Se indlæg
 Udskriv debat
Skytrain fra lufthavnen?
mam
Hej alle, jeg tager afsted til Bangkok i starten af januar, og vil hører om der er nogen der ved om skytrain fra Lufthavnen mod Bangkok er begndt at kører? Jeg skal bo på et hotel nær stationen Nana, så det ville være nemmere end taxi, hvis man bare kunne hoppe på et tog Smile
Hvad laver vi her???

Lufthavnstoget kører normalt, du skal tage det billige tog til Phya Thai og skifte til Skytrain til NANA, men jeg er i tvivl om det er besværet værd, jeg ville ikke gøre det.

Payanak
Tag toget, det er bedre for miljøet. Og så går det mindst lige så hurtigt som en taxi.

natty
Payanak skrev:
Tag toget, det er bedre for miljøet. Og så går det mindst lige så hurtigt som en taxi.

Alt efter hvor man opholder sig i BKK, var sidst i Sathorn og der gad jeg ikke at skifte føst med lufthavnstoget, så med skytrain og så med undergrunden. Sidst jeg prøvede at tage baggage med pippede kontrollen, og min bagege skulle undersøges, sidste og eneste gang jeg bruger undergrunden med baggage. Det er drønhurtigt med taxa fra BKK lufthavn til Sathorn. Med min oplevelse skal jeg alligevel have en taxa, inde i selve bangkok, til Sathorn, så jeg ved ikke hvor meget hurtigere det er.

maik
Hvis du har bagage med vil jeg anbefale dig at tage en Taxa. Ofte er det lige så hurtigt, og det er ikke ret meget dyre.

http://www.maikjensen.dk
natty
Iøvrigt undre det mig at toget er så "hemmeligt" i Suwannabum. Det var først da jeg kom ned til Level 1 ved udgangen til Public Taxi at jeg tilfældigt så et skilt til Rail Link, bag ved rulletrappen.

milex
Som abekatten skriver, tag toget til Phya Thai og skift til Skytrain til NANA.
Toget til Phya Thai er 'bumletoget'. Ca. 1 halv time, pris 15 bath. Derefter videre til NANA ca. 20 bath.
Så hvis du er alene kommer du meget billigt afsted. Har netop selv benyttet det både fra og til lufthavnen med stor fornøjelse.

gg
Kørte ind til Patumwan (ved National Stadium BTS) idag, og valgte også taxi.
Jeg har hørt at bagagen er blevet væk for en del under turen.
Jeg har ventet og ventet på at de skulle gøre forbindelsen færdig, og alligevel vælger jeg taxi Smile
Men jeg synes det virker for besværligt.
Men kunne dog godt finde på det hvis jeg landede ved 18-tiden, der er trafikken syg..

milex
Forstår ikke hvorfor bagagen skulle blive væk. Du sidder jo med den i 'hånden'.
Klart, hvis man er mere end to personer kan man lige så er taxa, ikke meget dyrere.
Men for er en enlig på vej til hotel nær til NANA:-), synes jeg toget er oplagt.

gg
milex skrev:
Forstår ikke hvorfor bagagen skulle blive væk. Du sidder jo med den i 'hånden'.

Som jeg husker det var det noget med at bagagen bliver checket ind når man tog toget far Makkasan.

milex
Ok, så forstår jeg bedre.
Iøvrigt når jeg skriver '1 halv time', kan det misforståes. Mener ikke halvanden time, men 30 minutter.

mam
1ooo tak for som altid, jeres store hjælp. Jeg tager toget og sparer lidt på miljøet, og passer på min beskedne bagage Smile
Vil tænke på jer alle, når jeg når mit hotel i Nana, og den første øl vil jeg skåle for jer. God jul og igen tak for hjælpen
Hvad laver vi her???

Jake
her er en tidligere tråd:

http://dansk-thai...ost_145035

Spring til debat: