få et student visa. Har sparet op så jeg kan leve min. et år uden indtægt. Det er mere angående evt. arbejde derude jeg er i tvivl om, for det drejer sig om et arbejde som andre thaier ikke ville kunne udføre, og jeg er i tvivl om der kunne være et "hul" der. Håber at høre fra nogen som har løst dette problem. Mvh. HKT Du behøver ikke 2 MB på en konto og ej eller fire medarbejdere, hvis du ikke kører med visum-forlængelser, men får du et visum som studerende, så må du absolut ikke arbejde. Det med 2 MB på en konto og 4 medarbejdere er et internet-rygte, der kommer fra folk, som ikke helt forstår forskellen på en arbejdstilladelse, et visum og en visumforlængelse. Hullet, som du kalder det, er, at du er investor, og så har du naturligvis ret til at være direktør og have arbejdstilladelse, hvis du overholder visse betingelser. Dog er det ikke så simpelt igen. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| VIP |
Lagt på d. 26/11-2010 03:15
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 567 |
Gokinok skrev: Kender du Stickman? Han havde lige akkurat en længere smøre om det i søndags: http://stickmanwe...siness.htm Hvis du ikke tåler den mere kulørte sektion, så scroll ned til slut, hvor "Ask Sunbelt Legal" har en klumme om rådgivning... Doc Gonzo Hammer go' og informativ artikel om et emne, som hyppigt diskutteres blandt faranger. Og som sætter lys på den "krøllede" tankegang Thaie'r har. Deres regler er sgu ikke for "hvide mennesker" Den helt store overraskelse var, at kun 2 mill. Thai'er ud af 68 millioner indbyggere betaler skat! Og sidst men ikke mindst...Som farang, med business her, pas på ikke at blive taget med fingrene i kagedåsen, hvis arbejdstilladelsen ikke er i orden. Redigeret af VIP d. 26/11-2010 03:35 >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.