Se indlæg|
Koh Adang
|
|
| jimmikoldenborg |
Lagt på d. 14/03-2011 22:24
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 504 |
Hej! Er der nogle der kender et fornuftigt sted at være ca 6 nætter på Koh Adang? Vi har børn 7 måneder til 8 år med. Vh Jimmi Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
|
|
| jimmikoldenborg |
Lagt på d. 14/03-2011 22:27
|
Også gerne en anbefaling på et resort På Koh Lipe.
Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 15/03-2011 15:08
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Jeg har godt nok været der, men det var i 1995. Så det kan du ikke bruge til noget. Hvad jeg blot vil sige er som så, det er ikke et sted jeg ville medbringe små børn. Det er simpelthen for langt væk, hvis der opstår sygdom el.lign. hos de små. Et eller andet sted finder jeg det fornuftigt at sætte ambitionerne på et niveau, hvor disse også tilgodeser børnenes tarv. mvh rinpoche |
|
|
|
| jimmikoldenborg |
Lagt på d. 15/03-2011 15:46
|
Helt sikkert. Men det er vel ikke super langt væk fra eks Phuket? rinpoche skrev:
Jeg har godt nok været der, men det var i 1995. Så det kan du ikke bruge til noget. Hvad jeg blot vil sige er som så, det er ikke et sted jeg ville medbringe små børn. Det er simpelthen for langt væk, hvis der opstår sygdom el.lign. hos de små. Et eller andet sted finder jeg det fornuftigt at sætte ambitionerne på et niveau, hvor disse også tilgodeser børnenes tarv. mvh rinpoche Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 15/03-2011 16:00
|
|
Ikke i afstand, men i transporttid, og det er det væsentlige. Det tog mig 4 timer at komme fra Koh Lipe til Koh Tarutao, og derfra yderligere en time til Pak Bara i Satun. Og der var kun en daglig afgang. Når det så er sagt, er der velsagtens sket en del siden mht. transport ![]() Forstå mig ret, jeg forsøger ikke at komme med en løftet pegefinger, jeg påpeger blot de faktuelle forhold. Mvh rinpoche |
|
|
|
| jimmikoldenborg |
Lagt på d. 15/03-2011 16:25
|
Har heller ikke opfattet det som en løftet pegefinger:-) Prøver lige at tjekke hvordan man kommer frem. Tak for input:-) Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 15/03-2011 19:09
|
|
Når det så er sagt, Jimmi, hvis i beslutter jer at tage dertil, så er det et fedt sted Koh Tarutao ligeledes. Det er velsagtens det der kan beskrives som the final frontier i Thailand. Hav en rigtig god tur. Og nej, jeg er næsten ikke misundelig ![]() mvh rinpoche |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 15/03-2011 19:37
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
hmm, jeg overvejer takket være dette forum, at tage til Koh Adang, Koh Lipe eller Koh Tarutao næste gang. Jeg skal afsted i maj, 6 til 22, og hvis jeg har læst korrekt, lukker Koh Adang nærmest ned fra den 15 maj, så måske ikke den bedste tid at tage dertil rent vejrmæssigt. ? Men så må det bliver en anden gang, jeg oplever det "sidste paradis" i Thailand. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| toyota |
Lagt på d. 21/03-2011 11:24
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 16 |
Hej Jimmi Vi var på Tarutao sidste år. Det kunne såmænd lige så godt have været Adang, der er vist ikke den store forskel. Tarutao og Adang har kun Nationalpark-bungalows, men de er fuldt på højde med strandhytter andre steder. På Tarutao fil vi for ca. 1000 Baht kæmpe-bungalow med stort badeværelse, den skønneste lange sandstrand og ét spisested. Maden er god, men der er ikke de store armbevægelser og fantastiske avancerede retter. Mht børn, så er stranden ret fladvandet, så fint at lege ved. Ingen glasskår og affald. Kun sukkerhvidt sand. Eneste (måske) minus er de mange aber. Et barn kan ikke gå med mad i hånden på stierne. Så kommer aberne og snupepr maden. Til gengæld er de jo fantastiske at se på, når de hopper rundt. |
|
|
|
| VIP |
Lagt på d. 21/03-2011 16:02
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 567 |
Det lyder bestemt som noget der skal opleves, inden det er for sent. Tak til alle for input. >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
|
| jimmikoldenborg |
Lagt på d. 21/03-2011 21:07
|
tak for de gode råd
Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.