Se indlæg|
Hvorfor bør man, i sager om Socialbedrageri, altid rejse sigtelse med henblik på tiltale?
|
|
| sum |
Lagt på d. 28/11-2010 05:49
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 99 |
Sum: Socialbedrageri er en krimimelhandling, en overtrædelse af straffeloven og kan give fængselsstraf. At rejse en tiltale kræver at en politibetjent anholder og sigter den formodet kriminelle, derefter afhøre politiet den sigtede, skriver en rapport og sender sagen videre til statsadvokaten, som så rejser en tiltale, på grundlag af politiets sigtelse. Alt efter sagens omfang burde det ikke tage lang tid. Med det antal sager, der har verseret i pressen de sidste par måneder, så har der været masser af tid og der burde være udtaget sager, med henblik på at rejse tiltale. Der er tilsyneladende, end ikke, rejst sigtelser for socialbedrageri. Hvorfor bør man, i sager om socialtbedragri, altid rejse sigtelse med henblik på tiltale? Det bør man, for at sikre den sigtede imod uretmæssige anklager,- sagsbehandling og at give den sigtede en række rettigheder, bl.a. retten til en beskikket advokat og mulighed for at rejse en erstatnings sag. Det er for at sikre alle borgere en retfærdig og ligeværdig behandling i retssystemet, uanset den sigtedes uddannelse, socialstand og økonomiske formåen. Det der sker nu, er ikke kun en grov tilsidesættelse af retspleje loven, men også en overtrædelse af den enkeltes grundlovs sikrede rettigheder. Uanset ens personlige politiske tilhørs forhold, så bør man se på det, der foregår, med den største bekymring. Det der foregår er en trussel imod retssamfundet, borgenes rettigheder og demokratiet. Det der foregår, har pisket en lynchstemning op imod en mindretals gruppe, af lav social status. Det er ikke ekstrabladet som nyhedsformidler jeg er imod, det der er problemet for mig, Er den måde som Ekstrabladet vinkler nyhederne på og dermed har en aktiv rolle i, at piske stemningen op. Dansk folke parti,(DFP) opfinder hele tiden nye sager ,som de mener regeringen bør tage sig af og fornyeligt tabte de ansigt, ved at stille et ultimativt krav om at 24 års reglen blev til 28 års regel og så var der den uheldige sag om hjemmeplejen, som iflg. sensations pressen, på det nærmeste mishandlede vores pensionister (som jo for øvrigt bor i ulandet) igen var det de få og sensationspressen, der fik hele den danske hjemmepleje under folkets domstol. En sag der endte med at enkelte begik selvtægt i form tilråb og spytterier på hjemmehjælperne. En situation, der er ved opstår for personer på overførelses indkomster. En tilfældighed? Muligvis. Regeringen klister til tabureten for enhver pris og regeringen gør hvad de kan for at bevare støtten fra DFP. Det gør regeringen bedst ved at give efter for de krav fra DFP, som regeringen mener, har mindst mulig effekt på stemmetallet, krav der belaster økonomien mindst muligt og måske kan resultere i øget indkomst. Kaninen i hatten, er sager der rammer mindretals grupper, der ikke kan slå igen, Det er grupper som indvandre og andre socialbelastet, f.eks. personer på overførelses indkomster, grupper uden en stærk tilknytning til f.eks. fagforeninger eller lign. Grupper af personer som ikke kan kæmpe deres egen sag. Man sætter skat på sagerne for at undgå de omkostninger, der er forbundet ved at bruge retssystemet, velvidende, at hvis fru Jensens, som enlig mor på bistandshjælp,som har sneget, sig på en billig rejse med ungerne til Tyrkiet, at så vil hun, helt sikkert, være mest tilfreds med en administrativ løsning og vupti! Både regeringen har sparet penge og kommunen har sparet penge, dels på retssystemet, dels på de månedlige ydelser og ikke mindst, er der muligvis tale om tilbage betaling, for uberettiget modtagelse af socialeydelser. Fru Jensen kan intet stille op og må bøje sig for alle krav. Dømt af folketsdomstol uden retter gang. Hævnen er sød og DFP kan sole sig i, at de har fået endnu krav gennemført. Ekstrabladet vil gøre hvad de kan for, at sætte fru Jensen i gabestokken og udråbe alle landets bistands modtager som socialbedrager Og så er det bare for regeringen at læne sig tilbage og nyde folkets tilråb. Det der sker nu, i sager om socialbedrageri, er ikke kun en grov tilsidesættelse af retspleje loven, men også en overtrædelse af den enkeltes grundlovs sikrede rettigheder. Derfor bør man altid rejse sigtelse med henblik på en tiltale og en evt. dom Og jeg håber, at den næste formodet socialebedrager, som skat sætter kløerne i, er arbejdsløs advokat, indvander af anden etnisk baggrund. Walk whit a pure heart and mind, then happiness will follow you.
This is the word of the good lord Buddha. ![]() |
|
|
|
| filihankat |
Lagt på d. 28/11-2010 09:49
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 302 |
Nu er jeg ikke jurist,, men jeg tror altså ikke der er tale om "grov tilsidesættelse af retsplejeloven" i de her sager. Både kommuner og A-kasser har kompetencer til at føre det man kalder en "tilbagebetalingssag" mod en social bedrager. Dvs. at man ikke behøver at køre hele arsenalet af dommere, advokater, politi, vidner, bevisførsel osv. i stilling i hver eneste sag. Man kan klare sagen inden det når dertil, hvilket vel også i nogen grad er til fordel for snyderen, da vedkommende jo så slipper for yderligere straf. mvh. filihankat |
|
|
|
| karstenf |
Lagt på d. 28/11-2010 10:40
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 130 |
Retspleje går blandt andet ud på at sikker in ligeværdig proces. Det er ikke ligeværdig proces inden for SKAT område hvor du skal bevise at du er uskyldig. Man er noget så langt med denne form for skramme kampagner, at mange pensionister ikke tør have en kæreste, i frygt for at blive anklaget for socialbedrageri. Er det den form for samfund vi ønsker? Jeg ønsker det ikke. Der er efterhånden så mange nye regler der er indført med baggrund i DFP ønsker. Bare på udlændinge området er der kommet nye regler med ca. 6 måneders mellemrum. Det er efterhånden så dan at selv folketingspolitiker ikke kende de regler de udtaler sig om, eller de bevist fortier en del af sandheden. Hvor dan kan man så forvente at nogen tør leve livet af frygt for at blive hængt ud i pressen som socialbedrager eller det der er værre. Jeg har længe lukket min mund, for at det ikke skal gå udover min familie, men nu kan det være nok. Kan vi så få en anstændig behandling af hinanden. Vi skal til at finde frem til en ny fældes forståelse af et lykkeligt liv, og det at bo sammen i et fællesskab. Før den 2.verdenskrig var der mange der lukkede munden, den fej må ikke gentages. Sig fra før det er forsendt. Karsten |
|
|
|
| lung |
Lagt på d. 28/11-2010 12:32
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 365 |
Jeg laste for ganske nylig i fyns stiftiende, ved en tilfaldighed, at faaborg midtfyns kontrolenhed havde sendt brev ud til samtlige sine borgere som var registreret som enlig pensionist at de skulle indsende en medsendt erklaring om at de stadig var lovlige enlige http://www.fyens....vtaegtssag Jeg opholder mig for tiden i Thailand og er ogsa enlig pensionist, og jeg beder min datter om at gennemga min post for at se om der skulle vare et brev til mig ogsa, og minsanten jo der var... i brevet star: hvis ikke erklaringen er modtaget inden 8 dage VIL DU BLIVE BETRAGTET SOM SAMBOENDE, OG VIL EFTERFOLGENDE FA UDBETALT PENSION SOM SADAN, OG NY BEREGNING VIL FORST BLIVE FORETAGET MANEDEN EFTER......med venlig hilsen team kontrolle folgelig er jeg spandt pa om der mangler 2500 kr til den forste det gor det jo nok, brevet er sendt ud til 1100 personer snak lige om forfolgelse.... jeg grammes, hvad bliver det naste ? lung |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 28/11-2010 14:22
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
Sikke dog en "doktorafhandling" som ham SUM kan skrive om rettigheder og overgreb mod de asociale bedragere, som er så uheldige at blive opdaget ved ind-og udrejse af DK. Dengang de startede med at få overførselsindkomst blev de samtidig gjort opmærksom på konsekvensen af IKKE at overholde betingelserne. Når denne konsekvens så åbenbart skal udføres,-ja så skal samfundet tage hensyn til deres borgerrettigheder. Det samfund, som de åbenbart IKKE vil indordne sig under, men gerne modtage ydelserne! Forarget??--Ja. Men ikke så meget på dem, der forsøger at "omgå" systemet,-men mere over dem der som her hyler op. Men der er jo nok noget om det gamle ordsprog "Når man svinger en pisk ind i en flok hunde, så hyler dem der bliver ramt". Hav en god dag, fra en efterlønner, der ikke føler sig forfulgt. |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 28/11-2010 14:39
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
lung skrev: Jeg laste for ganske nylig i fyns stiftiende, ved en tilfaldighed, at faaborg midtfyns kontrolenhed havde sendt brev ud til samtlige sine borgere som var registreret som enlig pensionist at de skulle indsende en medsendt erklaring om at de stadig var lovlige enlige http://www.fyens....vtaegtssag Jeg opholder mig for tiden i Thailand og er ogsa enlig pensionist, og jeg beder min datter om at gennemga min post for at se om der skulle vare et brev til mig ogsa, og minsanten jo der var... i brevet star: hvis ikke erklaringen er modtaget inden 8 dage VIL DU BLIVE BETRAGTET SOM SAMBOENDE, OG VIL EFTERFOLGENDE FA UDBETALT PENSION SOM SADAN, OG NY BEREGNING VIL FORST BLIVE FORETAGET MANEDEN EFTER......med venlig hilsen team kontrolle folgelig er jeg spandt pa om der mangler 2500 kr til den forste det gor det jo nok, brevet er sendt ud til 1100 personer snak lige om forfolgelse.... jeg grammes, hvad bliver det naste ? lung Det næste bliver jo nok, at du næste gang du vil udenlands, oplyser din komm. om det, så du slipper for at blive "jagtet". |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 28/11-2010 14:58
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Vil det så ikke være nemme hvis din datter sende den på faxe så du skrive den uden og sende den tilbage, |
|
|
|
| lung |
Lagt på d. 30/11-2010 10:12
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 365 |
AL 48 skriver Forarget??--Ja. Men ikke så meget på dem, der forsøger at "omgå" systemet,-men mere over dem der som her hyler op. Men der er jo nok noget om det gamle ordsprog "Når man svinger en pisk ind i en flok hunde, så hyler dem der bliver ramt". Hav en god dag, fra en efterlønner, der ikke føler sig forfulgt Det næste bliver jo nok, at du næste gang du vil udenlands, oplyser din komm. om det, så du slipper for at blive "jagtet". din forargelse bunder nok mere i misundelse, over at du ikke selv kan opholde dig i thailand. og du er desvarre ikke den eneste. nu skal jeg forklare dig hvori urimeligheden bestar, sa ma vi se om du kan fatte det, selvom jeg tvivler pa du vil.. jeg er 100 % enlig (det har jeg indgivet erklaring om en gang) og meddeler kommunen at jeg rejser til Thailand 4-5 maneder. efter to mdr. sender de et brev til min hjemme adr. hvor jeg skal indgive endnu en erklaring om at jeg er enlig, og den skal besvares inden 8 dage, ellers bliver pensionen beregnet efter samboende..... kan du se at det er urimeligt, nar de nu ved jeg ikke er hjemme ???? iovrigt underligt du ikke er forarget over dem der omgar systemet, for det er jeg, det er nemlig det, der giver mig problemer.. na men ikke mere om min sag herfra.. go dag til alle.. lung Redigeret af lung d. 30/11-2010 10:16 |
|
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 03/12-2010 12:54
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 644 |
jeg kan kun vaere eni med dig sum
Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.