Se indlæg
 Udskriv debat
invandringsprøven (kursus)
misterurn
hejsa. jeg får min dejlige thai kæreste herop den 7 dec og så skal vi giftes, så vi kan nå at få ansøgt om familie sammenføring i år, men så er der jo en dansk test såvidt jeg kan se, den skulle være trådt i kraft nu..
men er der nogen herinde der ved om der er lavet noget skole (kursus) omkring denne invandringsprøve nogle steder i kbh eller nordsjælland??
eller er det derhjemme der er den eneste mulighed??
har købt testen på dvd, men synes det kunne være rart at der var noget skole hun kunne tage sammen med nogle andre i samme situation..

http://www.vingtsun-kungfu.dk
TG950
den kan så vidt jeg er orienterert kun tages i Brøndby.

http://www.vesteg...=&ForumID=

http://www.nyidan...gsproeven/

Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Pakeezah
Hej, Jo, KursusCenter Sjælland er i gang med at lancere forberedelseskurser, som starter i januar, 5 dages intensiv kursus, hvor man vil blie sat ind i det pensum der skal lærers for at bestå. og indvandringsprøven er trådt i kraft.Smile
www.kc-sj.dk/
www.kcsj.nu

JanTheMan
Pakeezah skrev:
Hej, Jo, KursusCenter Sjælland er i gang med at lancere forberedelseskurser, som starter i januar, 5 dages intensiv kursus, hvor man vil blie sat ind i det pensum der skal lærers for at bestå. og indvandringsprøven er trådt i kraft.Smile
www.kc-sj.dk/
www.kcsj.nu

Hvad er det for noget det kursuscenter? Har det kvalificeret lærere? Står hele ikke noget om priser? Og er det ikke forbudt at reklamerer for eget firma på DTW? Ser lidt mistænkligt ud.

Jan
Redigeret af JanTheMan d. 30/11-2010 18:34

hiks
kun brøndby er der prøver, jeg ved at der er trådt en ny regel ikraft at hun skal til en prøve i dansk kultur.

regeringer sætter nye stramninger "point system"før man overhovedet har set effekten af de nye regler for dansk og dansk kultur prøve, det virker som om de har glemt at de lige har strammet op, men det er også 8mdr. siden de vedtog dette
Redigeret af hiks d. 30/11-2010 19:49

januss
synes da det er en fuldstændig vanvittig pris for det kursus 5000 +mons der er åbenbart nogle der vil tjene mange penge på at det
kan blive nødvendigt at tage det kursus for at bestå håber da for folk der kommer billige aktører på banen ...

Robert Kronberg
misterurn skrev:
hejsa. jeg får min dejlige thai kæreste herop den 7 dec og så skal vi giftes, så vi kan nå at få ansøgt om familie sammenføring i år, men så er der jo en dansk test såvidt jeg kan se, den skulle være trådt i kraft nu..
men er der nogen herinde der ved om der er lavet noget skole (kursus) omkring denne invandringsprøve nogle steder i kbh eller nordsjælland??
eller er det derhjemme der er den eneste mulighed??
har købt testen på dvd, men synes det kunne være rart at der var noget skole hun kunne tage sammen med nogle andre i samme situation..

Jeg har (naturligvis også) også modtaget DVDerne, og jeg har brugt ganske mange timer på at se det igennem flere gange. En af grundene til at jeg har brugt ekstra megen tid er at jeg simpelthen synes, at det er noget mærkeligt materiale.

Jeg havde fået den forståelse, at man skulle kunne forberede sig på prøven ved et selvstudium, og det kan man også, hvis man får lidt hjælp af sin ægtefælle (eller går til danskundervisning), men materialet er totalt upædagogisk bygget op, og jeg synes tillige at det er bøvlet at sidde med.

Forberedelsen til sproprøven er nærmest som at læse i en ordbog, og forberedelsen til videnprøven kan måske være hård kost, da man skal se filmen, der varer omkring 1 1/5 time adskillige gange, og så er der knap 100 billeder, men de er lidt smartere, da der, udover billedet, er en beskrivelse på dansk, og så siges det på dansk og dernæst på thai.

Samlet set kan man vel sige, at sprog- og vidensprøvendet på den ene side virker nem, men på den anden side kræver en del disciplin at sidde alene og forberede sig til.

Men det bliver spændende at høre folk erfaringer både med materialet og selve prøven.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Spring til debat: