Se indlæg|
Dansk au pair til Thailand!!
|
|
| marymus |
Lagt på d. 23/01-2011 16:58
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 23 |
Hej.. Vi er en dansk familie på 4 (2 drenge 3 og 8 år) som bor i Thailand i Nakhon Si Thammarat. Vi ønsker at få en dansk au pair hertil, som kan hjælpe med børnene. Hovedsageligt vil det være vores 3 årige, som skal bruge en "moster", men vores 8 årige skal også have lektie hjælp i form af dansk stavning og læsning. Der er mange forskellige ideer til, hvordan hverdagen skal planlægges, så det er ikke et problem.. Om hun/ han skal bo hos os, eller vi finder et sted er ikke afgjort, men begge muligheder er tilstede.. Mit spørgsmål er om nogle herinde kender til visa regler for dette. Taler vi bare turist visa 90 dage og så visaruns eller??... Hun/ han skal yde et job, som en thaier ikke kan yde, pga. sproget. Jeg er sikker på der ikke skal WP med ind over, da hun/ han ikke skal ansættes i et firma. Udover visa reglerne, hører jeg også MEGET gerne fra jer, som kender den perfekte kandidat til jobbet. På forhånd tak for hjælpen og giv gerne lyd, hvis du kender flere overvejelser vi skal gøre os.. M. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 23/01-2011 17:41
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
marymus skrev: Hej.. Vi er en dansk familie på 4 (2 drenge 3 og 8 år) som bor i Thailand i Nakhon Si Thammarat. Vi ønsker at få en dansk au pair hertil, som kan hjælpe med børnene. Hovedsageligt vil det være vores 3 årige, som skal bruge en "moster", men vores 8 årige skal også have lektie hjælp i form af dansk stavning og læsning. Der er mange forskellige ideer til, hvordan hverdagen skal planlægges, så det er ikke et problem.. Om hun/ han skal bo hos os, eller vi finder et sted er ikke afgjort, men begge muligheder er tilstede.. Mit spørgsmål er om nogle herinde kender til visa regler for dette. Taler vi bare turist visa 90 dage og så visaruns eller??... Hun/ han skal yde et job, som en thaier ikke kan yde, pga. sproget. Jeg er sikker på der ikke skal WP med ind over, da hun/ han ikke skal ansættes i et firma. Udover visa reglerne, hører jeg også MEGET gerne fra jer, som kender den perfekte kandidat til jobbet. På forhånd tak for hjælpen og giv gerne lyd, hvis du kender flere overvejelser vi skal gøre os.. M. Jeg er ked af at sige det, men der skal arbejdstilladelse til, uagtet om man er burmeser, laot eller dansker. Au pair er et gammel vestligt fænomen, så der er ikke aur pair-visa herude. Hun kan selvfølgelig være her på visaruns, men det er ulovligt. Alternativet er, at I søger arbejdstilladelse til hende pga. af jeres personlige indkomst, men det er noget bøvlet. Mindstelønnen er, i al fald i Bangkok, 35.000 baht per måned, men heri kan I jo indregne forplejning og den slags. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 24/01-2011 11:25
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
Kronborg, det kan du da ikke mene. 35K bath pr. måned. Mig bekendt er mindste-lønnen netop sat op til ca. 250 bath pr. dag. Ca. 7500 bath pr mdr. |
|
|
|
| Stampe |
Lagt på d. 24/01-2011 16:32
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 305 |
milex skrev: Kronborg, det kan du da ikke mene. 35K bath pr. måned. Mig bekendt er mindste-lønnen netop sat op til ca. 250 bath pr. dag. Ca. 7500 bath pr mdr. Ja det er for Thai ![]() Hilsen Stampe |
|
|
|
|
Lagt på d. 24/01-2011 17:24
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
milex skrev: Kronborg, det kan du da ikke mene. 35K bath pr. måned. Mig bekendt er mindste-lønnen netop sat op til ca. 250 bath pr. dag. Ca. 7500 bath pr mdr. Det er rigtigt-men det er for thaierne-maaske en anden sats for danskere/udlaendinge.? brianmarinus. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 24/01-2011 17:42
|
Mindsteløn for thaiere er for at sikre en mindste løn til thaieren. Mindsteløn for udlændinge er forskellig alt efter nationalitet, og hvorledes visum/arbejdstilladelse er skruet sammen for pågældende, og er for at sikre en "mindste-skat" til Thailand. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| marymus |
Lagt på d. 25/01-2011 10:10
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 23 |
Hej Robert.. Okay.. Er overrasket over det med WP.. Men med ca 180 dokumenter kan det vel lade sig gøre! Mindstelønnen er så vidt jeg ved for en udenlansk lære 30.000 baht, og WP er på 1 år. Måske man skulle gå den vej. Thailand er skønt, men hold op et vivar af regler, når man er farang. Vi må bare have en advokat ind over det med au pair pigen, og håbe på at det kan lade sig gøre.. Jeg takker for svar og hjælp. M. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 25/01-2011 17:24
|
marymus skrev: Hej Robert.. Okay.. Er overrasket over det med WP.. Men med ca 180 dokumenter kan det vel lade sig gøre! Mindstelønnen er så vidt jeg ved for en udenlansk lære 30.000 baht, og WP er på 1 år. Måske man skulle gå den vej. Thailand er skønt, men hold op et vivar af regler, når man er farang. Vi må bare have en advokat ind over det med au pair pigen, og håbe på at det kan lade sig gøre.. Jeg takker for svar og hjælp. M. "Mindstelønnen" for forlængelse af visum er defineret generalt, mens mindstelønnen for arbejdstilladelse er defineret ved praksis, altså kan den teoretisk visse steder være lavere end de 35.000, som jeg nævnte. Men da der reelt er tale om en "mindstebeskatning" og ikke en mindsteløn, så gør det ikke den store forskel, om det er 35K eller 30K, da der blot er få hundrede baht til forskel i skat. Jeg ved, at politiet fra tid til anden spotter burmesere/laotere, der arbejder for for måske 3.000 baht om måneden som maid uden arbejdstilladelse. Men jeg tror ikke, at de vil spotte en farang, der sidder og læser lektier med et dansk barn. Det væsentlige er, at hun har gode og trygge arbejdsforhold og får en oplevelse ud af det, og hvis hun blot er her kortere tid, så tror jeg også, at Thailand er ligeglad. Betal hendes billetter, ophold, mad, visa og giv hende lommepenge, samt en god oplevelse med en dansk familie, der lever i Thailand. De bedste er, hvis hun får en arbejdstilladelse, men pas nu på alle de såkaldte advokater, som vil have 50 % eller 100 % upfront, men alligevel ikke kan ordne det... Advokat er ikke en beskyttet titel i Thailand. Hilsen, Robert |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.