Se indlæg
 Udskriv debat
Førstegangsrejsende i Thailand - Hvorhen?
Jeppe C
Hej!

Vi er et par midt i 20'erne, som for første gang vil en tur til Thailand, men hvor, ved vi endnu ikke.
Hvor vil i anbefale at man tager hen første gang man er i Thailand?

- Vi er ikke så meget til storby/larm/gang i gaden - Vi er mere til det stille og rolige
- Vi elsker natur, kultur og trekking/vandreture
- Vi har afsat ca. 22-25.000kr. i alt for 14 dage inkl. flybilletter

Jeg ved at der sidder nogle meget berejste folk herinde, så det er bare at skyde løs Smile

Mine forældre har været i Cha Am, Chaweng, Koh Samui og i Ao Nang hvor de syntes bedst om Ao Nang.
Redigeret af Jeppe C d. 06/12-2010 18:29

thongsala
Jamen, der er da dejligt alle steder i Thailand,luk øjnene og peg et tilfældigt sted,på kortet.Med jeres budget,kan det ikke blive andet ,end en kanon god tur! God fornøjelse,bare,det var mig!.

MM
Ao Nang er super Smile

http://mhhm.dk/sveg
Jeppe C
thongsala skrev:
Jamen, der er da dejligt alle steder i Thailand,luk øjnene og peg et tilfældigt sted,på kortet.Med jeres budget,kan det ikke blive andet ,end en kanon god tur! God fornøjelse,bare,det var mig!.

Men er der et område hvor man kan få "det hele" uden at det er alt for overturistet? Hvor mange dage kan man bruge i Bangkok? Ellers kunne man kombinere det, med en 5 dage i Bangkok og 8 et andet sted?

Nirvana
Ja i kan ta til Ko Samet det er en lille hyggelig ø med strand og natur
Come As You Are

thongsala
Jamen,nogle mennesker kan bruge år i Bangkok,andre resten af livet ! Bangkok er jo ikke kun fest og ballade,der er masser af dejlige oaser rundt om i byen.Selvfølgelig er der ikke mange steder,hvor man kan "få det hele" uden at være overturistet.Men sølle 14 dage,giver jo ikke andet ,end et lille pust af,hvordan det kan være!
Mange af de gode steder jeg har været,er jeg havnet af rent og skær tilfældigheder.Jo,luk øjnene,og se hvor I havner,det skal nok blive en uforglemmelig tur.Og vær sød,at lade guidebøgerne blive hjemme!

Amagerdreng
Hej Jeppe. Først GOD TUR (i bliver bidt af det Grin) Du skriver dette "Vi elsker natur, kultur og trekking/vandreture" Jamen må jeg så anbefale CHAING MAI det er det rene eventyr og lige det i søger. Desværre er der jo ingen strand men tag turen dertil og få en på OPLEVEREN.
Det koster ikke alverden at flyve indenrigs PRØV DET.
Bangkok tja personligt er det ikke lige mig men der er en masse af se i BKK. Mit råd er 2-3 dage NO MORE.
Ellers er der så mange steder hvor i vil hygge jer. Hua Hin (men turist by) Ao Nang Yeps dejligt og smukt sted-Ko Samet SUPER FLOT strand osv osv osv. Thailand er smukt hvor end i ender. Men GOD TUR og held og lykke til jer FIRST TIMERE.

Jeppe C
Nirvana skrev:
Ja i kan ta til Ko Samet det er en lille hyggelig ø med strand og natur

Vil jeg straks kigge nærmere på!

larsstig
Hej Jeppe,
Hvis kultur og natur er vigtigere end strand, vil jeg foreslå Ayutthaya, den gamle hovedstad med mange templer og nationalparken Khao Yai. Hver for sig to dejlige steder, og ikke så langt imellem.

http://www.dansk-...ad_id=5545

God tur
Lars

jimmikoldenborg
Min kone og jeg elsker Bangkok.

Der er virkelig meget at opleve i Bangkok, men efter 3-4 dage i træk, så plejer vi at have fået nok. Det er jo en noget hektisk by at være i, men efter min mening et must når man skal til Thailand!!''

Glæd jer! Det bliver fantastisk!

God tur!

Jeppe C skrev:
thongsala skrev:

Men er der et område hvor man kan få "det hele" uden at det er alt for overturistet? Hvor mange dage kan man bruge i Bangkok? Ellers kunne man kombinere det, med en 5 dage i Bangkok og 8 et andet sted?

Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.

http://www.koldenborg.com
vandango
larsstig skrev:
Hej Jeppe,
Hvis kultur og natur er vigtigere end strand, vil jeg foreslå Ayutthaya, den gamle hovedstad med mange templer og nationalparken Khao Yai. Hver for sig to dejlige steder, og ikke så langt imellem.

http://www.dansk-...ad_id=5545

God tur
Lars

Har lige været der. Start med museumsbesøg og få noget baggrundshistorie, tag derefter ud og kig på ruinerne.
(vælg et centralt hotel)

Efter 3-4 dage tilbage til Suvarnabhumi med bus eller taxa, og direkte op til Chiang Mai, og tage på en masse udflugter, deroppe bugner det med tilbud på alle hoteller, og i aviserne hvis samme tur skal være lidt billigere.

11.000 kr. pr. næse, dertil skal fratrækkes prisen for en flybillet, samt en høj kurs på thaibaht'en, så vær lidt varsom med jeres udgifter.
Redigeret af vandango d. 07/12-2010 07:59

CHINGCHOK
En rigtig god måde at opleve og se de mange historiske steder i Ayutthaya er at tage på "kanalrundfart" dvs leje en båd (koster ikke meget) og blive sejlet rundt og se de mange ruiner. Når i lejer en båd bestemmer i selv tempoet og den venter på jer mens i går på opdagelse. Ayutthaya er bestemt et besøg værd, var i sin tid større end London. Er en stor attaraktion også blant thaierne.
Mvh Chingchok
จิ้งจก

Robert Kronberg
Ja, vi er alle sammen forskellige og sætter derved pris på forskellige ting.

Ayutthaya synes jeg er uinteressant.

Koh Samet synes jeg ligeledes er uinteressant, ud over de gode strande - det er nærmest blot en sandbunke med et hav af hoteller på.

Bangkok, ja, hvad skal jeg sige, da jeg jo har valgt at bo her, men med en begrænset tidsperiode, som en ferie er, så ville jeg nok ikke vælge mere end max 3 nætter (4 dage).

Det område, som jeg er blevet mest fascineret over, er helt klart Ao Nang og Railay Beach , begge i Krabi-provinsen (ulempen ved Railay er dog, at man skal sejle frem og tilbage mellem Ao Nang, som er "byen", så derfor vil jeg nok foretrække Ao Nang).

Chiang Mai er også en klassiker med en yderst hyggelig by, der oven i købet er billig, og så kan man prøve lidt elefant, trekking, rafting, bjerglandsby og lignende. Jeg mener helt klart, hvis man har tid, at man skal tage toget derop (og flyet retur), så man oplever den fantastisk natur, som toget passerer. Måske 4 nætter (5 dage, så man har hele tre dage, hvor man bruger en til to dage til udflugter). Hvis I tager toget, så går den første nat med det.

Så mit forslag er 3 nætter i Bangkok, derpå tog til Chiang Mai i 1 nat, så 3 nætter i Chiang Mai og så flyveren via Bangkok til Krabi, måske med Air Asia, og så resten af tiden i Ao Nang.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
paulsenp
Hej Jeppe,

Nu fortæller du ikke hvornår, I har tænkt jer at rejse, men vær opmærksom på, at vi netop er ved at komme ind i den absolutte højsæson, hvor flybilletterne alene kan komme til at sluge langt størsteparten af budgettet.
Peter

rukka
Hej Jeppe !

Er netop "hjemkommet" efter at há gjort den nøjagtige samme tur som Robert beskriver, blot med bus og ikke tog til Chiang mai. Men med et længere tidsintaval at råde over.
Og. . ja det er fedt, specielt Ao nang. . . . ohh my Buddha. . er parat til at rejse om én time.

Enjoy, God Tur

Mvh Rukka

CHINGCHOK
Ao Nang, Railay Beach og mange andre destinationer i Krabi-provinsen er efter min mening også et besøg værd. Hvis valget falder her kan jeg også anbefale at tage på ture til de spændende steder omkring området. Der er varme kilder, bjergsøer med krystalklart vand smukke øer spændende dyreliv osv.
I det hele taget rummer Krabiprovinsen en fantastisk masse flot natur. Det for nogle negative er at det er utroligt turistet. Nogle har kaldt det for Thailands Mallorca.
Mvh Chingchok
Redigeret af CHINGCHOK d. 07/12-2010 12:12
จิ้งจก

rinpoche
Trang 100 km sydfor Krabi har de samme "lyksaligheder", samme spektakulære kalkstensformationer, huler, varme kilder og ikke mindst en lang række formidable vandfald.
Provinsen er såvel særdeles skov- som bjergrig og stadig hjem for et nomadefolk kaldt Sakai, eller Ngår på thai: Rambutan pga deres strittende og krøllede hår.

Her bliver man ikke overrendt.
Langt, langt størstedelen af turisterne i denne provins befinder sig på øerne, Koh Mook, Koh Ngai, Koh Kradan osv.

thongsala
Nu tror jeg ,at det informationssøgende førstegangsbesøgende unge par er ved,at være godt forvirrede.Kald dog en spade for en spade,de fede steder ER Mallorca,eller hvert fald blevet det! De spørger jo selv fra starten om man kan få "det hele"og det kan man naturligvis ikke!

Jeppe C
paulsenp skrev:
Hej Jeppe,

Nu fortæller du ikke hvornår, I har tænkt jer at rejse, men vær opmærksom på, at vi netop er ved at komme ind i den absolutte højsæson, hvor flybilletterne alene kan komme til at sluge langt størsteparten af budgettet.

Vi regner med at vente til efter højsæsonen Smile

Alt i alt kan jeg se at der er en del der anbefaler Krabi/Ao Nang området, så det kunne være at jeg skulle kigge nærmere på det og se hvad mulighederne er.

Er det nogen der kan anbefale nogle udmærkede hoteller i området?

Jeppe C
Nå..

Hvordan ser det ud med regn, sidst maj, start juni i Ao-Nang området?

16 nætter på "Emerald Garden Resort" - 17.500kr.
eller "Timber House" 16.000kr.

Det er med SAS til BKK, og BKK til Krabi med Thai.

Er det et fornuftigt valg?

Spring til debat: