Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Helbred, sundhed, velvære og sygdom » Øjne og øre
 Udskriv debat
Laser Øjenoperation
Chase
Skal til Thai igen igen i Julen og konen og jeg , tænker kraftigt på at få at få en sådan , vi er normal nærsynet nu = skærmbriller

Noget vi skal være opmærksom på !

Ps hvad koster en fly billet fra Phuket til Chiang Mai i Julen ca

sula
ok ikke lige svar på hvad du spørger om men et par venner har lige fået lavet for 14 dage siden i Bangkok bare perfekt siger de.Cool

ubon lynge
For nogle dage siden var der i tv en der hade fået det lavet godt nok her hjemme i dk, men han kan næsten ikke se noget mer, så tror man skal undersøge det meget først, hvem der skal lave det.
det kommer jo også an på hvor dårlig en er til at se, før operationen jo højre tal på + siden jo svære er det sag de i Dansk tv, det må jo være det samme i thailand.
Ubon.

Pibe

Clunse
En ting jeg kommer i tanke om er. at hvis det mod forventning skulle gå galt, vil jeres rejseforsikring så dække evt. hospitalsudgifter?

Robert Kronberg
Clunse skrev:
En ting jeg kommer i tanke om er. at hvis det mod forventning skulle gå galt, vil jeres rejseforsikring så dække evt. hospitalsudgifter?

Der er visse rejseforsikringer, der helt annulleres, hvis man har været på privathospital (når der ikke er tale om akut ulykke/sygdom). Man har med andre ord ikke længere en rejseforsikring.

Andre rejsefortsikringer dækker fortsat, om end det naturligvis er hospitalet, der er ansvarlig for indgrebet.

Du skal derfor spørge dit forsikringsselskab, om din forsikringen fortsat dække, hvis du få lavet et planlangt indgreb i Thailand.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Chase
Vedr TV udsendelse , så så jeg det meste af den , han havde alså også et meget dårlig syn i forvejen , noget med + 7
Og vedr Rejse forsikring , ja den skal da lige undersøges , har slet ikke tænkt i den retning Sad

mam
Jeg fik lavet mine øjne Smile for over 15 år siden, og har aldrig brugt briller siden. Var nærsynet og havde bygningsfejl på begge øjne. Både i Danmark og I Thailand skal man gennemgå en undersøgelse, hvor de ser om laser behandlingen kan virke. En god ide er at få lavet undersøgelsen her i Danmark og selve opperationen i Thailand. Den er smertefri og er overstået på under en time. Held og lykke
Hvad laver vi her???

rinpoche
Som mam siger, så går de heller ikke i gang med lasik-indgrebet uden at have sikret sig, at dette vil have den ønskede effekt.
En af mine kolleger fik ikke operationen, da de sagde at den ikke ville hjælpe på hans syn.
En anden kollega fik sin lasik i mens han var i 30`erne til sin store tilfredshed.

Mam, måske kan du sige noget mere om hvad man skal regne med mht. rekonvalens?
Så vidt jeg erindrer var min kollega temmelig ukampdygtig en tid herefter. Med dette mener jeg, at han måtte opholde sig væk fra lys i en periode.
Dermed kan det måske være en god ide, at time operationen i den rigtige ende af sit ophold.

mvh
rinpoche

Robert Kronberg
rinpoche skrev:
Som mam siger, så går de heller ikke i gang med lasik-indgrebet uden at have sikret sig, at dette vil have den ønskede effekt.
En af mine kolleger fik ikke operationen, da de sagde at den ikke ville hjælpe på hans syn.
En anden kollega fik sin lasik i mens han var i 30`erne til sin store tilfredshed.

Så vidt jeg erindrer var min kollega temmelig ukampdygtig en tid herefter. Med dette mener jeg, at han måtte opholde sig væk fra lys i en periode.
Dermed kan det måske være en god ide, at time operationen i den rigtige ende af sit ophold.

mvh
rinpoche

Det korte version er, at man ikke må bade og gnide sig i øjnene i 24 timer efter behandlingen. Man må heller ikke læse og se fjernsyn på den samme dag. Desuden må man ikke svømme eller benytte makeup i 15 dage.

Hilsen, Robert

VIP
Robert Kronberg skrev:
rinpoche skrev:

mvh
rinpoche

Det korte version er, at man ikke må bade og gnide sig i øjnene i 24 timer efter behandlingen. Man må heller ikke læse og se fjernsyn på den samme dag. Desuden må man ikke svømme eller benytte makeup i 15 dage.

Hilsen, Robert

Er der ikke også forbud mod, at flyve i en periode?
>>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<

Robert Kronberg
VIP skrev:
Robert Kronberg skrev:
rinpoche skrev:

mvh
rinpoche

Hilsen, Robert

Er der ikke også forbud mod, at flyve i en periode?

Forløbet tager typisk 7 dage, eller ned til 5, så der kan man ikke flyve.

Hilsen, Robert

Chase
Den med at man ikke må flyve 5-7 dage er også ny for mig , Hmmmmm alså dumt at få det i starten af ferien og kan ikke lade sig gøre til sidst

Findes der nogen link til det med 5-7 dage

tak for alle info

Spring til debat: