Se indlæg|
Invitation - Dokumentation
|
|
| sjusju |
Lagt på d. 31/12-2010 22:42
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 61 |
I den invitation som skal udfyldes i forbindelse med besøg fra Thailand skal der angives om man har mødt personen. Der opfordres til at fremlægge dokumentation. Hvad kan/skal denne dokumentation bestå af? På forhånd tak. Søren |
|
|
|
| OleOrm |
Lagt på d. 31/12-2010 22:45
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 127 |
Det kunne være et stempel i dit pas der dokumenter du har været i thailand. |
|
|
|
| hsn |
Lagt på d. 01/01-2011 12:04
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
Flybillet på sidste rejse, viser en sandsynlighed for du har mødt personen. Der var nok for mig. Ellers gerne også et billede af jer sammen sikkert
Redigeret af hsn d. 01/01-2011 12:11 |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 01/01-2011 16:04
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
hsn skrev: Flybillet på sidste rejse, viser en sandsynlighed for du har mødt personen. Der var nok for mig. Ellers gerne også et billede af jer sammen sikkert ![]() Et billede, hvor I er sammen, og en kopi af passet (!), da ambassaden/Udlændingeservice jo ikke ved, hvordan personen i Danmark ser ud. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 01/01-2011 18:38
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Da dokumentationskravets opfyldelse beror på et konkret skøn, kan der ikke gives uddybende retningslinier. Den bedste fremgangsmåde, både i dit tilfælde og i alle lignende situationer er at fremlægge så meget som muligt. Billeder, udskrifter af email, kopi af pas, hotel bestilling...osv. Der er ingen "nedre grænse" for hvad kan bruges. Hellere for meget end for lidt. Man kan mene, at dokumentationskrav er absurde, men det er politik! Brug ikke tiden på at vrisse over systemet, men på at få fremlagt nok til at du opnår hvad du ønsker ;-) |
|
|
|
| hsn |
Lagt på d. 01/01-2011 18:54
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
Jeg fremlagde kun kopi af min sidste flybillet. Intet andet... |
|
|
|
| OleOrm |
Lagt på d. 01/01-2011 19:09
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 127 |
Jeg havde bare en kopi af mine passtempler |
|
|
|
| DeeJ |
Lagt på d. 01/01-2011 20:03
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 195 |
Jeg gav dem kopi af stempler samt en røvfuld fælles billeder. US fortalte mig på forhånd at de foretrak fælles billeder. vh Dan |
|
|
|
| fjelle123 |
Lagt på d. 01/01-2011 21:52
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 283 |
Jeg vedlagde: jeg tænkte vil de have dokumentation så skal de få dokumentation. - ansøgningen gled også lige igennem ![]() |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 02/01-2011 23:10
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Jeg kan igen kun påpege, at dokumentationskravets opfyldelse beror på et konkret (og iøvrigt individuelt) skøn.. Det er derfor ikke muligt, at sammenligne direkte. Nogenlunde samme forhold gør sig gældende ved fremlæggelse af diverse dokumentation i de forskellige kommuner.. Ved udstedelse af prøvelsesattest til ægteskab, skal der bruges en civilstandsattest. Nogle kommuner accepterer en engelsk oversættelse, andre vil have både en på thai og dansk. (Både med og uden tolkens stempel. Her accepteres Dansk Flygtningehjælps Tolkeservice som den eneste gyldige) Andre igen vil have originaldokumenterne gennem hele møllen, dvs. oversat af godkendt tolkebureau i Thailand, og herefter legaliseres ved, at attesten underskrives af følgende myndigheder i nævnte rækkefølge: 1. Legaliseringsafdelingen i udenrigsministeriet i Thailand 2. Den Danske Ambassade i Bangkok. Disse dokumenter kan indsendes med digital signatur (eller "slem-ID" , men jeg har set tilfælde hvor borgere er blevet indkaldt til at afgive deres underskrifter "gammeldags".I sidstnævnte tilfælde var jeg med som juridisk konsulent, idet borgerne var usikre på hvordan de skulle forholde sig. Sagsbehandleren var meget emsig og fedtede med papirerne for at mærke om det var kopier Jeg spurgte om hvem der havde givet hendes kontor den udvidede kompetence, idet dokumenterne jo allerede var afgivet en digital ID signatur (og dermed påført en retsgyldig underskrift) -Og, hvor var de dokumenter nu? Medarbejderen stemplede nu prøvelsesattesten med det samme og så os vist gerne forlade kontoret. Jeg gjorde ikke mere ved sagen, idet vi opnåede hvad vi ville jog jeg fik mit vederlag for. Men sagens forløb viser noget om den uvilkårlighed man kan møde den offentlige administration. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.