Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
visum center
|
|
| handy |
Lagt på d. 01/04-2011 12:43
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
Så kom der en sms til fruen men hvad den lige betyder....så ringede hun der ind de kunne ikke lige sige om hun havde fået eller ej.....hun skulle blot lige komme et tur til bangkok for at finde ud af det......og bagefter skal hun vel rundt i bangkok for at finde en billet for at få passet.....Det kan fandme ikke være rigtigt...vi lever fandme i år 2011......sikke nogle klaphatte....![]() |
|
|
|
| bangkoknielsen |
Lagt på d. 01/04-2011 17:21
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 435 |
Ærligt talt "Handy", du skriver, at hun skal ud at finde en billet før passet er iorden! - Naturligvis skal hun det og sammen med det også forsikringsbevis, før sagen kan behandles! - Fuldstændig rigtigt, vi lever i 2011, men reglerne er ikke synderligt ændrede, bortset fra, at man nu skal benytte visa-centret... |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 01/04-2011 17:31
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
handy skrev: Så kom der en sms til fruen men hvad den lige betyder....så ringede hun der ind de kunne ikke lige sige om hun havde fået eller ej.....hun skulle blot lige komme et tur til bangkok for at finde ud af det......og bagefter skal hun vel rundt i bangkok for at finde en billet for at få passet.....Det kan fandme ikke være rigtigt...vi lever fandme i år 2011......sikke nogle klaphatte.... ![]() Klaphatten må jo sidde på dig selv. At starte en ansøgning uden at have billet? Du kan heller ikke få visum til Thailand uden billet. Hvorfor rundt i BKK for at finde billet,- du har jo computer? Mvh.,- Anton |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 01/04-2011 20:45
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
AL 48 skrev: handy skrev: Så kom der en sms til fruen men hvad den lige betyder....så ringede hun der ind de kunne ikke lige sige om hun havde fået eller ej.....hun skulle blot lige komme et tur til bangkok for at finde ud af det......og bagefter skal hun vel rundt i bangkok for at finde en billet for at få passet.....Det kan fandme ikke være rigtigt...vi lever fandme i år 2011......sikke nogle klaphatte.... ![]() Klaphatten må jo sidde på dig selv. At starte en ansøgning uden at have billet? Du kan heller ikke få visum til Thailand uden billet. Hvorfor rundt i BKK for at finde billet,- du har jo computer? Mvh.,- Anton og hvorfor så ikke det mig bekendt så er en reservation / bekræftigelse fra et rejsebureau nok.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 01/04-2011 21:05
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
og hvorfor så ikke det mig bekendt så er en reservation / bekræftigelse fra et rejsebureau nok. -------------------------------------------------------------------------------- Ja,- men så er hun jo heller ikke nødt til at stæse rundt i BKK efter billet,- vel? Det skal jo også vedlægges ansøgningen fra start. Mvh.,-Anton |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 01/04-2011 22:11
|
|
bangkoknielsen skrev: Ja men som jeg skriver oplyser de ikke en skid om Hun har fået visa eller ej så hvis du mener jeg skal betale biletten og så sende hende til Bangkok ....for så at hun ikke har fået visa hurra....har jo som skrevet prøvet at ringe det kan de ikke oplyse Så ved ikke rigtigt....og nu er biletten ikke bestilt i bkk men vel også nemmere lige at smutte ind mandag og så høre om det så var ja eller nej så kan hun jo bare køre tilbage og betale biletten og så køre til Bangkok tirsdag og hente sit pas klart smart...måske der lige kunne komme et yes eller no med i sms....Ærligt talt "Handy", du skriver, at hun skal ud at finde en billet før passet er iorden! - Naturligvis skal hun det og sammen med det også forsikringsbevis, før sagen kan behandles! - Fuldstændig rigtigt, vi lever i 2011, men reglerne er ikke synderligt ændrede, bortset fra, at man nu skal benytte visa-centret... |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 01/04-2011 22:20
|
|
og i øvrigt beder de en oplyse mailadresse i invitationen så hvor svært kan det være...men de er nok kun nået til hulkort.... |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 01/04-2011 22:49
|
|
AL 48 skrev: Det er nok med en rejseplan og indrejse skal foregå inden 3 md fra det er udstedt handy skrev: Så kom der en sms til fruen men hvad den lige betyder....så ringede hun der ind de kunne ikke lige sige om hun havde fået eller ej.....hun skulle blot lige komme et tur til bangkok for at finde ud af det......og bagefter skal hun vel rundt i bangkok for at finde en billet for at få passet.....Det kan fandme ikke være rigtigt...vi lever fandme i år 2011......sikke nogle klaphatte.... ![]() Klaphatten må jo sidde på dig selv. At starte en ansøgning uden at have billet? Du kan heller ikke få visum til Thailand uden billet. Hvorfor rundt i BKK for at finde billet,- du har jo computer? Mvh.,- Anton ...nu er der så lige at mit opholds længde her afhænger a om vi for visa eller ej så skal selv lige ha rettet min billet til så vi følges ad det er halv svært via nettet....
Redigeret af handy d. 01/04-2011 22:54 |
|
|
|
| barefeet |
Lagt på d. 02/04-2011 08:07
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 58 |
handy skrev: AL 48 skrev: Det er nok med en rejseplan og indrejse skal foregå inden 3 md fra det er udstedt handy skrev: Så kom der en sms til fruen men hvad den lige betyder....så ringede hun der ind de kunne ikke lige sige om hun havde fået eller ej.....hun skulle blot lige komme et tur til bangkok for at finde ud af det......og bagefter skal hun vel rundt i bangkok for at finde en billet for at få passet.....Det kan fandme ikke være rigtigt...vi lever fandme i år 2011......sikke nogle klaphatte.... ![]() Klaphatten må jo sidde på dig selv. At starte en ansøgning uden at have billet? Du kan heller ikke få visum til Thailand uden billet. Hvorfor rundt i BKK for at finde billet,- du har jo computer? Mvh.,- Anton ...nu er der så lige at mit opholds længde her afhænger a om vi for visa eller ej så skal selv lige ha rettet min billet til så vi følges ad det er halv svært via nettet....Da min veninde søgte om visum for 1 uge siden, bookede de en billet for hende i Visa Application Center, og hvis hun fik afslag på visum annulerede de bare den booking. Da hun fik at vide hun havde fået visum, annulerede de også booking da vi så valgte at bestille selv via nettet. Det tog under en 1 uge at få visum til hende, 2 dage efter rejste hun og er nu i DK hos mig. Det hele foregik ret smertefrit. |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 02/04-2011 16:25
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Ja, min kone og jeg var på centeret i sidste uge og nu er der gået over en uge uden hun har hørt andet end at ansøgningen er sendt til ambassaden. Ved indgivelse af ansøgningen var der billet og forsikring med for jeg går selvfølgelig ud fra at ens kone, hun er mere end 24 år, kan få et turist visum. Vi havde læst på lektien og udfyldt alle papirer som der skulle ifølge ambassadens hjemmeside og medbragte originaler og kopier af hvad der skulle til, men til min overraskelse så krævede de at min kone skulle udfylde et særskema for en kæreste der skulle på besøg og dette skemas spørgsmål passer ikke på en kone. Men de var lige glade med vores protester, skemaet skulle udfyldes, så måske har min kone fået en anmærkning i den "sorte bog", for det var jo ikke muligt at udfylde det rigtigt, da vi er gift. Conrad |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 02/04-2011 23:09
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
barefeet skrev: handy skrev: AL 48 skrev: Det er nok med en rejseplan og indrejse skal foregå inden 3 md fra det er udstedt handy skrev: Så kom der en sms til fruen men hvad den lige betyder....så ringede hun der ind de kunne ikke lige sige om hun havde fået eller ej.....hun skulle blot lige komme et tur til bangkok for at finde ud af det......og bagefter skal hun vel rundt i bangkok for at finde en billet for at få passet.....Det kan fandme ikke være rigtigt...vi lever fandme i år 2011......sikke nogle klaphatte.... ![]() Klaphatten må jo sidde på dig selv. At starte en ansøgning uden at have billet? Du kan heller ikke få visum til Thailand uden billet. Hvorfor rundt i BKK for at finde billet,- du har jo computer? Mvh.,- Anton ...nu er der så lige at mit opholds længde her afhænger a om vi for visa eller ej så skal selv lige ha rettet min billet til så vi følges ad det er halv svært via nettet....Da min veninde søgte om visum for 1 uge siden, bookede de en billet for hende i Visa Application Center, og hvis hun fik afslag på visum annulerede de bare den booking. Da hun fik at vide hun havde fået visum, annulerede de også booking da vi så valgte at bestille selv via nettet. Det tog under en 1 uge at få visum til hende, 2 dage efter rejste hun og er nu i DK hos mig. Det hele foregik ret smertefrit. VFS booker ikke biletter for folk, så det er et tilfældigt rejsebureau i Amerin, der har gjort det, og ikke VFS. Hilsen, Robert |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 03/04-2011 05:44
|
|
Robert Kronberg skrev: skal man nu ikke fremvise en billet der er betalt ved afhentning af paset...barefeet skrev: handy skrev: AL 48 skrev: Det er nok med en rejseplan og indrejse skal foregå inden 3 md fra det er udstedt handy skrev: Så kom der en sms til fruen men hvad den lige betyder....så ringede hun der ind de kunne ikke lige sige om hun havde fået eller ej.....hun skulle blot lige komme et tur til bangkok for at finde ud af det......og bagefter skal hun vel rundt i bangkok for at finde en billet for at få passet.....Det kan fandme ikke være rigtigt...vi lever fandme i år 2011......sikke nogle klaphatte.... ![]() Klaphatten må jo sidde på dig selv. At starte en ansøgning uden at have billet? Du kan heller ikke få visum til Thailand uden billet. Hvorfor rundt i BKK for at finde billet,- du har jo computer? Mvh.,- Anton ...nu er der så lige at mit opholds længde her afhænger a om vi for visa eller ej så skal selv lige ha rettet min billet til så vi følges ad det er halv svært via nettet....Da min veninde søgte om visum for 1 uge siden, bookede de en billet for hende i Visa Application Center, og hvis hun fik afslag på visum annulerede de bare den booking. Da hun fik at vide hun havde fået visum, annulerede de også booking da vi så valgte at bestille selv via nettet. Det tog under en 1 uge at få visum til hende, 2 dage efter rejste hun og er nu i DK hos mig. Det hele foregik ret smertefrit. VFS booker ikke biletter for folk, så det er et tilfældigt rejsebureau i Amerin, der har gjort det, og ikke VFS. Hilsen, Robert ....mest fordi jeg har retur rejse i maj og vil evt ændre og følges med hende hjem i juni men vil godt lige se tiden an tænder de så maget for lampen at den runder 40 g så kan det godt være jeg savner ...kom maj du søde milde..... har nu aldrig helt forstået det med billetten skal være betalt visa gælder kun de 90 dage....har ikke hørt om nogen der har sendt kæresten med bussen til dk...
Redigeret af handy d. 03/04-2011 06:08 |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 03/04-2011 07:31
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Hvor svaert kan det egentlig vaere ? Der en fyldestgoerende checkliste hvad der er behov for og her er checklisten http://www.ambban...edPartner/ Checklisten er paa 3 sprog, engelsk, dansk og thai, saa helt umuligt kan det ikke vaere |
|
|
|
| barefeet |
Lagt på d. 03/04-2011 10:08
|
Robert Kronberg skrev: barefeet skrev: handy skrev: AL 48 skrev: Det er nok med en rejseplan og indrejse skal foregå inden 3 md fra det er udstedt handy skrev: Så kom der en sms til fruen men hvad den lige betyder....så ringede hun der ind de kunne ikke lige sige om hun havde fået eller ej.....hun skulle blot lige komme et tur til bangkok for at finde ud af det......og bagefter skal hun vel rundt i bangkok for at finde en billet for at få passet.....Det kan fandme ikke være rigtigt...vi lever fandme i år 2011......sikke nogle klaphatte.... ![]() Klaphatten må jo sidde på dig selv. At starte en ansøgning uden at have billet? Du kan heller ikke få visum til Thailand uden billet. Hvorfor rundt i BKK for at finde billet,- du har jo computer? Mvh.,- Anton ...nu er der så lige at mit opholds længde her afhænger a om vi for visa eller ej så skal selv lige ha rettet min billet til så vi følges ad det er halv svært via nettet....Da min veninde søgte om visum for 1 uge siden, bookede de en billet for hende i Visa Application Center, og hvis hun fik afslag på visum annulerede de bare den booking. Da hun fik at vide hun havde fået visum, annulerede de også booking da vi så valgte at bestille selv via nettet. Det tog under en 1 uge at få visum til hende, 2 dage efter rejste hun og er nu i DK hos mig. Det hele foregik ret smertefrit. VFS booker ikke biletter for folk, så det er et tilfældigt rejsebureau i Amerin, der har gjort det, og ikke VFS. Hilsen, Robert Det er muligt, men det var VFS der gjorde det for hende Hun snakkede ikke selv med nogen rejse agent./Søren |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 03/04-2011 14:56
|
Til Hugoboerge, Det burde være let og hvis man fulgte Ambassadens vejledning, så skulle alt være i orden, men når så VFS opfinder nye regler, som ikke står nogen steder og forlanger et udfyldt skema, som jeg tror er det gamle ekstra skema til Schengen ansøgningen og som ikke er møntet på en gift ansøger, så bliver det besværligt. Jeg har læst et eller andet sted at det ekstra skema er afskaffet, men kan ikke lige finde hvor det står. Det var 3 forskellige kvinder i VFS kontoret som påstod at min kone skulle udfylde dette skema og hvis jeg ikke havde været med, så havde det været svært for ikke at sige umuligt for hende at udfylde skemaet. Så min erfaring er at lige meget hvor godt man forbereder sig og opfylder alt hvad der står på Ambassadens hjemmeside, så finder VFS kontoret på deres egne regler for at gøre det besværligt eller måske var det for at score nogle penge på at "hjælpe" min kone, for de vidste ikke at hun havde mig med før senere. Conrad |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 03/04-2011 15:08
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Conrad skrev: Jeg har læst et eller andet sted at det ekstra skema er afskaffet, men kan ikke lige finde hvor det står. Måske her: Det særlige danske tillægsansøgningsskema – der bl.a. er nødvendigt for at kunne udstede visum efter økonomisk sikkerhedsstillelse – afskaffes tillige. Dette vurderes at ville lette sagsbehandlingen i visumsager betydeligt, da en visumansøger herefter alene vil skulle udfylde det fælles Schengen-visumansøgningsskema. - Ny lov om visumregler pr. 1. januar 2011 Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 03/04-2011 15:16
|
Tak Webmaster, Min kone var på VFS d. 24. marts 2011, så Ambassaden er noget længe om at fortælle VFS om de nye regler. Conrad |
|
|
|
| barefeet |
Lagt på d. 03/04-2011 17:20
|
Conrad skrev: Til Hugoboerge, Det burde være let og hvis man fulgte Ambassadens vejledning, så skulle alt være i orden, men når så VFS opfinder nye regler, som ikke står nogen steder og forlanger et udfyldt skema, som jeg tror er det gamle ekstra skema til Schengen ansøgningen og som ikke er møntet på en gift ansøger, så bliver det besværligt. Jeg har læst et eller andet sted at det ekstra skema er afskaffet, men kan ikke lige finde hvor det står. Det var 3 forskellige kvinder i VFS kontoret som påstod at min kone skulle udfylde dette skema og hvis jeg ikke havde været med, så havde det været svært for ikke at sige umuligt for hende at udfylde skemaet. Så min erfaring er at lige meget hvor godt man forbereder sig og opfylder alt hvad der står på Ambassadens hjemmeside, så finder VFS kontoret på deres egne regler for at gøre det besværligt eller måske var det for at score nogle penge på at "hjælpe" min kone, for de vidste ikke at hun havde mig med før senere. Conrad Du har ret, min veninde skulle også udfylde et ekstra skema da hun ankom til VSF, de guidelines vi fulgte da vi lavede alle papirene sagde intet om dette ekstra skema. Hun måtte ringe til mig i .dk for at få hjælp til at udfylde papirene da det var spørgsmål angående mig. Desuden skulle de lige pludselig bruge en kopi af mit pas. Det synes jeg heller ikke at have læst nogle steder ![]() |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 03/04-2011 19:04
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
barefeet skrev: Robert Kronberg skrev: barefeet skrev: handy skrev: AL 48 skrev: Det er nok med en rejseplan og indrejse skal foregå inden 3 md fra det er udstedt handy skrev: Så kom der en sms til fruen men hvad den lige betyder....så ringede hun der ind de kunne ikke lige sige om hun havde fået eller ej.....hun skulle blot lige komme et tur til bangkok for at finde ud af det......og bagefter skal hun vel rundt i bangkok for at finde en billet for at få passet.....Det kan fandme ikke være rigtigt...vi lever fandme i år 2011......sikke nogle klaphatte.... ![]() Klaphatten må jo sidde på dig selv. At starte en ansøgning uden at have billet? Du kan heller ikke få visum til Thailand uden billet. Hvorfor rundt i BKK for at finde billet,- du har jo computer? Mvh.,- Anton ...nu er der så lige at mit opholds længde her afhænger a om vi for visa eller ej så skal selv lige ha rettet min billet til så vi følges ad det er halv svært via nettet....Da min veninde søgte om visum for 1 uge siden, bookede de en billet for hende i Visa Application Center, og hvis hun fik afslag på visum annulerede de bare den booking. Da hun fik at vide hun havde fået visum, annulerede de også booking da vi så valgte at bestille selv via nettet. Det tog under en 1 uge at få visum til hende, 2 dage efter rejste hun og er nu i DK hos mig. Det hele foregik ret smertefrit. VFS booker ikke biletter for folk, så det er et tilfældigt rejsebureau i Amerin, der har gjort det, og ikke VFS. Hilsen, Robert Det er muligt, men det var VFS der gjorde det for hende Hun snakkede ikke selv med nogen rejse agent./Søren Hvis det er tilfældet, så tror jeg, at VFS har misbrugt deres aftale med Udenrigsministeriet, da de arbejder på vegne af ambassaden, og i så tilfælde kan VFS miste deres samarbejde med Udenrigsministeriet i hele verden. Jeg har tidligere hørt lignende påstande, men hvor det viste sig i sidste ende, at det ikke var VFS, der havde hjulpet, og jeg kan næppe tro på, at VFS vil sætte deres verdensaftale med Udenrigsministeriet over styr. Hilsen, Robert |
|
|
|
| barefeet |
Lagt på d. 03/04-2011 19:28
|
Robert Kronberg skrev: barefeet skrev: Robert Kronberg skrev: barefeet skrev: handy skrev: AL 48 skrev: Det er nok med en rejseplan og indrejse skal foregå inden 3 md fra det er udstedt handy skrev: Så kom der en sms til fruen men hvad den lige betyder....så ringede hun der ind de kunne ikke lige sige om hun havde fået eller ej.....hun skulle blot lige komme et tur til bangkok for at finde ud af det......og bagefter skal hun vel rundt i bangkok for at finde en billet for at få passet.....Det kan fandme ikke være rigtigt...vi lever fandme i år 2011......sikke nogle klaphatte.... ![]() Klaphatten må jo sidde på dig selv. At starte en ansøgning uden at have billet? Du kan heller ikke få visum til Thailand uden billet. Hvorfor rundt i BKK for at finde billet,- du har jo computer? Mvh.,- Anton ...nu er der så lige at mit opholds længde her afhænger a om vi for visa eller ej så skal selv lige ha rettet min billet til så vi følges ad det er halv svært via nettet....Da min veninde søgte om visum for 1 uge siden, bookede de en billet for hende i Visa Application Center, og hvis hun fik afslag på visum annulerede de bare den booking. Da hun fik at vide hun havde fået visum, annulerede de også booking da vi så valgte at bestille selv via nettet. Det tog under en 1 uge at få visum til hende, 2 dage efter rejste hun og er nu i DK hos mig. Det hele foregik ret smertefrit. VFS booker ikke biletter for folk, så det er et tilfældigt rejsebureau i Amerin, der har gjort det, og ikke VFS. Hilsen, Robert Det er muligt, men det var VFS der gjorde det for hende Hun snakkede ikke selv med nogen rejse agent./Søren Hvis det er tilfældet, så tror jeg, at VFS har misbrugt deres aftale med Udenrigsministeriet, da de arbejder på vegne af ambassaden, og i så tilfælde kan VFS miste deres samarbejde med Udenrigsministeriet i hele verden. Jeg har tidligere hørt lignende påstande, men hvor det viste sig i sidste ende, at det ikke var VFS, der havde hjulpet, og jeg kan næppe tro på, at VFS vil sætte deres verdensaftale med Udenrigsministeriet over styr. Hilsen, Robert Det skal jeg ikke kunne sige Robert ![]() Jeg spurgte hende igen i dag. Hun siger at hun ikke selv har booket nogen billet til Danmark, og jeg har slet ikke, ihvertfald ikke før hun fik visum Måske der er et kontor i forbindelse med VSF (som ikke tilhører VSF) som booker billetterne så, hun siger hun kun var hos VSF, men at det var flere forskellige kontorer, måske hun har troet at det hele var VSF./Søren |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

mig bekendt så er en reservation / bekræftigelse fra et rejsebureau nok.

...nu er der så lige at mit opholds længde her afhænger a om vi for visa eller ej så skal selv lige ha rettet min billet til så vi følges ad det er halv svært via nettet....

har nu aldrig helt forstået det med billetten skal være betalt visa gælder kun de 90 dage....har ikke hørt om nogen der har sendt kæresten med bussen til dk...