Se indlæg|
Folkepension???
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 06/02-2011 22:31
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
Hvis det går efter planen flytter jeg til Thailand til juni 2011. Jeg er nu 54 år og førtidspensionist pr. 1-12-2009. Jeg har et vigtigt spørgsmål som jeg i dag fik stillet: Skal man have været bosat i DK i 40 efter det fyldte 15 - 18 - eller 21 år for at opnå fuld folkepension når man fylder 65 år? Nogen som kan give mig svar på det....... |
|
|
|
|
Lagt på d. 06/02-2011 22:38
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
bentmj skrev: Hvis det går efter planen flytter jeg til Thailand til juni 2011. Jeg er nu 54 år og førtidspensionist pr. 1-12-2009. Jeg har et vigtigt spørgsmål som jeg i dag fik stillet: Skal man have været bosat i DK i 40 efter det fyldte 15 - 18 - eller 21 år for at opnå fuld folkepension når man fylder 65 år? Nogen som kan give mig svar på det....... Går spørgsmålet på din egen situation ? hn |
|
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 06/02-2011 23:02
|
ok skulle måske have skrevet: Skal JEG have boet 40 år i DK efter det fyldte 15 - 18 eller 21 år for at opnå fuld folkepension når jeg fylder 65 år???? Jeg er godt klar over jeg kun får grundbeløbet i Thailand. |
|
|
|
|
Lagt på d. 06/02-2011 23:06
|
|
bentmj skrev: ok skulle måske have skrevet: Skal JEG have boet 40 år i DK efter det fyldte 15 - 18 eller 21 år for at opnå fuld folkepension når jeg fylder 65 år???? Jeg er godt klar over jeg kun får grundbeløbet i Thailand. Man er jo nødt til at vide lidt mere for at kunne svare på dit spørgsmål, så altså, har du spurgt kommunen, om du kan tage hele din førtidspension med til Thailand og hvad svarede de evt? hn |
|
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 06/02-2011 23:19
|
hn, mit spørgsmål gik ikke ud på om jeg må tage min førtidspension med til Thailand eller om jeg har spurgt kommunen, så hvis du ikke kan eller vil svare seriøst på mit spørgsmål må du gerne gå videre på siden. |
|
|
|
|
Lagt på d. 06/02-2011 23:44
|
|
bentmj skrev: hn, mit spørgsmål gik ikke ud på om jeg må tage min førtidspension med til Thailand eller om jeg har spurgt kommunen, så hvis du ikke kan eller vil svare seriøst på mit spørgsmål må du gerne gå videre på siden. Der er noget, du ikke forstår, Bent: Der er ingen, der kan svare seriøst på dit spørgsmål, hvis du ikke vil give nødvendige oplysninger, men det er da dit problem, jeg skal da nok lade være med at spilde mere tid på dig, med den holdning du har ! hn |
|
|
|
| swed |
Lagt på d. 06/02-2011 23:49
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 523 |
bentmj skrev: hn, mit spørgsmål gik ikke ud på om jeg må tage min førtidspension med til Thailand eller om jeg har spurgt kommunen, så hvis du ikke kan eller vil svare seriøst på mit spørgsmål må du gerne gå videre på siden. Du skal have boet 40år i danmark Swed
|
|
|
|
|
Lagt på d. 06/02-2011 23:56
|
|
Den regel gælder ikke for førtidspensionister der bor udenfor EØSlandene, du får greundbeløbet i folkepension. Jeg selv havde ikke boet 40 år i Danmark. da jeg gik fra Førtid til folkepension, og jeg får fuldt grundbeløb. |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 06/02-2011 23:57
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
fra man bliver... 15-18-21..?
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 07/02-2011 00:04
|
Tak til Abekatten for et godt svar. |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 07/02-2011 00:26
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
hov aben var hurtigere, det så jeg slet ikke
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| maichai |
Lagt på d. 07/02-2011 03:22
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 277 |
Efter hvad jeg selv har fået oplyst kan du med din alder i dag modtage det det fulde grundbeløb når du fylder i 65 år men det er jo netop det den nuværende regering er ved at lave om så det er jo ikke sikkert du om 11 år kan få noget som helst selv om du på nuværende tidspunkt opfylder alle krav meget kan ske på 11 år især med de korupte politikere vi har i dag men jeg er dog sikker på at alle TYRKERE vil kunne få efter deres særregelelr med EU diktaturet men som ETNISK dansker kan du nok ikke få en skid uden for EU om 11 år (Lorteland)MVH MAICHAI ![]() Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 07/02-2011 08:27
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
maichai skrev: Efter hvad jeg selv har fået oplyst kan du med din alder i dag modtage det det fulde grundbeløb når du fylder i 65 år men det er jo netop det den nuværende regering er ved at lave om så det er jo ikke sikkert du om 11 år kan få noget som helst selv om du på nuværende tidspunkt opfylder alle krav meget kan ske på 11 år især med de korupte politikere vi har i dag men jeg er dog sikker på at alle TYRKERE vil kunne få efter deres særregelelr med EU diktaturet men som ETNISK dansker kan du nok ikke få en skid uden for EU om 11 år (Lorteland)MVH MAICHAI Så søg om Turkis statsborgerskab, det kan da kun være nemmere en et Thailandsk statsborgerskab. Tror næppe at der er nogen danskere her på DTW, der nogensinde er blevet Thailandske statsborgere. |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 07/02-2011 08:45
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Jeg ved ikke nu har vi en familie 2 voksne og 3 børn hvor de næsten lige er kommet hjem efter de har været væk i over 4 år i jordan og jeg ved manden er på førtids pension. Så de kan åbenbart få lov til at gøre hvad det passer dem
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 07/02-2011 10:12
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 743 |
[b]bentmj skrev: [/b]Hvis det går efter planen flytter jeg til Thailand til juni 2011. Jeg er nu 54 år og førtidspensionist pr. 1-12-2009. Jeg har et vigtigt spørgsmål som jeg i dag fik stillet: Skal man have været bosat i DK i 40 efter det fyldte 15 - 18 - eller 21 år for at opnå fuld folkepension når man fylder 65 år? Nogen som kan give mig svar på det....... Jeg tror ikke I har forstået Bent´s spørgsmål..... |
|
|
|
| mussehund |
Lagt på d. 07/02-2011 10:35
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 145 |
Nej det skal du ikke, men da du er så ung kan reglerne sagtens ændre sig inden din pension... |
|
|
|
|
Lagt på d. 07/02-2011 11:36
|
|
Som reglen er i Lov om Social Pension § 3 stykke 3 står der:"Når en førtidspensionist overgår til folkepension fra folkepensionsalderen, udbetales pensionen med samme antal fyrretyvendedele som det, hvormed pensionen hidtil har været fastsat." Dette betyder på simpelt dansk, at hvis du får fuld førtidspension den dag du går over til at blive folkepensionist, får du også det fulde grundbeløb i folkepension ved ophold i Thailand. Det er denne regel jeg får udbetaling efter, jeg opfylder ikke 40 års-reglen, men fik fuld førtidspension, derfor får jeg også fuldt grundbeløb i folkepension ( 2011: 5.552,- kr. månedligt, minus skat). |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Efter hvad jeg selv har fået oplyst kan du med din alder i dag modtage det det fulde grundbeløb når du fylder i 65 år men det er jo netop det den nuværende regering er ved at lave om så det er jo ikke sikkert du om 11 år kan få noget som helst selv om du på nuværende tidspunkt opfylder alle krav meget kan ske på 11 år især med de korupte politikere vi har i dag men jeg er dog sikker på at alle TYRKERE vil kunne få efter deres særregelelr med EU diktaturet men som ETNISK dansker kan du nok ikke få en skid uden for EU om 11 år (Lorteland)