Se indlæg
 Udskriv debat
nyt pas
klausk
Vi skal rejse til thailand d.18-01-11 og nu opdager jeg at min thailanske kones søns pas udløber d.08-03-11.Kan der blive problemer,idet vi vil få det fornyet mens vi er på ferie i thailand og hvad med hans opholdstilladelse som han har i det gamle pas.

Frank
klausk skrev:
Vi skal rejse til thailand d.18-01-11 og nu opdager jeg at min thailanske kones søns pas udløber d.08-03-11.Kan der blive problemer,idet vi vil få det fornyet mens vi er på ferie i thailand og hvad med hans opholdstilladelse som han har i det gamle pas.

Ved vores seneste rejse var konens pas udløbet uden at vi var klar over det. Betjenten i paskontrollen granskede passet længe, men lod os til sidst slippe ud til gaten. Ved gaten kontrollerede de nøje datoer, men fordi konens pas er thailandsk og det var en direkte forbindelse med Thai, så fik vi lov til at rejse. Hvis vi havde rejst med mellemlanding, så er jeg ikke sikker på, at vi var kommet med. Normalt skal et pas være gyldigt i 3 måneder ud over opholdet. Ved ankomst i Bangkok gav det også anledning til bøvl i imigrationen, og konen troede på et tidspunkt, at hun ville blive sendt tilbage tuil Danmark. Det løste sig dog.

Det ikke nogen fed oplevelse, og jeg kan kun anbefale at få ordnet den slags ting inden afrejse.Smile

TG950
klausk skrev:

1) hvornår udløber din kones søn's opholdstilladelse.

2) gælder opholdstilladelsen også efter sønens pas udløb, det forstår jeg ikke hvis det er tilfældet, for normalt gælder en opholdstiladelse kun til 3 MDR. før pas udløb.

Vigtigt om pas
Når man søger om at få sin opholdstilladelse forlænget, skal man sikre sig, at ens pas er gyldigt. Udlændingeservice kan inddrage eller nægte at forlænge en tidsbegrænset (midlertidig) opholdstilladelse, hvis man ikke længere har et gyldigt pas eller anden rejselegitimation.

Bemærk, at en opholdstilladelse kun kan forlænges indtil 3 måneder før passets udløbsdato. Det vil sige, at hvis passet fx udløber om 12 måneder, kan opholdstilladelsen kun forlænges med 9 måneder. Udlændingeservice forlænger ikke en tidsbegrænset (midlertidig) opholdstilladelse for mindre end 6 måneder.

3) hvis i er igang med en forlængelse, så kan der fåes noget der heder tilbagerejsetilladelse

Tilbagerejsetilladelse
Man har lov til fortsat at opholde sig i Danmark, mens Udlændingeservice behandler ansøgningen om forlængelse. Hvis man ønsker at forlade Danmark i denne periode, kan man ansøge om en tilbagerejsetilladelse gældende for Schengenlandene. En tilbagerejsetilladelse giver ret til at vende tilbage til Danmark, selv om ens opholdstilladelse ikke er gyldig.

http://tinyurl.co...

Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

roald
jeg stod i samme situation for 2 år siden, konens pas var kun gyldig i 2 mdr. ,men der var nu ikke nogen der sagde noget i hverken Billund, amsterdam eller Bangkok.

klausk
Min kones søns opholdstilladelse udløber d.11-12-11,så de må have lavet en fejl på ambassaden i bangkok,måske fordi den er lavet samtidigt med min kones.

TG950
klausk skrev:
Min kones søns opholdstilladelse udløber d.11-12-11,så de må have lavet en fejl på ambassaden i bangkok,måske fordi den er lavet samtidigt med min kones.

for god ordens skyld hvis jeg var jer, ville jeg kontakte US om ikke andet så for at få lavet en tilbagerejsetilladelse.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Himmelhunden
Mistet pas.

Det er måske lidt udenfor tråden...men alligelvel.

Hvis man mister sit pas under opholdet i Thailand kontakter man den danske ambassade - og får udstedt et midlertidigt pas. Det tror jeg de fleste ved.

Men visum og den lille "slip" er jo også væk - så man har ingen dokumentation for hvor længe man har opholdt sig her. Hvad kan man så forvente fra de thailandske myndiger. Bøde for overstay - eller hvad.?

Himmelhunden

Stampe
man skal også på Imigrationen efter man har fået et nyt pas, husk at få det gamle pas nummer på den danske ambassade, til brug på Imigrationen, evt. dokumentaion for ankomst til Thailand. det kan tage op til 2-3 dage for Imigrationen at finde frem til dine data ( ved indrejse ),kender en der har prøvet at være den tur igenem ( han siger at de ikke var så servisminde på imigrationen, man skulle tro at det var en forms sage at finde oplysningerne på computeren, ) han hade fået visum igenem amabssaden i hellerup. Imigrationen i Bkk skulle kontagte ambassaden i Dk først for at vertifisere at visum var gyldigt.
siger bare godt det ikke var mig, Angry
Redigeret af Stampe d. 11/01-2011 08:23
i200.photobucket.com/albums/aa313/Stampe_dk/Stampe.gif
Hilsen Stampe

Frank
Himmelhunden skrev:
Mistet pas.

Det er måske lidt udenfor tråden...men alligelvel.

Hvis man mister sit pas under opholdet i Thailand kontakter man den danske ambassade - og får udstedt et midlertidigt pas. Det tror jeg de fleste ved.

Men visum og den lille "slip" er jo også væk - så man har ingen dokumentation for hvor længe man har opholdt sig her. Hvad kan man så forvente fra de thailandske myndiger. Bøde for overstay - eller hvad.?

Himmelhunden

Jeg mistede mit pas for en del år siden på Koh Samui. Først kørte jeg til politiet på Koh Samui og anmeldte det. Jeg er ikke sikker på om det er nødvendigt, hvis man kun har mistet passet, men jeg havde mistet lidt flere ting.

Næste dag tog jeg den første flyver til Bangkok og en taxi til ambassaden via en pasfoto-butik. På ambassaden tog det to timer, så havde jeg et nødpas og et papir på thai, som jeg skulle medbringe til Immigration. Efter 10 minutters kørsel med motorcykeltaxi var jeg ved Immigration. Jeg fik først taget kopier af dokumenterne, og så tog jeg plads i køen. To timer senere var det ordnet uden problemer. Ud på eftermiddagen tog jeg det første fly tilbage til Koh Samui.

Ved efterfølgende indrejser har de altid bemærket, at jeg tidligere har mistet mit pas, så de har rimeligt godt styr på mig.Smile

Lung Yao
Skulle vi ikke tilbage til trådens spørgsmål?
Har intet at gøre med jeres historier om tabt DANSK pas i Thailand .Headbanger

Men kunne måske bruges hvis det var en Thai statsborger derhavde mistet passet i DK, og I henviste til:

http://www.thaiem...porary.htm
.
.
Redigeret af Lung Yao d. 11/01-2011 12:31
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Frank
Lung Yao skrev:
Skulle vi ikke tilbage til trådens spørgsmål?
Har intet at gøre med jeres historier om tabt DANSK pas i Thailand .Headbanger

Men kunne måske bruges hvis det var en Thai statsborger derhavde mistet passet i DK, og I henviste til:

.
.

Men det er det ikke! Hvad med selv at holde dig til tråden i stedet for at optræde som centervagt-wannabe.
Redigeret af Frank d. 11/01-2011 18:23

pdrhan
klausk skrev:

Et pas skal have en gyldighed på min 6måneder...
http://www.ambban...keraad.htm
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

Lung Yao
pdrhan skrev:.................................................................
Et pas skal have en gyldighed på min 6måneder...
http://www.ambban...keraad.htm

Desvære, din link vedrører danske statsborger (og andre udlænding) der rejser til TH.
<<Pas gyldighed ved indrejsen til Thailand
Danske pas skal ved indrejsen til Thailand være gyldigt 6 måneder udover opholdet. Gælder også provisoriske pas.
>>
.
Redigeret af Lung Yao d. 11/01-2011 21:14
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
TAK til KlausK for at have rejst spørgsmålet.
Da jeg skulle undersøge om der var stadigt mulighed for at forlænge en Thai pas gyldighed (hvilket er ikke længere muligt), fandt jeg ud at papdatterens pas også udløber i Marts måned.
Hendes situation er måske lidt præker, idet hun skal til Ægypten i Marts og skal derfor have visum dertil.
Konen og hendes datter skal på Ambassaden i Hellerup for at ansøge om en nyt pas (jeg tror ikke at den kan fåes inden Marts) eller om der er mulighed for at udstyre hende med en midlertidigt pas. Jeg kommer tilbage imorgen med en feedback om hun kan rejse på ferie eller bliver nød til at melde afbud.

[urlhttp://www.thaiembassy.dk/webpages/webdocuments/downloadform/ex_passport.pdf[/url]

En venlig opfordring fra mig: HUSK en gang imellem at tjekke jeres kones og evt. medbragte børns pas gyldigheden, for ikke at havne i samme situation som KlausKs papsøn eller min egen papdatters.
.
Redigeret af Lung Yao d. 11/01-2011 21:48

jesperfrb
Du kan desværre nok ikke nå at lave nyt pas til din "papdatter"! Sidste år skulle jeg lave til min datter, det tog 6 mdr!
Redigeret af jesperfrb d. 12/01-2011 02:12
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Lung Yao
jesperfrb skrev:
Du kan desværre nok ikke nå at lave nyt pas til din "papdatter"! Sidste år skulle jeg lave til min datter, det tog 6 mdr!

Både JA og NEJ.

Nej = det er rigtigt at det ville tage 4-6 måneder til at få lavet et nyt pas .

JA =
Konen og hendes datter skal på Ambassaden i Hellerup for at ansøge om en nyt pas (jeg tror ikke at den kan fåes inden Marts) eller om der er mulighed for at udstyre hende med en midlertidigt pas. Jeg kommer tilbage imorgen med en feedback om hun kan rejse på ferie eller bliver nød til at melde afbud

Konen var så på Ambassaden i dag er der er lykkedes at søge om en midlertidigt pas (Temporary Passport การหนังสือเดินทางชั่วคราวแบบใหม่ ) som ville være gyldig i 1 år.

Hun udfyldt denne formular:

http://www.thaiem...ssport.pdf

- 1 stk billede
- Kopi af fødselsattesten.
- Kopi af Thai ID kort.
- Kopi af moderens pas(forældremyndigheds indehaver)
- Kopi af moderens ID kort.

Og nu på fredag ville hun modtage sit TP, så skal hun i næste uge over på ULS for at få opholdstilladelsens sticker, for derefter at tage på den Ægyptiske Ambassade for at ansøge/få visum.

Så nu ved I at det kan lade sig gøre at få lavet en Midlertidigt Thai Pas, og måske en brugbar løsning for KlausK's papsøn.
.
Redigeret af Lung Yao d. 12/01-2011 22:56

Lung Yao
Så er den ny "grøn" midlertidigt pas(Temporary Pasport) ankommet.
Den gamle"rødbede" pas er blevet omskåret Angel
Nu mangler der bare at i næste uge at få enten en midlertidigt sticker eller må man håbe at hun får sit nyt permanent opholdstilladelseskort inden ferien.
i179.photobucket.com/albums/w284/GhiaDK/pas01.jpg
De 2 pas ved siden af hinanden.

i179.photobucket.com/albums/w284/GhiaDK/pas02.jpg
Det nye midlertidigt pas.

i179.photobucket.com/albums/w284/GhiaDK/pas03.jpg
Den gamle pas, "omskæring"(annulering) kan ses i øverste højre hjørne.

.
Redigeret af Lung Yao d. 15/01-2011 21:32

jesperfrb
Det fandtes ikke da jeg svarede, så undskylder mange gange! Datteren skulle ellers have været til Norge, men der var intet at gøre! På daværrende tidspunkt!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Lung Yao
FEED Back:

Sidste mandag var papdatteren hos ULS med sin nye "midlertidigt thai pas".
2½ timer senere (ventetid på expedition) så var hun udstyret med en sticker gældende til ultimo Marts(*) og med "Multi" entry tilladelse.
Den korte gyldighed periode skyldes at de forventer at hun ville få sit permanent opholdstilladelses kort inden da.

.

Spring til debat: