Se indlæg|
Dårlig service
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 30/12-2010 17:28
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Nu ville jeg ikke træde yderligere i en nylig tråd omhandlende det samme. ![]() Men jeg vil da også lige komme med et eksempel. Jeg boede i Phuket Town på et thai hotel, hvor jeg havde boet mange gange før. Jeg kendte hele personalet, og de havde mange gange vist sig meget hjælpsomme. Nå, jeg løb tør for rent tøj og bragte mit vasketøj ned i receptionen til vask. Så langt så godt. Der gik en dags tid og da jeg forespurgte på vasketøjet, blev der pludselig problemer. Efter en undersøgelse viste det sig, at en anden gæst bosiddende i Nakhon Sri Thammarat ved en fejl havde fået mit rene tøj sammen med sit eget. Og han var efterfølgende rejst hjem, givetvis uden at opdage mit i hans bagage. Hmm, og hvad gør vi nu? Jo, jo, vi vil forsøge at kontakte gæsten og ad den vej få det tilbage. Fedest, her står jeg med kun en skjorte og et par shorts. Jeg måtte ud og supplere garderoben. De efterfølgende dage indfandt jeg mig i receptionen for at forhøre mig om udviklingen. Receptionisten tog sig til panden og sagde: Ohh, buat hua. Hun havde ondt i hovedet af denne forvikling. Meget empatisk. Jeg kunne godt se, at dette ikke ville føre nogle vegne og havde virkelig lyst til at gå videre med sagen. Der var dog et par ting der afholdt mig. Vaskekonen var en ældre døvstum dame, og det var hende der havde forårsaget fadæsen. Jeg havde ikke lyst til at bringe hende i fedtefadet. Endvidere havde personalet under mine talrige tidligere ophold virkelig ydet service ud over hvad man med rimelighed kunne forvente. Babysittet min søn, fjernet splinter i hans hånd, underholdt ham osv. osv. Det korte af det lange er at jeg lod sagen hvile, selvom det kostede mig stort set hele garderoben, hvilket dog ikke siger så meget. Jeg kommer der stadig, og denne episode er en tilbagevendende kilde til morskab. Lad mig blot sige, at jeg dog ikke får vasket tøj der mere. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 30/12-2010 18:25
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
rinpoche skrev: Nu ville jeg ikke træde yderligere i en nylig tråd omhandlende det samme. ![]() Men jeg vil da også lige komme med et eksempel. Jeg boede i Phuket Town på et thai hotel, hvor jeg havde boet mange gange før. Jeg kendte hele personalet, og de havde mange gange vist sig meget hjælpsomme. Nå, jeg løb tør for rent tøj og bragte mit vasketøj ned i receptionen til vask. Så langt så godt. Der gik en dags tid og da jeg forespurgte på vasketøjet, blev der pludselig problemer. Efter en undersøgelse viste det sig, at en anden gæst bosiddende i Nakhon Sri Thammarat ved en fejl havde fået mit rene tøj sammen med sit eget. Og han var efterfølgende rejst hjem, givetvis uden at opdage mit i hans bagage. Hmm, og hvad gør vi nu? Jo, jo, vi vil forsøge at kontakte gæsten og ad den vej få det tilbage. Fedest, her står jeg med kun en skjorte og et par shorts. Jeg måtte ud og supplere garderoben. De efterfølgende dage indfandt jeg mig i receptionen for at forhøre mig om udviklingen. Receptionisten tog sig til panden og sagde: Ohh, buat hua. Hun havde ondt i hovedet af denne forvikling. Meget empatisk. Jeg kunne godt se, at dette ikke ville føre nogle vegne og havde virkelig lyst til at gå videre med sagen. Der var dog et par ting der afholdt mig. Vaskekonen var en ældre døvstum dame, og det var hende der havde forårsaget fadæsen. Jeg havde ikke lyst til at bringe hende i fedtefadet. Endvidere havde personalet under mine talrige tidligere ophold virkelig ydet service ud over hvad man med rimelighed kunne forvente. Babysittet min søn, fjernet splinter i hans hånd, underholdt ham osv. osv. Det korte af det lange er at jeg lod sagen hvile, selvom det kostede mig stort set hele garderoben, hvilket dog ikke siger så meget. Jeg kommer der stadig, og denne episode er en tilbagevendende kilde til morskab. Lad mig blot sige, at jeg dog ikke får vasket tøj der mere. Jeg har ikke prøvet noget helt tilsvarende, om end jeg har stået i situationer, hvor jeg i kombinationen af totalt kaos og længerevarende god service har måttet bide det hele i mig. Vi vil gerne dette land, og det er billigt, og vi nyder kun godt af, at det er billigt, fordi arbejdskraften er billig, og DERFOR kan vi ikke tillade os at klage til højre og til venstre, når noget går galt. Det kan vi kun, hvis vi benytter steder, som betaler en god løn, og hvor vi tilsvarende betaler for den leverede ydelse. Man kan derimod ikke betale lidt over 100 kroner for et hotelværelse, og så tro, at vi kan brokke os i det uendelige, når det ikke længere er ligesom i Danevang. Hilsen, Robert |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 30/12-2010 18:39
|
|
Godt sagt, Robert. Og jeg er meget enig. Ikke mindst taget i betragtning af, at mit værelse kostede 240 baht ![]() mvh rinpoche |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 30/12-2010 19:04
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
240 baht, det er sgu billigt, godt nok rejser jeg tit på et budget, men har aldrig boet så billigt. Jeg er både ening og uenig med Robert. Selvfølgelig skal man ikke brokke sig til højre og venstre, det får man ikke noget udaf, specielt ikke i Thailand. Selvfølgelig er det billigt i Thailand, men fra det og så sige at fordi det lokale lønniveau er lavt og også leveomkostningerne, skal man finde sig i dårlig service, mener jeg er at gå for langt. Det er jo også billigere at bo på en international hotelkæde i Thailand end i feks. København. Vil du have at jeg spørger et etablissement hvad de giver i løn inden jeg på en venlig måde påpeger at noget er gået galt? |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 30/12-2010 22:06
|
|
240 baht billigt? Jeg har boet på mange af de fedeste strande og øer for 40 baht, lige ud til stranden. Nå, det var et sidespring. Mit eksempel var nok ikke kendetegnende for noget som helst. Derimod blot et udtryk for at jeg havnede i en situation, hvor jeg ikke rigtig kunne tillade mig at brokke mig big time pga fordums tjenesteydelser beyond the call of duty. Vil du have at jeg spørger et etablissement hvad de giver i løn inden jeg på en venlig måde påpeger at noget er gået galt? Det ser jeg ikke Robert siger. Han siger blot, at hvis du betaler peanuts for et værelse, kan du forvente en service der følger trop. |
|
|
|
| thongsala |
Lagt på d. 31/12-2010 10:41
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
rinpoche skrev: 240 baht billigt? Jeg har boet på mange af de fedeste strande og øer for 40 baht, lige ud til stranden. Nå, det var et sidespring. Mit eksempel var nok ikke kendetegnende for noget som helst. Derimod blot et udtryk for at jeg havnede i en situation, hvor jeg ikke rigtig kunne tillade mig at brokke mig big time pga fordums tjenesteydelser beyond the call of duty. Vil du have at jeg spørger et etablissement hvad de giver i løn inden jeg på en venlig måde påpeger at noget er gået galt? Det ser jeg ikke Robert siger. Han siger blot, at hvis du betaler peanuts for et værelse, kan du forvente en service der følger trop. Jeg har også boet på fede strande for 40 Baht------------------------for ca.40 år siden !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 31/12-2010 11:18
|
Jeg vil da også gerne vide hvor og hvornår rinpoche har boet lige ned til stranden til 40 baht, går selvfølgelig ud fra at det er iindenfor de sidste par år, hvis du er bange for at det skal blive overrendt og dermed dyrere så PB mig gerne, jeg skal så nok lade være med at fortælle det videre ![]() |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 31/12-2010 12:08
|
Der findes stadig steder i fx Chaing Mai til 75 baht per person. Hilsen, Robert |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 31/12-2010 12:13
|
natty skrev: 240 baht, det er sgu billigt, godt nok rejser jeg tit på et budget, men har aldrig boet så billigt. Jeg er både ening og uenig med Robert. Selvfølgelig skal man ikke brokke sig til højre og venstre, det får man ikke noget udaf, specielt ikke i Thailand. Selvfølgelig er det billigt i Thailand, men fra det og så sige at fordi det lokale lønniveau er lavt og også leveomkostningerne, skal man finde sig i dårlig service, mener jeg er at gå for langt. Det er jo også billigere at bo på en international hotelkæde i Thailand end i feks. København. Vil du have at jeg spørger et etablissement hvad de giver i løn inden jeg på en venlig måde påpeger at noget er gået galt? Du skal nok op omkring 3 eller mindst 4 stjerne før du kan regne med, at der er nogenlunde arbejdsforhold, jf. arbejdsloven, og at lønnen også følger mindstelønnen, samt at receptionister og lignende har en lidt bedre løn og en rimelig uddannelse. Men selvfølgelig skal man klage alle steder, hvis der er noget galt, men noget mindre hvis man kun betale 600-800 baht, og noget mere hvis man betaler 6.000-10.000. Hilsen, Robert |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 31/12-2010 13:55
|
Robert Kronberg skrev: Der findes stadig steder i fx Chaing Mai til 75 baht per person. Hilsen, Robert Sikkert. men tror ikke umiddelbart at det er noget jeg har lyst til at bo i. Det har de ihvertfald ikke været, de steder som jeg har set, og som slet ikke kom i nærheden af den pris du nævner. Og jeg er ikke noget luksusdyr, men måske har prisen også noget med beliggenheden at gøre. Hilsen Hatty PS. til dit indlæg lige ovenover, jeg ville slet ikke gide at bo på et hotel hvor man betaler 6000-10000 bath. Har været der, been there, done it. det hele bliver ofte for servilt og underdanigt i forhold til min smag. Dog ønsker jeg stadig at bo på The Oriental i Bangkok, men mest pga. af stedets historie. Redigeret af natty d. 31/12-2010 14:00 |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 31/12-2010 14:12
|
natty skrev: Robert Kronberg skrev: Der findes stadig steder i fx Chaing Mai til 75 baht per person. Hilsen, Robert Sikkert. men tror ikke umiddelbart at det er noget jeg har lyst til at bo i. Det har de ihvertfald ikke været, de steder som jeg har set, og som slet ikke kom i nærheden af den pris du nævner. Og jeg er ikke noget luksusdyr, men måske har prisen også noget med beliggenheden at gøre. Hilsen Hatty PS. til dit indlæg lige ovenover, jeg ville slet ikke gide at bo på et hotel hvor man betaler 6000-10000 bath. Har været der, been there, done it. det hele bliver ofte for servilt og underdanigt i forhold til min smag. Dog ønsker jeg stadig at bo på The Oriental i Bangkok, men mest pga. af stedets historie. Aktuelt foretrækker jeg guesthouses, da jeg har en søn på et år, og der er meget mere service til ham. Desuden er der ofte gratis wifi, som er hurtigere en at gå via telefonen. Men jeg husker at brokke ift. hvad jeg har betalt, og på et guesthouse er det ofte kun "amatører", som er ansat, altså ofte personale uden uddannelse, erfaring eller baggrund. Ofte har ejeren heller ikke baggrund i hotel- eller rejsebrancen, og netop derfor kan man ikke forlange det store. Men kan man se bort fra småfejlene og glemme den danske brokke-mentalitet, hvor man brokker sig i øst og vest med ønsket om omgående resultat, truer med Ekstra Bladet, skriver vidt og bredt samt klager og brokker sig, hvor man kan, så vil man opdage, at det faktisk er hyggeligere og bedre at være på sådanne guesthouses, da det netop ikke er "professionelt". Jeg har sjældent mere end 3.000 til 10.000 baht i kontanter på mig, og efterlader jeg noget småværdigfuldt på værelse, så gemmer jeg det væk i en kuffert. Nu har jeg bil, så netbook ryger ned i bagagerummet. Hilsen, Robert |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 31/12-2010 14:24
|
"Men kan man se bort fra småfejlene og glemme den danske brokke-mentalitet, hvor man brokker sig i øst og vest med ønsket om omgående resultat, truer med Ekstra Bladet, skriver vidt og bredt samt klager og brokker sig, hvor man kan, så vil man opdage, at det faktisk er hyggeligere og bedre at være på sådanne guesthouses, da det netop ikke er "professionelt". Robert, vi er sådan set totalt eller bare meget enige. Speciel mht. brokke-mentaliteten. Så er der det ene i vejen, så det andet. Og du har da også ret i at man får hvad man betaler for. Det er det sammen som når nogen har bestil en uspicifiseret afbudsrejse og så brokker sig over at poolen ikke er opvarmet og der ikke er havudsigt. Iøvrigt har jeg absolut ikke noget imod at bo på guesthouses, har haft mange dejlige ophold sådanne steder, men selv de swinger i pris og kvalitet. Har da oplevet at hvis jeg er villig til at betale bare 100-150 baht mere, kan jeg komme fra noget som jeg synes er rigtigt elendigt til en ganske god kvalitet. Godt nytår til dig også |
|
|
|
| born |
Lagt på d. 31/12-2010 15:03
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 56 |
Man får den servise man kan forvente uanset om man betaler 100 eller 2000 bath afhængnig af ens attitude... Man har ikke betalt for hele hotellet (selvom mange tror det) eller hele thailand for den sag skyld... |
|
|
|
| noisnabo |
Lagt på d. 31/12-2010 15:19
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 121 |
rinpoche skrev: Det korte af det lange er at jeg lod sagen hvile, selvom det kostede mig stort set hele garderoben, hvilket dog ikke siger så meget. Jeg kommer der stadig, og denne episode er en tilbagevendende kilde til morskab. Lad mig blot sige, at jeg dog ikke får vasket tøj der mere. Lad nu vaere med at overse slutningen paa kommentaren. Det er fint nok, som det endte. Det maa da have vaeret skide aergerligt at miste det meste af sit toej, men den slags kan altsaa ske. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 31/12-2010 16:39
|
|
natty skrev: Jeg vil da også gerne vide hvor og hvornår rinpoche har boet lige ned til stranden til 40 baht, går selvfølgelig ud fra at det er iindenfor de sidste par år, hvis du er bange for at det skal blive overrendt og dermed dyrere så PB mig gerne, jeg skal så nok lade være med at fortælle det videre ![]() hehe. Nej, det er absolut ikke i nyere tid. Det var i starten af 90`erne. Andaman Inn, Haat Noppharat Thara, Krabi. Laer Dtawan, Koh Chang, Ranong Koh Yum, Ranong Sairee Beach, Koh Tao Det var så blot bambushytter på stylter med en madras på gulvet og et myggenet. Men beliggenheden var superb. |
|
|
|
| Jin Jok |
Lagt på d. 01/01-2011 08:10
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 118 |
Sep. 2010 Koh Chang, vestsiden ved White Sands. Gå nordpå ad stranden indtil der kommer stejle klipper. Her ligger nogen små backpacker hideouts. Jeg talte med et ungt tysk par der boede der for 60 bath pr. person, de var godt tilfredse :-) Det ser meget idyllisk ud, meeeen...jeg er selv til værelse med AC og køleskab. De unge mennesker fortalte man kunne bo billigere jo længere væk man gik fra "centrum" Så hvis man bare skal have en soveplads kan det stadig gøres billigt. Omtalte sted lå ca 10mins slentren fra den nordligste 7-11, kan kun nåes via stranden. Godt Nytår JJ |
|
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 02/01-2011 21:08
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 570 |
Jeg har også en vasketøjshistorie: Var for tredje år i træk boende i samme gade i en thailandsk badeby - havde prøvet forskellige guesthouses og hoteller, men brugte ofte de lokaler butikker i samme gade (vaskeri, internet café mv.). På dag to eller tre skal jeg ind med noget vasketøj og da jeg nærmer mig genkender damen i vaskeriet mig og siger "miiister" og går om i bagenden af butikken. Der har hun en pose med noget glemt vasketøj fra året før (underbukser, et par shorts og et 2 t-shirts). Jeg havde ikke lagt mærke til det manglende tøj, så jeg var selvfølgelig bare glad og betalte min "regning" (og gav et par hundrede bath i drikkepenge). Redigeret af christian-s d. 02/01-2011 21:11 Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.