Se indlæg|
retirement og turistvisum
|
|
| Himmelhunden |
Lagt på d. 31/01-2011 04:41
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 138 |
Jeg har besøg af en af mine danske venner der har løst 2 x 2 mdr. turistvisum. Nu er 1. periode ved at udløbe - og jeg fortalte ham at han skulle ud af landet og tilbage igen (visa run). Nu er der herfra (Phichit) langt til nærmeste grænse, da Burma grænsen v/Mae Sot er lukket. Vi tog derfor til nærmeste immigration i Phitsanoulok - hvor han uden problemer fik sit visum forlænget med 1 måned, hvilket var tilstrækkeligt. Jeg får samme problem om en måned med mit retirement visum, der er gældende 1 år - med visa run hv. 3. måned - pt gældende til 3. marts. Det ville de kun forlænge med 7 dage. Jeg viste dem min flybillet, der viser at jeg rejser hjem 1. april og har derfor behov for 27 dage mere. Når jeg spørger hvorfor - er standardsvaret: Det siger loven. Hvor er logikken? Håber der er nogle med et godt tip. Venlig hilsen Himmelhunden |
|
|
|
|
Lagt på d. 31/01-2011 06:37
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Himmelhund, der er et eller andet galt, man skal ikke på visarun overhovedet med retirementvisa. |
|
|
|
|
Lagt på d. 31/01-2011 06:49
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
ABEKATTEN skrev: Himmelhund, der er et eller andet galt, man skal ikke på visarun overhovedet med retirementvisa. Hej! Helt rigtigt-har selv retirement visa og tager bare til Mae Sai,hver 3. maaned-udfylder papirerne-10. min. saa er jeg ude igen. brianmarinus. |
|
|
|
| ap_74 |
Lagt på d. 31/01-2011 07:14
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 5 |
er det godt nok at flyve med Aeroflot Russia og mellen lande i svo |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 31/01-2011 07:22
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Himmelhunden skrev: Jeg har besøg af en af mine danske venner der har løst 2 x 2 mdr. turistvisum. Nu er 1. periode ved at udløbe - og jeg fortalte ham at han skulle ud af landet og tilbage igen (visa run). Nu er der herfra (Phichit) langt til nærmeste grænse, da Burma grænsen v/Mae Sot er lukket. Vi tog derfor til nærmeste immigration i Phitsanoulok - hvor han uden problemer fik sit visum forlænget med 1 måned, hvilket var tilstrækkeligt. Jeg får samme problem om en måned med mit retirement visum, der er gældende 1 år - med visa run hv. 3. måned - pt gældende til 3. marts. Det ville de kun forlænge med 7 dage. Jeg viste dem min flybillet, der viser at jeg rejser hjem 1. april og har derfor behov for 27 dage mere. Når jeg spørger hvorfor - er standardsvaret: Det siger loven. Hvor er logikken? Håber der er nogle med et godt tip. Venlig hilsen Himmelhunden Du har et multiple visa 0, og her skal du ud over tredje måned, og ja, det siger loven. Dit eneste alternativ, om end noget bøvlet, er, at forlænge dit nuværende ophold på baggrund af din pension. Her skal Immigration se dokumentation på din pension, hvilket typisk er noget, som den danske ambassaden skal dokumentere. Hvis de skal se et papir fra den danske ambassade, så er det nok lige bøvlet nok. Du siger ikke, hvornår selve dit visum udløber, kun at din tre-måneders periode udløber den 3. marts. Hvis dit visum stadig er gyldigt, altså ikke den indeværende tre-måneders periode, så kan du blot tage på visa-run, og så får du tre nye måneder. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Himmelhunden |
Lagt på d. 31/01-2011 09:14
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 138 |
Robert Kronberg skrev: Himmelhunden skrev: Jeg har besøg af en af mine danske venner der har løst 2 x 2 mdr. turistvisum. Nu er 1. periode ved at udløbe - og jeg fortalte ham at han skulle ud af landet og tilbage igen (visa run). Nu er der herfra (Phichit) langt til nærmeste grænse, da Burma grænsen v/Mae Sot er lukket. Vi tog derfor til nærmeste immigration i Phitsanoulok - hvor han uden problemer fik sit visum forlænget med 1 måned, hvilket var tilstrækkeligt. Jeg får samme problem om en måned med mit retirement visum, der er gældende 1 år - med visa run hv. 3. måned - pt gældende til 3. marts. Det ville de kun forlænge med 7 dage. Jeg viste dem min flybillet, der viser at jeg rejser hjem 1. april og har derfor behov for 27 dage mere. Når jeg spørger hvorfor - er standardsvaret: Det siger loven. Hvor er logikken? Håber der er nogle med et godt tip. Venlig hilsen Himmelhunden Du har et multiple visa 0, og her skal du ud over tredje måned, og ja, det siger loven. Dit eneste alternativ, om end noget bøvlet, er, at forlænge dit nuværende ophold på baggrund af din pension. Her skal Immigration se dokumentation på din pension, hvilket typisk er noget, som den danske ambassaden skal dokumentere. Hvis de skal se et papir fra den danske ambassade, så er det nok lige bøvlet nok. Du siger ikke, hvornår selve dit visum udløber, kun at din tre-måneders periode udløber den 3. marts. Hvis dit visum stadig er gyldigt, altså ikke den indeværende tre-måneders periode, så kan du blot tage på visa-run, og så får du tre nye måneder. Hilsen, Robert Rigtigt Robert - du fangede problemet. Undskyld til Abekatten og Brianmarinus - jeg fik det ikke forklaret ordentligt. Jeg har visa O hjemmefra, med udløb 25. sept. 2011. - gift thai. Jeg må til at få mig taget sammen og få ordnet papirerne på baggrund af min pension. Tak allesammen Himmelhunden |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.