Se indlæg
 Udskriv debat
Koh Samui og Koh Phangan Maj 2011
swea
Hej med jer.

Jeg rejser den 1. maj til Koh Samui i 14 dage med min kæreste. Vi skal bo på Samui Paradise Chaweng Beach Resort og 3 nætter til Koh Phangan på Santhiya Resort Grin

Vi har ikke været i Thailand før og vil selvfølgelig gerne ud og se en masse forskellige ting..
Er der nogen der kan anbefale noget?

Vi vil i hvert fald gerne prøve at dykke, ride elefant, se tigere og smage det lækre thaimad.... Har i nogle gode forslag??? Smile

Det skal lige siges at vi begge er 22 år Wink
Vores budget er 8500 i ren lommepenge og til mad. Hotel med morgenmad og fly er betalt, mener I det er realistisk??

Med venlig hilsen

Pernille

sony
Jeg vil fraråde jer at tage ud og se de tiger, efter min mening er de doopede så jeg synes det er dyreplageri. Men ok hver sin smag
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

swea
Ja, det har jeg læst i tidligere indlæg, men jeg har også læst fra flere andre at det er en fed oplevelse..
Jeg ved ikke helt hvad jeg skal tro, så hellere opleve for meget end for lidt Smile

Frank
8.500 kr. i 17 dage giver 500 kr eller 2880 baht pr. dag. To personer kan uden vanskeligheder anvende 200-400 baht til mad og drikke pr. middag, men man kan også uden problemer anvende mere. Udflugternes pris er nok den ukendte faktor. Men for et par på 22 år ser jeg ingen problemer i at holde budgettet.

Det var noget andet hvis det var en enlig mand som skulle frekventere barer. Smile

sony
Det kan da blive dyrt nok at have damen med, tænk på alt det der skal shoppesPfft
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

Frank
Korrekt sony, men hvis man skal tage hensyn til det, så er behovet vist uendeligt (her taler jeg af erfaring).Smile

John
sony skrev:
Jeg vil fraråde jer at tage ud og se de tiger, efter min mening er de doopede så jeg synes det er dyreplageri. Men ok hver sin smag

Der er tigere i Samui aquarium og tiger zoo, det ligger syd for Lamai tæt på butterfly garden. Om tigerne er dopede eller ej skal jeg ikke kunne sige, de var livlige da jeg var der, så jeg tror ikke de er dopede.

Men man skal nok komme tidligt på dagen inden det bliver for varmt, alle sætter jo tempoet ned i varmen, også tigerne.
Der er masser af arrangører af diverse ture til alle særverdighederne på hovedgaden i Chaweng.

God tur :-)
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
FCKdk
8500 kr....
Er det pr. person eller for 2 mennesker????
Personligt, ville Jeg forhøje det budget med minimum 50%, der kan ske noget uforudset!!!!

Seværdigheder i Thailand, fås fra de mindste og billigste for ca. 100 baht til knap 1000, for de mere spændende steder, pr. person, men hovedparten koster fra 2-500 baht....
Wink God tur Wink

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

roald
jeg kan anbefale den udflugt med jeep i korer oeen rundt, kommer i koh samui zoo, hvor i rider paa elefanter, elefantshow med fodbold, krokodilleshow hvor de stikker hovedet ind i munden paa en krokodille, ogsaa tiger fodring hvor i for en sutteflaske med maelk som i kan give de smaa tigere.
udflugten kan bestilles paa rejeburoer der ligger i byen , saa kommer de og henter jer paa hotellet om morgenen

swea
Tak for alle jeres besvarelser.. Det er altid godt at være lidt på forkant. Vi skulle jo nødig gå glip af noget :-)

Budgettet er for to personer.. Vi har vores visakort med hvis der sker noget, men det skal selvfølgelig helst ikke bruges.

Hvad siger i om vejret i maj måned? :-)

Frank
swea skrev:
Tak for alle jeres besvarelser.. Det er altid godt at være lidt på forkant. Vi skulle jo nødig gå glip af noget :-)

Budgettet er for to personer.. Vi har vores visakort med hvis der sker noget, men det skal selvfølgelig helst ikke bruges.

Hvad siger i om vejret i maj måned? :-)

Varmt! Smile

swea
Skønt :-) Jeg vil glæde mig! Så må jeg håbe budgettet holder Smile

kirsten64
Glæd jer til Santhiya Resort. Det er et helt fantastisk godt stedSmile. Vi var der sidste år.
Der sker ikke så meget, men man kan gå over på en anden strand og der er rigtig hyggeligt. For at komme derover, går man til højre fra Santhiya´s strand over nogle mindre "klipper".
Er helt misundelig Smile rigtig god tur

Robert Kronberg
swea skrev:
Hej med jer.

Jeg rejser den 1. maj til Koh Samui i 14 dage med min kæreste. Vi skal bo på Samui Paradise Chaweng Beach Resort og 3 nætter til Koh Phangan på Santhiya Resort Grin

Vi har ikke været i Thailand før og vil selvfølgelig gerne ud og se en masse forskellige ting..
Er der nogen der kan anbefale noget?

Vi vil i hvert fald gerne prøve at dykke, ride elefant, se tigere og smage det lækre thaimad.... Har i nogle gode forslag??? Smile

Det skal lige siges at vi begge er 22 år Wink
Vores budget er 8500 i ren lommepenge og til mad. Hotel med morgenmad og fly er betalt, mener I det er realistisk??

Med venlig hilsen

Pernille

Hej Pernille,

Nu ved jeg ikke om 14 dage er inklusiv flyveturen, der normalt trækker 3 dage i en rejseplan, men jeg regner med 12 dage, og det giver omkring 1.800 baht per dag per person.

Det burde I kunne klare jer for, men det er heller ikke det helt store.
Når jeg rejser, så har jeg altid et dagbudget, især hvis jeg er i et land, som jeg ikke kender.

På Samui er der fx en stor forskel i priserne på restauranterne, især hvis I også drikker øl, og det betyder, hvis I både spiser frokost og middage i turistfælderne på hovedgaden i Chaweng, så ryger der allerede en del der.

Men vælger i de hyggelige og mere ægte thai-restauranter, der måske stadig kan findes på stranden, så kan I pludselig få en hel masse for jeres dagbudget.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Robert, hvornår har du sidst været på Koh Samui?

Priserne på restauranter på stranden er ikke billigere end dem på f.eks. Chaweng hovedgade.

Som turist skla man bruge den sunde fornuft, men pengene kan hurtigt rulle afsted, når altign kører derudad.

Har været på øen ca. 25 gange og alting er bare blevet dyrere, og når der magler turister, så sættes priserne bare op, ret logisk ikke.

Robert Kronberg
girobank skrev:
Robert, hvornår har du sidst været på Koh Samui?

Priserne på restauranter på stranden er ikke billigere end dem på f.eks. Chaweng hovedgade.

Som turist skla man bruge den sunde fornuft, men pengene kan hurtigt rulle afsted, når altign kører derudad.

Har været på øen ca. 25 gange og alting er bare blevet dyrere, og når der magler turister, så sættes priserne bare op, ret logisk ikke.

Øh, 2006, og det er noget siden, men jeg fandt priserne i restauranterne på hovedgaden noget i overkanten sammenlignet med de restauranter, som thaiere går på, og som er lige så hyggelige.

Min daværende kæreste spurgte endda, hvorfor det var interessant at gå på restaurant på Samui, når maden var den samme som i Bangkok, men ikke priserne.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Robert, dine oplysninger er fra 2006 - vi er i 2011! = 5 år!!!!!

her efter finanskrisen er alt steget bl.a. på Samui, det skal jo nok tiltrække flere turisterHmmmmmm

Nej det er thailogik.

swea
Øv! Det ser ikke godt ud med hensyn til vejret!!
Er der nogen der har erfaringer med oversvømmelser som ligner det her?

Tror I det er væk til 1. maj? og ligger hele byen så i ruiner?? Sad

Spring til debat: