Se indlæg
 Udskriv debat
LA afkræver udlændinge forsikring.
TG950
sikken en gang mundlort lukket ud af Hr. Ævlesen Læs: Anders Sammuelsen.

klippet fra TV2 Nyheder:

Regeringen bør ikke nøjes med at spare småpenge, når den planlægger at lade udlændinge optjene ret til danske so­ciale ydelser. Derfor skal udlændinge, der vil til Danmark, skaffe sig arbej­de og tegne en sundhedsforsikring, så de ikke ligger samfundet til last.

Det siger Liberal Alliances leder Anders Samuelsen.

- Vor model er helt enkel: Enhver er velkommen til Danmark, hvis man kan skaffe sig et arbejde. Man skal tegne en sundhedsforsikring med skattefradrag.

Stor debat
- Man må ikke trække på de sociale kasser. Der er en meget mere enkel og ubureaukratisk model, mener han.

Diskussionen om velfærdsydelserne er opstået, fordi regeringens eget embedsmandsudvalg ifølge Berlingske har udfærdiget en liste med 28 forslag om netop optjening af ydelserne.

Forslag som skal forhindre, at ikke-vestlige udlændinge får gratis sundhedsydelser. Men samme udvalg advarer direkte mod fire af forslagene på listen.

Embedsmænd advarer
Det giver "markante besparelser", hvis udlændinge skal tegne en sundhedsforsikring i de første fire år, lyder det.

Men det bliver sværere at skaffe højtkvalificerede udlændinge med en "uforholdsmæssig dyr" sundhedsforsikring, advarer embedsmændene.

Anders Samuelsen afviser dog, at embedsmændene skyder partiets forslag ned, fordi dygtige udlændinge bliver væk fra Danmark.

Håber på aftale
- Embedsmændene tager ikke højde for, at der skal være skattefradrag for sundhedsforsikringen. Samtidig ønsker vi benhårdt, at de højst skal betale en marginalskat på 40 procent af den sidste tjente krone, fastslår partilederen.

Trods hans kritik regner han med at kunne indgå en aftale om optjeningsprincipper med regeringen og Dansk Folkeparti.

- Jeg går ud fra, at en borgerlig-liberal regering er fornuftig og tager udgangspunkt i rationelle begrundelser. Så mon ikke de vil lytte til os? Det håber jeg, siger Anders Samuelsen.

og DF er ikke en skid bedre.

klippet fra TV2 Nyheder:

Udlændinge skal optjene sociale ydelser for at beskytte velfærdssamfundet, mener DF's Peter Skaarup

Danmark bliver nødt til at lade udlændinge optjene retten til at få sociale ydelser som børnecheck og lægebehandling. Ellers undergraves velfærdssamfundet økonomisk.

Det siger Peter Skaarup, som er næstformand i Dansk Folkepartis folketingsgruppe.

- Hvis vi vil beskytte vores velfærdssamfund mod udbytning udefra, så er vi nødt til at gøre noget, siger han.

Diskussionen om velfærdsydelserne er opstået, fordi regeringens embedsmandsudvalg i sagen ifølge Berlingske har udfærdiget en liste med 28 forslag om netop optjening af ydelserne.

Forslag som skal forhindre, at ikke-vestlige udlændinge får gratis sundhedsydelser. Men samme udvalg løfter en pegefinger mod fire af de 28 forslag.

Hvis Danmark blandt andet kræver en sundhedsforsikring i fire år for udlændinge, giver det "markante besparelser". Til gengæld får vi svært ved at få højtuddannede udlændinge til landet, hedder det.

Advarslen bekymrer dog ikke Peter Skaarup.

- Nej. Virksomheder, der vil have højtuddannet arbejdskraft til landet, vil typisk tegne en sundhedsforsikring.

- Det er ikke en stor omkostning i det store spil om højtuddannede. Så vi tror ikke, at kravet får nogen betydning overhovedet, siger han.

Til gengæld rammer kravet lavtuddannede fra Mellemøsten, som ikke bidrager til samfundet. De må ifølge Peter Skaarup rejse til andre lande.

- Når andre lande stiller krav om optjening, må vi også. Danmark er et af de lande i verden, der har mindst forsikringsordninger for velfærden. Hvis for mange kommer, der ikke har betalt over skatten, så kan velfærdssamfundet bryde sammen, siger han.

- Vi forventer, at vi inden Folketingets sommerferie laver en aftale med regering om optjening. Samlet set vurderer vi, at der er et meget stort beløb at hente, siger Peter Skaarup.

/ritzau/

Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

jens
Hvis Anders Samuelsen får magt som han har agt, så kan du roligt regne med at det ikke kun er udlændinge der skal sørge for at tegne en sundhedsforsikring.

Det han og LA ønsker er et samfund ligesom det Amerikanske hvor enhver må klare sig selv, og er man ikke sund og rask og har arbejde så man har råd til en sundhedsforsikring så må man bo i en papkasse på gaden og dø af den sygdom man nu bliver ramt af.

Anders Samuelsen aner ikke hvad ordet solidaritet betyder og i hans øjne er velfærd noget man kan købe hvis man har råd.

De skattelettelser som LA har så travlt med at give erhvervslivet skal os alm borgere jo financere bl.a. ved at skære i velfærden.

Nu starter de med at udlændinge der kommer til DK skal starte med at optjene ret til at benytte sundhedsvæsenet.
Næste skridt bliver jo så at danske borgere også skal optjene ret til det eller betale selv.

Nu må vi jo ikke glemme at LA er ejet/financeret af SAXOBANK.

TG950
ja, det er fanme, et uhyggeligt parti, gid de ryger ad helved til sammen med DF.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Webmaster
TG950 skrev:
ja, det er fanme, et uhyggeligt parti, gid de ryger ad helved til sammen med DF.

Kære TG950 og andre,

Øhmmm, du må meget undskylde jeg nævner det. Men i mine øjne virker det nærmest som et helligt systematisk korstog mod visse partier og politikker i Folketinget frem for blot en viderebringelse af nogle nyheder som har en vis relevans for os her på siden.

Det er selvfølgelig fair nok at man ikke er enig i den førte politik, og der skal selvfølgelig også være plads til at tage nogle diskussioner herinde udfra vores politikske meninger og overbevisninger, men jeg synes nu alligevel at vi skal begynde at passe lidt på at det ikke mere begynder at ligne en hetz og den hadske venstreorienteret retorik alene.

Hvis vi lige tager et lille kig på §13 i reglementet, så kan vi læse:
§13 - Politik og religion.
Dette er emner som oftes skaber fronter som går over i konfrontationer. Debatter om disse emner er ofte vanskelige nok på tomandshånd, og de bliver ikke mindre vanskelige af at blive diskuteret i et forum. Som hovedreglen skal man derfor undgå disse ømtålige emner, men undtagelser kan forekomme. Undtagelser vil blive godkendt af administrationen, ellers slettes tråden. Hvis emnet kommer op i en relevant sammenhæng i en allerede eksisterende tråd er det tilladt at diskutere dem så længe man ellers holder sig inden for forumreglerne.

Så lad os lige prøve at være lidt varsom fremover med disse bombastiske udmeldinger og i stedet for prøve herinde at fokusere på det vi er fælles om.

Tak

- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
olejensen
thaikurt skrev i en anden tråd

Rød blok er jo vilde med at få flere af den slag til landet
da de jo stemmer på Rød blok det se sort ud for DANMARK
hvis rød blok vinder næste valg god man bo i thailand med desværre stadig betale skat

så hvad galt er der i at være 100% modstander af LA og DF?

Og spørgsmålet er vel også, hvor stor sandhedsværdi der er i at påstå, at en ikke dansk statsborger kan stemme på rød blok.

Webmaster
olejensen skrev:
thaikurt skrev i en anden tråd

Det gælder naturligvis også den anden vej. Det troede jeg gav sig selv - så man ikke behøver at plastre hele forumet til med det samme budskab. Jeg har i øvrigt også allerede været ude med ligende budskab ved tidligere lejligheder.
Med venlig hilsen

Webmaster

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

swed
Problemet er vel at Web ikke behandler alle ens , og at han som alle er præget af sin politiske meninger og idealer , så måske virker Thaikurts tossesnak som ren logik i Web`s øre Grin
Swed

Webmaster
swed skrev:
Problemet er vel at Web ikke behandler alle ens , og at han som alle er præget af sin politiske meninger og idealer , så måske virker Thaikurts tossesnak som ren logik i Web`s øre Grin

Ja Swed, den har jeg hørt på i årevis.....
Og det er jo også den i sidder og undeholder jer med andre steder. Bare sjovt at flere at dem som sidder og peger fingere i dag var blandt dem som jeg tidligere også blev beskyldt for at give positiv særbehandling.

I øvrigt vil jeg mene at du mere går efter manden end bolden med dit indlæg.
Med venlig hilsen

Webmaster

swed
i , hvilken af siderne tænker du på , jeg er med 6, og så interessant er du ikke at du er samtale emne på flere sider Grin og jeg troede vi talte om politiske meninger og ikke dem du har særbehandlet på tros af deres tiltider vilde vredes udbrud og verbale slåskampe her på siden , men jeg kan da godt se at virker personligt på måde jeg omtaler Thaikurts indlæg , så undskyld for det , men det forandre ikke det at du agere ikke med samme iver over for alle i de politiske tråde , og politik er om man kan lide det eller ej meget vigtigt for mange her på siden , jeg mener hvor ville DTW være uden at der kunne tales om pension , indvandring , integration , familiesammenføring , velfærd osv
Swed

bruno
Hvis mand som udlænding meler sig ind i foreningen Danmark og betaler kontingent som alle andre, skal mand også have samme rettigheder som de andre, ellers så skal der være tilsvarene skatte, moms og afgift rabat til dem, så fint nok med mig, at der kan gå 4 års optjening til.
Jeg mener det er gavnlig for Danmark, hvis mand sagde at alle udlændinge kunne komme her til Danmark, hvis mand enten er gift med en dansker eller har et job og jobkontrakt og med en kort arbejdsløshed periode og så må de ikke være dømt for noget groft inden for en hvis periode, hvis ellers landes retssikkerhed er i orden, ellers skal der ikke stiles yderlig krav.

Jeg er ellers meget enige med LA på rigtig mange punkter, Bla hvis der ikke snat bliver gjort noget for erhvervslivet , så kan Danmark godt lukke og slukke. Det er en mange mange gange støre problem for Danmark end mange går og tror, langt støre en udlændinge truslen. Det er bare fordi der ingen politiker tør at fortælle sandheden.
I dagens Danmark skal du tjene over 35000 kr i mdr for at kan sige sig fri for, at ikke at være på overførselsindkomst.
Alle dem der admistre og servicere, som efterhånden er de enste der i job i Danmark. De yder i bund og grund ikke noget til samfund kassen, den gruppe tjener ingen penge fra udlandet til Danmark, men derimod bruger de en masse penge i udlandet, fordi de har råd til udlands rejser, generel høj forbrug som regel er udenlandsk vare ,biler,tøj osv i forhold til dem der på bistand, pension osv.

http://gj-blog.dk/
Thjaa
det er da 100% ok at de skal yde foer de kan nyde

det stopper forhaabnlig alle dem som kommer til danmark og siger

asyl og 5 minuter efter og saa vil jeg lige have en masse bistandhjelp og boernepeng til mine 12 udfoete boern
Livet er forkort til store problemmer

natty
Thjaa skrev:

asyl og 5 minuter efter og saa vil jeg lige have en masse bistandhjelp og boernepeng til mine 12 udfoete boern

Gælder vist ikke for dem som siger asyl, for dem mener jeg gælder andre regler, indtil de evt for opholdstilladelse.
Typisk at alle gruppe bliver blandet sammen i en stor pærevælling.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

olejensen
Thjaa skrev:

Er der andre regler om flygtninge og asyl du kener?

http://www.amnest...-i-danmark

Spring til debat: