Se indlæg
 Udskriv debat
Begravelses-seremoni, Laos
kimp
Jeg blev inviteret til en begravelse på Øen Don Khon, Laos.
Enkemanden så at jeg havde kameraet og spurgte om ikke jeg ville optage det til ham.
Nogle klip er lange, men formålet var at registrere det der foregik, så enkemanden senere kunne se det og vise det frem.
Videoen er ikke redigeret, optagelserne ses i den rækkefølge de er optaget i
Sekvensen omhandler selve seremonien omkring ligbrændingen.
Begravelsen varede i 4 dage og der blev drukket tæt.
Ingen var synligt kede af det, tværtimod!

Kim

www.c-rex.dk
John
Hej Kimp tak fordi du gider at dele videoen med os.

Har selv været til et par begravelser/ kremeringer i Thailand både med og uden ovn.

Giver dig ret det er en meget speciel oplevelse. Vedrørende stemningen i forbindelse med begravelsen, der kunne vi lære noget her i Danmark.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
kimp
Det var så lidt!

Jeg har også været til et par stykker, men dette var den første med åben ild.

Kim

www.c-rex.dk
Payanak
Også tak herfra. Interessant måde du laver video på.

TG950
meget godt lavet, takker.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

jesperfrb
Husk nu lige på, at det er lovligt at spillle(kort,domino mm) under en begravelse, så det plejer at bringe humøret opJoker
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

kimp
http://www.facebo...1309675696

Hej Kim, jeg har rettet dit link, så nu virker det
Admin.

Redigeret af John d. 14/01-2011 17:02

www.c-rex.dk
kimp
tak skal du have

kim

www.c-rex.dk
John
I relation til Kim's video, så er det ikke alle der familier der har råd til at købe et monument til at gemme asken i.

Så tager munkene sig af det og gemmer de ca. 1½-2 kilo rester efter kremeringen et sted i templet.
Det kan f.eks se sådan ud

i1016.photobucket.com/albums/af287/Dansk-Thai/DSC_1487.jpg

i1016.photobucket.com/albums/af287/Dansk-Thai/DSC_1488.jpg
john@dansk-thai.dk

John
Her er et video klip fra Bangkok Post vedrørende en bedemand i Thailand.

http://www.bangko...Undertaker
john@dansk-thai.dk

kimp
Hej John.
Interesant oplysning, tak for den. Jeg vil kikke efter det næste gang jeg kommer på de kanter.

Jeg er kommet lidt videre med indlæsningen og har uploadet den del af begravelsen, som kom før ligbrændingen.

Det skal lige siges at lyden er under al kritik, men, det var vanskelige forhold og baggrundsstøjen var svær at konkurere med.
Som med det andet jeg har lagt ind, er det ikke redigeret, men ses i den længde og rækkefølge det er optaget i.

Og jeg ved det! Jeg skulle have pudset linsen, men det er ikke alt man kan overskue når først toget kører :-)

mvh Kim

www.c-rex.dk
sony
Atter en god video takker for kikket, hold da op hvor kunne vi lære meget herhjemme med vores begravelser.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

kimp
I forbindelse med begravelsen skulle der også handles ind.
Det var tidligt og for mørkt til at filme, hvis jeg skal være ærlig, Men nu var det jo en dagbog, så jeg gjorde det alligevel.
Ud over turen til markedet er der også lidt fra selve festen.

mvh Kim

www.c-rex.dk
sony
Det da helt vildt det du har været ude på hold da op hvor man nyder dine videoer, men godt der ikke er lugt med fra det marked hæ hæ
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

kimp
Du får da lige den næste i rækken!

mvh Kim

www.c-rex.dk
kimp
Så blev jeg færdig med overførslen og har uoloadet resten af begravelsen.
Det var en længere omgang og de samlede optagelser varer 1time og 50 min.
Man skal nok være mere end almindeligt intereseret i emnet, hvis man synes at det hele er lige interessant.
Jeg optog det jo i første omgang, for at enkemanden kunne have det som minde og vise det i landsbyen og set i det lys, synes jeg at det er vellykket.
Jeg kunne godt tænke mig at få det redigeret ned, så det ikke er så langt, men det må komme i bunken med projekter, som kan forbedres ved lejlighed.

mvh Kim

www.c-rex.dk
swaddii
1000tak kim for de videoer,meget interrasant at seWink
Cheersen gang Isaan altid Isaan

Spring til debat: