Se indlæg
 Udskriv debat
105 dages visa til DK!
Brum
Mine kones søster kommer på besøg til sommer og vi har søgt om et almindeligt 90 dages turistvisum til hende.

Nu har hun fået det og i passet er der givet VISA fra 1/6 til den 13/9 - altså langt mere ende 90 dage.

Har nogen været ude for ligende og nok så vigtigt kan vi bare lade hende blive helt til udløbet?
 
Duffi
Mon ikke der er tale om, at hun kan vælge 90 sammenhængende dage i den nævnte periode?
 
hsn
Der er blot tale om, at hun har 90 dage i den tidsperiode. Det samme skete ved min kæreste.

Det er for man rent faktisk kan få 90 dage ved indrejse, og ikke 90 dage fra udstedelse.
 
waree
har fået det samme.
men der står i visaet max 90 dage inden for tidsrummet.
så du skal ikke regne med mereRead the rules
 
Frank
De 105 dage er visummets gyldighedsperiode og er større end visummets varighed på 90 dage for at give en smule fleksibilitet i forhold til indrejsetidspunkt. De 90 dage skal således afholdes inden for den givne periode, og starter ved indrejsen når paskontrolløren stempler passet. Udrejse skal foretages senest på dag nr. 90 eller dagen for gyldighedsperiodens udløb.

Klip fra ny i Danmark:
Udlændingeservice anbefaler, at man tager en kalender og tæller dage fra indrejsedatoen, indtil man når det antal dage, der er givet visum til. Såvel hele indrejsedagen som hele udrejsedagen tælles med i beregningen af hvor mange dage, man må opholde sig i Schengenområdet – uanset hvornår på dagen, man ind- og udrejser, da døgn tælles fra midnat til midnat. Både indrejse- og udrejsedatoen skal ligge inden for gyldighedsperioden. Det er altid ens eget ansvar at være opmærksom på, hvor længe man har ret til være i Danmark.


Se desuden http://www.nyidan...icker.htm. Pøj-pøj med det. Smile
 
Frank
Og så lige lidt nysgerrighed: Hvor vanskeligt var det at få visum til søsteren?
 
Brum
Frank skrev:
Og så lige lidt nysgerrighed: Hvor vanskeligt var det at få visum til søsteren?


Tak for svarene.

Det har taget 14 dage fra indlevering på Visa kontoret i Bangkok og der har ikke været problemer.

Min kones søster er 26 og har fast arbejde (ikke højtlønnet eller uddannet) som hun kan vende tilbage til.
Hun har desuden en søn på 7 som skal bo hos bedstemor..........
 
Spring til debat: