Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Ny ide
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 24/01-2011 08:09
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 352 |
Nu har der været talt og skrevet en masse om forretning og diverse i Thailand. Vi har selv et Mini Mart som vi har haft i mange år . Vi havde faktisk tænkt os måske at prøve noget andet når vi snart flytter tilbage til Thailand. Mini Mart kan,som det bliver nu, passes af noget familie og vi kunne prøve noget andet. Det er her I "kloge folk " ( pænt ment ) er velkommen med hvad I synes var en god ide. Hvad har I eventuelt erfaring med . Vi bor Essan og er der vi skal starte noget andet op hvis vi føler for det.
Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk |
|
|
|
|
Lagt på d. 24/01-2011 17:37
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hej! Dette er ikke noget,som jeg har erfaring med,men bare noget,jeg har taenkt over et stykke tid. Hvis du/I har forbindelser i danmark,saa kunne I jo indgaa et samarbejde-dem i danmark,skaffer kunderne-ved hjaelp af billeder osv. af jeres omraade-hotel info-maaske billeder af hotel og vaerelser,samt sevaerdigheder i omraadet. Du kan garranteret faa lavet fordelagtige priser med hotellet/hoteller. Saa kunne I maaske afhente folk(hvordan de saa kommer til Jeres omraade-fly-tog)og koerer dem paa hotellet og hvis de saa oensker yderligere hjaelp med udflugter og lignende,kan I staa til raadighed-selvfoelgelig mod betaling. Der vil det jo saa ogsaa vaere en kaempe fordel, at folk ved, at der er en dansker,paa destinationen,naar de naar frem. Ja, dette er bare hovedtraekkene, i det jeg har taenkt over-haaber det er noget du/I kan bruge. brianmarinus. Ps! Husk, at du som foertids pensionist(gamle regler) maa tjene op til 133.000 om aaret,foer de begynder,at tale om, at lade pensionen staa i hvile. Ligeledes, at du kan fratraekke din healt insurrance derhjemme-info. paa pensionsstyrelsens side. |
|
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 24/01-2011 18:06
|
|
brianmarinus skrev: Hej! Dette er ikke noget,som jeg har erfaring med,men bare noget,jeg har taenkt over et stykke tid. Hvis du/I har forbindelser i danmark,saa kunne I jo indgaa et samarbejde-dem i danmark,skaffer kunderne-ved hjaelp af billeder osv. af jeres omraade-hotel info-maaske billeder af hotel og vaerelser,samt sevaerdigheder i omraadet. Du kan garranteret faa lavet fordelagtige priser med hotellet/hoteller. Saa kunne I maaske afhente folk(hvordan de saa kommer til Jeres omraade-fly-tog)og koerer dem paa hotellet og hvis de saa oensker yderligere hjaelp med udflugter og lignende,kan I staa til raadighed-selvfoelgelig mod betaling. Der vil det jo saa ogsaa vaere en kaempe fordel, at folk ved, at der er en dansker,paa destinationen,naar de naar frem. Ja, dette er bare hovedtraekkene, i det jeg har taenkt over-haaber det er noget du/I kan bruge. brianmarinus. Ps! Husk, at du som foertids pensionist(gamle regler) maa tjene op til 133.000 om aaret,foer de begynder,at tale om, at lade pensionen staa i hvile. Ligeledes, at du kan fratraekke din healt insurrance derhjemme-info. paa pensionsstyrelsens side. Tak for ideen. Faktisk har vi også tænkt på det som en mulighed. Der er ganske gode hoteller i området her omkring Khon Kaen- Maha Sarakham - Roiet - Kalasin
Rawirot
|
|
|
| per p |
Lagt på d. 25/01-2011 01:19
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 45 |
Hej jeg kommer lige med min gode ide brug den gerne hvis i kan i Thailand tænker jeg på om det ikke kunne være en god ide med noget solfanger enten til at lave varmt vand eller en til at lave strøm. |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 25/01-2011 06:10
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
med sin pension i lommen kan man jo også bare nyde livet,der er jo arbejdsløse thailænder nok, skal de nu til at konkurrer med danskere med ,,løntilskud" |
|
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 25/01-2011 06:51
|
|
chaingmai skrev: med sin pension i lommen kan man jo også bare nyde livet,der er jo arbejdsløse thailænder nok, skal de nu til at konkurrer med danskere med ,,løntilskud"Nu er jeg ikke pensionist endnu, blir 60 i år. Det skaber da også arbejdspladser når der sættes noget i gang ikke? Det vi har kørende derude allerede beskæftiger en del af familien. Så kan de jo selv tjene til livets ophold.
Rawirot
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 25/01-2011 06:57
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
chaingmai skrev: med sin pension i lommen kan man jo også bare nyde livet,der er jo arbejdsløse thailænder nok, skal de nu til at konkurrer med danskere med ,,løntilskud"Nu er det jo ikke alle, der er pensionerede, og måske arbejdet mere er som tidsfordriv? Så vidt jeg har forstået, så er den nemmeste måde at få 1 million baht ud af en investering i Thailand, at man indskød 10 millioner baht, da man startede. Det bedste er nok, hvis man kan sidde i Thailand og tjene sine penge i Danmark via internettet. |
|
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 25/01-2011 07:16
|
|
Kim Ludvigsen skrev: chaingmai skrev: med sin pension i lommen kan man jo også bare nyde livet,der er jo arbejdsløse thailænder nok, skal de nu til at konkurrer med danskere med ,,løntilskud"Nu er det jo ikke alle, der er pensionerede, og måske arbejdet mere er som tidsfordriv? Så vidt jeg har forstået, så er den nemmeste måde at få 1 million baht ud af en investering i Thailand, at man indskød 10 millioner baht, da man startede. Det bedste er nok, hvis man kan sidde i Thailand og tjene sine penge i Danmark via internettet. Ja det med nettet har skam været en tanke hos mig. Der er mange ting fra thailand man kan sælge i Danmark. Problemet for os er at vores it viden ikke rækker til at sætte en hjemmeside op hvor betalingsmulighederne er . men hvis noget kunne hjælpe med et ja så er ideen da rigtig god.
Redigeret af Rawirot d. 25/01-2011 07:21 Rawirot
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 25/01-2011 07:50
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Det med hjemmeside og betaling, kan--Claus 31130--nok hjälpe jer med. Har har ihvertfald tilbudt sig at hjälpe mig til en fornuftig pris! Hans hjemmeside er her http://www.cs-web... I kan også nå ham Skype-tlf. og almindelig tlf. Mvh Ingolf
Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme! |
|
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 25/01-2011 07:59
|
|
ingolf skrev: Det med hjemmeside og betaling, kan--Claus 31130--nok hjälpe jer med. Har har ihvertfald tilbudt sig at hjälpe mig til en fornuftig pris! Hans hjemmeside er her http://www.cs-web... I kan også nå ham Skype-tlf. og almindelig tlf. Ja tak for den oplysning. Har også fået hans adresse i en privat mail. Så det kunne være en løsning. Tak igen
Rawirot
|
|
|
|
Lagt på d. 25/01-2011 08:44
|
|
Hej! Det med hjemmeside,er hurtigt loest. Du kan google-www.webs.com Der kan du gratis oprette en hjemmeside-og naar du har lystsaa kan du oprette-mod en lille betaling,en side til forretning-og skal hilse og sige,at det er nemt-alle skabeloner til siden,samt knapper osv. er der jo i forvejen. held og lykke med det. brianmarinus. |
|
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 26/01-2011 10:28
|
|
brianmarinus skrev: Hej! Det med hjemmeside,er hurtigt loest. Du kan google-www.webs.com Der kan du gratis oprette en hjemmeside-og naar du har lystsaa kan du oprette-mod en lille betaling,en side til forretning-og skal hilse og sige,at det er nemt-alle skabeloner til siden,samt knapper osv. er der jo i forvejen. held og lykke med det. brianmarinus. Meget interessant det med en evt netbutik. Så er spørgsmålet jo hvad er en god ide som netbutik hvis det skal være at sælge ting fra evt thailand osv. Jeg er stadig åben for ideer. ![]() PS. Jeg skal nok holde jer løbende orienteret hvis noget bliver til virkelighed en dag. Rawirot
|
|
|
| bruno |
Lagt på d. 26/01-2011 10:47
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 525 |
De ting du vil sælge skal nok være unikke eller niche ting. For tøj og plastik lort kan du nok klare dig imod konkurrencen Det er jo ikke helt billig at sende det til DK. Jeg ved der en del der sælger via E-bay eller QXL hvis det er til DK. Meget af det de sælger er Antik gl.buddha ting osv. Hvad er det du har i tankerne at sælge ? |
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 26/01-2011 10:52
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 594 |
Har en kollega på arbejde der er ved at kigge på at importere fiske udstyr - godt nok fra Kina - men alligevel. han har bestilt 12 alu både i Kina og vil sælge dem over e-bay i Tyskland - iflg. ham kan de sælges 5-7000 under markeds pris og stadig indbringe en god profit..... Mon ikke Thai'erne har styr på fiske udstyr til billige penge ? |
|
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 26/01-2011 10:56
|
|
bruno skrev: De ting du vil sælge skal nok være unikke eller niche ting. For tøj og plastik lort kan du nok klare dig imod konkurrencen Det er jo ikke helt billig at sende det til DK. Jeg ved der en del der sælger via E-bay eller QXL hvis det er til DK. Meget af det de sælger er Antik gl.buddha ting osv. Hvad er det du har i tankerne at sælge ? Det er ikke afgjort hvad vi evt vil sælge. Derfor jeg er åben for ideer. Jeg mener for os er det vigtigt det er lovligt. Antik og gamle buddha ting er der vel meget salg af allerede. Men der findes en del håndlavet ting og evt silke og ja hvad som helst. Der findes mange lokal lavet ting i thailand som for danskere er til billig penge. Der findes også utrolig meget natur medicin og olier Rawirot
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 26/01-2011 12:39
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Der findes også utrolig meget natur medicin og olier Alt, hvad der minder om medicin og helse skal du passe meget på med. Dels er der en masse regler i Danmark, der skal overholdes, og dels risikerer du meget nemt, at den slags kan være direkte sundhedsskadelige. Reglerne i Thailand er ikke helt så skrappe som i Danmark, og de håndhæves slet ikke i samme grad, så du kan risikere at købe det rene gift. |
|
|
|
|
Lagt på d. 26/01-2011 13:18
|
|
Rawirot skrev: brianmarinus skrev: Hej! Det med hjemmeside,er hurtigt loest. Du kan google-www.webs.com Der kan du gratis oprette en hjemmeside-og naar du har lystsaa kan du oprette-mod en lille betaling,en side til forretning-og skal hilse og sige,at det er nemt-alle skabeloner til siden,samt knapper osv. er der jo i forvejen. held og lykke med det. brianmarinus. Meget interessant det med en evt netbutik. Så er spørgsmålet jo hvad er en god ide som netbutik hvis det skal være at sælge ting fra evt thailand osv. Jeg er stadig åben for ideer. ![]() PS. Jeg skal nok holde jer løbende orienteret hvis noget bliver til virkelighed en dag. Hej! Ja, jeg har da selv taenkt tanken(hvem har ikke det)og jeg kunne taenke mig,at det ville vaere godt-hvis man havde en billig transport,til det-at saelge de der moebler,de laver i roedder-skide flotte-rimelige i pris,hvis man opsoeger de landsbyer,hvor de laver det og undgaar dyre mellemled-og saa vil de kunne indbringe en fornuftig pris. brianmarinus. |
|
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 26/01-2011 13:27
|
|
brianmarinus skrev: Rawirot skrev: brianmarinus skrev: Hej! Det med hjemmeside,er hurtigt loest. Du kan google-www.webs.com Der kan du gratis oprette en hjemmeside-og naar du har lystsaa kan du oprette-mod en lille betaling,en side til forretning-og skal hilse og sige,at det er nemt-alle skabeloner til siden,samt knapper osv. er der jo i forvejen. held og lykke med det. brianmarinus. Meget interessant det med en evt netbutik. Så er spørgsmålet jo hvad er en god ide som netbutik hvis det skal være at sælge ting fra evt thailand osv. Jeg er stadig åben for ideer. ![]() PS. Jeg skal nok holde jer løbende orienteret hvis noget bliver til virkelighed en dag. Hej! Ja, jeg har da selv taenkt tanken(hvem har ikke det)og jeg kunne taenke mig,at det ville vaere godt-hvis man havde en billig transport,til det-at saelge de der moebler,de laver i roedder-skide flotte-rimelige i pris,hvis man opsoeger de landsbyer,hvor de laver det og undgaar dyre mellemled-og saa vil de kunne indbringe en fornuftig pris. brianmarinus. Det har jeg også overvejet. kender du nogen af de steder de laver dem? Må hellere undersøge det nærmere. Det skal jo sejles til Danmark, men det kan sagtens ordnes. Jeg har for år tilbage besøgt et sådan sted hvor de lavede de møbler. dengang overvejede jeg selv at ansætte nogen til at lave sådanne møbler,da vi havde pladsen til fabrikationen. Har du nogle billeder af de møbler eller kan du finde nogen? Hvis du finder noget kan du også sende mig en privat meddelelse. Hvor I thailand ca opholder du dig? Rawirot
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 26/01-2011 17:46
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
Det er fint, at mange gerne vil hjælpe positivt. Men der ryger altså noget sludder med, fordi nogle tror, at de véd. Jeg skal undlade selv at kloge mig, selv om jeg tidligere har hevet varer hjem i container til salg i Dannevang. Mange ting kan være ændret. Tag en snak med et speditionsfirma og få ordentlig besked. Det vil være en god begyndelse, og du vil kunne få en rimelig fornemmelse af, hvad der måske kan betale sig - og hvad det er bedst at holde fingerene fra. Held og lykke. Bjarne |
|
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 26/01-2011 17:52
|
|
Bjarne skrev: Det er fint, at mange gerne vil hjælpe positivt. Men der ryger altså noget sludder med, fordi nogle tror, at de véd. Jeg skal undlade selv at kloge mig, selv om jeg tidligere har hevet varer hjem i container til salg i Dannevang. Mange ting kan være ændret. Tag en snak med et speditionsfirma og få ordentlig besked. Det vil være en god begyndelse, og du vil kunne få en rimelig fornemmelse af, hvad der måske kan betale sig - og hvad det er bedst at holde fingerene fra. Held og lykke. Bjarne Helt korrekt
Rawirot
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

med sin pension i lommen kan man jo også bare nyde livet,der er jo arbejdsløse thailænder nok, skal de nu til at konkurrer med danskere med ,,løntilskud"