Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Bil uheld
|
|
| John |
Lagt på d. 29/11-2010 05:20
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Var for en god uges tid siden indblandet i et færdsels uheld i Surin området. Havde lejet en bil hos Thai Rent a car som jeg fik udleveret ved ankomst til Suvarnabhumi. Bilen var en ny Toyota Avanza som havde kørt 50 km. da jeg fik den. Jeg nåede at køre knap 1500 km. i den, inden uheldet. Der skete følgende: Jeg kører af landevejen fra Surin mod Si Sa Ket ca. 25 km fra Surin. Imod mig kommer en af de sædvanlige overlæsset pick up, læsset med alt for mange nyhøstede ris og i alt for høj hastighed. Han kommer ud i rabatten og prøver at tvinge bilen tilbage på vejen men overstyrer, kommer i skred og snurre rundt. Jeg når at få stoppet helt op (det er ikke muligt at undvige en bil der kører sidelæns på en smal landevej) og det uundgåelige sker- han rammer min bil frontalt med højreside af hans bil. Han har stadig så meget fart på at min bil bliver slynget en kvart omgang rundt og han bliver slynget 7-8 meter ned i grøften. Der var gudskelov kun små skrammer, min passager fik nogle mærker efter sikkerhedsselen og en mindre flænge på skinne benet, passageren i den anden bil fik et flækket øjenbryn. Mig skete der intet med og ligeså den anden fører. Nu er det jo lidt lige som tiden står stille når der sker noget sådan, men jeg vil tro der gik omkring 5 minutter så var der en ambulance på stedet, og efter 10 minutter var politiet der også. Jeg fik ringet til udlejnings selskabet og forklaret dem hvad der var sket og ca. en halvtime efter var der også en forsikrings agent på stedet. Politiet fik arrangeret transport af bilerne til politistationen. Og vi blev alle bedt om at møde op på stationen dagen efter, og der ville man så gennemgå forløbet af uheldet. Forsikrings agenten kørte os tilbage på hotellet i Surin. Samme aften fik jeg en opringning fra udlejnings selskabet hvor de beklagede at jeg nok kom til at vente til næste aften før jeg kunne have en ny bil. Næste formiddag kørte vi til politistationen sammen med forsikrings agenten, og så var der gennemgang af uheldet. Jeg blev spurgt om jeg ville have erstatning af modparten (svie og smerte) hvilket jeg ikke ønskede. Så blev forklaringen skrevet ned og politiet ville have os til at skrive under, hvilket jeg nægtede da alt var skrevet på Thai. Det gjorde de ikke noget stort nummer ud af, men bad mig dog om at skrive mine initialer på linjen. Føren af den anden bil fik en bøde på 2500 thb. Fordi han intet kørekort havde. Hvilket krav forsikrings selskabet vil gøre på ham har jeg ingen ide om, men det vil helt sikkert ikke være småpenge for en ris bonde. Jeg har fået en super behandling af alle, Jeg er på intet tidspunkt blevet bedt om at vise mit pas. Mit kørekort gav jeg uopfordret til politiet da de ikke kunne stave til mit navn. Konklusionen på ovenstående må være at man ikke altid får skylden blot fordi man er farang! Kan desværre ikke uploade billeder herfra, men har sendt et par stykker til webmaster, måske han sætter dem i indlæget. ![]() ![]() Redigeret af Webmaster d. 29/11-2010 13:18 john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 29/11-2010 06:17
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Godt i slap helskindet fra det. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 29/11-2010 08:24
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
John skrev: Var for en god uges tid siden indblandet i et færdsels uheld i Surin området. Havde lejet en bil hos Thai Rent a car som jeg fik udleveret ved ankomst til Suvarnabhumi. Bilen var en ny Toyota Avanza som havde kørt 50 km. da jeg fik den. Jeg nåede at køre knap 1500 km. i den, inden uheldet. Der skete følgende: Jeg kører af landevejen fra Surin mod Si Sa Ket ca. 25 km fra Surin. Imod mig kommer en af de sædvanlige overlæsset pick up, læsset med alt for mange nyhøstede ris og i alt for høj hastighed. Han kommer ud i rabatten og prøver at tvinge bilen tilbage på vejen men overstyrer, kommer i skred og snurre rundt. Jeg når at få stoppet helt op (det er ikke muligt at undvige en bil der kører sidelæns på en smal landevej) og det uundgåelige sker- han rammer min bil frontalt med højreside af hans bil. Han har stadig så meget fart på at min bil bliver slynget en kvart omgang rundt og han bliver slynget 7-8 meter ned i grøften. Der var gudskelov kun små skrammer, min passager fik nogle mærker efter sikkerhedsselen og en mindre flænge på skinne benet, passageren i den anden bil fik et flækket øjenbryn. Mig skete der intet med og ligeså den anden fører. Nu er det jo lidt lige som tiden står stille når der sker noget sådan, men jeg vil tro der gik omkring 5 minutter så var der en ambulance på stedet, og efter 10 minutter var politiet der også. Jeg fik ringet til udlejnings selskabet og forklaret dem hvad der var sket og ca. en halvtime efter var der også en forsikrings agent på stedet. Politiet fik arrangeret transport af bilerne til politistationen. Og vi blev alle bedt om at møde op på stationen dagen efter, og der ville man så gennemgå forløbet af uheldet. Forsikrings agenten kørte os tilbage på hotellet i Surin. Samme aften fik jeg en opringning fra udlejnings selskabet hvor de beklagede at jeg nok kom til at vente til næste aften før jeg kunne have en ny bil. Næste formiddag kørte vi til politistationen sammen med forsikrings agenten, og så var der gennemgang af uheldet. Jeg blev spurgt om jeg ville have erstatning af modparten (svie og smerte) hvilket jeg ikke ønskede. Så blev forklaringen skrevet ned og politiet ville have os til at skrive under, hvilket jeg nægtede da alt var skrevet på Thai. Det gjorde de ikke noget stort nummer ud af, men bad mig dog om at skrive mine initialer på linjen. Føren af den anden bil fik en bøde på 2500 thb. Fordi han intet kørekort havde. Hvilket krav forsikrings selskabet vil gøre på ham har jeg ingen ide om, men det vil helt sikkert ikke være småpenge for en ris bonde. Jeg har fået en super behandling af alle, Jeg er på intet tidspunkt blevet bedt om at vise mit pas. Mit kørekort gav jeg uopfordret til politiet da de ikke kunne stave til mit navn. Konklusionen på ovenstående må være at man ikke altid får skylden blot fordi man er farang! Kan desværre ikke uploade billeder herfra, men har sendt et par stykker til webmaster, måske han sætter dem i indlæget. Det er nemlig korrekt, at vi ikke altid får skylden. Men jeg forstår ikke, hvorfor politiet blev blandet ind i sagen. Det er ikke en politisag at køre sammen. Dog er det en politisag for ham uden kørekort, men det har ikke noget med dig at gøre. Det var derfor godt, at du ikke skrev under på politistationen. Men det er endnu bedre, at I slap så billigt og oven i hatten fik en erstatningsbil så hurtigt. Hilsen, Robert |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 29/11-2010 10:56
|
|
Robert Kronberg skrev: Det er nemlig korrekt, at vi ikke altid får skylden. Men jeg forstår ikke, hvorfor politiet blev blandet ind i sagen. Det er ikke en politisag at køre sammen. Dog er det en politisag for ham uden kørekort, men det har ikke noget med dig at gøre. Det var derfor godt, at du ikke skrev under på politistationen. Men det er endnu bedre, at I slap så billigt og oven i hatten fik en erstatningsbil så hurtigt. Hilsen, Robert Og hvorfor mener du så lige at et færdselsuheld ikke er en politisag? Du som har boet flere år i Thailand burde vide bedre end at komme med sådan en udtalese! Erstatningsbilen er en del af udlejnings selskabets forsikring, så det er ikke noget jeg har fået oven i hatten, men noget jeg havde krav på. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Trutidutten |
Lagt på d. 29/11-2010 13:00
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 102 |
Er du nu sikker på at dine initialer , ikke betragtes som gyldig underskrift ? Jeg mener... i et land med analfabeter og mange som læser og skriver meget dårligt. Og hvor udlændingen som regel får skylden for alle elendigheder. [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
In Thailand you don't lose the girl, only your place in the queue ! |
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 29/11-2010 13:27
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 594 |
Hold da op John - det var et ordentlig knald din bil har fået. Godt at der ikke skete mere med dig og din passager - meget billigt sluppet !!. Håber der ikke dukker et efterspil op :-) |
|
|
|
| valborg |
Lagt på d. 29/11-2010 16:05
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 25 |
John skrev: Robert Kronberg skrev: Det er nemlig korrekt, at vi ikke altid får skylden. Men jeg forstår ikke, hvorfor politiet blev blandet ind i sagen. Det er ikke en politisag at køre sammen. Dog er det en politisag for ham uden kørekort, men det har ikke noget med dig at gøre. Det var derfor godt, at du ikke skrev under på politistationen. Men det er endnu bedre, at I slap så billigt og oven i hatten fik en erstatningsbil så hurtigt. Hilsen, Robert Og hvorfor mener du så lige at et færdselsuheld ikke er en politisag? Du som har boet flere år i Thailand burde vide bedre end at komme med sådan en udtalese! Erstatningsbilen er en del af udlejnings selskabets forsikring, så det er ikke noget jeg har fået oven i hatten, men noget jeg havde krav på. |
|
|
|
| valborg |
Lagt på d. 29/11-2010 16:08
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 25 |
valborg skrev: John skrev: Robert Kronberg skrev: Det er nemlig korrekt, at vi ikke altid får skylden. Men jeg forstår ikke, hvorfor politiet blev blandet ind i sagen. Det er ikke en politisag at køre sammen. Dog er det en politisag for ham uden kørekort, men det har ikke noget med dig at gøre. Det var derfor godt, at du ikke skrev under på politistationen. Men det er endnu bedre, at I slap så billigt og oven i hatten fik en erstatningsbil så hurtigt. Hilsen, Robert Og hvorfor mener du så lige at et færdselsuheld ikke er en politisag? Du som har boet flere år i Thailand burde vide bedre end at komme med sådan en udtalese! Erstatningsbilen er en del af udlejnings selskabets forsikring, så det er ikke noget jeg har fået oven i hatten, men noget jeg havde krav på. Det var dog en voldsom vrede du giver udtryk for. Som jeg læser det er RK imponeret over så hurtigt du fik en erstatningsbil. |
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 29/11-2010 18:11
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 815 |
Trutidutten skrev: Er du nu sikker på at dine initialer , ikke betragtes som gyldig underskrift ? Jeg mener... i et land med analfabeter og mange som læser og skriver meget dårligt. Og hvor udlændingen som regel får skylden for alle elendigheder. Hmmm Er vel også analfabeter og mangen et menneske læser og skriver dårligt ikke bare i Danmark, men i alle lande. I mine øjne noget bræk at fyrer af, Ja, John I har sgu været heldigt. Glad for at I slap så billigt.. |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 30/11-2010 03:17
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
ang analfabeter..... http://www.leksik...php?id=200 Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| John |
Lagt på d. 30/11-2010 05:46
|
|
valborg skrev: Det var dog en voldsom vrede du giver udtryk for. Som jeg læser det er RK imponeret over så hurtigt du fik en erstatningsbil. Vred - nej bestemt ikke. Nærmere måløs over at Robert Kronberg skriver at et færdselsuheld ikke er en politiopgave. Det er en del af min kontrakt med udlejningsselskabet at jeg skal have en erstatningsbil inden for 24 timer. Jeg ser det som en ekstra service at de beklager at de er nødtil at udnytte tidsfristen fuldt ud. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 30/11-2010 08:27
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 352 |
Big-Viking skrev: Trutidutten skrev: Er du nu sikker på at dine initialer , ikke betragtes som gyldig underskrift ? Jeg mener... i et land med analfabeter og mange som læser og skriver meget dårligt. Og hvor udlændingen som regel får skylden for alle elendigheder. Hmmm Er vel også analfabeter og mangen et menneske læser og skriver dårligt ikke bare i Danmark, men i alle lande. I mine øjne noget bræk at fyrer af, Ja, John I har sgu været heldigt. Glad for at I slap så billigt.. Ja det med analfabeter er dog den værste gang " p.. " jeg længe har hørt. Men der er nogle her som kun kan sige noget negativt om thailændere og Thailand. Egentligt undrer det mig at sådanne personer overhovedet gider at være på en side som denne, Dansk Thai Website, men er selvfølgelig et godt forum hvis man elsker at provokere. At udlændinge får skylden for alle elendigheder er da også en gang " bræk ". jeg har som ham med uheldet, selv været rigtigt godt behandlet i lignende sager, vel at mærke uden " senbond ". Ha en god dag
Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 30/11-2010 08:44
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
John skrev: valborg skrev: Det var dog en voldsom vrede du giver udtryk for. Som jeg læser det er RK imponeret over så hurtigt du fik en erstatningsbil. Vred - nej bestemt ikke. Nærmere måløs over at Robert Kronberg skriver at et færdselsuheld ikke er en politiopgave. Det er en del af min kontrakt med udlejningsselskabet at jeg skal have en erstatningsbil inden for 24 timer. Jeg ser det som en ekstra service at de beklager at de er nødtil at udnytte tidsfristen fuldt ud. Jeg har aldrig været i kontakt med politiet i Thailand, når jeg har været involveret i færselsuheld. Det er kun forsikringsselskaberne, som er kommet ud. I Danmark er det derimod normalt, at politiet kommer ud, hvis der er en tvist, men det er netop fordi forsikringsselskaberne ikke kommer ud. Hilsen, Robert |
|
|
|
| mussehund |
Lagt på d. 30/11-2010 08:51
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 145 |
Hej Robert... Ud af de 6 uheld jeg har haft, har der været politi på 1. gang-- men det er jo heller ikke pointen... Pointen er, atvi Faranger ikke som der mange gange er påstået blivet taget i hoved og r... Jeg har ud over alt det ballade med bilens front og bag og alt andet kun positive oplevelser med disse grimme politimænd.... Jeg har indtil nu ikke blevet gjort skyldig i disse uheld... John håber du trods alt får en god ferie med dette gibbpps på benet.... ![]() |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 30/11-2010 08:57
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Skal vi nu ikke bare være glade for der ikke skete noget personskade, jeg ville gerne bytte med John. Jeg var da sammen med en i chiang mai hvor det var thaieren der kørte op i hans bil, politiet blev ikke indblandet og det var thaieren der fik hele skylden. Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 30/11-2010 13:35
|
|
Jeg har været indblandet i et uheld, hvor politiet først blev tilkalt, efter forsikringsagenterne var ankommet. Der var en uenighed, og kun derfor blev politiet tilkaldt. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 30/11-2010 14:09
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Puha, en grim oplevelse. Godt at ingen kom værre til skade. Vi har oplevet 2 uheld i Thailand. Det ene var en lille bitte påkørsel med kun en ridse i en kofangeren til følge. Da indfandt en civilklædt betjent sig straks, da han så uheldet. Han ville blot sikre sig at vi kunne finde nå til enighed om et evt. erstatningsspørgsmål. Det andet var langt mere alvorligt. Konen blev mens hun holdt stille påkørt af en fuld thailænder, der kørte på motorcykel sammen med en flok venner, ligeledes på motorcykel. Han røg ud over styret og kurede på røv og albuer hen over asfalten. Han blev fragtet til hospitalet, og det så ikke godt ud. Hans venner - ligeledes pivstive - hævdede alle som en, at det var min kones skyld. Politiet kom og afhørte vidnerne, der fortalte en hel anden historie. Konen blev frikendt for skyld, og det var det. Fandt aldrig ud af, om fyren klarede den. |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 30/11-2010 18:25
|
|
Jeg havde en near miss her til aften. Kommer kørende på min motorbike, på en gennemfartsvej her i Bangkok, med omkring 80 km i timen, ligesom den øvrige trafik. Der holder en bil i rabatten i venstre side, og her ca. 10m foran mig, smadrer en motorcyklist ind i bagenden på denne bil. Motorcyklisten når knap at bremse, men når at dreje så meget, at han ved sammenstødet bliver slynget ud til højre, og rammer mig i siden. Jeg undgår, med et ufatteligt held, at styrte eller ramme andre, mens jeg selv bliver skubbet til siden af sammenstødet med den halvflyvende motorcyklist og hans maskine. Min motorbike fik nogle skrammer, men ellers var jeg bare glad og lettet over, hvor heldig jeg havde været. Senere da jeg kom hjem, så jeg at mine shorts var flænset op i siden, og der var stænk af blod på dem. Blodet er ikke mit...i morgen skal jeg nok have vasket motorbiken... |
|
|
|
| Jake |
Lagt på d. 30/11-2010 22:20
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 380 |
Payanak skrev: Jeg havde en near miss her til aften. Kommer kørende på min motorbike, på en gennemfartsvej her i Bangkok, med omkring 80 km i timen, ligesom den øvrige trafik. Der holder en bil i rabatten i venstre side, og her ca. 10m foran mig, smadrer en motorcyklist ind i bagenden på denne bil. Motorcyklisten når knap at bremse, men når at dreje så meget, at han ved sammenstødet bliver slynget ud til højre, og rammer mig i siden. Jeg undgår, med et ufatteligt held, at styrte eller ramme andre, mens jeg selv bliver skubbet til siden af sammenstødet med den halvflyvende motorcyklist og hans maskine. Min motorbike fik nogle skrammer, men ellers var jeg bare glad og lettet over, hvor heldig jeg havde været. Senere da jeg kom hjem, så jeg at mine shorts var flænset op i siden, og der var stænk af blod på dem. Blodet er ikke mit...i morgen skal jeg nok have vasket motorbiken... Det er sgu modigt at køre 80 km/t på motorbike i BKK! |
|
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 01/12-2010 06:23
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 644 |
Jake skrev: Payanak skrev: Jeg havde en near miss her til aften. Kommer kørende på min motorbike, på en gennemfartsvej her i Bangkok, med omkring 80 km i timen, ligesom den øvrige trafik. Der holder en bil i rabatten i venstre side, og her ca. 10m foran mig, smadrer en motorcyklist ind i bagenden på denne bil. Motorcyklisten når knap at bremse, men når at dreje så meget, at han ved sammenstødet bliver slynget ud til højre, og rammer mig i siden. Jeg undgår, med et ufatteligt held, at styrte eller ramme andre, mens jeg selv bliver skubbet til siden af sammenstødet med den halvflyvende motorcyklist og hans maskine. Min motorbike fik nogle skrammer, men ellers var jeg bare glad og lettet over, hvor heldig jeg havde været. Senere da jeg kom hjem, så jeg at mine shorts var flænset op i siden, og der var stænk af blod på dem. Blodet er ikke mit...i morgen skal jeg nok have vasket motorbiken... Det er sgu modigt at køre 80 km/t på motorbike i BKK! Hvis man ik koere 80 Km/t som de ander mortorcykler goer bliver man joret ned bag fra af en taxi det har jeg vaert taet paa et par gang saa det er modit at ikke at koere 80 i bangkok Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.