Foto- og video-albummene indeholder billeder og videoer af interesse for brugerne på Thailand
Portalen. Fotoalbummet er på hele 4248 billeder, blandt andet med billeder fra begivenheder
og arrangementer.
Thailand Portalen anvender cookies til at huske dine indstillinger. [Læs nærmere omkring sidens cookies].
Klik venligst på Accepter Cookies for at acceptere sidens cookies.
Sidder nu i Yasoton og udfylder 3 måneders visa ansøgning.
Ved tjek af pris hos VFS kan jeg se at de har en visa type som ikke optræder på visa ansøgningen. Kæreste!!
Er der nogen som ved om man skal bruge katogorien "anden type" eller besøge "venner osv"???
I øvrigt lidt sjovt at man kan små fryse i Thailand.
På forhånd tak
sjusju skrev:
Sidder nu i Yasoton og udfylder 3 måneders visa ansøgning.
Ved tjek af pris hos VFS kan jeg se at de har en visa type som ikke optræder på visa ansøgningen. Kæreste!!
Er der nogen som ved om man skal bruge katogorien "anden type" eller besøge "venner osv"???
I øvrigt lidt sjovt at man kan små fryse i Thailand.
På forhånd tak
Man har ikke "kæreste-visum" til Schengen, så der er tale om en "ven", om end der spørges, om vennen er en kæreste.
"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget."
Mang tak for det hurtige svar. Jeg blev i tvil da VFS have en katergori, Kæreste mm Visa på lige fod venner, turist osv.
Jeg kunne så ikke lige finde Kæreste som en kategori på ansøgningen. Gebyret er iøvrigt det samme, men det ville jo være ærgeligt at rende ind i problemer for så lidt.
Spørgsmålet om referencens og ansøgerens personlige forhold kan være afgørende for udstedelse af visum.
Der gives som udgangspunkt visum til "faste" kærester osv., mens der gives afslag hvis forholdet kun har været telefonisk/over e-mail/sociale medier.
Det er derfor vigtigt, at anføre tilknytningsforholdet.
Det kan for den landegruppe Thailand befinder sig i sagtens lade sig gøre at søge et rent turistvisum uden at have en reference, men der stilles skærpede krav til dokumentationen af økonomisk formåen og "risikoen" for undladelse af tilbagerejse.
Hvilken lkategori der sagsbehandles efter er et skøn, og derfor er det vigtigt, at anføre så mange relevante oplysninger som muligt.
Det var et langt svar på dit spørgsmål, indeholdende baggrunden for sagsbehandlingen.
Det korte svar: Det er ikke kategorien, der er afgørende. Det er hvad du ellers anfører!
Held og lykke
Jeg vil bare sige tak for hjælpen.
9 dage, så var visaet klart. Det var inklusiv et ekstra besøg da der var problemer med at skanne fotoet.
Så 5. maj går turen til DK i 3. mdr. Det bliver godt ikke at skulle sige farvel i lufthavnen
Søren
Godt at det lykkedes uden gnidninger af betydning ;-)
Visum og familiesammenføringssager bliver afgjort på et lovligt, men skønsmæssigt snævert grundlag..Derfor ser man så mange åbenlyse tåblige, men desværre lovlige afgørelser