Se indlæg
 Udskriv debat
CNG biler
gg
Er der nogen der har erfaringer med CNG biler i Thailand?
- er der fundet nogle negative ting ved teknologien?
- hvordan er optrækket/køreoplevelsen?
- er der for langt mellem tankstationerne?
- osv..

Jeg var inde og kigge på nogle idag, og det lyder jo helt fantastisk at kunne købe en liter for 10 Baht.
Men jeg har også hørt at man ikke må anvende CNG for lang tid af gangen, man skal slå over på benzin efter ca. 100 km for at pleje motoren.

Nogen med praktisk erfaring?

Gamba
Jeg tog engang taxi fra BKK til Buriram. Han skulle godt nok ringe lidt rundt først før han tog turen for at være sikker på han kunne komme tilbage igen. Jeg undrede også at gassen kun kostede 30% af benzin. Jeg har tidligere undersøgt om ombygning da jeg har en forslugen 2.4 L CRV, men på Phuket skal man køre 50 km. til nærmeste gas station og konen vil ikke have gas i bilen. Nu komme der en del hybrid biler som laves i Thailand så det er nok også bedre.

Http://welcome-in...
Welcome inn Hotel room & Villa rental
[img]Http://www.welcome-inn.com/images1/rent.jpg[/img] is not a valid Image.

http://www.welcome-inn.com
gg
Hey Gamba. Den type gas der er tale om i taxaerne er en anden type end CNG, har lige glemt navnet.
Taxaerne får eftermonteret deres gastanke, og jeg kan godt forstå hvis din kone ikke ønsker det.
CNG derimod er fabriksmonteret og kører på en renere type gas.
Derudover er CNG biler lavet så motoren både kører på benzin og CNG, dvs hvis du ikke kan finde en tank så trykker du på en knap og så suger den benzin ind i stedet for.
CNG er endnu billigere at tanke end den type gas taxaerne bruger.
Jeg har også kigget på hybrid bilerne, men typen er relativ ung så jeg så kun én bil hos alle forhandlerne.

jesperfrb
Den anden gas hedder LPG!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Spring til debat: