Se indlæg
 Udskriv debat
Søges: Mand der skal til Thailand efter en kone
sum
Jeg behøver ikke at læse ekstrabladet for at få bekræftet fordommende.

Når det kommer til det, så logger jeg bare ind på dansk-thai.dk,

Alene Debatten om henvendelsen fra journalisten, bekræfter flere fordomme end den nedbryder.

Fordommende gør det spændende for os og ofte er det fordommende alene, der gør os nysgerige nok til at rejse derud. Mange rejser med den selvopfattelse, de ikke er som de andre og at de er hævet over alle fald grupper, Men vi falder alle i og når vi så kommer hjem, så er det op med forsvarsmekanismerne for, at overbevise alle andre om, at man selv og kærsten ikke lever op til fordommende.

Der er ca 2.8 millioner prostituret i thailand, næsten 50% af alle Thai har deres seksulle debut imod betaling. Hvor stor er chancen for at kærsten fra thailand ikke er af dem?

Når en debatør her, beskriver hvor ideelt debatørens dansk-thai forhold er og hvor perfekt kærsten er, så sider jeg ofte og tænker på hvem er det personen prøver at overbevise og hver gang er det det denne samme konklusion: personen selv.

Der er ikke nået forkert eller ulovligt i at forelske sig i en Thai, der evt er prostitutert, men gør man det, så gifter man sig også med fordommende og de bekæmpes ikke med glansbilleder.

jeg er ikke i et thai forhold for at leve op til danskernes ideal billede af et par forhold/ægteskab.

Jeg er i et thai forhold fordi jeg forelskede mig i en thai med alt hvad det indebære og det sidste jeg skal gøre, er at transformere min kærste til et dansk glansbillede. hvis jeg gør det så mister jeg jo lige netop det jeg elsker aller mest.

Når det er sagt, så uden omverdens fordommende, ville vi ikke have megen debat og så ville Dansk-thai.dk bare være en anden reklame for turister i thailand.

Det var så mit indlæg i debatten, undskyld min uvidenhed.
Walk whit a pure heart and mind, then happiness will follow you.

This is the word of the good lord Buddha.

Come here sun

Rawirot
sum skrev:

Alene Debatten om henvendelsen fra journalisten, bekræfter flere fordomme end den nedbryder.

Fordommende gør det spændende for os og ofte er det fordommende alene, der gør os nysgerige nok til at rejse derud. Mange rejser med den selvopfattelse, de ikke er som de andre og at de er hævet over alle fald grupper, Men vi falder alle i og når vi så kommer hjem, så er det op med forsvarsmekanismerne for, at overbevise alle andre om, at man selv og kærsten ikke lever op til fordommende.

Der er ca 2.8 millioner prostituret i thailand, næsten 50% af alle Thai har deres seksulle debut imod betaling. Hvor stor er chancen for at kærsten fra thailand ikke er af dem?

Når en debatør her, beskriver hvor ideelt debatørens dansk-thai forhold er og hvor perfekt kærsten er, så sider jeg ofte og tænker på hvem er det personen prøver at overbevise og hver gang er det det denne samme konklusion: personen selv.

Der er ikke nået forkert eller ulovligt i at forelske sig i en Thai, der evt er prostitutert, men gør man det, så gifter man sig også med fordommende og de bekæmpes ikke med glansbilleder.

jeg er ikke i et thai forhold for at leve op til danskernes ideal billede af et par forhold/ægteskab.

Jeg er i et thai forhold fordi jeg forelskede mig i en thai med alt hvad det indebære og det sidste jeg skal gøre, er at transformere min kærste til et dansk glansbillede. hvis jeg gør det så mister jeg jo lige netop det jeg elsker aller mest.

Når det er sagt, så uden omverdens fordommende, ville vi ikke have megen debat og så ville Dansk-thai.dk bare være en anden reklame for turister i thailand.

Næsten 50% af alle thai har deres seksuelle debut mod betaling? Du er godt orienteret. Det nogen vældige tal man slynger rundt med her i dette forum.Bla bla bla
Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk

flauenskjold-by.dk/ Siamren
jimmikoldenborg
godt indlæg!

sum skrev:

Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.

http://www.koldenborg.com
sum
Nu er det ikke sådan at jeg jeg tror at jeg alene vide, alle har ret til mene noget andet. det er blot mit indlæg i debat.

Tallene stammer fra denne udsendelse http://www.dr.dk/...ynder/3804

Og mere præsist så, så er det ikke ca 50% af alle thai, men 45% af thaimænd, efter min personlige mening, så det tal næppe mindre for pigerene, mest udfra at "betaling" ikke kun betyder penge, men også andre former kompensation, herunder betaling for indgåelse af ægteskab. (sin sud).

Come here sun

Rawirot
sum skrev:
Nu er det ikke sådan at jeg jeg tror at jeg alene vide, alle har ret til mene noget andet. det er blot mit indlæg i debat.

Tallene stammer fra denne udsendelse http://www.dr.dk/...ynder/3804

Og mere præsist så, så er det ikke ca 50% af alle thai, men 45% af thaimænd, efter min personlige mening, så det tal næppe mindre for pigerene, mest udfra at "betaling" ikke kun betyder penge, men også andre former kompensation, herunder betaling for indgåelse af ægteskab. (sin sud).

Betaling for ægteskab er jo en tradition eller en del af kulturen om du vil.
Hvis det tæller med kan vi vel gå på 90 % eller mere ?
Det var jo en regel blandt andet fordi du tog en forsørger væk fra familien . Nu havde pigen jo sin egen familie at tage sig af.Smile
Rawirot

Kim Ludvigsen
Næsten 50% af alle thai har deres seksuelle debut mod betaling? Du er godt orienteret. Det nogen vældige tal man slynger rundt med her i dette forum.Bla bla bla

Den påstand fik godt nok også mig til at kigge en ekstra gang. Lidt synd, at den ødelægger opfattelsen af resten af indlægget.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
sum
Jeg forsøger ikke at gå i debat om kulturen, da prostution også er dybt forankeret i thai kulturen.

Det er også en tradition at det er mændene der forsørger, ikke kvinderne. Hvad mange måske ikke ved, så er der også tradition for 50% af det betalte beløb rent faktisk gives til bruden af forældrene, så hun har en mulighed, økonomisk, at indkøbe det nødvendige til en god start og at betale lidt for festen.

Betaling for ægteskab er ikke moralsk eller lovligt i vores kultur og det bunder i, at vi ser det som en handel og at det kan medføre tvangsægtskaber og menneskehandel.

En person der er tvunget til at sælge sin krop kalder vi også for en prostitueret, så betegnelsen bruges altså ikke udfra baggrunden for at personen modtager betaling, men alene udfra det faktum at der er foregår en betaling.

Tja! Er der ikke andet at fokusere på, så kan jeg da godt se at man studser over tallet, men det har meget lidt at gøre med min pointe i indlægget.

og ja! Måske er der, set med dansker moral, tale om 90% af alle thai-kvinder, hvad ved jeg, jeg har ikke en dansker moral med tll thailand, den ligger i baglommen på de busker jeg smed i vaskemaskinen der hjemme.
Redigeret af sum d. 28/01-2011 12:35

Come here sun

Rawirot
sum skrev:
Jeg forsøger ikke at gå i debat om kulturen, da prostution også er dybt forankeret i thai kulturen.

Det er også en tradition at det er mændene der forsørger, ikke kvinderne. Hvad mange måske ikke ved, så er der også tradition for 50% af det betalte beløb rent faktisk gives til bruden af forældrene, så hun har en mulighed, økonomisk, at indkøbe det nødvendige til en god start og at betale lidt for festen.

Betaling for ægteskab er ikke moralsk eller lovligt i vores kultur og det bunder i, at vi ser det som en handel og at det kan medføre tvangsægtskaber og menneskehandel.

En person der er tvunget til at sælge sin krop kalder vi også for en prostitueret, så betegnelsen bruges altså ikke udfra baggrunden for at personen modtager betaling, men alene udfra det faktum at der er foregår en betaling.

Tja! Er der ikke andet at fokusere på, så kan jeg da godt se at man studser over tallet, men det har meget lidt at gøre med min pointe i indlægget.

og j
a! Måske er der, set med dansker moral, tale om 90% af alle thai-kvinder, hvad ved jeg, jeg har ikke en dansker moral med tll thailand, den ligger i baglommen på de busker jeg smed i vaskemaskinen der hjemme.

Nej det er jo sådan set også mit point. det kan ikke hjælpe vi ønsker at se alt igennem "danskerbriller " som om det er det eneste rigtige. Det er for snævert og egoistisk at tænke sådan.Smile
Rawirot

sum
ige et par slut bemærkninger:

sum skrev:

Tallet for thaimænd skal forståes, på den måde at 45% af Thai mænd, betaler for deres sexuelle debut, ikke at de bliver betalt, modsat pigerne, som ifølge kulturen, er uopnålige at have sex med før ægteskabet, medmindre der er tale om prostitution eller andre overgreb.(husk at der er undtagelser)

Når man citere mine indlæg, så gør det fra mit indlæg og uden egne eller andres rettelser og tilføjelser. Det forvirre andre læsere og til tider tillægger det et forvasket biillede af mit indlæg, som føre til misforståelser.

Dansker moralen duer ikke i thailand, lige så lidt som Thai moral virker i Danmark, derfor er det så dejligt at kunne trække et par rene bukser på og hive en snehvid, ren fin dansker moral op af baglommen, når man kommer hjem. ;-)

Come here sun

sum skrev:

Hej!
Det var dog vaeldigt,som du kan svinge om dig med tal,floskler og god morale.
Jeg syntes faktisk, at du er temmelig grov,idet du skraasikkert paastaar,at ingen har et godt og lykkeligt forhold med en thai kvinde-og det er jo netop det du goer.
Du siger-at det er personen selv,der beskriver et godt forhold,der proever paa,at overbevise sig selv-og dermed, at det ikke kan passe hvad han paastaar.
Jeg kan da vise dig en masse gode aegteskaber og forhold-alene her i Chiang Rai-inklusivt mit eget-og jeg behoever ikke,at proeve paa,at overbevise,hverken dig eller andre-jeg ved hvad jeg har.
Men til gengaeld,syntes jeg,at det er paafaldende,at det ofte,er folk der ikke bor herude-eller folk der har boet her,men af en eller anden grund er taget hjem-der sidder derhjemme bagefter og kaster en form for mistanke paa folk hernede,der har et fungerende godt forhold.
Saa kan man jo spekulerer over,hvordan det kan vaere-syntes bare,at det virker paafaldende.
Jeg syntes, at dit indlaeg,er tve-aegget,idet du siger,at vi ikke skal moraliserer,men goer det paa sin vis selv-men saadan er der jo saa meget.

Spring til debat: