Foto- og video-albummene indeholder billeder og videoer af interesse for brugerne på Thailand
Portalen. Fotoalbummet er på hele 4248 billeder, blandt andet med billeder fra begivenheder
og arrangementer.
Thailand Portalen anvender cookies til at huske dine indstillinger. [Læs nærmere omkring sidens cookies].
Klik venligst på Accepter Cookies for at acceptere sidens cookies.
vi søgte om 3 ugers visum til min veninde. I hendes pas/visum står der Visum Varighed 22 dage, men der står også med store bogstaver, at hun skal være i Thailand senest 2. Maj.
Må hun så kun være her de 22 dage, eller skal vi bare sørge for hun er i Thailand senest 2. Maj ?
Din venindes visas gyldighedsperiode er som ansøgt: 22 dage. I kan opfatte hendes udrejsedato som en "anvendes inden dato".
Eller et andet eksempel:
Råderet over et sommerhus i 3 uger.
Fraflytning skal dog senest foretages senest 02. maj af hensyn til de næste lejere.
sudsakhon skrev:
Din venindes visas gyldighedsperiode er som ansøgt: 22 dage. I kan opfatte hendes udrejsedato som en "anvendes inden dato".
Eller et andet eksempel:
Råderet over et sommerhus i 3 uger.
Fraflytning skal dog senest foretages senest 02. maj af hensyn til de næste lejere.
Ja, der har jo før været en sag hvor 50% af garantien blev inddraget fordi der var hjemrejse på den præsise dag...men der skal faktisk rejses hjem dagen før ???
Det er ik længe siden jeg hørte om det....men der kører vist en sag på det.......
Der ligger et hav af forvaltningssager, som er rekurseret (klage over en bebyrdende afgørelse) omkring emnet: Frister.
Problemet er, at der være forskellige opfattelser af begreberne.
F.eks. "skal påklages inden 14 dage"..
(Eller skal udrejse inden 22 dage)
Myndighederne tæller på en måde(nogen gange forskellige måder, alt afh. hvilken myndighed man taler om )
og vi alm. mennesker tæller måske på en anden måde.
Deter meget meget ofte overskredede frister, som jeg hjælper klienter med.
Man kan være heldig at (rekurs)myndigheden tilbageviser afgørelsen. Man kan også opleve, at fristen var endelig..