Se indlæg
 Udskriv debat
visum regler i sverige...?
flakalak
Hej alle sammen herinde. håber på lidt hjælp omkring visum til min kæreste fra thailand , jeg bor i malmø og har min kæreste her hjemme nu men hendes visum udløber lige straks(8 april) og skal på migrationsverket imorgen men har fået at vide at det ikke er nemt at få forlænget hendes visum da jeg er lidt sent ude... men skal det ikke bare gøres inden den 8 april..?og er der nogen herinde der har stået i samme situation alle råd og oplysninger er velkomne på forhånd tak Dennis...

b_j3ns3n
Vilka villkor måste man uppfylla för att få en förlängning?
Om man anser att skälen för ansökan om förlängning är tillräckliga för att beviljas en förlängning måste också följande villkor vara uppfyllda:

* Passet måste vara giltigt i tre månader efter den planerade utresan
* Tillräckliga medel för den utökade vistelsetiden måste visas
* Man måste också visa att den medicinska reseförsäkringen som man tog ut i samband med ansökan om visering även gäller fortsättningsvis för den utökade vistelsetiden.

http://www.migrat...verket.se/

Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

b_j3ns3n
du må vente på ingolf boogie.. han er svensk og skide flink
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Rasmus
Hej Dennis

Nu har jeg boet her i Malmø siden Øresundsbroen åbnede i juni 2000. Og i den tid har reglerne været lavet om en hel del gange, så jeg skal ikke gøre mig helt til ” Kloge Åge” i den sammenhæng! Men som jeg forstår det så er du dansk statsborger, bosat her i Sverige. Hvilket vil sige at du er EU-borger bosat i et andet EU land, og her er der særlige regler som gør sig gældende, disse regler er efter min bedste overbevisning dog ikke lavet synderligt om siden da!

Det EU-regelsæt som hidrører EU-borger bosat i andet EU land, har her i Sverige dog med tiden siden 2000 været genstand for visse justeringer. Justeringer som dog ikke anfægter selve EU-reglerne på området, men snarer stiller mere specifikke krav til bevisførelsen om at men også reelt bor her i Sverige.

Grunden til disse krav om øget bevisførelse for at man som EU-borger reelt også er boerne i Sverige, er kommet i takt med Danmark som bekendt har indførte div. stramninger i forhold til Indvandrepolitikken og familie sammenføringsreglerne gennem de sidste 8-10 år. Her skal jeg blot nævne 24års reglen, som bare én af de væsentlige årsager til disse stramninger fra Svensk side.

Siden disse stramninger har været gennemført i Danmark, har Sverige været et yndet tilflugts mål for div. etniske grupperinger. Yderlige forklaringer skulle være unødvendig… ikke?

Generelt set if. EU-lovgivningen:
Du har som EU-borger bosat i et andet EU land, ret til at have din samlevere boende, uanset om denne (samlever) er EU-borger eller ej, i behøver i den forbindelse ikke være gift.

Det kræver dog bare at du klart overfor Migrationsmyndighederne her i Sverige kan bevise at du er Folkebogført (registeret) og bosat her i Sverige. Og at du har en egen selvstændig bolig - lejet eller ejerbolig - samt at du behørigt kan bevise én personlig lønindkomst der kan supportere dig og din fremtidige familie økonomisk. Skulle du evt. være på en eller anden form for ”overførselsindkomst” i Danmark, stiller sagen sig dog noget anderledes.

Skal jeg være helt ærlig! Så syntes jeg du er lige lovligt sent ude med en ansøgning om forlængelse af en opholdstilladelse til din Thaikæreste.
Almindeligvis er det ikke her i Sverige noget problem men en forlængelse af et opholdsvisum for Thaier!

Fy skam dig – det burde du have iværksat for længe sidenSleeping good

Hilsen Rasmus

PS: Men lad os høre hvordan det går jer.
Redigeret af Rasmus d. 06/04-2011 19:03

flakalak
så fik vi lagt en ansøgning ind om opholdstilladelse i Sverige til min kæreste, men det gik ikke smertefrit og frygter det værste, for hendes visum løb fra den 24 januar og frem til den 8 april (i følge passet) men i deres computer stod der en anden dato og de mente så at hun havde overskrevet tiden og hvis hun har været for længe i Sverige kan man ikke få lov til at forlænge sit visum...men er det ikke lidt visa kontoret i Bangkok´s skyld eftersom de har skrevet forskellige datoer i pas og på deres computer..? men som den yndige pige sagde så er det en almindelig fejl der sker i ny og næ... Hmm almindelig fejl...! ja ja så siger vi da det... Men nu må vi se hvor lang tid det tager før vi får svar også må vi jo bare krydse finger for at alt går godt ;-) humøret er højt uanset hvad for min kæreste er her jo stadig ;-)

P.S. og jo Rasmus jeg skammer mig mak mak..Ha en dejlig dag derude

kiml
flakalak: Ja men du kan da ikke se hvad de skriver i deres Computer, så det da dem der har et problem, og ikke dig da du kun kan holde dig til hendes visum i passet.
[img][/img]

handy
Det gør de også når man sørger om 90 dage så står der evt fra dato til dato 118 dage men skal være ude efter 90.....total tåbeligt 2 Dage forlænge så falder hammeren....Shock

Spring til debat: