Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Legetøj til Thailand
|
|
| hvorforikke87 |
Lagt på d. 13/02-2011 21:43
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 10 |
Hej allesammen. Jeg har igen samlet et par paller med legetøj, som jeg rigtig godt kunne tænke mig at få fragtet til Thailand. Min plan er at det skal sendes op til Hugo's skole i Doi Law, så børnene der kan få glæde af legetøjet. :-) Håber meget at I kan hjælpe mig med at få fragtet pallerne til Thailand.. På forhånd tak. Hilsen Hvorforikke87 |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 14/02-2011 02:06
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Det må være noget specielt legetøj, jeg gør det normalt omvendt. På vejen hjem er halvdelen af min meget store kuffert fyldt op med legetøj til familiens unger. I Bangkok kan man få ting, som man ikke kan få derhjemme, og til en meget billig penge. Det er lige før, at det jeg sparer på julegaver og fødselsdagsgaver kan betale halvdelen af min billet, og samtidig er det ofte de gaver som ungerne leger mest med - i hvert fald på selve dagen. Jeg har set forældre sidde og sukke over, at deres dyre gave står i hjørnet, mens ungerne leger med en musikspillende, lysende snurretop til 8 kroner eller en Twister til 65 kroner. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 14/02-2011 02:29
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Nej Kim. Det er ikke meget specielt legetøj. Det er til et børnehjem, og skal derfor kunne holde til at mange børn kan lege med det igen og igen osv. Det billige "spændende" legetøj du køber i Thailand holder ikke længe! Derfor er der nogen der prøver at indsamle noget legetøj der kan holde! Ved for mit eget vedkommende at mine gamle metal legetøjsbiler fra DK lever i bedste velgående efter 12 år i Thailand! Alt det plastik bras de sælger i Thailand ville ikke holde 1 dag på et børnehjem! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Tumut |
Lagt på d. 14/02-2011 06:00
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 283 |
jesperfrb skrev: Nej Kim. Det er ikke meget specielt legetøj. Det er til et børnehjem, og skal derfor kunne holde til at mange børn kan lege med det igen og igen osv. Det billige "spændende" legetøj du køber i Thailand holder ikke længe! Derfor er der nogen der prøver at indsamle noget legetøj der kan holde! Ved for mit eget vedkommende at mine gamle metal legetøjsbiler fra DK lever i bedste velgående efter 12 år i Thailand! Alt det plastik bras de sælger i Thailand ville ikke holde 1 dag på et børnehjem! Hørt har købt en del legetøj i Thailand og rigtig det holder max 1 mdr. men er også så billigt at det er ligemeget, men skal det holde, bedre med europærisk legetøj |
|
|
|
|
Lagt på d. 14/02-2011 06:12
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
hvorforikke87 skrev: Hej allesammen. Jeg har igen samlet et par paller med legetøj, som jeg rigtig godt kunne tænke mig at få fragtet til Thailand. Min plan er at det skal sendes op til Hugo's skole i Doi Law, så børnene der kan få glæde af legetøjet. :-) Håber meget at I kan hjælpe mig med at få fragtet pallerne til Thailand.. På forhånd tak. Hilsen Hvorforikke87 Bare så flot-hatten af for det. Skal se,hvad jeg kan finde ud af. |
|
|
|
| AndersM |
Lagt på d. 14/02-2011 06:53
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 217 |
Det var en god ide at give børnene noget legetøj der kan holde, det bras man kan købe hernede skal holdes i indparkningen hvis det skal blive mere en 1 uge gammelt. Jeg syntes jeg så et indslag hvor der var en som søgte nogle Thaier i danmark, som hans firma ville sponse med nogle penge, måske han har så godt et hjerte at han kunde tænke sig at hjælpe med at få dine paller til Thailand. Jeg husker desvære ikke hvilket indlæg han skrev i....? NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG
|
|
|
|
|
Lagt på d. 14/02-2011 06:58
|
|
AndersM skrev: Det var en god ide at give børnene noget legetøj der kan holde, det bras man kan købe hernede skal holdes i indparkningen hvis det skal blive mere en 1 uge gammelt. Jeg syntes jeg så et indslag hvor der var en som søgte nogle Thaier i danmark, som hans firma ville sponse med nogle penge, måske han har så godt et hjerte at han kunde tænke sig at hjælpe med at få dine paller til Thailand. Jeg husker desvære ikke hvilket indlæg han skrev i....? Jeg har kontaktet et par stykker,jeg kender i Bangkok,samt et par firmaer i danmark-så må vi afvente besked,om de vil hjælpe med dette-håber det meget. |
|
|
|
| Pede |
Lagt på d. 14/02-2011 07:33
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 39 |
Hvis i finder en løsning med at få fragtet legetøjet til Hugo´s skole, må i gerne kontakte mig, da jeg har en masse børnetøj, som skolen kunne få glæde af. Hilsen Peter |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 14/02-2011 08:53
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
jesperfrb skrev: Nej Kim. Det er ikke meget specielt legetøj. Det er til et børnehjem, og skal derfor kunne holde til at mange børn kan lege med det igen og igen osv. Det billige "spændende" legetøj du køber i Thailand holder ikke længe! Ok, det tænkte jeg ikke på. Og du har helt ret i, at holdbarheden af det sjove legetøj ikke er særlig imponerende. |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 14/02-2011 13:00
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
hvorforikke87 skrev: Hej allesammen. Jeg har igen samlet et par paller med legetøj, som jeg rigtig godt kunne tænke mig at få fragtet til Thailand. Min plan er at det skal sendes op til Hugo's skole i Doi Law, så børnene der kan få glæde af legetøjet. :-) Håber meget at I kan hjælpe mig med at få fragtet pallerne til Thailand.. På forhånd tak. Hilsen Hvorforikke87 mener at have læst et sted her på sitet at Big-Viking havde gang i noget med en container til hugo's skole, vil ikke lægge hovedt på bloken og påstå at jeg har ret. send ham evt. en PB og spørg ham http://www.dansk-...owstart=50 Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
|
Lagt på d. 14/02-2011 15:32
|
|
Hej! Så er transporten her i Thailand ordnet-så må vi håbe, at nogle af de firmaer jeg har kontaktet,henvender sig imorgen. Det er den tidligere cykelrytter-Alex Heimdal Petersen,der godt vil sponserer transporten,her i Thailand-flot træk af ham-men var næsten klar over,at han godt ville. |
|
|
|
|
Lagt på d. 14/02-2011 15:46
|
|
hvorforikke87 skrev: Hej allesammen. Jeg har igen samlet et par paller med legetøj, som jeg rigtig godt kunne tænke mig at få fragtet til Thailand. Min plan er at det skal sendes op til Hugo's skole i Doi Law, så børnene der kan få glæde af legetøjet. :-) Håber meget at I kan hjælpe mig med at få fragtet pallerne til Thailand.. På forhånd tak. Hilsen Hvorforikke87 Hej! Jeg har brug for, at vide størelsen på fragten,for at kunne få en pris. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 14/02-2011 15:48
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Yes, volumen og vægt. |
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 14/02-2011 15:53
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 594 |
Det koster ca. USD 50,00 pr cbm i ren fragt + terminal omkostninger i begge ender, og lidt til dokumentation |
|
|
|
|
Lagt på d. 14/02-2011 16:07
|
|
brianmarinus skrev: hvorforikke87 skrev: Hej allesammen. Jeg har igen samlet et par paller med legetøj, som jeg rigtig godt kunne tænke mig at få fragtet til Thailand. Min plan er at det skal sendes op til Hugo's skole i Doi Law, så børnene der kan få glæde af legetøjet. :-) Håber meget at I kan hjælpe mig med at få fragtet pallerne til Thailand.. På forhånd tak. Hilsen Hvorforikke87 Hej! Jeg har brug for, at vide størelsen på fragten,for at kunne få en pris. Samt at få at vide hvorfra det sendes-jeg ved jo, at det er til enten Bangkok,eller Chiang Mai. |
|
|
|
| hvorforikke87 |
Lagt på d. 14/02-2011 22:50
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 10 |
Hvor er det dejlig med så mange positive og hjælpsomme svar. Jeg finder lige ud af målene og ca vægt på mine kasser, så vender jeg tilbage.. :-) |
|
|
|
|
Lagt på d. 15/02-2011 01:45
|
|
hvorforikke87 skrev: Hvor er det dejlig med så mange positive og hjælpsomme svar. Jeg finder lige ud af målene og ca vægt på mine kasser, så vender jeg tilbage.. :-) Bare ok-jeg er vågen og sidder klar,så jeg kan gå videre med det. |
|
|
|
| mussehund |
Lagt på d. 15/02-2011 09:10
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 145 |
hvorforikke Du har min respekt... for dit virke. Hvor er Hugo lige i denne sag. Jeg kan se de samme som altid har en masse gode råd. Hugo er vel den der ved bedst.. vil jeg tro... Hugo har du fået nye hjælpere, så skulle det vel oplyses på din side for os der donere, eller er det bare det samme som altid... Tomme balloner..... ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 15/02-2011 09:12
|
|
mussehund skrev: hvorforikke Du har min respekt... for dit virke. Hvor er Hugo lige i denne sag. Jeg kan se de samme som altid har en masse gode råd. Hugo er vel den der ved bedst.. vil jeg tro... Hugo har du fået nye hjælpere, så skulle det vel oplyses på din side for os der donere, eller er det bare det samme som altid... Tomme balloner..... ![]() Ok-det gider jeg ikke høre på-find ud af det selv. Bare fordi man prøver at hjælpe,skal man rakkes ned. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 15/02-2011 09:34
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Det er fanme godt at i tænker på børnene. Det får mig lige til at tænke på, at andre godhjertede personer har indsamlet senge m.m., og sendt til Thailand i containere. Disse containere var strandet, idet modtagerne ikke ville betale for den videre transport. Så sørg for at der er betalt helt til dørtrinnet. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.