Se indlæg|
Briller i Thailand
|
|
| Frank |
Lagt på d. 12/03-2011 17:19
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Så begynder 40 plus fænomenet at påvirke mit syn. Med andre ord, så er briller pludselig blevet noget, som jeg nok snart skal til at vende mig til. Er der nogen som har erfaringer med briller i Thailand: Undersøgelse af syn, produktionstid, kvalitet, priser, "dos and don'ts". Er der specifikke erfaringer fra Roi Et eller Kalasin? ![]() |
|
|
|
| bonoe |
Lagt på d. 12/03-2011 17:40
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 10 |
Hej frank jeg har over de sidste 10 år fået lavet 3 par briller med læsefelt. De har kostet i omegnen af 1000 kr. og har holdt fint, det har været med synsprøve og efterfølgende god behandling. det eneste er hvis de går istykker i DK derfor har jeg nu et par reservebriller just in case bonoe |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 12/03-2011 17:40
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Der er en tråd om det her: http://dansk-thai...d_id=11311
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Isan |
Lagt på d. 12/03-2011 18:04
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 113 |
Frank jeg er næsten sikker på at top charoen optik har en eller flere afdelinger i de byer du nævner der det er en rimelig stor optkkerkæde som har rigtig mange afd. jeg plejer at bruge dem i pratunam området i bangkok og er fuldtud tilfreds med kvaliteten skal have nye i novmber igen . Isan |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 12/03-2011 18:51
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Jeg købte læsebriller sidste år. De kostede mere, end hvis jeg havde købt dem i Danmark. Jeg kunne sikkert have fået pruttet prisen længere ned, men de ville nok stadig have kostet mere end i Danmark, hvor netop læsebriller kan fås billigt. Synsprøven foregik med et stykke pap med tekst, som blev holdt i læseafstand, mens der så blev forsøgt med forskellige styrker. Til gengæld er leveringstiden omkring 14 dage derhjemme, mens jeg, de to gange jeg har købt briller i Thailand, har fået den færdige brille dagen efter. |
|
|
|
| OleOrm |
Lagt på d. 12/03-2011 19:16
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 127 |
hvis det kun er læsebriller du skal bruge, så kan du købe 75 baht læsebriller i Thailand, ved din lokale proff brillemager , kan du købe nogen i en bedre kvalitet til 35 kr |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 12/03-2011 19:26
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Kim Ludvigsen skrev: Synsprøven foregik med et stykke pap med tekst, som blev holdt i læseafstand, mens der så blev forsøgt med forskellige styrker. Det er ihvertfald ikke samme sted jeg har købt briller ![]() Jeg har købt hos flere af de store brillekæder i Thailand gennem de sidste 14 år og de bruger synstest med computer ligesom i Danmark. De stel og glas jeg har købt er den samme kvalitet som i Danmark, det er blot meget billigere. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 12/03-2011 20:03
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
I november var vi i HuaHin og datteren var hos optikeren til en synsprøve som bare var 100% i orden, det var proff helt igennem. Brillerne kostede 6.300 bath. Vi var rigtigt godt tilfreds og senere på året er det min tur, men det er dog kun læsebriller. |
|
|
|
| OleOrm |
Lagt på d. 12/03-2011 20:54
|
|
bentmj skrev: I november var vi i HuaHin og datteren var hos optikeren til en synsprøve som bare var 100% i orden, det var proff helt igennem. Brillerne kostede 6.300 bath. Vi var rigtigt godt tilfreds og senere på året er det min tur, men det er dog kun læsebriller. Louis Nielsen har tilbud for 2 par til 500 kr. Det er ikke engang 3000 baht og det er for to. Så er man da for dum, hvis man vil give det dobbelte for 1 par. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 12/03-2011 23:54
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
hvis det kun er læsebriller du skal bruge, så kan du købe 75 baht læsebriller i Thailand, ved din lokale proff brillemager , kan du købe nogen i en bedre kvalitet til 35 kr Jeg går ud fra, at de svarer til dem, man kan købe for 10/20 kr. i Danmark. Jeg kan desværre ikke bruge den slags. Jeg er nærsynet, og alderen har blot gjort mig lidt mindre nærsynet på læseafstand. De billige er alle til langsynede - i hvert fald dem, jeg har set. Hertil kommer, at jeg ikke skal bruge samme styrke på begge øjne. Jeg har købt hos flere af de store brillekæder i Thailand gennem de sidste 14 år og de bruger synstest med computer ligesom i Danmark. Også til læsebriller? Her gælder det jo ikke om at se på en tavle langt væk, men om at kunne læse i en bestemt afstand. Til det er et papkort vel ganske velegnet. Egentlig ville jeg have købt mine læsebriller hos Louis Nielsen. På det tidspunkt, hvor jeg erkendte at det nok ville være en god ide, havde de et tilbud i stil med det OleOrm nævner. Desværre var der kun en uge til jeg skulle rejse, og de havde 14 dages leveringstid. Imponerende, at et tredieverdensland som Thailand kan klare den slags på blot en enkelt dag. |
|
|
|
|
Lagt på d. 13/03-2011 01:03
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Jeg bruger selv briller, og har af naturlige årsager også købt mange gange i thailand, hovedsaligt top charoen optik. Jeg vil sige at jeg tror kvaliteten er den samme som louis nielsen i dk. Jeg syntes ikke glassene er perfekte. Jeg køber ellers de gode glas, men trods det, er de knap så "ridsefri" som dem hos synoptik feks.. Men vil klart anbefale både louis nielsen og thai forretninger, udfra hvis du sammenligner med feks. synoptik er det jo nogle vanvittige priser de sælger for, så selv om man køber 4 par i thailand eller louis nielsen, er det stadig billigere end et par i synoptik. Såh.. I rest my case. |
|
|
|
| gg |
Lagt på d. 13/03-2011 06:01
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 141 |
Jeg har købt briller flere gange i Top Charoen. Jeg gav 5500,- DKK. for et par i DK hos synoptik og efterfølgende har jeg købt tilsvarende briller i Thailand for 800-1000 DKK. Så der er en kæmpe besparelse. For at være helt sikker har jeg fået checket brillerne købt i Thailand hos Synoptik i DK, og de sagde det var samme kvalitet som i DK. |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 13/03-2011 07:06
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
jeg har de sidste 5 år købt briller i thailand. vi har nu telefon nummeret på brillemanden så jeg ringer 2 uger før vi skal der ned så er brillerne klar. jeg giver i thailand 14.000 bath for mine briller der er glidene overgang solbriller i og anti refleks og jeg har bygningsfejl, stellet er titanium. mine briller gik i stykker til fodbold for 2 uger siden og forsikringen dækker dem, så jeg tog ind til synoptik, ville have 2 nye glas i sta stellet da stellet ikke kan fås i danmark. prisen for 2 tilsvarende glas som dem der gik i stykker koster i danmark 7500 kr. synstesten i thailand er lige som i danmark. prasat |
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 13/03-2011 11:35
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 594 |
Jeg har også købt briller i thailand. jeg er dog ret nærsynet & de glas jeg fik i Thailand har åbenbart ikke samme tæthed som de glas jeg køber herjemme, hvilket giver et mindre skarpt syn - skal siges atjeg giver ca. DKK 5500 pr glas - hader tunge briller :-) |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 13/03-2011 11:58
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Må man lige spørge om hvad er forskellen på de hammer dyre briller, også de briller man kan købe til 100 baht? Er selvfølgelig klar over der er forskel på folk's behov, men nu har jeg selv prøvet de dyre i forhold til de billige og jeg kunne sgu ikke se forskel. Jeg tænker det måske kun en mode dille man absolut skal gå med modebriller, eller er der forskel på brillerne. Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| OleOrm |
Lagt på d. 13/03-2011 12:19
|
|
sony skrev: Må man lige spørge om hvad er forskellen på de hammer dyre briller, også de briller man kan købe til 100 baht? Er selvfølgelig klar over der er forskel på folk's behov, men nu har jeg selv prøvet de dyre i forhold til de billige og jeg kunne sgu ikke se forskel. Jeg tænker det måske kun en mode dille man absolut skal gå med modebriller, eller er der forskel på brillerne. de 100 baht læsebriller er ikke af glas men et slags plastik (kunststof af en slags) Jeg haar brugt den kvalitet i mange år. Da så Louis nielsen havde det tilbud med to for 500 kr - så prøvede jeg det, og der er selvfølgelig forskel på skarpheden i de to kvaliteter. Louis Nielsen sagde 14 dage leveringstid, men der gik nu kun 4 dage, inden jeg fik sms om de vaar klar til mig :-) |
|
|
|
| lung |
Lagt på d. 13/03-2011 17:43
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 365 |
nu er briller jo et vidt begreb, men der hvor det begynder at kose er når man skal have progressive glas (glidende overgang) da er min erfaring at top charoen og den anden store kæde lidt svarer til kæderne herhjemme, altså meget dyre jeg forhørte mig hos top charoen i pattaya, de ville have 4500 baht for sådanne glas (hoya lens) pr stk plus stel.. kørte til Naklua hos en optikker uden for kæden og betalte 2200 baht pr glas (hoya lens) plus stel til 3600 (titanium) ventetid ca en uge prøv og lav en søgning på Hoya , det er det samme over alt...og det bedste lung |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.