Se indlæg
 Udskriv debat
Nye stramninger
natty
Så er der nye stramninger på vej.

Fra artiklen: Kravet til niveauet for sprogdelen af prøven vil blive forhøjet fra A1-minus-niveau til A2-niveau.

Læs mere her:
http://www.inform....dk/265778
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

b_j3ns3n
ja det flot.. dem som er ved at klare sig gennem nåleøjet skulle jo nødig nå målet Sad
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Robert Kronberg
Niveauet på A2 er:

"Kan forstå sætninger og ofte anvendte udtryk, der omhandler vigtige, relevante dagligdags områder fx basale oplysninger om sig selv og sin familie, om indkøb, omgivelser og arbejde). Kan kommunikere om enkle og dagligdags emner, der kun kræver en enkel og direkte udveksling af information. Kan med enkle udtryk beskrive hans/hendes baggrund og nærmiljø samt udtrykke umiddelbare behov."

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
sudsakhon
Ja, der er mange stramninger. Om det er berettigede eller ej, er en politisk overvejelse.

men det er interessant, at sammenligne med reglerne for permanent opholdstilladelse, statsborgerskab og "green card" dvs. arbejdsvisum til Thailand.

havde et politisk parti i DK foreslået samme sramme regelsæt i Danmark ville der blive hylet racisme, politistat og naziregime...
(de anvendte udtryk er bare kopieret fra den igangværende danske debat...
Tænk hvilke udtryk der ville anvendes hvis vi gjorde som i Thailand)

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
jesperfrb
Vil jeh ikke engang turde tænke på! Men Thailand er et dejligt sted, så hvis man vil være der må man leve med reglerne!Sad
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Anonym Bruger
ja det er rigtigt, Jesper og vil man leve i danmark,
må man også leve med de regler der nu engang er her i landet.

thaikurt1
Fandt denne artikel der vil ramme dem der bruger Sverige modellen og ændre et omdiskuteret EU-regelsæt,

Det se ud til at flere EU-lande støtter forslag og at det også skulle blive nemer at udviser romaer

Der er med til at hæmmer EUlandene i at føre den udlændingepolitik, de har lyst til.

http://politiken....sylregler/
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
born
Der er lys forude....

http://jp.dk/indl...406243.ece

TG950
klippet fra JP.DK

Oppositionen vil rulle danskkrav tilbage

Offentliggjort 19.04.11 kl. 06:29

En enig opposition vil rulle de strammede danskkrav, som regeringen vil indføre, tilbage.

Allerede inden, at regeringen og Dansk Folkeparti har fået vedtaget sine foreslåede stramninger af danskkravet til familiesammenføringer, varsler en samlet opposition, at stramningerne vil blive rullet tilbage, hvis de vinder valget.

Det skriver Information.

"Regeringen er gået for langt"

Enhedslisten har allerede erklæret sig imod - og nu giver også S, SF og R håndslag på, at de forhøjede krav til familiesammenførtes danskkundskaber bliver annulleret, hvis regeringen skifter efter valget.

- Her er man simpelthen gået for langt, siger Socialdemokraternes integrationsordfører Henrik Dam Kristensen om de foreslåede stramninger.

- Det er vigtigt, at man kan dansk, hvis man ønsker at komme til Danmark - men ikke på det nærmest akademiske niveau, som VKO kræver.

R: Urimeligt krav

Marianne Jelved fra de Radikale kalder forslaget "ekstremt" og "totalt overdrevet".

- Da VKO i første omgang indførte danskprøven, regnede vi ud, at det ville koste 50-60.000 kroner at betale for den danskundervisning, der skulle til.

- Og med de skærpede krav, man nu vil indføre, vurderer Røde Kors og Dansk Flygtningehjælp, at der skal bruges 600 timers undervisning, som ansøgerne selv skal betale for. Det er helt urimeligt, siger Marianne Jelved - og SF's Astrid Krag erklærer sig helt enig.

VKO vil have gennemført de strammede danskkrav som led i det omdiskuterede pointsystem for familiesammenføring, som partierne aftalte i efteråret.

Ritzau

Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

AL 48
TG950: Er du for søvnig,-eller gider du bare ikke åbne linket fra born??

FCKdk
Robert Kronberg skrev:
Niveauet på A2 er:

"Kan forstå sætninger og ofte anvendte udtryk, der omhandler vigtige, relevante dagligdags områder fx basale oplysninger om sig selv og sin familie, om indkøb, omgivelser og arbejde). Kan kommunikere om enkle og dagligdags emner, der kun kræver en enkel og direkte udveksling af information. Kan med enkle udtryk beskrive hans/hendes baggrund og nærmiljø samt udtrykke umiddelbare behov."

Hilsen, Robert

Så siger Jeg bare, stakkels mennesker....
Hvis A1 er endnu lavere, håber Jeg for deres egen skyld at de satser højere end A2 og klarer den, for ellers kan de ikke klare sig her i DK uden deres "sugardaddy"....Wink

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

TG950
AL 48 skrev:
TG950: Er du for søvnig,-eller gider du bare ikke åbne linket fra born??

så for s**** nu falder himmlen ned over mig, havde lige overset indlægget bøjer mig i støvet og undskylder mange gange, sorry sorry.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

jesperfrb
sonny skrev:

Det var lige det jeg ville sige med mit indlæg!
Og reglerne i Thailand er absolut ikke nemmere at leve op til
end dem i DK.
Men alting er noget nemmere i TH, hvis man har penge nok!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

natty
jesperfrb skrev:
sonny skrev:

Det var lige det jeg ville sige med mit indlæg!
Og reglerne i Thailand er absolut ikke nemmere at leve op til
end dem i DK.
Men alting er noget nemmere i TH, hvis man har penge nok!

Selvfølgelig skal man leve med de regler der er både i Danmark og i Thailand.
Det er da logik for burhøns, og jeg har ikke set nogen foreslå andet her, men derfor kan man jo godt mene at reglerne i Danmark er forkerte og ændres alt for tit, så¨borgerne og kommende borgere ikke har en chance for at vide, hvad de skal forholde sig til.

bruno
FCKdk skrev:
Robert Kronberg skrev:
Niveauet på A2 er:

Hilsen, Robert

Så siger Jeg bare, stakkels mennesker....
Hvis A1 er endnu lavere, håber Jeg for deres egen skyld at de satser højere end A2 og klarer den, for ellers kan de ikke klare sig her i DK uden deres "sugardaddy"....Wink

Jeg tror du blander det sammen. De test der skal beståes er bare for få ophold, der efter er der 4 års skolegang hvor der til sidst skal bestå en eksamen der svare til en 10 klasse afgang ellers er der ingen PO.

En høj dansk kundskaber og udanelse er ikke altid det der skal til for at komme til at tjene gode penge her i landet.
Mange af dem der kommer her til, har en iværksætter gen, en drive og en indstiling der er, vi kom med ingen ting og har der for ingen ting at miste og vi kan klare os selv.
Der imod er der mange dansker der er lullede i søvn af et lønmodtager job i en tryk og midelmådig liv, hvor ugens højde punkt er når der er vild med dans i TV.
Nu hvor skibet er ved at synke, tror jeg at den dag hvor sidste dæk står under vand, så er de udlæninge der er landet, som har de bedst forudsætninger.

http://gj-blog.dk/
sleipner
Jeg tror, Prins Henrik skal være glad for at han slap ind i Danmark før alt det her vanvid.

swed
Glem alt om de danske regler flyt til Sverige
Swed

randle
Det er ok med stramninger nu, hvor 10% af befolkningen er af anden etnisk herkomst......

Nu maa farang bare vaagne lidt op og laere hans kone, kaereste lidt DANSK!!! Det kan sgu da ikke vaere saa svaert og forstaa. Det er selvfoelgelig nemmere, hvis det danske samfund tager sig af alt, saa den gamle, skallede og fede farang kan ligge henslaengt paa sofaen!

Vaagn op og laer jeres damer lidt DANSK, saa er der ingen problemer. Det er kun et problem for de dovne og de retarderede...Bvdrrrrrr

natty
randle skrev:
Det er ok med stramninger nu, hvor 10% af befolkningen er af anden etnisk herkomst......

Nu maa farang bare vaagne lidt op og laere hans kone, kaereste lidt DANSK!!! Det kan sgu da ikke vaere saa svaert og forstaa. Det er selvfoelgelig nemmere, hvis det danske samfund tager sig af alt, saa den gamle, skallede og fede farang kan ligge henslaengt paa sofaen!

Vaagn op og laer jeres damer lidt DANSK, saa er der ingen problemer. Det er kun et problem for de dovne og de retarderede...Bvdrrrrrr

Det forudsætter jo så lige at manden selv kan forstå og gøre sig forståeligt på dansk, også skriftligt.
Det er der mange eksempler, også her på DTW, at manden ikke kan.

Hvis man forlod sig på dit forslag, ville endnu flere dumpe med et brag, men det er måske også meningen, og den danske mand ville ikke engang selv kunne bestå prøven.

Spring til debat: