Se indlæg
 Udskriv debat
Tørt hår
bob
Hej
Min thai kone har nogle problemer med tørt hår. Det er mere hårtab end normalt når man reder sig og hun er bekymret. Det er vel vinterklimaet, der gør det. Men hvad kan man gøre ved det ? Putte nogle olie i eller hvad.
Måske er det nogle mere erfarne der kan hjælpe ?
På forhånd tak !

DeeJ
Hej Bob
Min kone har lignende problemer her i vinterkulden, dog mest i form af hårskæl.
Hun går derfor 3-4 gange om ugen i sauna/dampbad en times tid for at afhjælpe problemet.
Det ser ud til at virke.
vh Dan
Redigeret af DeeJ d. 20/12-2010 10:32

bob
Hej Dee
Gad vide om skæl og hårtab er samme historie.
Tak for indlæg !
mvh

AL 48
Skæl om vinteren er ikke så unormalt, da luftfugtigheden falder meget (så saunature kan hjælpe, da det tilfører mere fugtighed).
Hårtab er anderledes, da det fremkommer ved at hårsækkene (rødderne) dør.
Er du sikker på, at det ikke bare er knækket hår p.g.af den tørre luft??
Min madam oplever det også nede i Thailand om vinteren, men der kommer den tørre passatvind også.

bob
hej AL 48
Nej, jeg er ikke sikker på om det er knækkede hår eller om hårroden sidder på. Jeg kan prøve at få set efter.
Jeg må indrømme det er udenfor mit normale ekspertise Smile, og enhvert råd modtages med taknemmelighed

keniko
Min kone oplevede samme problem for 2 mdr. siden. Køb en god skælshampoo så burde det problem være løst. Jeg prøvede ellers først at spørge hende, om hun ikke burde skære ned på hendes daglige forbrug af shampoo fra 2 flasker til 1... Dette syntes hun ikke var særligt morsomt...Hehe-guy

K.
Redigeret af keniko d. 20/12-2010 13:49
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

bob
Tak, men der er nu ikke nogen skæl at se.

rinpoche
keniko skrev:
Min kone oplevede samme problem for 2 mdr. siden. Køb en god skælshampoo så burde det problem være løst. Jeg prøvede ellers først at spørge hende, om hun ikke burde skære ned på hendes daglige forbrug af shampoo fra 2 flasker til 1... Dette syntes hun ikke var særligt morsomt...Hehe-guy

K.

GrinGrin Det er da ellers god humor!

DKPete
min kone putter noget olie i håret ca. 1 gang om måneden - hun lader det sidde en times tid inden hun så bruger enorme mængder shampoo til at vaske. Troede bare det var min kone der var storforbruger af shampoo - men kan se at hun åbenbart ikke er ene om det :-)

Robert Kronberg
Jeg har ikke forstand på hår, men kan det ikke også være vitamin-mangel?

Prøv at spørg i Matas eller hos frisøren.

Hvis håret ikke knækker, men falder ud med rod, så ville jeg nok spørge lægen, om end jeg ikke tror, at det er alvorligt.

HIlsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
kimkingo
Hej Bob
Min kone havde samme problem, hun tabte masser af hår. Men så købte hun Silica Plus piller i Matas. Og det hjælper siger hun, så prøv det.Wink

joensen
Hi Bob.

Der er et par ting/problmer jeg ikke ville belemre gutterne/vennerne med det her er ihvertfald et af dem, der må være andre steder din kone kan få råd om tørt hår end her på DTW helt ærligt.Yo baby

hvorfor dog i alverden ikke spørge, det er jo trods alt et forum om mange ting.

min kone taber også håret, men det kan jeg godt forstå med den børste hun bruger, og med alle de kemikalier hun propper i håret. har sagt til hende hun ikke skal være bekymret, hun er jo ikke ligefrem ved at blive skaldet

rinpoche
Ezal skrev:
hvorfor dog i alverden ikke spørge, det er jo trods alt et forum om mange ting.

min kone taber også håret, men det kan jeg godt forstå med den børste hun bruger, og med alle de kemikalier hun propper i håret. har sagt til hende hun ikke skal være bekymret, hun er jo ikke ligefrem ved at blive skaldet

Hehe, det kan jeg absolut nikke genkendende til.

På et tidspunkt var vi afsted i 6 måneder i Thailand. Vi rejste fra sted til sted og brugte sjældent mere end en uge hvert sted.
Jeg fik fornøjelsen af at slæbe oppakningen, da konen tog sig af vores baby.
På et tidspunkt kom jeg til at beskue indholdet af konens taske. Der var 10 flasker/bøtter med hårplejemidler!

Jeg appellerede til konens buddhistiske tro og forslog at hun tog sig et retreat som nonne i en periode med den fæle bagtanke, at nonner er kronragede og jeg dermed kunne afværge en truende discusprolaps.

Desværre faldt den ide i gold jord. Hammer

swed
Er det for tideligt at bringe hæmorider og andere utiltænkte vedhæng på banen ,og hårtab på før nævnte Wink
Swed

Lung Yao
joensen skrev:
Hi Bob.

Der er et par ting/problmer jeg ikke ville belemre gutterne/vennerne med det her er ihvertfald et af dem, der må være andre steder din kone kan få råd om tørt hår end her på DTW helt ærligt.Yo baby

Det kan du sagtens sige, når du lever i TH hvor problemmet er ikke så stort.
Bob spurgte jo selv, både om råd men også som jeg læste det mellem linierne om hans kone var ene om det problem.
Til det ville jeg også sige at det er et "almen skavank" også hos asiater(kombinationer af tynd hår og manglende vitaminer,hyppige hårvask med billige produkter, hårfarvning, værst er permanent, osv.),
Så Bob hvis din kone ikke taber håret i store totter så er der ingen grund til bekymring. Problemmet er nok mere som en anden påpegede i et andet tråd at afløbet i badeværelset bliver stoppet med "oversvæmmelse" som følge når badekaret bliver tømt.
Jeg er hverken Dermatolog eller ekspert men i de sisdte 15 år har jeg levet med 3 stk "langehåret pelsdyr" i huset og der er hår overalt, der hvor jeg ser "rødt" er når jeg støder på det i min madAngry
Så mit råd til dig (og konen) er at få hende til at skære lidt ned på hendes hårvask (2-3 gange ugentlig er nok) medmindre at hun har et job som gører at hendes hår lugter meget, bruge noget hårbalsam.
Så kan hun evt. for foretaget en komplet blod analyse, for at finde ud af hvilken vitaminer hun mangler (B vitaminen og her om vinteren er det især underskud på D vitamin).

[url] http://www.hair-b.../tips.html [/url]

http://e-articles...8865/l/dk/

http://www.patofa...-h-229rtab

http://www.hair.d...pageid=841

Så Bob husk lige at : Man kan ikke skære alle over en kam ej eller Man skal ikke skue hunden på hårene Angel

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Trutidutten
Åhh .. nu igen.. !

Tørt hår !, tør luft !, vitamin mangel !, stress !, forkert shampoo ! osv..

Der er ingen forskel på hårtabet !!

De lægger bare mere mærke til det naturlige hårtab her i Danmark !

De er indendørs det meste af tiden , håndvasken er ren ! , gulvet er rent ! belysningen er bedre ! osv..

Hvem fa'en !.... lægger mærke til sorte hår på gulvet, på en snusket Go-Go-bar i Pattaya, en beskidt Soi i Bangkok eller et møgbeskidt træskur i isaan ??

Glædelig Jul . Cheers
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

In Thailand you don't lose the girl, only your place in the queue !

jesperfrb
For Thaier I DK, er der som regel en sammenhæng mellem B og D vitamin mangel, og hårtab! D vitamin, fordi de ikke går ud om vinteren( det er for koldt)!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

bob
Tak for seriøst svar til de, der gav det Wink
Tak for links og praktiske råd. Iøvrigt plejer jeg altid at kigge på www.mayoclinic.com, de har gode beskrivelser af alt muligt. Som netdoktor.dk, bare bedre.

Vi har købt B og D vitamin, og multi oveni. Det er koldt udenfor som en skrev, og så får man jo ikke helt samme D-vitamin dannelse som hjemme i varme, solrige thailand. Helt rigtig.
Det er nok det der er galt, kombineret med tørt indeklima.
Vi tager også til lægen. Der er også nogle andre ting at snakke om.
Vi har ikke noget megaforbrug af shampoo, men vi skærer også lidt ned på det.
Men jeg kan genkende det i megaforbrug af opvaskemiddel, der skal helst bruges et ordentligt skævt på hver tallerken..Grin

Bob

swaddii
hejsa bob!
min kone taber sku mange hår hele året igennem og hun bruger ellers og meget forskelligt shampoo og olie samt balsam,men intet nytter men pytGrinhun har jo nok af hår i forhold til mig ,men det er ligeså slemt når vi er hjemme i Thailand
Cheersen gang Isaan altid Isaan

Spring til debat: