Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Pas på med brug af visakort i Pattaya.
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 19/12-2010 17:33
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
thaikurt1 skrev: AL 48 Jeg har også kun et hævekort er jeg så også fjolsets Det er det kort jeg for overført min pension fra danmark. Da du efter eget sigende har boet længe der i det "minefelt", må man jo gå ud fra, at du har lært lidt om at sikre dig personligt. Jeg personligt ville ikke have hævekort med min surt optjente pension på, -som jeg før har sagt her på siden, så overfører jeg selv penge til "morskabskontoen", derved kan jeg da ikke miste mere end har råd til. Det er for tåbenakket at blindt gå rundt med et hævekort med flere hundrede tusinde på, og spille "kong smart",- også i DK. Men mange skal jo brænde sig godt og grundigt før de lærer. Fjolser eller ej. Men i mine øjne,-ja! Når man let kan gardere sig. |
|
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 19/12-2010 17:41
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
Gode råd Robert, tak for det! AL48: Prøver du at kopiere mig med det mageløse raseri i indlæg nr. #18? ![]() Men OK, du har da ret, han var ikke "for knøw" som vi siger i NV Jylland! Doc Gonzo Redigeret af Gokinok d. 19/12-2010 17:44 |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 19/12-2010 18:09
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
Gokinok skrev: Gode råd Robert, tak for det! AL48: Prøver du at kopiere mig med det mageløse raseri i indlæg nr. #18? ![]() Men OK, du har da ret, han var ikke "for knøw" som vi siger i NV Jylland! Doc Gonzo NEJ,-det gør jeg ikke.-Men det kan irritere mig når der evig og altid bliver henvist, så dem der ikke læser artiklerne får så negativ opfattelse. De tror jo at thaierne kun er ude på at snyde og bedrage, og når man så henvender sig, ja så får man kun et overbærende smil. Du ved jo også godt, at sådan er det langtfra altid, så hvorfor fremstille det sådan?? Odder ligger ikke i NV Jylland,- lær din botanik ![]() |
|
|
|
| finn-lis |
Lagt på d. 19/12-2010 18:33
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 53 |
Det var dog en forfærdelig masse svar og indlæg fordi man lige giver en advarsel når man bruger sit hævekort. Jeg betragter ikke mig selv som fjols, dum eller idiot fordi jeg er blevet frarøvet mine penge. Jeg er blevet klogere efter denne hændelse og mit visakort er lukket. Nu går jeg uden problemer i banken med min bankbog i åbningstiden og hæver de kontanter som jeg skal bruge. Mit indlæg var ikke ment som en kritik af Thailand, jeg er efterhånden kommet her i mange år og håber at det kan fortsætte, jeg holder meget af både landet og dets befolkning. Tyveknægte og plattenslagere findes der over hele verden. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 19/12-2010 18:37
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Jeg vil give AL 48 ret, og vil i den forbindelse opfordre alle til at læse følgende links, og sende advarsler rundt til internationale sider, bla. siderne Thai ExpactsinDenmark.com, AlertSomethingisRotteninDenmark.com, StickmanCopenhagen.com og til thai-danish.th samt til alle andre som af en eller anden uransagelig årsag ønsker at besøge lille kolde Danmark. Husk dog lige at oversætte til engelsk da dansk er et meget lille sprogområde. Jeg vil fra nu af ryste rigtigt meget på hænderne, når jeg skal til at stikke et kort ind i en ATM, ligegyldigt hvor jeg er på kloden...eller not, http://avisen.dk/...11590.aspx http://nyhederne-...nkort.html Redigeret af natty d. 19/12-2010 18:39 |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 19/12-2010 18:49
|
finn-lis skrev: Det var dog en forfærdelig masse svar og indlæg fordi man lige giver en advarsel når man bruger sit hævekort. Jeg betragter ikke mig selv som fjols, dum eller idiot fordi jeg er blevet frarøvet mine penge. Jeg er blevet klogere efter denne hændelse og mit visakort er lukket. Nu går jeg uden problemer i banken med min bankbog i åbningstiden og hæver de kontanter som jeg skal bruge. Mit indlæg var ikke ment som en kritik af Thailand, jeg er efterhånden kommet her i mange år og håber at det kan fortsætte, jeg holder meget af både landet og dets befolkning. Tyveknægte og plattenslagere findes der over hele verden. Det forstår jeg godt, og det er sgu pisse irriterende det der er sket med dine penge. Tråden røg af sporet da en hvis Dr. Emeritus, med det samme brugte sit mantra og begyndte med det evindelige TIT=This is Thailand. Beklager at jeg ikke kunne holde kæft, og dermed var med til at afspore tråden. Men tråde har det jo med at leve deres eget liv. |
|
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 19/12-2010 18:57
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
Nå, skal man nu også klandres fordi man prøver at give et par gode råd?![]() Natty: Hvordan er følelsen af selvfedhed og selvgodhed, jeg har aldrig prøvet? ![]() Doc Gonzo |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 19/12-2010 19:25
|
Gokinok skrev: Nå, skal man nu også klandres fordi man prøver at give et par gode råd? ![]() Natty: Hvordan er følelsen af selvfedhed og selvgodhed, jeg har aldrig prøvet? ![]() Doc Gonzo Hvad har det her med gode råd at gøre: "Kan også være et "inside job" - det er set før, hvor bankansatte lænser en konto! "This is Thailand" Doc Gonzo" Gode råd? kan være at det er og var osv .... og så TIT. Jeg tror faktisk ikke det vigtigste for dig var at give gåde råd i denne sammenhæng, men at kunne skrive dit mantra "This is Thailand", underforstået kun i Thailand den slags sker. Det sker alle steder at finansmedarbejdere har for let til klienternes/kundernes konti og der bliver snydt med dem. Om jeg er selvfed og selvgod lader jeg andre om at bedømme, men synes da ikke at selvfedme er fremmed for dig, så det må du da ha prøvet. |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 19/12-2010 22:01
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Da du efter eget sigende har boet længe der i det "minefelt", må man jo gå ud fra, at du har lært lidt om at sikre dig personligt. Jeg personligt ville ikke have hævekort med min surt optjente pension på, -som jeg før har sagt her på siden, så overfører jeg selv penge til "morskabskontoen", derved kan jeg da ikke miste mere end har råd til. Det er for tåbenakket at blindt gå rundt med et hævekort med flere hundrede tusinde på, og spille "kong smart",- også i DK. Men mange skal jo brænde sig godt og grundigt før de lærer. Fjolser eller ej. Men i mine øjne,-ja! Når man let kan gardere sig. Selvfølgelig har jeg det. Jeg har ingen bank i danmark eller ikke netbank. Går ikke rundt med mit hævekort Jeg har aldrig mere med en jeg har råd til at miste. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.