Se indlæg|
at rejse alene
|
|
| FPspender |
Lagt på d. 11/01-2011 06:55
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 15 |
Hvad er jeres syn på at rejse alene? Er det ansvarligt/sikkert? Jeg er 22 og har tænkt mig at opholde mig enten i Thailand eller Bali i 2-3 mdr. Jeg har hypofyseinsufficiens, som er en tilstand hvor jeg ikke selv kan producere hormoner, og derfor skal jeg altid gå rundt med nogle piller. |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 11/01-2011 07:44
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Hej - Du skal formodentlig ikke bare gå rundt med pillerne, men ogsa spise dem ![]() Den største risiko er vel at din rejseforsikring ikke dækker hvis du skulle blive syg p.g.a. insufficiensen. Der findes ypperlige hospitaler nasten overalt i Thailand . Bali ved jeg ikke. God tur "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| on og kent |
Lagt på d. 11/01-2011 08:12
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 185 |
det kan måske være en god ide at få lavet et kort på Thai/engelsk. der beskriver sygdommen samt behandling. og som boes skriver er der udmærkede behandlings mugligheder i Thailand. så ikke noget at være nervøs for rigtig god tur hilsen Kent ![]() |
|
|
|
| Clunse |
Lagt på d. 11/01-2011 08:46
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 136 |
På Bali er der nogle gode moderne hospitaler i Denpasar. Et råd er at finde ud af, hvad den medicin, som du har behov for, hedder i Thailand og Indonesien. Det er ikke altid samme navn alle steder. Rigtig god ide at få oversat din medicinske tilstand til lokalsproget - det gør noget nemmere hvis noget skulle ske - og et super vigtigt råd er allerede givet: sørg for at vide dækningen på din rejseforsikring inden du tager afsted. |
|
|
|
| FPspender |
Lagt på d. 11/01-2011 09:16
|
Tak for de gode rod. Rejseforsikring skal jeg tjekke i dag. Jeg har sådan et fint kort i min pung hvor sygdommen står beskrevet. Det jeg har tænkt mest på er, hvad hvis jeg bliver overfaldet, kidnappet eller noget i den stil ![]() Er der meget af den slags på Bali og i Thailand? Er der er bestemt rejseforsikring i kan anbefale? Europæiske? Redigeret af FPspender d. 11/01-2011 09:22 |
|
|
|
| Himmelhunden |
Lagt på d. 11/01-2011 10:17
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 138 |
FPspender skrev: Tak for de gode rod. Rejseforsikring skal jeg tjekke i dag. Jeg har sådan et fint kort i min pung hvor sygdommen står beskrevet. Det jeg har tænkt mest på er, hvad hvis jeg bliver overfaldet, kidnappet eller noget i den stil ![]() Er der meget af den slags på Bali og i Thailand? Er der er bestemt rejseforsikring i kan anbefale? Europæiske? Både Gouda og Europæiske er udmærkede rejseforsikringsselskaber. Gouda vist lidt billigere. Det er altid mere sikkert at rejse flere sammen - men som enlig rejsende ville Thailand stå højt på listen. Bali kender jeg ikke. Med hensyn til overfald og lignende er Thailand et meget sikkert land. Det er mere plattenslagere og tricktyve du skal tage dig iagt for - især i Bangkok og på turiststederne. Tag en mobiltlf. med og køb et thai sim kort - fx 1-2 call, som kan fåes i enhver 7/11 butik. Indkod nogle - for dig - centrale tlf. nr. - fx turistpolitiet (nr. 1155) og Den danske Ambassade. Ja - et kort med beskrivelse af sygdommen - en rigtig god ide - men få også teksten oversat til lokal sprog. Håber du må få en god tur. Med venlig hilsen Himmelhunden |
|
|
|
| Clunse |
Lagt på d. 11/01-2011 10:45
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 136 |
FPspender skrev: Tak for de gode rod. Rejseforsikring skal jeg tjekke i dag. Jeg har sådan et fint kort i min pung hvor sygdommen står beskrevet. Det jeg har tænkt mest på er, hvad hvis jeg bliver overfaldet, kidnappet eller noget i den stil ![]() Er der meget af den slags på Bali og i Thailand? Er der er bestemt rejseforsikring i kan anbefale? Europæiske? Trygs rejseforsikring er også ret god, hvis du allerede er kunde der. Jeg har altid scannet mit pas og andre dokumenter ind og derefter gemt dem på Google Docs konto - således har du altid en "kopi "ved hånden. |
|
|
|
| Jake |
Lagt på d. 11/01-2011 11:20
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 380 |
FPspender skrev: Hvad er jeres syn på at rejse alene? Er det ansvarligt/sikkert? Jeg er 22 og har tænkt mig at opholde mig enten i Thailand eller Bali i 2-3 mdr. Jeg har hypofyseinsufficiens, som er en tilstand hvor jeg ikke selv kan producere hormoner, og derfor skal jeg altid gå rundt med nogle piller. Det er VIGTIGT at fortælle forsikringsselskabet om din lidelse, så de kan forhåndsgodkende dig. Hvis du rejser med en uoplyst sygdom, risikerer du at de ikke vil dække, hvis den forværres eller "bryder ud". |
|
|
|
| FPspender |
Lagt på d. 11/01-2011 15:24
|
Jake skrev: FPspender skrev: Hvad er jeres syn på at rejse alene? Er det ansvarligt/sikkert? Jeg er 22 og har tænkt mig at opholde mig enten i Thailand eller Bali i 2-3 mdr. Jeg har hypofyseinsufficiens, som er en tilstand hvor jeg ikke selv kan producere hormoner, og derfor skal jeg altid gå rundt med nogle piller. Det er VIGTIGT at fortælle forsikringsselskabet om din lidelse, så de kan forhåndsgodkende dig. Hvis du rejser med en uoplyst sygdom, risikerer du at de ikke vil dække, hvis den forværres eller "bryder ud". Det kan vi ikke have! |
|
|
|
| keniko |
Lagt på d. 11/01-2011 16:27
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 543 |
Hej Når du har fået styr på sygeforsikringen! Så er spørgsmålet fra dig, om du kan rejse alene til Thailand - Bali. Jeg har altid rejst alene afsted, (før jeg blev gift ) og kan anbefale det.K. Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
|
| FPspender |
Lagt på d. 11/01-2011 18:21
|
keniko skrev: Hej Når du har fået styr på sygeforsikringen! Så er spørgsmålet fra dig, om du kan rejse alene til Thailand - Bali. Jeg har altid rejst alene afsted, (før jeg blev gift ) og kan anbefale det.K. Præcis. Jeg har faktisk mest lyst til at rejse alene, i hvert fald lige nu. Man er selv herre over hvad der skal ske, det er ens helt egen unikke rejse. Hvor har du så været i Thailand? :-) |
|
|
|
| jimmikoldenborg |
Lagt på d. 11/01-2011 21:11
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 504 |
Brug fornuften, så skal du nok få en skøn tur.
Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
|
|
| FPspender |
Lagt på d. 11/01-2011 21:41
|
jimmikoldenborg skrev: Brug fornuften, så skal du nok få en skøn tur. Jo tak :-) Det ærgrer mig lidt at jeg skal have diverse vaccinationer inden jeg kan rejse. Der skal gå mindst 4 uger imellem den første og den anden hepatitis b vaccination. Og jeg vil jo bare gerne afsted så snart som muligt. Men det går jo nok :-) |
|
|
|
| Tino |
Lagt på d. 12/01-2011 22:07
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 38 |
Kort og godt! Dumt at tage af sted uden nogen der kan passe på dig! Juli måned, gratis ophold, eget værelse, lokal mad. Dur det? Palle alene, men hvad? |
|
|
|
| FPspender |
Lagt på d. 13/01-2011 17:43
|
Tino skrev: Kort og godt! Dumt at tage af sted uden nogen der kan passe på dig! Juli måned, gratis ophold, eget værelse, lokal mad. Dur det? Palle alene, men hvad? Udover at du synes det er dumt at tage afsted alene, forstår jeg ikke meget af dit indlæg. |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 13/01-2011 17:56
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Tino skrev: Kort og godt! Dumt at tage af sted uden nogen der kan passe på dig! Juli måned, gratis ophold, eget værelse, lokal mad. Dur det? Palle alene, men hvad? Vokse mennesker kan vel godt rejse alene og behøver da ingen oppasser.Jeg har tit været afsted alene. Og man møder som regel altid nogle at blive venner med.Og da især i Thailand ![]() FPspender tag du bare afsted alene.Men som andre skriver få tjekket op med forsikringen og lavet de nødvendige kort.Så der ikke er nogle misforståelser. God tur Michael B Kristensen
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 13/01-2011 18:06
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Yep, at rejse alene i Thailand er "a Walk in the Park" Og der er heller ikke noget til hinder for at man evt. slår følge med nogle man lærer at kende i landet. Det har jeg prøvet adskillige gange med folk af vidt forskellige nationaliteter. Man møder interessante mennesker når man er på rundrejse. Og så har det yderligere den fordel, at så længe man finder fælles fodslaw, så rejser man sammen. Og når ønskerne ikke mere er sammenfaldende, så kan man bare gå hver til sit. Med en rejsepartner hjemmefra er forventningerne mere, at man tilbringer hele turen sammen. Det kan der af og til opstå gnidninger af. Som enlig rejsende er man typisk også mere udadvendt og har nemmere ved at finde ligesindede. Rigtig god tur ønskes også herfra. mvh |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 13/01-2011 18:44
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
rinpoche skrev: Yep, at rejse alene i Thailand er "a Walk in the Park" Og der er heller ikke noget til hinder for at man evt. slår følge med nogle man lærer at kende i landet. Det har jeg prøvet adskillige gange med folk af vidt forskellige nationaliteter. Man møder interessante mennesker når man er på rundrejse. Og så har det yderligere den fordel, at så længe man finder fælles fodslaw, så rejser man sammen. Og når ønskerne ikke mere er sammenfaldende, så kan man bare gå hver til sit. Med en rejsepartner hjemmefra er forventningerne mere, at man tilbringer hele turen sammen. Det kan der af og til opstå gnidninger af. Som enlig rejsende er man typisk også mere udadvendt og har nemmere ved at finde ligesindede. Rigtig god tur ønskes også herfra. mvh nemlig.. kunne ikke siges bedre. har selv været afsted et par gange uden følgeskab og jeg har aldrig fortrudt det.. God tur
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| FPspender |
Lagt på d. 13/01-2011 19:01
|
rinpoche skrev: Som enlig rejsende er man typisk også mere udadvendt og har nemmere ved at finde ligesindede. Det er præcis også en af grundene til at jeg vil rejse kun mig. Håber meget på at møde nogle interessante mennesker på min tur. Jeg har i et stykke tid haft bali i tankerne, men nu er jeg ved at vænne mig mod Thailand igen. Bali er meget lille, og er bange for at der vil føles overfyldt. Men jeg har hørt at Bali skulle være en del billigere end Thailand. Men efter at have set en masse hostels og hoteller igennem kan jeg se at Thailand er billigst på det område. Lige nu ser jeg på Chiang Mai, der er nogle steder der virkeligt er billige og stadig ser komfortable ud. |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 14/01-2011 06:16
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
Med hensyn til medicinen skal du være opmærksom på, at megen medicin mister effekten, hvis den opbevares (i nogen tid) ved temperatur over 25 grader.
Peter
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.