Se indlæg|
Over 50 UHA UHA
|
|
| maichai |
Lagt på d. 02/04-2011 08:33
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 277 |
![]() Dette er taget fra Thaivisa og det er ikke en aprilsnar Den nye lov vil være en del af fælles lovgivning i ASEAN landene fra 2015. Den vil træde i kraft 1. maj 2011. The Ministry of Interior are bringing a new proposal before the Cabinet prohibiting foreigners over the age of 50 from marrying Thai nationals. According to a Ministry spokesperson, statistics show that many older foreigners are marrying much younger Thai women, which is not appropriate and often leads to many problems. "Many older foreigners seem to marry Thai women so they can stay in Thailand under less strict requirements. Instead of needing to meet the requirements of 800,000 baht in the bank they only have to show 400,000 baht a year when married to a Thai. Additionally, many of these people seem to come to Thailand simply to marry much younger girls. In many cases they are old enough to be their father. I am concerned that these people are attempting to circumvent the rules by marrying innocent Thai women. If these people don't have enough money to retire then they shouldn't be here and become a burden to Thailand," Tawatchai Suksoom of the Ministry of Interior stated. He added that the measure is not discriminatory as it will apply to both men and women, but admitted that the proposal would mainly affect Thai women and foreign men. Thai nationals cannot be prohibited from marrying older foreigners abroad, however Thai embassies will warn them of the possibility that Thailand will not recognize the marriage if they return to Thailand, he noted. It is expected that the new law will be brought before the Cabinet for approval at the beginning of next month where it will then be proposed to Parliament. The law will not apply retroactively but only to marriages that take place after the new law comes into effect. Tawatchai advised Thais living overseas to provide proof to their Embassies that they were married before the law came into effect so as to avoid any potential problems. The new law is in line with similar laws in Cambodia and Laos as part of the upcoming ASEAN integration in 2015 and is expected to pass Parliament with ease and should take effect on May 1st, 2011 Godt man er lykkeligt gift uha da for en smørre God lørdag til alle MVH MAICHAI ![]() Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 02/04-2011 08:48
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Det er en Aprils nar.
Michael B Kristensen
|
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 02/04-2011 08:56
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
Ja,- en mærkelig "skæv" lov, der øjensynlig kommer. Den har de ikke gennemtænkt ordentligt. Hvorfor en aldersgrænse på 50år ? - Hvis udlændingen er 60 og kvinden 52, kan der jo ikke være noget galt i det. Hvis udlændingen er 49 og kvinden(pigen) 20, ja så er det legalt,- men han kan jo stadig nemt være hendes far?? Betydeligt bedre hvis det var en max. aldersforskel, selvom kærlighed ingen aldersbegrænsning har. Men så var det ikke så åbenlyst for de forargede. Man ser jo også store aldersforskelle i rene thai-ægteskaber. Jeg personlig kender et par hvor hun er 37 og han er 62. En udlænding med en pension på 400.000Thb kan nu heller ikke være den store belastning for landet.- Især ikke når man ser at en veluddannet lærerinde tjener 264.000Thb om året (madammens årsløn). Mvh.,-Anton Redigeret af AL 48 d. 02/04-2011 09:05 |
|
|
|
| bruno |
Lagt på d. 02/04-2011 10:28
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 525 |
Hvis det ikke er en aprilsnar. Er det pengebeløbet der problemet hvorfor så bare hæve den beløb. Jeg tror at det bare er en dårlig undskyldning. |
|
|
|
| Nirvana |
Lagt på d. 02/04-2011 10:56
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 615 |
Man skul tro at de er blevet inspireret at Dansk Folkepati Det er mærkelig at der ikke er en internationalt konvison der forbyder dette Come As You Are
|
|
|
|
| AP7100 |
Lagt på d. 02/04-2011 11:44
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 161 |
Rolig nu !! Det ER en aprilsnar........ http://www.thaivi...ols-prank/ Personligt synes jeg nu nok at det er en temmelig smagloes en af slagsen og ikke speciel sjov.....men hvordan folk opfatter den, ved jeg ikke, maaske kunne jeg bare ikke lige se det sjove i denne, efter min mening, nyhed - som faktisk nemt KUNNE have vaeret sand (naar man taenker paa alle de Visa aendringer der er sket her i Thailand gennem de seneste aar....). Kan nu godt forestille mig nogen der maatte have foelt sig temmelig grumt behandlet, hvis man er over 50 og havde troet denne historie! Men ro paa, det er heldigvis IKKE sandt ! |
|
|
|
| FCKdk |
Lagt på d. 02/04-2011 12:11
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 927 |
Ja, har selv en "svensk" Thaiveninde på næsten 63, der lige er blevet viet til hendes thaikæreste på knap 30 år og de har været kærester i snart 5 år.... Thaierne ser meget anderledes på aldersforskel, hvis de overhovedet ænser det???? Som sagt, kærlighed kender ikke alder!!!! Men i øvrigt, er 400.000 jo heller ikke meget at forsørge en kone og eventuel famillie for, så kan godt se fordelen, hvordan man slipper for nogle "farang-fattigrøve"....
__________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 02/04-2011 12:13
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
BRAVO Hoppede på den med samlede ben![]() God Lørdag. |
|
|
|
|
Lagt på d. 02/04-2011 12:40
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
AP7100 skrev: Rolig nu !! Det ER en aprilsnar........ http://www.thaivi...ols-prank/ Personligt synes jeg nu nok at det er en temmelig smagloes en af slagsen og ikke speciel sjov.....men hvordan folk opfatter den, ved jeg ikke, maaske kunne jeg bare ikke lige se det sjove i denne, efter min mening, nyhed - som faktisk nemt KUNNE have vaeret sand (naar man taenker paa alle de Visa aendringer der er sket her i Thailand gennem de seneste aar....). Kan nu godt forestille mig nogen der maatte have foelt sig temmelig grumt behandlet, hvis man er over 50 og havde troet denne historie! Ja, jeg hoppede da på den-og da vi skal til at giftes i nær fremtid-en 3 måneder frem-så kunne jeg da godt se, at vii pludselig skulle have travlt-men ok-afblæser alarmen hos damen igen-hun 45-jeg 54. Men ro paa, det er heldigvis IKKE sandt ! |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 02/04-2011 14:01
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Den her historie fra Cambodja kom frem et par uger før den 1. april: - http://www.news.c...6022814958 Og da lande har det med at lade sig inspirere af hinanden, så..... Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 02/04-2011 15:55
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Her er tråden hvor vi havde emnet oppe om Cambodia og 50 + http://www.dansk-...ost_160020 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| maichai |
Lagt på d. 02/04-2011 16:02
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 277 |
Ja Ja Men hvor er de sikre beviser for at det ikke er en aprilsspøj Kan jeg få det på skrift her ![]() Jeg vil se det på min skærm God weekendt til alle MVH MAICHAI ![]() Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
|
| bangkoknielsen |
Lagt på d. 02/04-2011 16:12
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 435 |
Pjat og vrøvl... Jeg har været i forbindelse med flere højtstående embedsmænd, også indenfor emigrationsområdet - ingen, og fremhæver INGEN har af disse kender til sådanne restriktioner... |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 02/04-2011 16:15
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
maichai skrev: Ja Ja Men hvor er de sikre beviser for at det ikke er en aprilsspøj Kan jeg få det på skrift her ![]() Jeg vil se det på min skærm God weekendt til alle MVH MAICHAI Historien om Cambodia var ingen aprilsnar men denne om Thailand er, Indrømmet selv af Thaivisa http://www.thaivi...ols-prank/ Fra Daily Mail: In THAILAND Hundreds of Britons protested in Thailand yesterday against new laws preventing any foreigner over the age of 50 from marrying a Thai woman - before they were told that they were the victim of an April FoolS Day prank. A news item on the Thai website Thaivisa.com said the laws were introduced and a bill would be passed through parliament on May 1st. Ministry of Interior spokesman Tawatchai Suksoom was quoted as saying: 'Many older foreigners seem to marry Thai women so they can stay in Thailand under less strict requirements. Instead of needing to meet the requirements of 800,000 baht in the bank they only have to show 400,000 baht a year when married to a Thai. 'Additionally, many of these people seem to come to Thailand simply to marry much younger girls. In many cases they are old enough to be their father. I am concerned that these people are attempting to circumvent the rules by marrying innocent Thai women. If these people don't have enough money to retire then they shouldn't be here and become a burden to Thailand.' Over 650 foreigners, mainly Britons wrote in to complain, accusing the government of being amongst other things racist and abusing human rights. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 02/04-2011 16:23
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
Jeg kan i hvertfald se at den amerikanske ambassde omtaler det i cambodia på deres hjemmeside aller nederst på siden : http://cambodia.u...bodia.html |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 02/04-2011 17:07
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
[quote]Webmaster skrev: Den her historie fra Cambodja kom frem et par uger før den 1. april: - http://www.news.c...6022814958 Og da lande har det med at lade sig inspirere af hinanden, så.....[/quote Tvivler meget at Thailand vil lade sig inspirere af Cambodia under nogen omstaendigheder. Det er helt klart en nar. Det er bare utroligt at saa mange hoppede paa historien da den kom frem paa Thaivisa. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Godt man er lykkeligt gift uha da for en smørre 

Ja Ja