Se indlæg|
Er Thailand det rigtige?
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 30/12-2010 09:26
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 352 |
paulsenp skrev: brianmarinus skrev: ... Jeg er saa ikke enig i ovenstaaende steder,da du jo har sagt, at der ikke skal vaere for meget gang i den og for mange turister-det ER der jo,de steder. ... brianmarinus. Hvis du refererer til de steder Robert omtaler, vil jeg sige, at Bang Saen er en meget rolig by uden for mange turister. Det er absolut ikke et sted, man besøger, hvis man gerne vil "have gang i den". Fredag-lørdag er der mange thailandske "weekend-turister" i området omkring kystvejen (Thanon Bang Saen Saai 1), men jeg har aldrig været ude for nogen form for ubehageligheder. Bang Saen er et dejligt sted. Vi boede der i 3 år fra 1996 og har været der og besøge venner flere gange siden. Og, jo man kan godt få gang i den der også. Der mangler ikke noget hvis du kommer de "forkerte " steder,. (læs rigtige steder )
Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 30/12-2010 09:28
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Robert Kronberg skrev: FPspender skrev: Tak for alle svarene :-) brianmarinus, har du modtaget en pb fra mig? Vil starte med at fortælle at jeg dog har været længere væk end Norge. Jeg har været på Kreta i 7 uger en enkelt gang og 3 gange på Tenerife, Men Norge er så det længste jeg har været væk på egen hånd. Jeg planlægger som sagt ikke at flytte til Thailand. Men planlægger en "udvidet ferie," fordi jeg tror det kunne være en super lækker oplevelse at være på rejse i et andet land længere tid end en sædvanlig chartertur. Skal helt sikkert have undersøgt om forsikringsselskaberne dækker med min sygdom! Robert Kronberg, hvis du ikke ville vælge Udon eller Chain Mai, hvor ville du så bosætte dig som enlig? Og er der virkelig stortset ingen Thaier der taler engelsk? Og hvorfor skal jeg have dette "double entry" turistvisum? Kan du forklare mere om det? Og hvor lang tid tager det normalt at få virum fra man har søgt? Nu har jeg fået oplyst en del forskellige byer og ved ikke rigtig hvor jeg skal begynde for at finde ud af hvor jeg skal bo. Men jeg finder vel ud af det på en eller anden måde. Jeg vil gerne lære noget mere om Thailand inden jeg tager afsted. Kan i anbefale noget der vil være godt at læse? Hvis jeg var dig ville jeg kigge på Bang Saen, Pattaya eller Hua Hin.Du skal have det visum, som jeg har oplyst, fordi det er det eneste korrekte, og det tager en lille uges tid, hvis det går via postvæsenet. Og som sagt "double entry", som jeg allerede har forklaret. Ellers ring til mig på +66 897 643 018, da det er nemmere. Hilsen, Robert Jeg kender ikke Bang Saen. Men ville altså ikke anbefale Pattya til den unge mand. Enten er det en pensionistklub, eller også er det at være sammen med andre unge som på Sonny Beach i Bulgarien går amok i druk og (købe)sex, råbende op og ned af Walkingstreet. PÅ mig virker det ikke som om trådstarteren, selvom han er 22 år, er til fulde unge russere eller engelse hooligans eller noget af den slags. Dette er ikke et indlæg for eller imod Pattaya, har selv været der adskillige gange, men hver ting til sin tid og til sin mand. Jeg vil stadig anbefale Chiang Mai, udforske det skønne nordthailand, og så evt. tage nogle ture til øerne på østkysten, det er ikke så dyrt med tog CHiang Mai-BKK eller med bus, hvis man er på et budget. Redigeret af natty d. 30/12-2010 09:32 |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 30/12-2010 10:07
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
Hej Rawirot, Ja, vist kan man finde steder med "gang i den" også i Bang Saen. Jeg mener blot, at det ikke er steder, man bare lige falder ind i, når man går ud for at få en øl eller to om aftenen. Peter
|
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 30/12-2010 10:47
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Jeg startede med at bo på Phuket. Det var både et valg af øen, men samtidigt også dengang, et fravalg af alle andre steder i landet. Jeg har så skiftet mening siden, og er forlængst flyttet til Bangkok, som idag er det bedste sted for mig at bo, af bla. arbejdsmæssige årsager, men også rent livskvalitetsmæssigt. På Phuket har du strand, natur, by og land. Der findes alt du har brug for, og det er nemt at finde en bolig en fp kan betale. Lej en scooter, og du føler dig fri som en fugl. Phuket er med den rette indstilling, og i en begrænset periode af ens liv, lidt af et Paradis. |
|
|
|
| FPspender |
Lagt på d. 30/12-2010 20:13
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 15 |
Er der ikke hulens langt hvis man lander med fly i Bangkok og skal til Chiang mai eller Chiang rai? Nogen der har taget turen? Skal jeg virkeligt køre helt til Hvide Sande for at få lavet Visa? Er det ikke noget der kan ordnes over en computer? Det er rigtigt antaget at jeg ikke er så meget til fest og ballade, dog kunne jeg stadig godt tænke mig muligheden for at støde på andre unge. Og jeg har ikke brug for Strand :-) |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 30/12-2010 20:42
|
FPspender skrev: Er der ikke hulens langt hvis man lander med fly i Bangkok og skal til Chiang mai eller Chiang rai? Nogen der har taget turen? Skal jeg virkeligt køre helt til Hvide Sande for at få lavet Visa? Er det ikke noget der kan ordnes over en computer? Det er rigtigt antaget at jeg ikke er så meget til fest og ballade, dog kunne jeg stadig godt tænke mig muligheden for at støde på andre unge. Og jeg har ikke brug for Strand :-) Du kan tage direkte med flyet til Chiang Mai når du lander i Bangkok, Thai har tit tilbud så man ikke betaler ekstra for at flyve derop, når man ankommer internationalt fra Skandinavien. Men hvorfor måske ikke opleve et par dage i Bangkok.? Der kører nattog mellem Bangkok og Chiang Mai, ganske behageligt hvis du vælger 2. klasse liggevogn og ikke dyrt. Dt føles ikke langt, Til Chiang Rai med tog? Anyone? Der er masser af unge i Chiang Mai, både backpackers og thaier. Du skal dog vide at thaier tit er til fest og et godt drikkelag samt sanuk, men dog på en anden måde en råbende vesterlændinge. Men råbende vesterlændionge ser man nu heller ikke så mange af i Chiang Mai, måske fordi der er for "kedeligt" for dem og de foretrækker andre destinationer. Personligt holder jeg meget af Chiang Mai og for den sagt skyld også af Chiang Rai, men der er forskel. Jeg tror også i din alder at Chiang Mai har mere at byde på. Men da du har masser af tid er der jo mulighed for at udforske begge byer og deres områder. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 31/12-2010 00:04
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
FPspender skrev: ........................................................................ 1)Skal jeg virkeligt køre helt til Hvide Sande for at få lavet Visa? 2) Er det ikke noget der kan ordnes over en computer? ................................................................................ 1) JA, meget praktiskt hvis du bor i JYLLAND. 2) JA, der muligt at download ansøgnings formular, udfylde den, og sende den med posten anbefalet (Visa applications can be submitted either by hand or by post) sammen med alle dokumenter: Pas-foto-kopi af passet-kopi af rejsehjemmel eller reservation) til enten Konsulat i Hvide Sand(for jyder og måske Fynboer) eller til Ambassaden i Hellerup(for Sjællander m.m.). http://www.thaiem...uction.htm Ved valget af #2, skal du huske at betaling skal ske med post anvisning. Visa ansøgning: (PDF fil) http://www.thaiem...a_form.pdf Er der nogle som ved om man kan sende en check med i brevet? . Redigeret af Lung Yao d. 31/12-2010 00:05 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
|
Lagt på d. 31/12-2010 00:20
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
natty skrev: FPspender skrev: Er der ikke hulens langt hvis man lander med fly i Bangkok og skal til Chiang mai eller Chiang rai? Nogen der har taget turen? Skal jeg virkeligt køre helt til Hvide Sande for at få lavet Visa? Er det ikke noget der kan ordnes over en computer? Det er rigtigt antaget at jeg ikke er så meget til fest og ballade, dog kunne jeg stadig godt tænke mig muligheden for at støde på andre unge. Og jeg har ikke brug for Strand :-) Du kan tage direkte med flyet til Chiang Mai når du lander i Bangkok, Thai har tit tilbud så man ikke betaler ekstra for at flyve derop, når man ankommer internationalt fra Skandinavien. Men hvorfor måske ikke opleve et par dage i Bangkok.? Der kører nattog mellem Bangkok og Chiang Mai, ganske behageligt hvis du vælger 2. klasse liggevogn og ikke dyrt. Dt føles ikke langt, Til Chiang Rai med tog? Anyone? Der er masser af unge i Chiang Mai, både backpackers og thaier. Du skal dog vide at thaier tit er til fest og et godt drikkelag samt sanuk, men dog på en anden måde en råbende vesterlændinge. Men råbende vesterlændionge ser man nu heller ikke så mange af i Chiang Mai, måske fordi der er for "kedeligt" for dem og de foretrækker andre destinationer. Personligt holder jeg meget af Chiang Mai og for den sagt skyld også af Chiang Rai, men der er forskel. Jeg tror også i din alder at Chiang Mai har mere at byde på. Men da du har masser af tid er der jo mulighed for at udforske begge byer og deres områder. Der er ogsaa direkte fly til Chiang Rai. Redigeret af d. 31/12-2010 00:22 |
|
|
|
| itvivl |
Lagt på d. 31/12-2010 08:21
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 10 |
robert: en lille rettelse.... han skal ha' 3 gange 2 mdr. lung tao: sendes passet mandag, er det tilbage onsdag, hvis det er sendt anbefalet, og det er stadig gratis |
|
|
|
| noisnabo |
Lagt på d. 31/12-2010 08:52
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 121 |
FPspender skrev: Hej brianmarinus Vaccinationer er ikke noget problem. Jeg skal alligevel stikke i mig selv hver dag pga en sygdom jeg har, så det går :-) Visa har jeg slet ikke fået tænkt på. Hvor lang tid tager sådan noget at få lavet? Det var godt nok en trist historie du kom med der. Er jeg da ked af at høre. Du har mig overbevist om at rejseforsikring er nødvendigt. Men det er også et stort must for mig pga min sygdom. Det er i hvert fald vigtigt for mig, at det der hvor jeg skal bo og sove, er roligt og muligt at slappe af. Chiang Rai lyder dejligt, selvom jeg godt nok lige har set mig varm på nogen af de seværdigheder jeg kunne få glæde af, som ligger ret langt derfra. Vaccinationer... For HVAD? Thailand er et godt og sikkert sted, det værste du kan komme ud for, er dengue feber, som du alligevel ikke kan sikre dig med Vaccinationer i mod. Ellers, 12.000 kr pr md er en formue her ude. Det kan du sagtens leve for. Med den alder du har, har du alle chancer for at lære sproget, hvis du vil, og du kan nemt kunne finde dig en normal thai kæreste fra en almindelig familie, en pige som hviler i sig selv, har eget job, som ikke er blevet udboret af de første 2.000 bollekunder. Find hende, hvis du har lyst, på et almindeligt thai fitness center for lokale, så slår du to fluer med et smæk, nej tre fluer, der kan du også lære thai. Lav dig selv nogle regler om narko og spiritus, holdt dig fra det første, og begræns det andet, sprutten. Redigeret af noisnabo d. 31/12-2010 08:55 |
|
|
|
|
Lagt på d. 31/12-2010 09:37
|
|
Vaccinationer mod hvad.??? Jeg proever bare, at fortaelle ham,hvad myndigheder,laeger osv. siger-og ja, man kan jo altsaa faa et hundebid eller vaere ugeldig, at faa noget andet. jeg syntes, at det var mere paa sin plads, at I /du korreksede ham,der foreslog-endda pointerede-multi-entry-til hvad-med mindre manden har taenkt sig ud af landet-hvilket han intet har ytret oenske om-han skal maaske ogsaa bare glemme forsikringen-hold kaeft.!!! |
|
|
|
| FPspender |
Lagt på d. 31/12-2010 10:27
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 15 |
"2. Turist Visum: Dette visum giver ret til ophold i Thailand i maksimalt 60 dage. Visum er kun gyldig for turistrejse, det er ikke tilladt at arbejde under opholdet. Det er muligt at ansøge om visum med ret til flere (maksimalt 3) indrejser til kongeriget. Opholdstid efter hver indrejse er maksimalt 60 dage." Taget fra: http://www.thai-c...ageID=visa |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 31/12-2010 10:45
|
"Vaccinationer... For HVAD? Thailand er et godt og sikkert sted, det værste du kan komme ud for, er dengue feber, som du alligevel ikke kan sikre dig med Vaccinationer i mod." Jeg synes det er desideret uansvarligt at du fraråder vaccinationer, eller også har du bare ikke gjort dit hjemmearbejde. For det første anbefales alle som rejser at tjekke om deres difteri og stivkrampevacciner er boostet up-to date. Leverbetændelse er absolut ikke noget at joke med, har en ven som kom hjem med hepatitis A fra Thailand, han havde det absolut ikke godt i mange måneder med indlæggelser til følge. Hepatis A vaccine vil jeg anbefale. Da manden er 22 år, regner jeg heller ikke med at han er sexuel ikke aktiv så Hepatis B vil nok også være en god ide. Da OP skal være væk i 6 måneder og ikke ved hvor han skal opholde sig og vi ikke ved om han skal rejse i regntiden og om der kommer udbrud vil Japansk Hjernehindebetændelse være en overvejelse værd. Japansk hjernebetændelse Japansk encefalitis er en virussygdom, der giver en hjernebetændelse. Symptomer: hovedpine, feber og nedsat bevidsthed. Sygdommen kan være dødelig og kan give blivende hjerneskader. Der findes ingen behandling. Ikke alle udvikler symptomer; hos voksne udvikler ca. 1 ud af 100 symptomer, men ca. 30% af de voksne med symptomer dør af infektionen. Smittemåde: Infektionen kan overføres med forskellige arter af myg, hvoraf nogle også stikker om dagen. Virus findes normalt hos bl.a. grise, og myggen, der overfører virus, findes både på landet og i storbyernes slumområder. Forekomst: Sygdommen optræder ofte med udbrud med nogle års mellemrum, efterfulgt af en periode med relativ lav forekomst evt. men en sæsonvariation. I fx Thailand og Vietnam er sygdommen ca. 5 gange hyppigere i månederne maj til oktober. Udbrud kan forekomme udenfor den normale sæson. Udbredelsen af japansk encefalitis fremgår af kortet nedenfor. WHO vurderer, at der er mindst 50.000 tilfælde i Asien per år med op til 10.000 dødsfald. Vaccination Anbefales normalt ved ophold i mere end 1 måned i landområder, hvor der forekommer japansk hjernebetændelse. Ved udbrud kan vaccination også anbefales ved kortere rejser og evt. i byområder i de pågældende områder. En vaccinationsserie består af to doser med mindst 4 ugers interval. Den sidste vaccine bør være givet mindst én uge før mulig eksponering for viruset. Børn kan vaccineres fra 1 års-alderen. Beskyttelsens varighed er mindst 1 år; behov for revaccination undersøges for øjeblikket. Bivirkninger er normalt milde og forsvinder inden for få dage. Hyppigst er muskelsmerter og lokalreaktion på injektedet. PS I øvrigt mener jeg at JH er en del af børnevaccinationsprogrammet i Østen. Hvis jeg skulle være væk så længe, ville jeg måske også overveje Hundegalskab. Jeg vil til enhver tid holde mig til Seruminstituttet end til et tilfældigt indlæg på DTW. Check selv her http://www.vaccin.../?Region=5 Men at skrive at det værste du kan komme ud for er denguefever er direkte misvisende. Thailand er et tropisk land og dermed forekommer der sygdomme som ikke eksistere i kolde nord. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 31/12-2010 12:04
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
itvivl skrev: robert: en lille rettelse.... han skal ha' 3 gange 2 mdr. lung tao: sendes passet mandag, er det tilbage onsdag, hvis det er sendt anbefalet, og det er stadig gratis Men han kan ringe til Ib i Hvide Sande og snakke med ham, og så skal Ib nok selv sige, hvad han vil gøre. Hvide Sande er mere fleksible end ambassaden, og det kan ske per post. Hilsen, Robert Redigeret af Robert Kronberg d. 31/12-2010 12:06 |
|
|
|
|
Lagt på d. 31/12-2010 12:11
|
|
natty skrev: "Vaccinationer... For HVAD? Thailand er et godt og sikkert sted, det værste du kan komme ud for, er dengue feber, som du alligevel ikke kan sikre dig med Vaccinationer i mod." Jeg synes det er desideret uansvarligt at du fraråder vaccinationer, eller også har du bare ikke gjort dit hjemmearbejde. For det første anbefales alle som rejser at tjekke om deres difteri og stivkrampevacciner er boostet up-to date. Leverbetændelse er absolut ikke noget at joke med, har en ven som kom hjem med hepatitis A fra Thailand, han havde det absolut ikke godt i mange måneder med indlæggelser til følge. Hepatis A vaccine vil jeg anbefale. Da manden er 22 år, regner jeg heller ikke med at han er sexuel ikke aktiv så Hepatis B vil nok også være en god ide. Da OP skal være væk i 6 måneder og ikke ved hvor han skal opholde sig og vi ikke ved om han skal rejse i regntiden og om der kommer udbrud vil Japansk Hjernehindebetændelse være en overvejelse værd. Japansk hjernebetændelse Japansk encefalitis er en virussygdom, der giver en hjernebetændelse. Symptomer: hovedpine, feber og nedsat bevidsthed. Sygdommen kan være dødelig og kan give blivende hjerneskader. Der findes ingen behandling. Ikke alle udvikler symptomer; hos voksne udvikler ca. 1 ud af 100 symptomer, men ca. 30% af de voksne med symptomer dør af infektionen. Smittemåde: Infektionen kan overføres med forskellige arter af myg, hvoraf nogle også stikker om dagen. Virus findes normalt hos bl.a. grise, og myggen, der overfører virus, findes både på landet og i storbyernes slumområder. Forekomst: Sygdommen optræder ofte med udbrud med nogle års mellemrum, efterfulgt af en periode med relativ lav forekomst evt. men en sæsonvariation. I fx Thailand og Vietnam er sygdommen ca. 5 gange hyppigere i månederne maj til oktober. Udbrud kan forekomme udenfor den normale sæson. Udbredelsen af japansk encefalitis fremgår af kortet nedenfor. WHO vurderer, at der er mindst 50.000 tilfælde i Asien per år med op til 10.000 dødsfald. Vaccination Anbefales normalt ved ophold i mere end 1 måned i landområder, hvor der forekommer japansk hjernebetændelse. Ved udbrud kan vaccination også anbefales ved kortere rejser og evt. i byområder i de pågældende områder. En vaccinationsserie består af to doser med mindst 4 ugers interval. Den sidste vaccine bør være givet mindst én uge før mulig eksponering for viruset. Børn kan vaccineres fra 1 års-alderen. Beskyttelsens varighed er mindst 1 år; behov for revaccination undersøges for øjeblikket. Bivirkninger er normalt milde og forsvinder inden for få dage. Hyppigst er muskelsmerter og lokalreaktion på injektedet. PS I øvrigt mener jeg at JH er en del af børnevaccinationsprogrammet i Østen. Hvis jeg skulle være væk så længe, ville jeg måske også overveje Hundegalskab. Jeg vil til enhver tid holde mig til Seruminstituttet end til et tilfældigt indlæg på DTW. Check selv her http://www.vaccin.../?Region=5 Men at skrive at det værste du kan komme ud for er denguefever er direkte misvisende. Thailand er et tropisk land og dermed forekommer der sygdomme som ikke eksistere i kolde nord. Godt skrevet og formuleret-saa KAN det vist ikke siges tydeligere-tak!!! |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 31/12-2010 14:00
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
Jeg er 56 år. Jeg skal arbejde til jeg er 65 år (9år endnu !) Du er 22 år. Og kan gøre det jeg har drømt om i 36 år. Nyd det !!!!!!!!!!!!!!!!!! Hilsen Kanut.
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE
MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE ![]() |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 31/12-2010 14:33
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Tilføjelse/rettelse til info om betaling for visum: Indtil 31-3-2011 er det GRATIS for 2mnd(60 dage TURIST) visa. Er der nogle af jer som ved om man skal betale for de "2 næste" (2X 200kr)? . Redigeret af Lung Yao d. 31/12-2010 14:35 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| noisnabo |
Lagt på d. 31/12-2010 14:54
|
brianmarinus skrev: natty skrev: "Vaccinationer... For HVAD? Thailand er et godt og sikkert sted, det værste du kan komme ud for, er dengue feber, som du alligevel ikke kan sikre dig med Vaccinationer i mod." Jeg synes det er desideret uansvarligt at du fraråder vaccinationer, eller også har du bare ikke gjort dit hjemmearbejde. For det første anbefales alle som rejser at tjekke om deres difteri og stivkrampevacciner er boostet up-to date. Leverbetændelse er absolut ikke noget at joke med, har en ven som kom hjem med hepatitis A fra Thailand, han havde det absolut ikke godt i mange måneder med indlæggelser til følge. Hepatis A vaccine vil jeg anbefale. Da manden er 22 år, regner jeg heller ikke med at han er sexuel ikke aktiv så Hepatis B vil nok også være en god ide. Da OP skal være væk i 6 måneder og ikke ved hvor han skal opholde sig og vi ikke ved om han skal rejse i regntiden og om der kommer udbrud vil Japansk Hjernehindebetændelse være en overvejelse værd. Japansk hjernebetændelse Japansk encefalitis er en virussygdom, der giver en hjernebetændelse. Symptomer: hovedpine, feber og nedsat bevidsthed. Sygdommen kan være dødelig og kan give blivende hjerneskader. Der findes ingen behandling. Ikke alle udvikler symptomer; hos voksne udvikler ca. 1 ud af 100 symptomer, men ca. 30% af de voksne med symptomer dør af infektionen. Smittemåde: Infektionen kan overføres med forskellige arter af myg, hvoraf nogle også stikker om dagen. Virus findes normalt hos bl.a. grise, og myggen, der overfører virus, findes både på landet og i storbyernes slumområder. Forekomst: Sygdommen optræder ofte med udbrud med nogle års mellemrum, efterfulgt af en periode med relativ lav forekomst evt. men en sæsonvariation. I fx Thailand og Vietnam er sygdommen ca. 5 gange hyppigere i månederne maj til oktober. Udbrud kan forekomme udenfor den normale sæson. Udbredelsen af japansk encefalitis fremgår af kortet nedenfor. WHO vurderer, at der er mindst 50.000 tilfælde i Asien per år med op til 10.000 dødsfald. Vaccination Anbefales normalt ved ophold i mere end 1 måned i landområder, hvor der forekommer japansk hjernebetændelse. Ved udbrud kan vaccination også anbefales ved kortere rejser og evt. i byområder i de pågældende områder. En vaccinationsserie består af to doser med mindst 4 ugers interval. Den sidste vaccine bør være givet mindst én uge før mulig eksponering for viruset. Børn kan vaccineres fra 1 års-alderen. Beskyttelsens varighed er mindst 1 år; behov for revaccination undersøges for øjeblikket. Bivirkninger er normalt milde og forsvinder inden for få dage. Hyppigst er muskelsmerter og lokalreaktion på injektedet. PS I øvrigt mener jeg at JH er en del af børnevaccinationsprogrammet i Østen. Hvis jeg skulle være væk så længe, ville jeg måske også overveje Hundegalskab. Jeg vil til enhver tid holde mig til Seruminstituttet end til et tilfældigt indlæg på DTW. Check selv her http://www.vaccin.../?Region=5 Men at skrive at det værste du kan komme ud for er denguefever er direkte misvisende. Thailand er et tropisk land og dermed forekommer der sygdomme som ikke eksistere i kolde nord. Godt skrevet og formuleret-saa KAN det vist ikke siges tydeligere-tak!!! F'oerst til Carlmarinus: Jeg synes at du skal slappe af. Jeg har ikke korrekset nogen. Man kalder det vi goer her, for debat mellem voksne mennesker. Til kommentaren om at foelge Seruminstituttet, ok, goer det da bare. Seruminstituttet skyder graaspurve med kanoner, lidt som Udenrigsministeriet goer, livrem, seler og styrthjelm. Hvad med en vaccination mod alkoholisme og misbrug af narko, nu vi er i gang. Og HIV, gonore, osv ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 31/12-2010 15:03
|
|
noisnabo skrev: brianmarinus skrev: natty skrev: "Vaccinationer... For HVAD? Thailand er et godt og sikkert sted, det værste du kan komme ud for, er dengue feber, som du alligevel ikke kan sikre dig med Vaccinationer i mod." Jeg synes det er desideret uansvarligt at du fraråder vaccinationer, eller også har du bare ikke gjort dit hjemmearbejde. For det første anbefales alle som rejser at tjekke om deres difteri og stivkrampevacciner er boostet up-to date. Leverbetændelse er absolut ikke noget at joke med, har en ven som kom hjem med hepatitis A fra Thailand, han havde det absolut ikke godt i mange måneder med indlæggelser til følge. Hepatis A vaccine vil jeg anbefale. Da manden er 22 år, regner jeg heller ikke med at han er sexuel ikke aktiv så Hepatis B vil nok også være en god ide. Da OP skal være væk i 6 måneder og ikke ved hvor han skal opholde sig og vi ikke ved om han skal rejse i regntiden og om der kommer udbrud vil Japansk Hjernehindebetændelse være en overvejelse værd. Japansk hjernebetændelse Japansk encefalitis er en virussygdom, der giver en hjernebetændelse. Symptomer: hovedpine, feber og nedsat bevidsthed. Sygdommen kan være dødelig og kan give blivende hjerneskader. Der findes ingen behandling. Ikke alle udvikler symptomer; hos voksne udvikler ca. 1 ud af 100 symptomer, men ca. 30% af de voksne med symptomer dør af infektionen. Smittemåde: Infektionen kan overføres med forskellige arter af myg, hvoraf nogle også stikker om dagen. Virus findes normalt hos bl.a. grise, og myggen, der overfører virus, findes både på landet og i storbyernes slumområder. Forekomst: Sygdommen optræder ofte med udbrud med nogle års mellemrum, efterfulgt af en periode med relativ lav forekomst evt. men en sæsonvariation. I fx Thailand og Vietnam er sygdommen ca. 5 gange hyppigere i månederne maj til oktober. Udbrud kan forekomme udenfor den normale sæson. Udbredelsen af japansk encefalitis fremgår af kortet nedenfor. WHO vurderer, at der er mindst 50.000 tilfælde i Asien per år med op til 10.000 dødsfald. Vaccination Anbefales normalt ved ophold i mere end 1 måned i landområder, hvor der forekommer japansk hjernebetændelse. Ved udbrud kan vaccination også anbefales ved kortere rejser og evt. i byområder i de pågældende områder. En vaccinationsserie består af to doser med mindst 4 ugers interval. Den sidste vaccine bør være givet mindst én uge før mulig eksponering for viruset. Børn kan vaccineres fra 1 års-alderen. Beskyttelsens varighed er mindst 1 år; behov for revaccination undersøges for øjeblikket. Bivirkninger er normalt milde og forsvinder inden for få dage. Hyppigst er muskelsmerter og lokalreaktion på injektedet. PS I øvrigt mener jeg at JH er en del af børnevaccinationsprogrammet i Østen. Hvis jeg skulle være væk så længe, ville jeg måske også overveje Hundegalskab. Jeg vil til enhver tid holde mig til Seruminstituttet end til et tilfældigt indlæg på DTW. Check selv her http://www.vaccin.../?Region=5 Men at skrive at det værste du kan komme ud for er denguefever er direkte misvisende. Thailand er et tropisk land og dermed forekommer der sygdomme som ikke eksistere i kolde nord. Godt skrevet og formuleret-saa KAN det vist ikke siges tydeligere-tak!!! F'oerst til Carlmarinus: Jeg synes at du skal slappe af. Jeg har ikke korrekset nogen. Man kalder det vi goer her, for debat mellem voksne mennesker. Til kommentaren om at foelge Seruminstituttet, ok, goer det da bare. Seruminstituttet skyder graaspurve med kanoner, lidt som Udenrigsministeriet goer, livrem, seler og styrthjelm. Hvad med en vaccination mod alkoholisme og misbrug af narko, nu vi er i gang. Og HIV, gonore, osv ![]() Til din orientering,kan jeg da fortaelle dig, at vi,her i Chiang Rai-Mae Sai omraadet,saa ikke faerre end en 3-4 doedsfald i aar,paa grund af myg-saa helt ufarligt,er det altsaa ikke. Tror man skal taenke lidt over hvilket omraade,man bor i og de forskellige evt. farer der er det paagaeldende sted-er jo nok ikke ens over hele Thailand,kan jeg forestille mig. |
|
|
|
| noisnabo |
Lagt på d. 31/12-2010 15:06
|
natty skrev: Robert Kronberg skrev: FPspender skrev: Tak for alle svarene :-) brianmarinus, har du modtaget en pb fra mig? Vil starte med at fortælle at jeg dog har været længere væk end Norge. Jeg har været på Kreta i 7 uger en enkelt gang og 3 gange på Tenerife, Men Norge er så det længste jeg har været væk på egen hånd. Jeg planlægger som sagt ikke at flytte til Thailand. Men planlægger en "udvidet ferie," fordi jeg tror det kunne være en super lækker oplevelse at være på rejse i et andet land længere tid end en sædvanlig chartertur. Skal helt sikkert have undersøgt om forsikringsselskaberne dækker med min sygdom! Robert Kronberg, hvis du ikke ville vælge Udon eller Chain Mai, hvor ville du så bosætte dig som enlig? Og er der virkelig stortset ingen Thaier der taler engelsk? Og hvorfor skal jeg have dette "double entry" turistvisum? Kan du forklare mere om det? Og hvor lang tid tager det normalt at få virum fra man har søgt? Nu har jeg fået oplyst en del forskellige byer og ved ikke rigtig hvor jeg skal begynde for at finde ud af hvor jeg skal bo. Men jeg finder vel ud af det på en eller anden måde. Jeg vil gerne lære noget mere om Thailand inden jeg tager afsted. Kan i anbefale noget der vil være godt at læse? Hvis jeg var dig ville jeg kigge på Bang Saen, Pattaya eller Hua Hin.Du skal have det visum, som jeg har oplyst, fordi det er det eneste korrekte, og det tager en lille uges tid, hvis det går via postvæsenet. Og som sagt "double entry", som jeg allerede har forklaret. Ellers ring til mig på +66 897 643 018, da det er nemmere. Hilsen, Robert Jeg kender ikke Bang Saen. Men ville altså ikke anbefale Pattya til den unge mand. Enten er det en pensionistklub, eller også er det at være sammen med andre unge som på Sonny Beach i Bulgarien går amok i druk og (købe)sex, råbende op og ned af Walkingstreet. PÅ mig virker det ikke som om trådstarteren, selvom han er 22 år, er til fulde unge russere eller engelse hooligans eller noget af den slags. Dette er ikke et indlæg for eller imod Pattaya, har selv været der adskillige gange, men hver ting til sin tid og til sin mand. Jeg vil stadig anbefale Chiang Mai, udforske det skønne nordthailand, og så evt. tage nogle ture til øerne på østkysten, det er ikke så dyrt med tog CHiang Mai-BKK eller med bus, hvis man er på et budget. Kom her ud foerst, med eller uden vaccinationer. Kig dig omkring, maaske ogsaa i nabolandene Laos, Cambodja og Vietnam, som alle er mindst 40 % billigere end Thailand. De svar du faar her, er for 99% vedkommende givet af Thailand fanatikere, som hverken kan eller skal se laengere end deres egen naesetip. I de 3 naevnte lande, er de fastboende udlaendinge yngre, der er meget "fremtiden" ligger bag dig, hos de vesterlaendinge, som bor fast i Thailand. Kom her ud, brug det foerste ophold, til se se dig omkring. Lad endelig vaere med at tage store beslutninger inden du tager her ud, og under dit foerste ophold. Giv dig tid. Hvad med din sygdom? Kan du tage medicin med? Eller har du raad til at betale medicinen her ude, som er uden stoette fra stat eller forsikring. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.