Se indlæg
 Udskriv debat
kørekort til mc i Laos
kimp
Hej.

Sidst jeg var i Laos købte jeg en MC (scooter) og fik den skrevet i mit eget navn. Jeg fik også et laos-kørekort udstedt. Jeg viste mit danske kørekort, som kun gælder personbil, men som jo har små billeder af lastbil og mc også, selvom der ikke står noget ud for dem. Jeg fik det indtryk, at han troede at jeg havde tilladelse til alt hvad der var billeder af.

Hvordan er reglerne egentlig. Jeg har læst at man ikke behøver et mc-kørekort for at køre på mc i Laos.

Jeg har fået et tilbud på en mc i Thailand. Er der nogle der ved om man kan tage den med ind i Laos og køre på den der. Evt lade den stå i Laos, så den er der til næste gang.

mvh Kim

www.c-rex.dk
bannok
Jeg kan fortaelle dig en ting, og det er, at naesten de samme regler gaelder I alle lande, naer det drejer sig om koeretoejer, og koerekort og regestrering og nummerplader. Der, hvor kaeden hopper af om jeg saa maa sige er, at dem du snakker med kender ikke de regler og love der gaelder.
Og alting er jo ogsaa fryd og gammen, det hele er saa nemt og saa videre, men maar eller hvis du bliver involveret I et trafikuheld, saa vil jeg raade dig for at have alle papirer I orden, for ellers falder hammeren, og den falder haardt, du bliver klaedt af til skindet og der er ingen kaere mor. Og I mange tilfaelde bliver du stillet for wt erstatningskrav som du maaske har svaert ved at betale, saa taenk dig om lige en ekstra gang og husk saa,paa hvad regler gaelder I Danmark, for nogenlunde de samme regler gaelder ogsaa her ude.

FCKdk
kimp skrev:
Hej.

Sidst jeg var i Laos købte jeg en MC (scooter) og fik den skrevet i mit eget navn. Jeg fik også et laos-kørekort udstedt. Jeg viste mit danske kørekort, som kun gælder personbil, men som jo har små billeder af lastbil og mc også, selvom der ikke står noget ud for dem. Jeg fik det indtryk, at han troede at jeg havde tilladelse til alt hvad der var billeder af.

Hvordan er reglerne egentlig. Jeg har læst at man ikke behøver et mc-kørekort for at køre på mc i Laos.

Jeg har fået et tilbud på en mc i Thailand. Er der nogle der ved om man kan tage den med ind i Laos og køre på den der. Evt lade den stå i Laos, så den er der til næste gang.

mvh Kim

Spørgsmålet Du stiller kræver et svar....
Korrekt, at der i Lao kræves alt det basale,
som i de fleste andre civiliserede lande!

Jeg ringede til en laotisk veninde i Thailand og
spurgte hvordan tingene forholdt sig....

Hun sagde: Prøver og gebyrer herfor, er
næsten som i Thailand, det er dog kun
meget få steder man har teoriprøve på
computer, men kravlegårds-køreprøven
som den kendes fra Pattaya, er næsten
identisk!!!! Lovlig erhvervelse af kørekort
koster ca. 1000 baht, men man kan sagtens
købe sig til kortet for ca. 4000 baht, men
dette vil uden tvivl kræve assistance fra
en lokal!!!!

Hun sagde desuden at hun ville fraråde
ikke at tage prøven, da Du ligesom i
Thailand ville være F..... , hvis Du var
skyld i en ulykke!!!!Haps du

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

Robert Kronberg
FCKdk skrev:
kimp skrev:
Hej.

mvh Kim

Spørgsmålet Du stiller kræver et svar....
Korrekt, at der i Lao kræves alt det basale,
som i de fleste andre civiliserede lande!

Jeg ringede til en laotisk veninde i Thailand og
spurgte hvordan tingene forholdt sig....

Hun sagde: Prøver og gebyrer herfor, er
næsten som i Thailand, det er dog kun
meget få steder man har teoriprøve på
computer, men kravlegårds-køreprøven
som den kendes fra Pattaya, er næsten
identisk!!!! Lovlig erhvervelse af kørekort
koster ca. 1000 baht, men man kan sagtens
købe sig til kortet for ca. 4000 baht, men
dette vil uden tvivl kræve assistance fra
en lokal!!!!

Hun sagde desuden at hun ville fraråde
ikke at tage prøven, da Du ligesom i
Thailand ville være F..... , hvis Du var
skyld i en ulykke!!!!Haps du

Korrekt, men jeg tror, at det kan blive endnu værre i Lao end i Thailand.

Jeg kender udemærket Lao, eftersom min kone er Laot.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Anonym Bruger
Hej.

ang thailand kørekort, kan jeg sige at havde man de papir de spørge efter (og det er mange her i Nonthaburi) koster kørekort til bil og mc i alt 360 bath, da man får 2 kørekort, en til hver. ingen prøver, aflever papir, de taget et billede, og ca 3-5 min senere har man kørekort, fik det lavet i går her i Nonthaburi..færste gang gyldig i et år, og det hele forfra igen med alle papir, derefter gyldig i 5 år.

Men kender intet til Laos, ville bare oplyse om thailand kørekort...

bannok
Reglerne er sikkert de samme over hele Thailand, men Thailand er stort, så nogle gange bliver reglerne administeret lidt anderledes alt efter hvor i Thailand man befinder sig, og så er der også forskel på hvor vant de er til at udstede kørekort og andre papirer til udlændinge.
Jeg tog kørekort i Yasothon provins, og skulle teorien igennem 2 gange, (bil og motorcykel), og så skulle jeg aflægge test i bil og motorcykel, jeg har dansk kørekort til bil men ikke til motorcykel.
Og for at det ikke skal være løgn havner jeg i en politi kontroll cirka hver 3. eller 4. gang jeg sætter mig i bilen, men når alt er i orden så koster det jo ingenting.Angel

kimp
I skal have mange tak for jeres svar.
Da jeg fik kørekortet, var det uden prøve. Jeg havde en ven, som kendte den lokale Villagechief i Vientiane, som fiksede det for mig. Jeg troede dog at der bare var tale om en ombytning af det danske til et Laotisk, men det har jo nok nærmere været en kreativ løsning.
Hvis jeg skal have den anden som er lidt større i cc, skal papirene være i orden.

Hvordan er det med at køre på en Thailandsk registreret mc i Laos. Giver det problemer? Er det evt. muligt at indregistrere den i Laos, hvilket sikkert er nemmere når det kommer til forsikringen.

Jeg håber at der er nogle der kender svaret.

mvh Kim

www.c-rex.dk
Spring til debat: