Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
søger hjælp til at lære thai sprog
|
|
| natagon |
Lagt på d. 12/09-2010 17:34
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 3 |
Hej Åh - er der nogle som kan hjælpe med med at lære at tale thai sprog. jeg bor i fredericia området. jeg rejser en del i thailand hvert år - men vil gerne lære sproget, idet jeg bedre kan komme i kontakt med lokale Thai folk, da jeg interesserer mig meget for thai kultur. Håber der er en person, som kan hjælpe mig. jeg tager afsted til feb. 2011 Mvh. natagon |
|
|
|
|
Lagt på d. 12/09-2010 18:05
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Der er ikke mange thai sprogkurser desværre...du har vel chekket fof/aof... I Århus starter der kursus i denne uge....men der er jo lidt vej desværre... Jeg har gået på kursus nogle gange og bøgerne&cd er med : Benjawan Poomsan Becker ( thai for beginners) de er ok gode med opbygningen af sproget...skal dog lige siges jeg ikke er expert...langtfra endda.. ,Du må høre rin herindefra om han har nogle bøger/cd forslag... |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 12/09-2010 18:11
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
soi7 skrev: Der er ikke mange thai sprogkurser desværre...du har vel chekket fof/aof... I Århus starter der kursus i denne uge....men der er jo lidt vej desværre... Jeg har gået på kursus nogle gange og bøgerne&cd er med : Benjawan Poomsan Becker ( thai for beginners) de er ok gode med opbygningen af sproget...skal dog lige siges jeg ikke er expert...langtfra endda.. ,Du må høre rin herindefra om han har nogle bøger/cd forslag... Jeg tror han søge en privat der kan lære ham Thai ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 12/09-2010 19:03
|
|
Peder1968 skrev: soi7 skrev: Der er ikke mange thai sprogkurser desværre...du har vel chekket fof/aof... I Århus starter der kursus i denne uge....men der er jo lidt vej desværre... Jeg har gået på kursus nogle gange og bøgerne&cd er med : Benjawan Poomsan Becker ( thai for beginners) de er ok gode med opbygningen af sproget...skal dog lige siges jeg ikke er expert...langtfra endda.. ,Du må høre rin herindefra om han har nogle bøger/cd forslag... Jeg tror han søge en privat der kan lære ham Thai ![]() ok, men det er jo en kæmpemæssig opgave....specielt i starten synes jeg det var vildt svært...men held&lykke. ![]() |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 12/09-2010 20:39
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
Jeg kan åbenbart ikke stave. Jeg mener selvfølgelig "søger" ![]() |
|
|
|
| natagon |
Lagt på d. 13/09-2010 16:57
|
soi7 skrev: Der er ikke mange thai sprogkurser desværre...du har vel chekket fof/aof... I Århus starter der kursus i denne uge....men der er jo lidt vej desværre... Jeg har gået på kursus nogle gange og bøgerne&cd er med : Benjawan Poomsan Becker ( thai for beginners) de er ok gode med opbygningen af sproget...skal dog lige siges jeg ikke er expert...langtfra endda.. ,Du må høre rin herindefra om han har nogle bøger/cd forslag... Tak fordi du svarede,,,, ja - men jeg har lånt nogle bøger og cd på bibioteket,,,,,, men det var nemmere at finde en privat person, som var interesseret i at lære sproget fra sig.. Ja - det er for langt at køre til Århus synes jeg.... Men tak for dit svar. |
|
|
|
|
Lagt på d. 13/09-2010 22:58
|
|
natagon skrev: soi7 skrev: Der er ikke mange thai sprogkurser desværre...du har vel chekket fof/aof... I Århus starter der kursus i denne uge....men der er jo lidt vej desværre... Jeg har gået på kursus nogle gange og bøgerne&cd er med : Benjawan Poomsan Becker ( thai for beginners) de er ok gode med opbygningen af sproget...skal dog lige siges jeg ikke er expert...langtfra endda.. ,Du må høre rin herindefra om han har nogle bøger/cd forslag... Tak fordi du svarede,,,, ja - men jeg har lånt nogle bøger og cd på bibioteket,,,,,, men det var nemmere at finde en privat person, som var interesseret i at lære sproget fra sig.. Ja - det er for langt at køre til Århus synes jeg.... Men tak for dit svar. Jo velbekomme, og god ide at starte med bog og cd så du har lidt basis...det er en meget stor opgave at lære thai...derfor er der jo næsten ingen falanger der kan det....jeg kan heller ikke, men er på sporet....og det er spændende... ![]() |
|
|
|
| thaibertel |
Lagt på d. 14/09-2010 08:25
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 106 |
Her er et link www.learningthai.com brug så google oversæt så er det løst og du kan begynde, det er virkelig noget man kan bruge du kan trykke på oret du høre det der er alt, så bare begynd, det er til og have med at gøre ok en masse læse stof så der er noget til de kolde aftner |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 14/09-2010 08:37
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Eller hvis du har tid, så tag et kursus i Thailand! Der er privat undervisning til at betale sig fra! Min kammerat gjorde det i Bkk, og blev rimlig skrap til det på en uge, med 4 timer om dagen!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| natagon |
Lagt på d. 14/09-2010 17:50
|
Hey igen Undre mig lidt over, når der bor så mage thai'er i Danmark, at det kan være så svært at finde en thai person, som kan lære mig sproget? Jeg bor i fredericia området - er her virkelig ikke 1 som kan hjælpe eller nogen som kender en person, som er villigt til at lære fra sig. |
|
|
|
|
Lagt på d. 14/09-2010 19:02
|
|
de fleste er jo nok gift, og har et normalt liv med job og børn. at tage f.eks 4 timer ud hver uge er ikke altid lige let. det er nok noget du kommer til at betale dig fra på en skole et sted, som i århus som nogen har nævnt min kone ville kigge lidt underligt på mig hvis jeg spurgte om hun havde lyst til at lære en fremmede hun eller jeg aldrig havde mødt thai men hun er også lidt genert
Redigeret af d. 14/09-2010 19:04 |
|
|
|
| peterengelbrecht |
Lagt på d. 14/09-2010 19:12
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 18 |
Hej Jeg bor i Brejning og taler Thai. Peter |
|
|
|
|
Lagt på d. 14/09-2010 19:33
|
|
Hej Peter, godt du taler thai i brejning,,,kan du så lære andre det.... det er da ikke bare en søndag vi så snakker om....kav jai.. |
|
|
|
| peterengelbrecht |
Lagt på d. 14/09-2010 19:42
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 18 |
Hej. Giv mig et telefon nummer så kan vi jo tale Thai om det. Peter |
|
|
|
|
Lagt på d. 14/09-2010 19:46
|
|
Peter, vi kunne mødes nogler stykker....? pb er sendt... |
|
|
|
| mcpdk |
Lagt på d. 14/09-2010 22:31
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 70 |
jesperfrb skrev: Eller hvis du har tid, så tag et kursus i Thailand! Der er privat undervisning til at betale sig fra! Min kammerat gjorde det i Bkk, og blev rimlig skrap til det på en uge, med 4 timer om dagen! ![]() Ved du hvor at det var din kammerat gik til undervisning...? ![]() |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 15/09-2010 05:26
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Hej Her er et lille program som jeg har haft meget glæde af http://www.wantan... Hilsen Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 15/09-2010 07:55
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Han fandt en privatlærer i bangkokpost, og blev undervist i receptionen på hotellet, eller de tog på markeder og talte om tingene! Receptionen pga der ikke skulle være nogen der kunne tænke noget andet, end det var undervisning, hun havde ingen anstandsdame med!
Redigeret af jesperfrb d. 15/09-2010 12:56 IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
|
Lagt på d. 09/01-2011 08:36
|
|
Jeg bruger denne tråd, selv om der er mange andre med samme emne. Bangkok Trader, noget man vel nok kan kalde en reklameavis for Real Estate, de udgiver med nogenlunde regelmæssige mellemrum bladet. I Januar-nummeret er der en artikel om en Gary Orman fra Sydafrica, som bliver omtalt meget rosende fordi han har udviklet en læreform der på en nem og overskuelig måde viser vejen ind til thaisproget. Ganske som jeg lærte det danske sprog og som thaibørn lærer thai så går vejen gennem først at tilegne sig det skrevne og det gør han på en pædagogisk nem måde, se blot her: http://www.learnt...index.html Læs hans hjemme side og afprøv de første gratis lektioner. Skeptikeren |
|
|
|
| dk_bob |
Lagt på d. 11/01-2011 22:44
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 103 |
Hej! Min erfaring er, at det er nemmest at lære thai ved at være tvunget til at bruge sproget. For eksempel ved at være thai gift, og insistere på kun at tale thai med ægtefællen, eller ved at bosætte sig i Thailand i minimum et år, og så glemme alt om at kommunikere på engelsk med de lokale (tag nogle kurser, f.eks. på AUA). At se en masse thai tv kan også være en stor hjælp. Måske forstår du ikke så meget af det du ser i starten, men hænger du på i månedsvis, begynder ord og sætninger - forhåbentlig - at falde på plads. At lære thai er som at bestige et meget stejlt bjerg, og der er meget langt til toppen Du kan naturligvis også "nøjes" med turist-thai; så vil du kunne finde mange gode bøger (med CD) på eksempelvis biblioteket.Vh dk_bob. Redigeret af dk_bob d. 11/01-2011 22:46 |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

,
Jeg mener selvfølgelig "søger" 

men hun er også lidt genert