Se indlæg|
Rejseforsikring til besøgende fra Thailand
|
|
| larschr5 |
Lagt på d. 24/02-2011 13:20
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 135 |
Hvor kan man købe en god og også gerne billig rejseforsikring til min thailandske kæreste? Gouda vil have ca. 2.500 kr. for 3 mdr. men jeg ved ikke om det kan gøres billigere? Er ikke kun interesseret i en billig forsikring, den skal også have en god dækning. Håber i alternativer i kan anbefale. |
|
|
|
| bangkoknielsen |
Lagt på d. 24/02-2011 13:44
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 435 |
Larschr5 - Før din kæreste får tildelt et 3 mdrs. visum skal hun, til visacentret, foruden ansøgning og evnt. invitation, også aflevere rejseplan (reservation af flybillet) samt forsikringspolice - også i første omgang reserveret. - Forsikringen skal ikke tegnes i DK men her i Thailand og koster vel knapt 2000 baht, altså langt, langt mindre end du tror - såvel flyselskab samt rejsebureauer hjælper hende gerne... |
|
|
|
| L |
Lagt på d. 24/02-2011 14:26
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 511 |
den du tegner i Thailand dækker ikke ligeså godt som feks Gouda og det kan jo måske nok også være svært at få pengene hjem igen hvis du lægger nogen ud. jeg gav 600 kr pr måned hos Gouda for min kone, så det bliver "kun" 1800 kr (og ikke 2500 kr) se feks her http://www.visum-...ikring.htm |
|
|
|
| bruno |
Lagt på d. 24/02-2011 14:44
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 525 |
Første gang min kone var i DK var på turistvisum og havde en 3 mdr forsikring, vi var hos lægevagten to gange. Den første gang, sage lægen bare at tager vi bare på min guldesygesikringkort anden gang var det en anden læge og hun skulle have 500 kr kontant betaling for 3 min og så kunne vi få dem refunderet af den thailanske forsikrigs selskab, men hold op en gang bøvl, det var virklig så omstændig, at det gad vi simpelhen ikke, de skulle have et hav af pappier og dokumenter osv der skulle være oversat, underskifter fra myndigheder og læge osv.
|
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 24/02-2011 20:03
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
larschr5 skrev: Hvor kan man købe en god og også gerne billig rejseforsikring til min thailandske kæreste? Gouda vil have ca. 2.500 kr. for 3 mdr. men jeg ved ikke om det kan gøres billigere? Er ikke kun interesseret i en billig forsikring, den skal også have en god dækning. Håber i alternativer i kan anbefale. på ambasaddens hjemmeside ( den engelske version ) er der en godkendt liste af forsikringsselskaber, men et slag på tasken så koster den ca. 2000 > 2500 Bht. alle de godkendte selskaber dækker selvfølgelig hvad der kræves af en sådan, vi har altid brugt THAIVIVAT Insurance Public Company Ltd. link til selskaber : http://www.ambban...260810.pdf Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 24/02-2011 21:22
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Omkring 2.300 baht for 3 måneder. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| larschr5 |
Lagt på d. 25/02-2011 14:20
|
L skrev: den du tegner i Thailand dækker ikke ligeså godt som feks Gouda og det kan jo måske nok også være svært at få pengene hjem igen hvis du lægger nogen ud. jeg gav 600 kr pr måned hos Gouda for min kone, så det bliver "kun" 1800 kr (og ikke 2500 kr) se feks her http://www.visum-...ikring.htm Tak for linket. Jeg foretrækker et dansk selskab selvom det måske koster lidt mere. Til dem der anbefaler at tegne den i Thailand for at spare en hel del penge, hvordan er dækningen i forhold til f.eks Gouda's? Det er for mit vedkommende sådan, at det ikke kun er prisen der er afgørende, men især dækningen. Det er for mit vedkommende i hvert fald vigtigt at vide, så jeg og min kæreste ikke pludselig står i en dum situation hvis uheldet skulle være ude. |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 25/02-2011 15:42
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
Hvor har du det fra....bupa ihi findes både i Thailand og Danmark bedste dækning for 90 dage i dk knap 3000 bath |
|
|
|
| L |
Lagt på d. 25/02-2011 16:28
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 511 |
handy skrev: Hvor har du det fra....bupa ihi findes både i Thailand og Danmark bedste dækning for 90 dage i dk knap 3000 bath det står jo bla på linket. jeg kender selvfølgelig ikke alle forsikringer der kan tegnes i Thalland, men personligt foretrækker jeg at tegne den i DK hvor det er noget nemmere at få pengene retur. Og jeg synes nu ikke 1800 kr er meget for 3 mdr fuld rejse forsikring. |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 25/02-2011 16:59
|
|
larschr5 skrev: L skrev: den du tegner i Thailand dækker ikke ligeså godt som feks Gouda og det kan jo måske nok også være svært at få pengene hjem igen hvis du lægger nogen ud. jeg gav 600 kr pr måned hos Gouda for min kone, så det bliver "kun" 1800 kr (og ikke 2500 kr) se feks her http://www.visum-...ikring.htm Tak for linket. Jeg foretrækker et dansk selskab selvom det måske koster lidt mere. Til dem der anbefaler at tegne den i Thailand for at spare en hel del penge, hvordan er dækningen i forhold til f.eks Gouda's? Det er for mit vedkommende sådan, at det ikke kun er prisen der er afgørende, men især dækningen. Det er for mit vedkommende i hvert fald vigtigt at vide, så jeg og min kæreste ikke pludselig står i en dum situation hvis uheldet skulle være ude. hvis du vælger en fra listen så har du intet at være bange for, de er jo netop godkendt af flere udenlandske ambassader med det formål at der ikke skal være nogen slinger i valsen. om du vælger et dansk selskab til prisen i Dkr. eller et Thailandsk til prisen i Bht. er jo helt op til dig selv. man kunne jo bruge besparelsen i forhold til Dkr. på en gave til kærsten
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| larschr5 |
Lagt på d. 25/02-2011 18:24
|
TG950 skrev: hvis du vælger en fra listen så har du intet at være bange for, de er jo netop godkendt af flere udenlandske ambassader med det formål at der ikke skal være nogen slinger i valsen. om du vælger et dansk selskab til prisen i Dkr. eller et Thailandsk til prisen i Bht. er jo helt op til dig selv. man kunne jo bruge besparelsen i forhold til Dkr. på en gave til kærsten ![]() Jeg kan godt følge hvad du siger og besparelsen er da også til at få øje på og værd at undersøge. Jeg er bare usikker på at købe et forsikringsprodukt i udlandet hvor jeg har sværere ved at forstå betingelserne og evt. undtagelser i dækningen. Men som du siger, er de godkendt af flere udenlandske ambassader går man jo nok ikke helt galt i byen. |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 25/02-2011 21:02
|
|
larschr5 skrev: TG950 skrev: hvis du vælger en fra listen så har du intet at være bange for, de er jo netop godkendt af flere udenlandske ambassader med det formål at der ikke skal være nogen slinger i valsen. om du vælger et dansk selskab til prisen i Dkr. eller et Thailandsk til prisen i Bht. er jo helt op til dig selv. man kunne jo bruge besparelsen i forhold til Dkr. på en gave til kærsten ![]() Jeg kan godt følge hvad du siger og besparelsen er da også til at få øje på og værd at undersøge. Jeg er bare usikker på at købe et forsikringsprodukt i udlandet hvor jeg har sværere ved at forstå betingelserne og evt. undtagelser i dækningen. Men som du siger, er de godkendt af flere udenlandske ambassader går man jo nok ikke helt galt i byen. på listen står der også hjemmeside links, og der kan du læse alle detaljerne, tro mig der er ikke noget at være bange for, med mindre at man ikke stoler på forsikrings branchen
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.